Op wielen naar het land van de sagen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Femke_Tweety

Berichten: 12019
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:19

Vakantiepech of reispech leveren achteraf vaak de mooiste verhalen.
Is echt zo.

Maar als je er middenin zit is het beroerd.

musiqolog
Berichten: 3362
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 14:00

Femke_Tweety schreef:
Vakantiepech of reispech leveren achteraf vaak de mooiste verhalen.
Is echt zo.

Maar als je er middenin zit is het beroerd.

Nou ja, ik ben nu wel wanhopig naar een tandarts aan het zoeken terwijl ik anders vogels zou kijken...

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:14

musiqolog schreef:
Femke_Tweety schreef:
Vakantiepech of reispech leveren achteraf vaak de mooiste verhalen.
Is echt zo.

Maar als je er middenin zit is het beroerd.

Nou ja, ik ben nu wel wanhopig naar een tandarts aan het zoeken terwijl ik anders vogels zou kijken...


Maar heb je een reisverzekering met ziekte dekking? Zo ja, eerst die bellen, zij kunnen je verder helpen.

musiqolog
Berichten: 3362
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 21:23

Vandaag het dorp op en neer gereisd om uiteindelijk bij een tandarts uit te komen. Die kon me niet behandelen maar had wel meteen een diagnose: twee verstandskiezen zijn naar de puntje puntje puntje en die moet ik terug in Nederland meteen laten vervangen. Meteen Ibuprofen gekocht - dat helpt een stuk beter dan paracetamol - en ook een antibioticakuur meegekregen. Voor dat laatste moest nog wel even wat worden geritseld, want je krijgt het niet zomaar mee.

Enfin, voorlopig is deze ellende bezworen. Dit is hopelijk mijn laatste kiespijnbericht, want voor dit soort updates ben ik dit topic niet begonnen. Ik blijf hier nog maar een dagje denk ik, want ik ben vandaag echt niet aan de vogels toegekomen.

Suzanne F.

Berichten: 49424
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:27

Vervangen is verwijderen denk ik?
Sterkte ermee. Fijn dat de ibuprofen werkt. Waar ga je morgen heen? Wat staat er nog op de planning?

musiqolog
Berichten: 3362
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-23 21:40

Suzanne F. schreef:
Vervangen is verwijderen denk ik?
Sterkte ermee. Fijn dat de ibuprofen werkt. Waar ga je morgen heen? Wat staat er nog op de planning?

O ja natuurlijk. Ik heb te weinig geslapen, en ik zit in fietslogica te denken. Slag in het wiel - vervangen. :)

mysa

Berichten: 10547
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:41

Kauwen op een gaasje met een waterstofperoxide-oplossing. Moesten m'n zonen.Edit:OPLOSSING dus hè? ;)
Laatst bijgewerkt door mysa op 02-08-23 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Femke_Tweety

Berichten: 12019
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 21:41

Fijn dat het voor nu een beetje gaat, hoewel de diagnose zelf niet héél fijn is.
Maar duidelijkheid is prettig en een voorlopige tijdelijke oplossing in de vorm van ibuprofen ook.
Voordeel en risico tegelijkertijd is dat je de rest van (spier)pijn in je lijf ook wat minder voelt.



De papagaaiduikers was de planning toch? Ben heel benieuwd naar de fotos wanneer je er geweest bent!

Lijkt me supergaaf.

thequeensmum
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:08

Hopelijk is het leed nu geleden. Snap alleen niet zo heel goed waarom een tandarts (!notabene) je niet kan helpen.

Goede reis verder, ik geniet van je avonturen. (Niet van je kiespijn uiteraard)

Suliko

Berichten: 4353
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:15

Oh bah, dat is altijd een nachtmerrie die ik heb (ja, serieus :') ) dat een van mijn tanden ontstoken raakt terwijl ik op reis ben. Wat een ellende! Zal wel verzekeringstechnisch zijn dat ze hem daar niet zo kunnen verwijderen? Of geen tijd?

Je krijgt het wel te verduren zeg! Dat er naast de fysieke en mentale zwaarte ook nog allerlei externe pech bij komt. Natuurlijk, nooit kan alles goed gaan, maar het hoeft ook niet gelijk allemaal tegelijk fout te gaan.

