Vliegen en medicijnen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16491
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Vliegen en medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:51

Voor mij is het ondertussen al heel wat jaren geleden maar ik kreeg altijd een brief van de huisarts mee. Verder medicatie in originele verpakking waar inderdaad ook je gegevens op staan meenemen.

Bloem39

Berichten: 71
Geregistreerd: 13-11-09
Woonplaats: Gasselte

Re: Vliegen en medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 12:01

Schengenverklaring kan tegenwoordig digitaal verzonden worden en kan ook nog enkele dagen van te voren aangevraagd worden. Zie website CAK.
Ik zou geen medicijn, wat onder de opiumwet valt, meenemen zonder verklaring.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 09:22

Ik heb 1 strip mee, in het originele doosje met etiket met mijn gegevens en een medicijnpaspoort van de apotheek.
Ik vlieg om 17u en ga het er op gokken, ik laat weten hoe het gegaan is :+

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 21:07

Nou, er is inderdaad niet naar gekeken en ik zit gewoon met mijn medicijnen in Schotland :+

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Vliegen en medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:21

Fijn!

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:28

Maeve schreef:
Nou, er is inderdaad niet naar gekeken en ik zit gewoon met mijn medicijnen in Schotland :+


Fijn! Veel plezier!

Voor de overige paniekzaaiers hier die blijkbaar het beste jongetje van de klas willen zijn: het loopt niet zo'n vaart.
Ik ben de hele wereld over gevlogen met van allerlei soorten medicatie in mijn bagage, nooit ook maar enig probleem.
Ik stop medicatie overigens nooit in mijn handbagage, altijd in toilettas in mijn grote bagage.
Daarnaast, mocht iets wel in beslag worden genomen dan is het fijn te weten dat in 80% vd niet eurozone landen praktisch alles te koop is. Zo nam ik vorig jaar nog een paar doosjes thyrax en oxy mee vanuit het midden oosten; kosten: 4 euro.

TurdusMerula

Berichten: 23917
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:30

Wildgirl schreef:
Maeve schreef:
Nou, er is inderdaad niet naar gekeken en ik zit gewoon met mijn medicijnen in Schotland :+


Fijn! Veel plezier!

Voor de overige paniekzaaiers hier die blijkbaar het beste jongetje van de klas willen zijn: het loopt niet zo'n vaart.
Ik ben de hele wereld over gevlogen met van allerlei soorten medicatie in mijn bagage, nooit ook maar enig probleem.
Ik stop medicatie overigens nooit in mijn handbagage, altijd in toilettas in mijn grote bagage.
Daarnaast, mocht iets wel in beslag worden genomen dan is het fijn te weten dat in 80% vd niet eurozone landen praktisch alles te koop is. Zo nam ik vorig jaar nog een paar doosjes thyrax en oxy mee vanuit het midden oosten; kosten: 4 euro.


Wat fijn ts! Hele fijne vakantie nog! :)


Wildgirl, wat een onvriendelijke formulering, vind je dat echt nodig?

chanicha

Berichten: 12190
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:37

Inderdaad Wildgirl een hele nare reactie!

Wildgirl

Berichten: 11679
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:38

@turdusmerula, ja. Het is in mijn ogen niet onvriendelijk. Ik verbaas me oprecht over de paniek die er bij mensen vrij komt als men met 4 ritalinnetjes moet vliegen.
Het leven, en dit soort zaken, wat minder zwaar pakken maakt het zoveel leuker!

chanicha

Berichten: 12190
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:43

Maeve fijn dat je nu heerlijk je ding kan doen!

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:45

Volgens mij is er niemand in paniek hier, maar heeft het wel de voorkeur om gewoon de regels te volgen als dat kan. Die zijn er niet voor niets en de regels uitleggen of aangeven dat iets niet verstandig is heeft echt niks met paniek te maken.

Kans dat je gecontroleerd wordt is altijd klein, maar dergelijke medicatie kan dan wel tot problemen leiden. Ga je in Schotland heus niet voor de gevangenis in met een paar tabletten ritalin, maar dat zeggen de meeste mensen hier volgens mij ook gewoon zo.

Als jij met doosjes oxy wil vliegen moet je ook helemaal zelf weten. Zou ik persoonlijk niet doen, maar ieder zijn keus wat mij betreft, als je dan ook de consequenties maar accepteert.

TurdusMerula

Berichten: 23917
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Vliegen en medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:14

Volgens mij is er ook niemand in paniek, en 'beste jongetje van de klas willen zijn' is ook een aanname en klinkt voor mij ieg niet heel gezellig. Ik ben het eens met wat Gomir schrijft. Moest het even kwijt.

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Vliegen en medicijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:34

Alleen het vreemde is dat er door het CAK helemaal niet gekeken wordt wat er in het land van aankomst geldt. In dit geval Schengen, maar ik ben best vaak naar de USA geweest en meer dan een verklaring van je huisarts en een medicijnpaspoort wordt er niet gevraagd. Daarom heb ik voor mijn pammetjes nog nooit wat aangevraagd. Overigens, zelfs de verklaring vd huisarts en het medicijnpaspoort zijn nog nooit opgevraagd.

tamary

Berichten: 29239
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 23:53

Wildgirl schreef:
@turdusmerula, ja. Het is in mijn ogen niet onvriendelijk. Ik verbaas me oprecht over de paniek die er bij mensen vrij komt als men met 4 ritalinnetjes moet vliegen.
Het leven, en dit soort zaken, wat minder zwaar pakken maakt het zoveel leuker!

Sommige dingen goed op orde hebben scheelt hoop zorgen. En dat paspoort is niet alleen om douane gelukkig te houden, maar mocht je pech hebben en er langer zijn of pillen worden gejat krijg je met ook makkelijker nieuwe medicijnen daar. Komt bij dat nederlanders een reputatie hebben als het om drugs gaat, dan is het wel zo verstandig even goed op te letten en nodig papierwerk kloppend te hebben. Je kan er uit gepikt worden en dan kunnen die mensen heel vervelend worden (geen leuk begin van je vakantie).