Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 16:05

Ik ben wel benieuwd wat jij echt niet kunt missen op vakantie of wat je heel handig vindt? Wij zijn bijvoorbeeld al jaren onwijs blij met onze snorkelmaskers. Geen gedoe met duikbril en losse snorkel, maar je zet hem op, gaat horizontaal op het wateroppervlakte liggen en je hoeft hem niet meer af te zetten tot je klaar bent. Je kunt zelfs met masker op met elkaar praten.
Afbeelding


Hopelijk wordt mijn nieuwe vakantie lifehack de draagbare kluis. Waar je spullen in kunt doen en aan je ligbed of ergens anders aan kunt vastmaken. Ik heb dit voor het eerst gezien bij sharktank en ik moest zo'n ding hebben haha :P Wij gaan soms best lang snorkelen en dan vind ik het wel een fijne gedachte dat onze spullen niet worden gestolen. Dat is ons nog nooit gebeurd, maar ik maak me er wel eens zorgen over. Je kunt ook je tas er aan vast maken bijv.
Afbeelding

Wat is jouw vakantielifehack? :P

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:17

Alle vuile was gelijk een Vuilnis zak doen en thuis meteen wassen. Schoon en vuil gescheiden houden. :D

Roosch

Berichten: 36684
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:19

Mwooooh die kluis, ik dank je heel hartelijk! Er is er ook een onderweg naar mij. :))

De snorkel daar volg ik je helemaal in, wat een fijn ding van de Decathlon! Is z'n geld waard.

Britta31

Berichten: 13155
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:23

De Senseo koffiezetter,gaat 3 keer per jaar mee naar een vakantiewoning.Vaak is er een filter koffiezetter en de koffie of te sterk of slap.Sinds 2 jaar gaat ons apparaat mee op vakantie.

Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:27

Waardevol spul in een schone maar oude shampoofles/zonnebrandflacon/random verpakking stoppen. Niemand interesseert zich voor een oude fles of verpakking maar een kluis aan je strandstoel is natuurlijk een aandachtstrekker die iedereen laat zien dat je iets waardevols hebt en waar het zich bevind.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:28

Meest basic ooit: een naaisetje meenemen. Ieniminie, neemt weinig ruimte in beslag... En op de 1 of andere manier gaat er altijd wel iets kapot wat even genaaid moet worden.

Voor de backpackers onder ons: Packing Cubes. En uiteraard alles oprollen :D
Laatst bijgewerkt door Winged op 27-12-23 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:28

Ik rol mijn kleding altijd op als ik mijn koffer inpak, in plaats van dat ik het opstapel. Scheelt kreukels en ruimte! Ondergoed en sokken doe ik altijd in een waszakje voor BH's. Zo houd ik die ook goed bij elkaar. En inderdaad, vuile was hou ik meteen apart van schone was :j

Edit: als ik ga vliegen doe ik altijd een bikini, twee schone onderbroeken, een tandenborstel en een kleine tandpasta in mijn handbagage, voor het geval er iets mis gaat met de koffers. In het gezin zorgden wij er altijd voor dat er in elke koffer een deel van ieders bagage zat, zodat als er koffers kwijtraakten je altijd nog spullen had uit de andere koffers. Met vriendinnen doe ik dit nu ook vaak zo, dat je in ieder geval een deel van je spullen uitwisselt :j

Goof

Berichten: 28856
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:38

Duct tape. Goed voor alles. Zeker als je gaat kamperen.

Warboel
Berichten: 14691
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:47

Packing cubes idd en als je met de auto gaat duffelbags ipv koffers.

Ik heb ook altijd een klos paracord en een schaar mee, naald en draad en ductape. Voor de snelle reparaties :+

Leo

Berichten: 50179
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:58

Ductape :j

Een dakkoffer voor de kampeerzooi :D
Kunststof opbergboxen die netjes in de auto en later de tent gestapeld kunnen worden waar de standaard kampeeruitrusting in zit (servies en kookgerei bijv.).

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:26

Als je met de auto gaat: geen weekendtassen of koffers, maar van die gestreepte boodschappentassen en dan je kleding in van die packing cubes. Licht, handige vorm en ruim.
Kleinste nespresso apparaatje als we in een huisje zitten.
Zwaar kleed mee om over de bank te gooien in een huisje vanwege de honden.

ikke

Berichten: 37607
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:36

Ceetje_bokt schreef:
Als je met de auto gaat: geen weekendtassen of koffers, maar van die gestreepte boodschappentassen en dan je kleding in van die packing cubes. Licht, handige vorm en ruim.
Kleinste nespresso apparaatje als we in een huisje zitten.
Zwaar kleed mee om over de bank te gooien in een huisje vanwege de honden.

Wat is er mis met weekendtassen?
Dat doen we hier al jaren en dat werkt uitstekend. Grote auto, nog grotere auto, kleine auto, maakt niet uit, het werkt.

