Taxi Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Taxi Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-23 18:49

We willen graag vanaf Bangkok met taxi naar Damnoun suduak floating market.Dat is via hotel geregeld met een taxi.
MAAR.... daarna willen we doorreizen naar River Kwai.

Weet iemand of je vanaf deze markt in Thailand een andere taxi kunt regelen ter plekke naar River Kwai?
Omdat we geen verblijfplaats daar hebben is een taxi onhandig nu al te regelen.

We kunnen slechts de taxi laten wachten en het is dan ook nog 2 uur rijden naar River Kwai.
Zijn de mensen daar bereid om zo ver buiten eigen regio te gaan? Weet trouwens niet of dit het goede topic is.

callippo

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:00

Mijn ervaring in Thailand: zolang je betaalt, kun je bijna alles regelen.
Wij hadden een keer een hele dag een auto met chauffeur, voor diverse stops (rond Chiang Mai, maar rond Bangkok kan dat vast ook)

Heb je Grab al geïnstalleerd op je telefoon om een taxi te boeken?

Faelynn

Berichten: 3158
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:34

Ja dit kan, maar wat ook kan, is een uber boeken. Daar voer je de locaties in, zijn er vaak met een paar minuten en je weet precies de prijs en betaald ook via de app (gezien oplichting in Thailand wel met regelmaat voorkomt)
Ik heb destijds van beide gebruik gemaakt, eigenlijk van alle manier van transport daar wel :Y)

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Re: Taxi Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:00

Je kan overal vandaan naar overal elders makkelijk vervoer regelen in Thailand. Gaat er geen bus, dan heb je inderdaad zo een taxi geregeld. Het enige dat er mis kan gaan, is dat je de hoofdprijs betaald als je niet van tevoren duidelijke afspraken hebt gemaakt of niet globaal van de prijzen op de hoogte bent.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12751
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Taxi Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:11

Ik verplaats dit topic naar [BEU] Bokt erop uit

Nagini
Berichten: 11283
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Taxi Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:17

Ja zorg dat je de Grab app hebt. Is een beetje zoals uber alleen krijg je ook vaak leuke dingen erbij zoals korting op een drankje of weet ik wat. Werkt goed hoor.