Wat waren jouw mooiste reizen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:40

Alaska voor mij de mooiste reis.

Voor de rest heel veel die op 2 staan (Schotland, Ierland, Ijsland, Canada). Vooral noordelijke bestemmingen spreken mij aan :)

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:44

Wat een prachtige reizen allemaal. Voor ons niet te doen, daar we honden hebben. En juist de honden hebben ons mooie vakanties gebracht. We hebben nl whippets en deden mee aan ren wedstrijden, cousings en shows. Eerst met caravan, later met camper hebben we reizen gemaakt naar oa Polen, Hongarije, Tsjechie ed. Veel van Europa gezien en voornamelijk niet toeristische gebieden. Met onze beste honden hadden we ons geklasseerd om mee te doen aan de Europese Kampioenschappen. Al onze honden mee en buiten de wedstrijd om, heerlijk gewandeld. Geweldige happenings.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:46

Met stip op 1 bij mij staat Iran. De tegenstelling tussen de beeldvorming over Iran en de dagelijkse realiteit is echt gigantisch. De mensen zijn hartelijk, er zijn maar weinig toeristen. En het land heeft van alles te bieden, van eeuwenoude historische plaatsen tot fantastische architectuur en natuur. Bergen, woestijn, alles.. <3 <3

2 en 3 zijn lastiger. Marokko, Tunesië, Jordanië, Oman? %)

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:46

Nummer 1 is en blijft voor mij Iran. Prachtig land, hele lieve mensen en veel cultuur en verrassingen. Helaas wel een verschrikkelijk regime.

Nummer 2 is voor mij met de daktent door Namibie; mijn eerste Afrika reis en ik vond het onvergetelijk.

Nummer 3 is een lastige, maar ik ga denk ik voor Jordanië! Veelzijdig land en met oa Petra en Wadi Rum echt een aanrader om naar toe te gaan.

Tancreda4

Berichten: 24088
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:51

Oh mooi topic! Vroeger met m'n ouders een hoop gereist. Als ik moet kiezen;

Kameroen; was voor m'n studie. Wat een geweldig land en geweldige ervaring. 3.5 maand in het noorden gezeten (waza National Park). De reis van zuid naar noord was ook echt bizar. Ons park was geweldig. En uitstapje naar Rhumsiki was prachtig, met een wandeling ook stukje door Nigeria gegaan. We zaten er van droogte tot nat seizoen dus die transitie mooi kunnen meemaken. Dit land heeft in zuiden regenwoud en noorden Sahel, dus van alles wat. Ze noemen 't ook Afrika in het klein. Bizarre reis. Ik zou er echter niet als toerist heen gaan... Ik zou ook niet terug durven.

America/Canada; Calgary, glacier Park, Yellowstone hoogpuntjes. Vooral het laatste, wauw!

Zuid-Afrika; meerdere keren kort geweest. Wat een geweldig mooi land. Voornamelijk in reservaten rond gehangen. Wat een gave wild life
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 15-02-23 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 14:52

Voor mij was de Komodo eilanden echt het ultieme paradijs. Wat prachtig. Ik probeer mooie foto's te vinden maar die van ons doen echt te kort aan hoe mooi het was. Ik was geïnspireerd door hen: https://www.saltinourhair.com/nl/indone ... -eilanden/

Wij hebben ook met reuzenmanta's gezwommen, dat was echt heel heel gaaf! Het snorkelen was daar ook zo mooi, zoveel vissen, zo ongerept nog. Ook schildpadden gezien en haaien.

Afbeelding


Maar qua snorkelen vond ik mijn ontmoeting met een volwassen blacktip reef shark ook wel een hoogtepunt in Thailand afgelopen jaar <3 Dit was op Koh Tao, echt een prachtig eiland <3
Afbeelding

En de Lofoten een aantal jaar geleden vond ik ook echt prachtig, daar voelde ik me zo thuis.

