Tips voor Julianadorp aan zee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Tips voor Julianadorp aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 13:45

Hallo bokkers!

We zijn tijdens vakanties altijd in de Veluwe te vinden, maar gaan dit jaar naar een Landal park in Julianadorp aan zee. Eens kijken hoe het ons aan de andere kant van Nederland bevalt :D

Hebben jullie leuke tips om te gaan doen? Mijn man en ik hebben een kind van 6 en 2 jaar.
Hoenderdaell in Anna Paulowna ziet er erg leuk uit, aanrader?

En misschien hebben jullie ook nog tips qua strandtenten of andere restaurants waar je lekker kunt eten?

Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Re: Tips voor Julianadorp aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 13:52

Hoenderdaell is zeker leuk!

Ik woon nu 5 jaar in NH, maar wil eigenlijk wel 1x per jaar even naar Hoenderdaell haha.
Marine museum in Den Helder is ook leuk.
Verder weet ik ook niet zoveel in de buurt dus ik volg even mee haha. :+

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Tips voor Julianadorp aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:00

Voor de kinderen heb je het sprookjeswonderland in Enkhuizen
Lekker eten kan je tegenover Hoenderdaell! Je hebt ook nog Blankendael :D In het laatste zelf nog nooit geweest maar Hoenderdael is altijd erg leuk. Wij gaan er ook minimaal 1 keer per jaar heen. Niet zo commercieel als de reguliere dierentuinen, allemaal wat ruimer opgezet, dieren hebben wat prettigere (grotere) verblijven en SOS Leeuw en SOS Dolfijn zitten er ook. Tevens is de jaagsimulator ook heel leuk.

haffiefreak

Berichten: 1662
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:03

In Enkhuizen het sprookjeswonderland.
https://sprookjeswonderland.nl/

Ook heb je er het zuiderzeemuseum, alleen ik weet niet of dit voor de 2 jarige leuk is.
En natuurlijk met mooi weer naar het strand.
Een ritje met de stoomtrein.

NoTwixLeft
Berichten: 604
Geregistreerd: 06-07-16

Re: Tips voor Julianadorp aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:13

De vlindertuin in Waarland, hebben ook een midgetgolfbaan.
Holle bolle boom in Tuitjenhorn schijnt leuk te zijn.
De Goudvis in Sint Maartensvlotbrug

Voor een 2 jarige durf ik niet te zeggen hoe interessant deze dingen zijn eerlijk gezegd.

Thats_Me

Berichten: 10947
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:18

Hoenderdael is zeker een aanrader.

Verder in Den Helder het Marinemuseum, erg leuk ook voor kinderen. Die vinden het super leuk om eens in een duikboot te mogen kijken bijvoorbeeld.
Het reddingsmuseum ben ik zelf nog nooit geweest maar mijn zusje is daar al vaker met de kinderen geweest.

Fort Kijkduin in Kijkduin is ook leuk.

Ik weet niet in welke periode je gaat maar in Schagen is elke donderdag Westfriese Markt met optocht met koetsen, paarden en klederdracht. Elke week is er ook een speciaal thema dus echt een aanrader om heen te gaan.

Je hebt in de buurt ook speeltuin de Goudvis. Daar gingen wij vroeger al wel eens spelen.

Als ik weer eens in Noord Holland ben en aan het strand wil eten dan ga ik graag naar Woest in Callantsoog. Sowieso een leuk plaatsje om even doorheen te struinen.

In Den Helder heb je de donkere duinen. Daar zit ook een pannenkoekenrestaurant, kinderboerderij en natuurcentrum. Zeker leuk voor jonge kinderen!

Eigenlijk vind ik Enkhuizen/Hoorn vanuit Julianadorp wel wat te ver met zulke jonge kinderen. Dan zit je toch al snel een uur in de auto. Ik zou het toch echt in de kop zelf zoeken, daar is voldoende te doen. Zeker als je ook strand mee gaat pakken. Wil je wel een stukje rijden en er een beleving aan koppelen dan zou je de afsluitdijk over kunnen en een bezoek kunnen brengen aan het Waddencentrum. Vanuit de auto heb je dan mooi zicht over het water. Dat is circa 45 minuten rijden.

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:24

Hoenderdaell is een aanrader idd, hebben ook een grote speeltuin. In Den Helder heb je ook nog Fort Kijkduin met zee aquarium. Op donderdagochtend is er een Folklore optocht met rijtuigen in Schagen.
Dagje Texel is ook altijd leuk.
En voor de kinderen is de Goudvis ook erg aan te raden.
Verder met mooi weer natuurlijk het strand, de strandopgang waar de meeste parken op eindigen is erg fijn maar ook erg druk. 1 verder naar links is rustiger, alleen zonder strandtent.
Het is wel erg druk met (Duitse toeristen), kwa boodschappen doen ga ik nu eerder naar het winkelcentrum met de Vomar dan die met de AH en Jumbo (die is groter maar ook zoveel drukker..)

Kwa eten in Julianadorp, op het Loopuytpark zitten een aantal fijne restaurants en ik vind Paal 6 op het strand ook erg fijn. De pizzaria is ook erg goed in het dorp, de chinees ernaast minder ik ga liever voor die bij de Vomar.

Als je nog meer vragen hebt, schiet maar ik woon er middenin namelijk.

gomir

Berichten: 25543
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 14:48

Thats_Me schreef:
Wil je wel een stukje rijden en er een beleving aan koppelen dan zou je de afsluitdijk over kunnen en een bezoek kunnen brengen aan het Waddencentrum. Vanuit de auto heb je dan mooi zicht over het water. Dat is circa 45 minuten rijden.


