Leuke dingen rondom Malaga/Sevilla

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32208
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Leuke dingen rondom Malaga/Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-23 22:33

Zondag vertrekken wij voor 5 dagen naar Andalusie en nu ben ik vast een beetje aan het kujken wat we daar in de omgeving kunnen gaan doen.
We verblijven in villanueva de algaidas, een klein plaatsje op een uur rijden van Malaga.
We hadden sowieso in gedachten om een dagje Malaga en een dagje Sevilla te doen, maar waarschijnlijk weten jullie nog veel meer.

We hebben 2 kinderen van 7 en 3,5 dus daar moeten we wel een beetje rekening mee houden.
Uitjes voor wat slechter weer zijn ook welkom!

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:07

Ik vind het park Torcal de Antequera echt een aanrader! De wandelroute van 45 minuten is best goed te doen.


Afbeelding

Flevolander

Berichten: 3851
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 23:08

Caminito del Rey en Ronda waren voor mij wel echt hoogtepunten. Beide iets meer dan een uurtje rijden voor jullie. Verder zou je nog een bezoek aan Cordoba kunnen overwegen en dan zeker de beroemde Mezquita bezoeken

Liselot

Berichten: 32208
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Leuke dingen rondom Malaga/Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-23 08:44

Tnx!
Het lijkt er op dat we ook een paar regendagen gaan hebben, zijn er nog leuke musea oid?

Nadir

Berichten: 12735
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 12:43

Ik lees even mee, ik ga toevallig volgende week 4 dagen met mijn dochter (8) naar Malaga. Wij doen in Malaga iig een fietstocht met NL sprekende gids. Dat was ons in Parijs ook erg goed bevallen.

Tips voor een leuk restaurantje zijn ook welkom!

mvdende

Berichten: 5751
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:00

Gibraltar! Op de rots zitten apen en het is een leuk dorpje om te winkelen en fish and chips te eten. Ook de grensovergang (Gibraltar is Engels) en de oversteek van de actieve landingsbaan is leuk om te zien/ doen. Met een beetje mazzel komt/ vertrekt er ook nog een vliegtuig.

In Fuengirola zit een Nederlands restaurant, The Family Bar, als jullie en de kinderen eens behoefte hebben aan een Nederlandse hap.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 22-02-23 13:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:02

Flevolander schreef:
Caminito del Rey en Ronda waren voor mij wel echt hoogtepunten. Beide iets meer dan een uurtje rijden voor jullie. Verder zou je nog een bezoek aan Cordoba kunnen overwegen en dan zeker de beroemde Mezquita bezoeken


Deze wou ik ook zeggen! Beide waren voor mij echt de hoogtepunten van die regio. Camino is misschien wat lastiger met een jong kindje maar dat kan ik niet inschatten.

Afbeelding
Afbeelding

Ook Granada bezoeken en met name het Alhambra kasteel. Een tour vond ik persoonlijk te lang duren maar je kan volgensmij ook er zelf doorheen. Restaurant aanrader: Carmen Mirador de Aixa, prachtig uitzicht over het kasteel.

Afbeelding

En in Sevilla zelf vond ik Plaza de Espana het hoogtepunt, mochten jij of je vriend of kids Star Wars fan zijn, daar is ook een scene opgenomen. Verder is Sevilla echt een prachtige stad.

tjakka123

Berichten: 484
Geregistreerd: 21-11-20

Re: Leuke dingen rondom Malaga/Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 13:04

Dagje skieen/snowboarden op de Sierre Nevada?