Afbeelding

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:06

Ik heb nog niet heel veel bijzondere reizen gemaakt, ik hoop dat deze top drie nog een aantal keer gaat veranderen :D

Met stip op 1 staat mijn reis naar Oost-Canada. Vorig jaar september/oktober ben ik samen met mijn ouders in een gehuurde camper door Ontario en Quebec gereisd. Echt een fantastische ervaring, prachtige natuur gezien <3 .

Afbeelding

De hoogtepunten waren Niagara Falls, Tadoussac, Manitoulin Island en Lac Monroe :D

Afbeelding

Afbeelding


Op nummer 2 staat de reis die ik in 2021 maakte, ik heb toen een rondreis gemaakt door Oostenrijk en Duitsland. Begonnen in Abtenau en via Innsbruck en het zuiden van Duitsland weer naar huis gereden.

Afbeelding

Hoogtepunten waren toch wel de Nordkette/ Hafelekarspitze in Innsbruck en Triberg im Schwarzwald <3

Afbeelding

Afbeelding

De derde keuze is wel wat lastiger. De vakanties in Oostenrijk vind ik altijd heerlijk, we gaan elk jaar wintersporten daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:24

Narya schreef:
Met stip op 1 bij mij staat Iran. De tegenstelling tussen de beeldvorming over Iran en de dagelijkse realiteit is echt gigantisch. De mensen zijn hartelijk, er zijn maar weinig toeristen. En het land heeft van alles te bieden, van eeuwenoude historische plaatsen tot fantastische architectuur en natuur. Bergen, woestijn, alles.. <3 <3

2 en 3 zijn lastiger. Marokko, Tunesië, Jordanië, Oman? %)
Iran staat nog op mijn bucket list. :j

Niet op volgorde, maar drie van mijn meest memorabele reizen zijn:
Georgië: zulke ontzettend vriendelijke en gastvrije mensen, prachtige landschappen en goddelijk eten. <3 Ik wil er in 2024 weer een keer naartoe.

Zuid-Frankrijk per trein en met alleen een backpack en een tentje: zelden zo'n heerlijk relaxte vakantie gehad. Ik heb vooral een beetje overal en nergens rondgescharreld en had in Arles via AirBNB Experiences een "Romeinse brunch" geboekt die 3 uur zou duren, maar waar de enige andere gast en ik pas om 6u 's avonds vertrokken, zo gezellig was het. _O-

Nepal vorig jaar mei. Het was een georganiseerde trektocht door de Himalaya's (Annapurna Base Camp) en het was zó ontzettend mooi. Zwaar, want er lijkt geen einde te komen aan alle trappen, maar zó de moeite waard. <3

Lijsken
Berichten: 1039
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 15:30

Ik kijk met veel plezier terug op een aantal wandelvakanties die ik heb gedaan. Dat was vaak helemaal niet zo ver weg (Duitsland, Engeland, ook binnen Nederland) maar ook dichtbij kan de natuur echt prachtig zijn :j En het wandelen an sich, alles wat je nodig hebt voor twee weken in je rugzak, niks moeten en nergens over hoeven nadenken behalve wat je 's avonds wil eten, die vrijheid is echt heerlijk.

19marjo90

Berichten: 964
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: thuis

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:02

Wat een toffe bestemmingen komen hier voorbij! Kan de bucketlist bijwerken haha!

Hier vooral 2 hele mooie reizen gemaakt:

De gaafste was Colombia. Wat een prachtig land en superlieve mensen.

Afbeelding

Afbeelding

Ook Vietnam was heel tof, heeeerlijk eten!


Afbeelding


Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:17

Mijn mooiste reis was naar Australië in 2015. Ik ben daar 10 maanden geweest en wat is het echt een prachtig land. Reistechnisch ben ik in Sydney, Melbourne, Blue Mountains en Tasmanië geweest, maar het overgrote deel van de tijd verbleef ik rond Port Macquarie waar ik meer als een local heb geleefd. Wat de reis vooral mooi maakte voor mij is dat ik dit in mijn eentje heb gedaan. In die tijd werkte ik als Guide bij een Horsefarm die buitenritten door het regenwoud organiseerden voor toeristen. De omgeving was prachtig en dat ik dat voor maandenlang als mijn thuis mocht noemen maakt de reis extra mooi :+:

Travel_me

Berichten: 1269
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:36

Wat een onwijs gave bestemmingen en foto's komen ervoorbij. Overal denk: jaaaa daar wil ik ook heen. Ooit, ooit..