TS woont in Friesland dus als ze daar heen willen kunnen ze dat beter buiten de vakantie om doen ;)

Fort Kijkduin, donkere duinen, de goudvis en hoenderdaell zijn idd erg leuk. De oude rijkswerf is volgens mij ook best een bezoekje waard. En het marinemuseum vond ik zelfs tijdens mijn coschap sociale geneeskunde bij de marine nog leuk om even doorheen te struinen :)
Evt dagje naar Texel met de boot met een bezoek aan Ecomare is ook erg leuk voor de kids.

Verder ben ik al jaren weg uit Den Helder en weet ik qua restaurants dus niet echt meer wat de leuke plekjes zijn.

ARCTN

Berichten: 566
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 15:54

Wat een tips al, super fijn!

Hoenderdaell gaan we in ieder geval heen. Schagen, Donkere Duinen en de Goudvis gaan op het lijstje!
Sprookjes wonderland zijn we met de oudste al eens geweest, super leuk inderdaad. Maar in de vakantie hebben we nooit zo'n zin 'lang' in de auto te zitten.

Fort Kijkduin/Marinemuseum zijn misschien wel leuk voor mijn man en de oudste. De jongste mag nog graag in de middag een paar uurtjes slapen.
Kan ik ook even met de pootjes omhoog een boek lezen :o

@haffiefreak, met de stoomtrein is ook leuk! Waar is dat?

@Dapnik, thanks voor de tip qua strand. Koelbox mee met eten en drinken, dan komen we een heel eind.


Is het er wat te fietsen trouwens? Of is er door de toeristen bijna geen doorkomen aan?
We gaan half augustus.

haffiefreak

Berichten: 1662
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 17:24

ARCTN schreef:
Wat een tips al, super fijn!

Hoenderdaell gaan we in ieder geval heen. Schagen, Donkere Duinen en de Goudvis gaan op het lijstje!
Sprookjes wonderland zijn we met de oudste al eens geweest, super leuk inderdaad. Maar in de vakantie hebben we nooit zo'n zin 'lang' in de auto te zitten.

Fort Kijkduin/Marinemuseum zijn misschien wel leuk voor mijn man en de oudste. De jongste mag nog graag in de middag een paar uurtjes slapen.
Kan ik ook even met de pootjes omhoog een boek lezen :o

@haffiefreak, met de stoomtrein is ook leuk! Waar is dat?

@Dapnik, thanks voor de tip qua strand. Koelbox mee met eten en drinken, dan komen we een heel eind.


Is het er wat te fietsen trouwens? Of is er door de toeristen bijna geen doorkomen aan?
We gaan half augustus.



https://www.stoomtram.nl/

lianne125

Berichten: 1429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 18:58

Ik zeg ook de goudvis en je hebt daar in de buurt ook nog het land van fluwel. Schijnt voor kinderen ook heel leuk te zijn. Schagen op donderdag met de markt inderdaad. Blanckendael valt een beetje tegen als je ook naar hoenderdaell gaat. En de holle bolle boom is tijdens hoogseizoen niet toegankelijk voor mensen die niet op die camping staan. In schagen heb je ook nog een monkeytown voor als het slecht weer is.

marleen_88

Berichten: 14070
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Tips voor Julianadorp aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:40

Ik lees al goede tips.

Blanckendael is een uit de kluiten gewassen kinderboerderij als je naar Hoenderdael bent geweest.

Ik wil ook nog Klimduin of Het Kabouterpad in Schoorl adviseren. Beiden erg leuk!

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Tips voor Julianadorp aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:45

Marine museum in den helder, Volendam vond ik voor een keer ook erg leuk. Met de boot naar Texel en daar naar ecomare zeehondjes kijken?

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:09

ARCTN schreef:
Wat een tips al, super fijn!

Hoenderdaell gaan we in ieder geval heen. Schagen, Donkere Duinen en de Goudvis gaan op het lijstje!
Sprookjes wonderland zijn we met de oudste al eens geweest, super leuk inderdaad. Maar in de vakantie hebben we nooit zo'n zin 'lang' in de auto te zitten.

Fort Kijkduin/Marinemuseum zijn misschien wel leuk voor mijn man en de oudste. De jongste mag nog graag in de middag een paar uurtjes slapen.
Kan ik ook even met de pootjes omhoog een boek lezen :o

@haffiefreak, met de stoomtrein is ook leuk! Waar is dat?

@Dapnik, thanks voor de tip qua strand. Koelbox mee met eten en drinken, dan komen we een heel eind.


Is het er wat te fietsen trouwens? Of is er door de toeristen bijna geen doorkomen aan?
We gaan half augustus.


Fietsen is prima te doen, jullie zitten in de buurt van het begin van de kanoroute, als je die volgt kom je in den helder bij de donkere duinen uit met van alles wat Thats_Me zegt.
Of anders door de duinen, ook leuk.

kiomiamigo
Berichten: 496
Geregistreerd: 15-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:44

Qua uitjes heb ik niet meer tips voor je, qua uit eten kan ik je lekker puh in groet aanraden. Super leuke tent en goed eten.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:49

Tymone schreef:
Marine museum in den helder, Volendam vond ik voor een keer ook erg leuk. Met de boot naar Texel en daar naar ecomare zeehondjes kijken?


Ik ben pas in het Landal park geweest in Julianadorp met clienten. En dit is wat wij hebben gedaan. Dagje met de boot over naar Texel en zeehondjes gekeken, dagje Volendam en we zijn een dag lekker gaan wandelen en hebben nog de bowlingbaan in Schagen volgens mij onveilig gemaakt.

Petpa

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Tips voor Julianadorp aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 20:53


Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Tips voor Julianadorp aan zee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-23 21:10

Je kan vanuit Julianadorp ook makkelijk een dagje naar Texel gaan.