Legoland Duitsland ervaringen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 22:39

Wij gaan komende zomer naar Oostenrijk. Nu ligt Legoland soort van op onze route. Is dit een aanrader om 1 of 2 overnachtingen te plannen en 1 of 2 dagen het park in te gaan?

Het is redelijk prijzig als je daar ook wilt overnachten, maar de themakamers lijken wel gaaf. Een normaal hotel boeken kan natuurlijk sws wel, maar denk dat ons zoontje (5) t wel supergaaf zou vinden.. Wil in elk geval op tijd wat boeken.
Afbeelding

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:43

De thema hotels zijn echt fantastisch! We hebben ze beiden meerdere keren geboekt en onze zoon maar ook wij zelf vinden het echt heel gaaf. Zeker een aanrader om te doen als dit financieel lukt :))

Park zelf is ook wel echt leuk! Dus ik zou zeker een overnachting doen zodat je lekker twee dagen kunt genieten op het gemak.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-04-23 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:43

Legoland is wel echt ingericht voor kinderen. Ik ben vorig jaar in Windsor geweest en vond het wel tegenvallen. Nu was mijn jeugdherinneringen van Legoland in Denemarken ook heel anders

Ik vond een paar uur meer als genoeg en de prijzen wel wat te hoog met wat je krijgt.

Het miniatuur gedeelte en de shop waren het leukste ( en het uizicht ) maar voor de rest voor volwassenen niet erg interessant. Ik zou wat anders kiezen in de buurt.

cursebreaker

Berichten: 11557
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:46

Nou ja ik vond het als volwassene ook leuk dus het is niet perse alleen voor kids maar zonder kind zouden wij wel niet vaker zijn geweest idd en is het als ouders zijnde vooral heel leuk ook als je je kind ziet genieten, samen was het plezier groot. Maar ligt net aan je verwachtingen ook misschien maar als je als ouder gaat kijk je toch anders ernaar als dat je als volwassene gaat zeg maar . Ik ben niet van de heftige attracties dus voor mij was het in dat opzicht wel prima haha en in het geval van Ts is er ook nog een zoon van 5, net zoals dat wij ook met onze zoon daar waren telkens en daar is het park sowieso echt wel super tof voor, als gezin samen. Maar zowel mijn man als ik vonden het park ook heel leuk en we zijn er meermaals geweest ook. Zonder kind zul je er idd vast anders tegenaan kijken en je moet geen mega groot park verwachten met echt veel volwassen attracties, maar als gezin met kids is het echt een aanrader. wij hebben de trip vanuit zuid Limburg en ruim 5u meermaals gemaakt en zouden met onze nu 10 jarige ook zeker nog eens teruggaan als het uitkomt.

Wanneer het goed weer is is er qua speel mogelijkheden buiten ook vanalles te vinden naast attracties, en ze hebben ook leuke plekjes in de speeltuintjes met water dan bv, vond m’n zoon ook echt fantastisch.

Met jonge kids is een paar dagen Imo ook wel echt aan te raden zodat je gewoon op ieders gemak alles kunt doen en ook de kids de tijd kunt geven evt in de speeltuintjes ed nog zonder dat je denkt dat je tijd verliest omdat je dan misschien niet alles goed genoeg kunt zien en doen qua attracties ed. met een gemiddelde 5 jarige ga je er ook gewoon niet zo rap doorheen als dat je als volwassene zonder kids rondloopt.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-04-23 23:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:51

Ik ben pas in die van Denemarken geweest, het is wel schattig maar echt meer voor kinderen. Ik was blij dat we gratis kaartjes konden krijgen via via :o

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 23:21

Ohh er is nog een kind in het spel daar las ik overheen :o

Dan is het zeker wel geschikt , mijn jeugdherinneringen aan Legoland zijn wel heel leuk dus voor een zoontje van 5 is het zeker een leuk pretpark.

Ik dacht dat jij en je man heen gingen :') Ik ben duidelijk niet helemaal helder meer.

Texas02

Berichten: 4737
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 06:09

Legoland weet ik niet, maar mocht je in Oostenrijk in de buurt van Klagenfurt zijn, is Minimundus misschien ook leuk!

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 08:47

Het is inderdaad ook voor ons zoontje, wilde attracties zijn wij niet perse van :o maar als hij zich goed vermaakt, dan hebben wij ook een goede dag :D Qua kosten voor 2 nachten is het net zoveel als ons appartement de hele week in Oostenrijk. Dan moet het wel erg leuk zijn om dat te doen ipv een goedkoop hotelletje in de buurt. Dat was onze grootste twijfel, of we dat er een x voor over hebben. :j Zag dat ze nu een actie voor dagkaarten hebben voor 40,- pp ipv 64,- dus dat scheelt ook flink. Onze zoon is wel gek van Lego, dus dat zit wel goed!

Texas, bedankt voor de tip! Ik ga het even opzoeken, en als t voor nu niks wordt komt die op de lijst voor een volgend jaar :D We gaan eigenlijk elk jaar naar Oostenrijk, dit keer weer naar het Zillertal.

Texas02

Berichten: 4737
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:14

Vanaf het Zillertal is het iets ver denk ik, maar prachtige omgeving! Wij gaan ook ieder jaar naar Oostenrijk, meestal naar de Millstätter See <3

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 16:47

Ik heb het even opgezocht, bijna 4u vanaf daar, dat is idd wat ver. Maar staat nu wel op ons lijstje voor een volgende ronde :j

Texas02

Berichten: 4737
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 21:14

Altijd goed om iets te hebben voor een volgende keer! :j Swarovski Kristallwelten is wel in de buurt, maar ik weet niet of een kind dat echt leuk zal vinden. Ze hadden er toen ik er een paar jaar geleden was wel een groot paard van Swarovski, heel mooi! En heel duur.. :+

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 21:53

Klopt heel erg gaaf! Wij komen er al meerdere jaren in die omgeving, en er zijn zoveel gave dingen te zien. :j Heb ook een fijn adresje bij een collega fokker daar om een bergrit te gaan maken, zo gaaf!

Adrija

Berichten: 1897
Geregistreerd: 28-11-01

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 20:58

Wij hebben Legoland gecombineerd met een verblijf in Landal Seawest, op een uur rijden van Legoland. Park aan de kust met een voor onze kinderen (8 en 10) fantastisch zwembad. Legoland vonden ze ook fantastisch, mooi om je kinderen te zien genieten.

maessie

Berichten: 5773
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Legoland Duitsland ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 21:22

Goeie tip Adrija! Wij hebben inmiddels geboekt voor Legoland, maar ik zet hem wel op ons optielijst, klinkt als een fijne vakantielokatie :j