@stinkmodder, heb je ook ergens een verslag van je reis? Lijkt mij onwijs gaaf om te doen zoiets.

Mijn mooiste:

1: Nepal. Trekking naar ABC. Gewoon zo'n mooi land, lieve mensen. Ja daar zou ik zeker nog een keer naartoe willen
2. Indonesië: Ben naar Java en Bali geweest, maar zou graag nog meer delen willen zien. Ook hier prachtige natuur en onwijs lieve mensen
3: Schotland: Ik hou van de ruigheid hier. In de toekomst zou ik graag nog wat hoger gaan :)

purny

Berichten: 27556
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 16:49

Narya schreef:
Met stip op 1 bij mij staat Iran. De tegenstelling tussen de beeldvorming over Iran en de dagelijkse realiteit is echt gigantisch. De mensen zijn hartelijk, er zijn maar weinig toeristen. En het land heeft van alles te bieden, van eeuwenoude historische plaatsen tot fantastische architectuur en natuur. Bergen, woestijn, alles.. <3 <3

2 en 3 zijn lastiger. Marokko, Tunesië, Jordanië, Oman? %)

Welk deel van Marokko ben je geweest? Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Marokko en ik ben heel benieuwd.
Leuk om al die voorbeelden te lezen.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:10

purny schreef:
Narya schreef:
Met stip op 1 bij mij staat Iran. De tegenstelling tussen de beeldvorming over Iran en de dagelijkse realiteit is echt gigantisch. De mensen zijn hartelijk, er zijn maar weinig toeristen. En het land heeft van alles te bieden, van eeuwenoude historische plaatsen tot fantastische architectuur en natuur. Bergen, woestijn, alles.. <3 <3

2 en 3 zijn lastiger. Marokko, Tunesië, Jordanië, Oman? %)

Welk deel van Marokko ben je geweest? Ik ga dit jaar voor de eerste keer naar Marokko en ik ben heel benieuwd.
Leuk om al die voorbeelden te lezen.


Nice! Ik ben heel vaak in Marokko geweest, dus ik heb een beetje vals gespeeld.. mooiste land ipv mooiste reis :D Maar mijn absolute favorieten zijn wel Fes, Marrakesh en Rabat. Al is er eigenlijk geen plaats waar ik ben geweest die ik niet fantastisch vond :D

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:31

Qimm schreef:
1. Madeira, prachtig eiland voor wandelen en genieten van bergen, waanzinnige natuur. Goed eten, prima weer het hele jaar, aardige mensen en je kunt je overal goed redden met Engels.

2. Schotland, wauw. Die natuur is echt <3

3. India vond ik ook heel bijzonder



Oh jee, bijna PNW vergeten (pacific north west). Amerika was ook een belevenis, 2x een roadtrip in het noord-westen gemaakt! Uhm. Een top 4 dan maar?

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 18:17

Mijn mooiste reis was denk ik wel IJsland. Ik blijf dat land zo woest aantrekkelijk vinden <3. Aankomend voorjaar gaan we waarschijnlijk naar New Orleans (Mardi Gras) en combineren er dan Hawaii en Los Angeles achteraan omdat er toch geen directe vluchten zijn, dus hoop dat ik die ook ergens hoog in mijn lijstje kan zetten.

Zuid Afrika staat ook wel hoog op mijn lijstje. Niet perse om het land, hoewel dat ook prachtig is hoor. Maar het leren kennen en weerzien van familie was ook heel leuk. Evenals de niet-toeristische plekjes waar ze ons mee naartoe namen. Heb er voor de eerste keer een kleine 6 weken voor uitgetrokken, nu is het 1,5-2 weken als ik ga en dan kom ik niet heel veel verder dan de estates om de mensen weer te zien :').