Ik hoop dat je nog ruimte hebt of vindt voor positieve ervaringen!

senna21

Berichten: 11894
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:21

thequeensmum schreef:
Hopelijk is het leed nu geleden. Snap alleen niet zo heel goed waarom een tandarts (!notabene) je niet kan helpen.

Goede reis verder, ik geniet van je avonturen. (Niet van je kiespijn uiteraard)


Verstandskiezen verwijderen is niet iets wat je zo op een achternamiddag regelt. In dat opzicht is het repareren van een fiets een stuk eenvoudiger :+
Hopelijk houd je de pijn met de medicijnen onder controle.
Goede reis verder.

Prairy
Berichten: 9176
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 22:33

Verstandskiezen moeten ook vaak door de kaakchirurg gedaan worden, kan niet altijd door de tandarts.

Hopelijk red je het zo met de ibuprofen en antibiotica.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 10:58

mysa schreef:
Kauwen op een gaasje met een waterstofperoxide-oplossing. Moesten m'n zonen.Edit:OPLOSSING dus hè? ;)


Inderdaad! Ik neem aan dat het om een ontsteking gaat? Kijken of je aan waterstofperoxide 3% kunt komen. Één deel water, één deel waterstofperoxide en daarmee een paar keer per dag 1-2 minuten spoelen. Ik heb ook af en toe ontstoken tandvlees bij mijn verstandskiezen (ze moeten er eigenlijk uit, maar dat is een ander verhaal :\ ) Met een paar dagen gaat het vaak al beter. Het werkt ontsmettend.

Sizzle

Berichten: 35727
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 11:25

Oef kiespijn is zo ontzettend naar.
Daar helpt pijnstilling ook niet goed tegen. Hopelijk blijft het een beetje controlleerbaar.
Ik zou wel ook je (reis)verzekering inlichten. Als je de reis af moet breken of zelfs versneld terug moet gaan dan dien ze enorm moeilijk als je zaken op je eigen houtje regelt.

musiqolog
Berichten: 3362
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 20:15

Zo, dan kan de update nu komen. Dinsdag fietste ik de misschien 44 kilometer van Hella naar de veerboot. Na twee zware dagen en slapeloze nachten geen fijne tocht. Nee, dan de bootreis! Het deel dat ik niet geslapen heb, kon ik dit al op beeld vangen.
Afbeelding
Dan mijn tent opzetten, douchen en met de mensen praten. Het barst hier van de binnenlandse toeristen, al was het maar omdat hier dit weekend een festival is.

Normaal heb ik nauwelijks aanspraak met vreemde mensen, maar nu trof ik leden van een amateurkoor. Stonden zomaar voor hun caravan te zingen! En drie andere mensen in die groep bleken in Eindhoven gewoond te hebben en Nederlands te spreken. (De zingende mannen staan als filmpje op mijn Insta; kan ik hier niet uploaden).

Dan dus die vreselijke nacht, waardoor ik gisteren niet zo gek veel gezien heb. Ja, psychedelische prulli's. Die heb je hier veel.
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag kon ik dan op mijn gemak naar de vogels kijken. Papegaaiduikers zijn prachtig om te zien, vooral als ze zich zo sierlijk voorbereiden op hun landing tegen de rotswand. Maar op de foto zijn ze wel erg klein. Dus eh... Zoek de papegaaiduikers. Of geniet gewoon van het landschap. Het uitzicht op de Eyjafjallajökull bijvoorbeeld.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo, dat waren de Westmaneilanden. Morgen de boot naar het vasteland en dan zoveel mogelijk de bus. De zuidkust heeft nog zoveel meer te bieden maar mijn lijf heeft het even gehad met alle ontberingen.

mysa

Berichten: 10547
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:27

En daar is het eerste peerd in zijn natuurlijke habitat. Mooie glimworm ook, zo te zien. De papegaaiduikers kan ik niet zien op mijn foonschermpje. Kiespijn al minder?

musiqolog
Berichten: 3362
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 21:33

