Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 14:43

Als je toch graag wilt vliegen is er een handige manier om goedkope(re) vliegtickets te vinden in Skyscanner. Wanneer je in skyscanner zoekt op "overal" krijg je een overzicht van de goedkoopste vliegtickets op jouw data.

https://www.wereldreizigers.nl/reistips ... werkt-het/

En wat ook een goede tip kan zijn is nadat je een hotel of appartement hebt gevonden op booking.com of Expedia o.i.d deze na even google-en rechtstreeks bij de eigenaar te boeken. Dit scheelt vaak ook veel geld zowel voor jou als voor de accomodatie eigenaar.
Laatst bijgewerkt door dimmelim op 23-02-23 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27570
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:05

Midden in het hoogseizoen ga je voor je budget vrij moeilijk tot niet vinden. Of ergens met de auto heen en dan een airbnb?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 15:58

Ik denk dat het net moet kunnen voor je budget. Wanneer je vroeg in je vakantie weggaat. Dus meteen vanaf 10 juli. Later die periode is het al snel duurder. Ik vind dan op Skyscanner met zoeken op "overal"bijvoorbeeld vluchten met Easyjet naar Corfu voor 249 euro per persoon. Alleen handbagage mee dan, want anders wordt het weer duurder. Een appartement vind ik op Corfu bij booking.com voor 10-19 juli tussen de 300 en de 400 euro. Wanneer je de accomodatie op internet opzoekt en dan rechtstreeks boekt kan het vaak een paar tientjes goedkoper. Kom je op 500 euro vliegtickets plus taxes zal dat op 550 o.id. plus zeg 350 accomodatie. Moet onder de 1000 euro in totaal wel kunnen lukken.

Django_Mette

Berichten: 1377
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 16:50

Iedereen bedankt voor de ontzettend leuke suggesties en ideeën! Qua budget waren we al bang dat het misschien niet sufficient zou zijn, maar als we wat langer doorsparen moet het wel mogelijk zijn om dat wat te verhogen :D We gaan ernaar kijken :j

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:15

Django_Mette schreef:
Iedereen bedankt voor de ontzettend leuke suggesties en ideeën! Qua budget waren we al bang dat het misschien niet sufficient zou zijn, maar als we wat langer doorsparen moet het wel mogelijk zijn om dat wat te verhogen :D We gaan ernaar kijken :j


Maar zitten jullie vast aan de zomervakantie dan? Nee toch? Dan zou ik gewoon net even wat later gaan :)

Django_Mette

Berichten: 1377
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 17:19

Earth schreef:
Django_Mette schreef:
Iedereen bedankt voor de ontzettend leuke suggesties en ideeën! Qua budget waren we al bang dat het misschien niet sufficient zou zijn, maar als we wat langer doorsparen moet het wel mogelijk zijn om dat wat te verhogen :D We gaan ernaar kijken :j


Maar zitten jullie vast aan de zomervakantie dan? Nee toch? Dan zou ik gewoon net even wat later gaan :)


Dat weten we nog niet zeker. Hij waarschijnlijk niet omdat hij dan klaar is met het werkend leren-traject, maar we kunnen alleen off-season gaan als ik daadwerkelijk in juni afstudeer. Als ik het om wat voor reden niet haal, moet ik in september opnieuw gaan afstuderen :)

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:22

Ah zo. Ja dat is dan even lastig inschatten natuurlijk. En na september gaan?

Django_Mette

Berichten: 1377
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-23 17:36

Earth schreef:
Ah zo. Ja dat is dan even lastig inschatten natuurlijk. En na september gaan?

Dan wordt het februari 2024 tegen de tijd dat we kunnen gaan. Afstuderen is voor mij 800 uur in 20 weken. Maar we hebben wel de voorkeur voor ergens off season gaan :j

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 17:45

Oh ja je bent dan natuurlijk niet direct eind september klaar :j
Ja dat zou ik echt wel even doen, in de zomervakantie zijn overnachtingen zomaar twee keer zo duur, dat is zonde. Je kunt altijd je afstuderen afwachten en dan als je slaagt nog september doen, dan vind je vast nog wel wat leuks. :j

_suus19_

Berichten: 1723
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 19:14

Ik zie dat Kroatië veel wordt voorgesteld. Wij zijn twee jaar geleden naar Kroatië gegaan, buiten het hoogseizoen. Maar dat ga je niet redden met jullie budget als je zelf met de auto wilt gaan. Wij waren €3500 samen kwijt, incl eten etc voor 1,5 week. Viel ons erg tegen.

Griekenland is wel erg goedkoop en heel mooi. Ben paar jaar terug een midweek naar Athene gegaan, dat redde ik voor €600 totaal.

Kijk ook eens naar een FlixBus als je goedkoop wilt reizen. Dan heb je bijna geen reiskosten en kan je je budget bewaren voor op locatie zelf.

beestenfreak

Berichten: 1315
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 21:18

_suus19_ schreef:
Ik zie dat Kroatië veel wordt voorgesteld. Wij zijn twee jaar geleden naar Kroatië gegaan, buiten het hoogseizoen. Maar dat ga je niet redden met jullie budget als je zelf met de auto wilt gaan. Wij waren €3500 samen kwijt, incl eten etc voor 1,5 week. Viel ons erg tegen.

Griekenland is wel erg goedkoop en heel mooi. Ben paar jaar terug een midweek naar Athene gegaan, dat redde ik voor €600 totaal.

Kijk ook eens naar een FlixBus als je goedkoop wilt reizen. Dan heb je bijna geen reiskosten en kan je je budget bewaren voor op locatie zelf.


Maar je kunt het uiteindelijk zo duur maken als je zelf wilt hé, ik ben een paar jaar geleden met de motor naar Kroatië (en alles wat er tussenin ligt) gereden. 4 weken weg geweest, totaal ruim 6000km gereden en ik was ongeveer 800,- kwijt inclusief benzine, tol, overnachtingen en eten. Weliswaar met kamperen (was wel in de tijd dat je nog voor 10,- op een trekkersveldje kon staan, tegenwoordig zijn campings helaas ook een stuk duurder) en vrijwel elke dag zelf koken. Nou zijn dit wel twee uitersten maar als je bereid bent hier en daar wat in te leveren is er ook met een laag budget meer mogelijk dan je denkt. En tsja, als je elke dag luxe wilt eten en in een sjiek hotel wil slapen ben je nou eenmaal wat meer kwijt en moet je misschien wat langer doorsparen, zoveel mensen zoveel wensen :)

_suus19_

Berichten: 1723
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:21

Hmmm naar mijn idee waren we alleen al 500€ kwijt aan benzine en tol. Maar misschien heb ik het overdreven in mn geheugen.

prugelpiet

Berichten: 12596
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 22:59

Ik was voor 600 euro all-inclusive naar Lanzarote, dus het hoeft niet mega duur te zijn. Het was niet super luxe, we vlogen met Ryan Air en niet in het hoogseizoen, maar het was echt een prima week en een oké appartement :j

Raineri
Berichten: 6303
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Eerste vakantie samen: Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-23 23:38

Albanië, Roemenië of kosovo? Niet zo gek duur ook