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:45

Leuk dat er al 2 bokkers de ABC hebben gedaan :D En die trappen inderdaad ja, wat heb ik daar zweet op gelaten!
Toen wij in november 2021 gingen waren we quasi weer de eerste Europese toeristen die naar Nepal kwamen. Dat zag je heel goed aan de checkpoints van de Annapurna: er zat gewoon niemand om onze passes af te stempelen en te registreren.

Maar het eten, de cultuur, de natuur, de hartelijkheid van de bevolking, de verwondering die kinderen daar nog lijken te hebben... Krijg het er spontaan weer warm van <3

Misschien niet de mooiste reis in het type plezierreis, maar diep vanbinnen wel emotioneel een hele waardevolle en betekenisvolle reis: die van afgelopen september 2022 naar mijn tante in Zuid-Frankrijk, regio Carcassonne. Begin 2022 is ze zwaar ziek geworden en pas in augustus zijn we te weten gekomen hoe en wat (ze vertelde niets, wou geen last zijn). Maar met onze trip daarheen in september "moest" ze wel.
We hebben haar niet meer in haar natuurlijke habitat, haar geliefde domein op haar heuveltop, kunnen meemaken. 2 weken lang zijn we de zorgdrager voor het domein geweest, voor haar geliefde hond, hebben we dagelijks/om de dag bezoekjes gebracht in het ziekenhuis en nadien revalidatiecentrum. Daar is ze nooit meer vertrokken en in november is ze overleden. Ze was 66. Deze reis was voor mij mooi, omdat ik vanuit mijn hart voor haar nog zorg heb kunnen voorzien en heel stilletjes aan ook afscheid heb kunnen nemen.

Piekosjj

Berichten: 5475
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:55

Stinkmodder schreef:
@ DonDon: dankjewel! We hebben er zeven maanden over gedaan (33.000 km).

@ Piekosjj: wat bijzonder! Uit welk deel van Pakistan komt je vriend? En waar gaan jullie rondreizen? Pakistan heeft mij blij verrast, vooral het Noorden Veel plezier en geniet er van!

Hij komt uit Lahore Punjab. We gaan wat in Punjab rondreizen en daarna willen we voor 1.5 week via Islamabad de bergen in. Dankjewel! Heb er heeeel veel zin in! Zijn familie ontmoeten, de culture shock, de natuur en het eten. :D

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:10

1. Rondreis van vier weken op eigen gelegenheid, grotendeels op de bonnefooi naar Zuid-Afrika, Lesotho, Eswatini en Mozambique.
In een woord onvergetelijk. Inmiddels 5 keer in Zuid-Afrika geweest en al heimwee als ik er filmpjes van zie.

2. Rondreis Namibië, midden in de woestijn overnachten is fantastisch.

3. Rondreis Lapland, midden in de zomer. De midzomernachtzon zien in de Noordkaap, potvissen zien, geweldig.

Verder nog een eervolle vermelding voor Canada, Madeira, La Palma.

san4nie
Berichten: 3576
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:40

Voor mij staat met stip op 1 onze rondreis in het zuid-westen van Amerika afgelopen zomer. Zoals op het plaatje te zien hebben we een flinke afstand afgelegd, en dus echt super veel gezien. Wat een prachtige natuur, bizarre steden, vriendelijke mensen en elke dag weer een cultuurschok. Afbeelding

Met de zelf (door vriend) opgeknapte en omgebouwde oldtimer naar de cote d’Azur en daar kamperen in een klein tentje was ook een geweldig avontuur. Was ook een flinke rit (vanaf noord Groningen) en veel reacties gehad onderweg.

Voor dit najaar denken we aan een roadtrip door zuid Afrika. Zoiets als DonDon ook gedaan heeft.