Ja, ik heb veel meer paarden gezien, maar meestal staan ze er nogal passief bij. Als ik nou wat kleiner en lichter was, dan wist ik het wel. Dan had ik wel een paar foto's tussen de oortjes gemaakt...

thequeensmum
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:50

Mooie foto’s zeg!! Papegaaiduikers helaas niet gespot, maar ik geloof je op je woord.
Die vuilnisbakken vind ik echt geweldig!! Dat is toch gewoon kunst??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110825
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:52

Nou, ik zie ze op de foto hoor! Tenminste dat denk ik! :D
Ik vind die vuilnisbakken heel leuk gedaan! Beter als die saaie dingen die je hier hebt!

prompter

Berichten: 11277
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 22:18

Ik zie ze duidelijk zitten tegen de rotswand! Ik hoop dat je kiespijn zich een beetje rustig houdt en je nog echt kunt genieten van wat er nog komen gaat.

ikke

Berichten: 37651
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 23:37

prompter schreef:
Ik zie ze duidelijk zitten tegen de rotswand! Ik hoop dat je kiespijn zich een beetje rustig houdt en je nog echt kunt genieten van wat er nog komen gaat.

Yep, hele duidelijke stipjes tegen een rotswand.

Wil je dat een beetje fatsoenlijk op de foto zetten, heb je spullen nodig die je niet op de fiets mee wil zeulen. Ik begrijp je helemaal; je kunt helaas niet alles hebben.

Hopelijk kun je nog genieten van de rest van je reis.
Bedankt voor je verslag van de bootreis. Mede hierdoor en enkele PB's ben ik weer meer overtuigd om het je met de auto na te gaan doen.
Dank voor die inspiratie.

musiqolog
Berichten: 3362
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-23 00:10

Volgens IJslanders kun je in Bakkagerði in het noordoosten een stuk dichterbij komen. Echt op fotoafstand. Maar dat moet geheim blijven, anders gaat iedereen erheen. Helaas gaat mij dat in de resterende week niet meer lukken.

musiqolog
Berichten: 3362
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 23:12

Nou gisteren heb ik toch nog een keer de fiets gepakt. Ik had namelijk de boot gemist en de volgende sloot niet aan op een bus. Uiteindelijk kwam ik aan in Vík í Mýrdal (in de volksmond gewoon Vík). Waar het altijd regent, maar net niet als ik er kom. Wat zwijn ik toch met het weer... En met de camping. Wat ligt die prachtig bij een rotswand!
Afbeelding
Afbeelding
En je hebt hier ook prachtige zwarte stranden. Haalt de goth in me boven.
Afbeelding
Maar o jee, dan gaat het toch fout. Ik wil uitzoeken wanneer de bus rijdt en wat denk je: die rijdt niet op zaterdag! Ik zit hier nog een dag vast en wat erger is: het wordt nu heel krap of ik de boot wel haal... (Details zal ik jullie besparen; ik heb al heel veel uitgezocht).
Hoe dan ook: ik moet de tijd hier nog vol maken. Heel vervelend werk hoor, met zoveel natuur in de omgeving.
Afbeelding
Afbeelding
En morgenochtend ga ik paardrijden! Voor veel te veel geld natuurlijk, en in de regen, want intussen is het hier "normaal" weer geworden... Maar toch: ik ga eindelijk ervaren hoe een tölt voelt!

Tot slot nog het filmpje van de zingende mannen op de camping, dat ik dinsdag heb opgenomen. Om jullie van dienst te zijn heb ik het ook op YouTube gezet.

Flygill
Berichten: 8045
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 00:08

Super fijn dat je toch gaat paardrijden! Heel veel plezier en geniet er van!

Ik hoop voor je dat je alsnog de boot wel haalt, dat zou helemaal zuur zijn.

musiqolog
Berichten: 3362
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 21:37

Nou, vandaag was het dan zover. Een heel beschaafd ritje over het strand. Maar wat voor strand!
Afbeelding
Daarna met de bus naar Höpn. Gelukkig onderweg nog een stop bij Jökuldálslón, de beroemde ijsberglagune.
Afbeelding
Dan morgen weer de bus. Fietsen is natuurlijk leuker, maar het is even niet anders.