Die reuzenmanta op de foto is ook prachtig. Zal ik alleen nooit zelf doen. Ik heb het niet zo op vissen en water enzo.. :o

Thats_Me

Berichten: 10952
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:15

1. Zuid-Afrika, zou zo weer terug willen. Lekker beestjes kijken, heerlijk eten en prachtige kleurrijke mensen. Wij hebben dan ook echt kunnen genieten van de mooie kanten van het land.

2. Rondreis Nationale parken in Amerika met als echt hoogtepunt Yellowstone National park. Zo bijzonder mooi.

3. Alle overige reizen in het kader van 'kan niet kiezen' want Peru was prachtig maar Griekenland, Duitsland en zelfs vakantie in Nederland was gewoon echt genieten.

Stinkmodder

Berichten: 7976
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 23:07

Travel_me schreef:
@stinkmodder, heb je ook ergens een verslag van je reis? Lijkt mij onwijs gaaf om te doen zoiets.

Nee, helaas. Alleen een boek voor onszelf met verhalen en foto's. :) Is het ook. Een hele onderneming, maar onvergetelijk. Leuk voor op je wishlist, haha!

Piekosjj schreef:
Hij komt uit Lahore Punjab. We gaan wat in Punjab rondreizen en daarna willen we voor 1.5 week via Islamabad de bergen in. Dankjewel! Heb er heeeel veel zin in! Zijn familie ontmoeten, de culture shock, de natuur en het eten. :D

Heel gaaf! Dan zie je ook van alles wat. Lahore deed mij al heel erg aan India denken. Een wereld van verschil met Islamabad. Het noorden is echt fantastisch en indrukwekkend d. Geniet er van!

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:48

Wat een mooie reizen komen er voorbij!

Mijn top 3, ik vind reizen vooral mooi qua natuur en/of wildlife:

1. Zuid-Afrika, in 2015 hebben we hier 2,5 week een rondreis gemaakt met een camper.
2. IJsland, in 2018 geweest voor 5 dagen en dit jaar ga ik weer.
3. Noorwegen, in 2008 en 2022 geweest, prachtig ruig land.

Nu zijn er echt teveel reizen die hier niet meer bijpassen (waaronder Indonesie, Canada & VS).

Ik moet wel zeggen, in Noorwegen vond ik de natuur prachtig, maar de sfeer mwoah, dan zit ik eigenlijk liever in een berghut in Oostenrijk :)

Nog wat beeldmateriaal:

Zuid-Afrika:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


IJsland:
Afbeelding

Afbeelding


Noorwegen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou erg van ruige landschappen, met water(vallen) of sneeuw/ijs/gletsjers, prachtig!

Lielle

Berichten: 66260
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:56

2019 Kyrgyzstan vanwege de verlatenheid en ruigheid. Independent, eigen auto, hotels / pensions / homestays, met zijn tweeen rondzwerven.

https://s3.amazonaws.com/aws.reislogger ... /51793.mp4
Afbeelding

2022 Zuid Afrika Zimbabwe Mozambique. Volledig zelfvoorzienend door de Afrikaanse wildernis, afwisselen met het spelletje van de Afrikaanse bureaucratie bij grenzen en politieposten, en de luxe en ontspanning aan de kust in Mozambique en Johannesburg. Independent, eigen auto met daktent, met zijn tweeen rondzwerven
Afbeelding

Afbeelding




midden jaren 90, west afrika.
Based aan de Ghanese kust (Accra en Tema), als docent Informatica en in mijn eentje met lokale bussen rondtrekken. Veel afgezien, veel meegemaakt, en veel geleerd.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wat waren jouw mooiste reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:10

@moonsparkle wij zijn 3,5 week naar zuid-Afrika geweest en dan is het nog te kort.

@lielle wat ontzettend gaaf zeg!

@san4nie Amerika staat ook nog steeds op mijn lijstje. Hoor er zoveel positieve verhalen over!

Er zijn zoveel mooie plekken op de wereld. Ik vind Andalusië in Spanje ook erg mooi. Verbaas me zo hoe mooie plekken je zo dichtbij Hebt.