Mijn lifehack, heb ik al jaaaaren: een stekerblok met snoer eraan met een GB-steker.
Dan heb je, in mijn geval, 4 stopcontacten (wandcontactdozen voor de puristen) voor alles wat je aan het net wil hangen. Is simpeler dan al die verloopstekers en vooral: veeeel goedkoper :j

mvdende

Berichten: 5729
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:42

Een stukje dun touw van 2,5-3 meter. Altijd handig, al is het voor een waslijn. En babydoekjes! Die dingen sleep ik werkelijk waar overal mee naar toe, vakantie, maar ook een dagje dierentuin. Heel handig voor vuile handen, of juist een vies tafeltje bij een terras ofzo.

En verder neem ik altijd véél te véél zooi mee op vakantie.....genoeg dingen die te handig zijn om niet mee te nemen.

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:50

Ipv zo’n kluisje heb ik een klein cijferslot met kabel, waar je alles mee vast kan leggen. Backpack in de nachttrein, snowboard op de piste, kinderwagen in pretpark, tentsluiting op festival, ding wordt overal voor gebruikt :D

Supervixen

Berichten: 12870
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:57

Ik neem altijd scherpe messen mee. Een gekarteld mes, een gewoon mes en een schilmesje. Ik ben zo vaak in vakantiehuisjes geweest waar je met je blote kont op de messen kon zitten, dat ik ze nu altijd meeneem. Een waslijn met wasknijpers gaat ook regelmatig mee. Bij een handwas op rondreis is dat superhandig.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:06

ikke schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Als je met de auto gaat: geen weekendtassen of koffers, maar van die gestreepte boodschappentassen en dan je kleding in van die packing cubes. Licht, handige vorm en ruim.
Kleinste nespresso apparaatje als we in een huisje zitten.
Zwaar kleed mee om over de bank te gooien in een huisje vanwege de honden.

Wat is er mis met weekendtassen?
Dat doen we hier al jaren en dat werkt uitstekend. Grote auto, nog grotere auto, kleine auto, maakt niet uit, het werkt.

Niks mee mee joh, fijn blijven gebruiken. Wist niet dat ik afgerekend zou worden op een tip die voor ons heel erg fijn en goed werkt.

ikke

Berichten: 37607
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:23

Ceetje_bokt schreef:
ikke schreef:
Wat is er mis met weekendtassen?
Dat doen we hier al jaren en dat werkt uitstekend. Grote auto, nog grotere auto, kleine auto, maakt niet uit, het werkt.

Niks mee mee joh, fijn blijven gebruiken. Wist niet dat ik afgerekend zou worden op een tip die voor ons heel erg fijn en goed werkt.

Maar wat is er dan mis mee, in jouw ogen? Heb jij wellicht een ander beeld bij een weekendtas dan ik?
Wij hebben van die zachte/soepele tassen die je kunt proppen in hoekjes en zo.

Koffers ben ik met je eens met die kanttekening dat wij een rolkoffertje mee nemen als we met de boot gaan (regelmatige GB-gangers) voor de spullen die we aan boord bij ons willen hebben.
Dat rolkoffertje was ooit een krijgertje van een werkgever. Ik zou het niet gekocht hebben maar hij houdt het al een aantal jaren vol :D

Niqui

Berichten: 2178
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:32

Ik sleep van alles mee..
Zo hebben we pas geleden een Nescafé Dolce Gusto apparaatje gekocht, die mee gaat in de handbagage. Verder een stekkerblok, een schaar, plakband, packing cubes, knijpers, wasmiddel, een aansteker, een grillplaatje en waxinelichtjes en kerstlampjes voor toch een beetje kerstsfeer. En een Amazon Firestick voor als we een keer een film willen kijken.

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 19:35

Mijn camera voor onder water. Zo'n snorkelmasker is niet altijd even veilig overigens, je hebt veel dode ruimtes, dus je kunt een CO2 probleem oplopen. Ook kun je er niet mee naar beneden. Dus je kunt beter een los masker en een losse snorkel kopen. Veiliger, en leuker.

Maar zonder mijn camera voor onder water heb ik geen vakantie. Dat is absoluut noodzakelijk.

jeetje77

Berichten: 3474
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:01

Supervixen schreef:
Ik neem altijd scherpe messen mee. Een gekarteld mes, een gewoon mes en een schilmesje. Ik ben zo vaak in vakantiehuisjes geweest waar je met je blote kont op de messen kon zitten, dat ik ze nu altijd meeneem. Een waslijn met wasknijpers gaat ook regelmatig mee. Bij een handwas op rondreis is dat superhandig.



Idd, daarom heb ik idd zon grote opninel mee.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 20:10

germie schreef:
Mijn camera voor onder water. Zo'n snorkelmasker is niet altijd even veilig overigens, je hebt veel dode ruimtes, dus je kunt een CO2 probleem oplopen. Ook kun je er niet mee naar beneden. Dus je kunt beter een los masker en een losse snorkel kopen. Veiliger, en leuker.

Maar zonder mijn camera voor onder water heb ik geen vakantie. Dat is absoluut noodzakelijk.


Ja ik wil dus ook een onder water camera maar dan moet ik nog even sparen voor de volgende vakantie :') Welke heb jij?

We houden het altijd in de gaten met het masker, maar we gaan niet dieper onder water dus dan gaat het eigenlijk altijd wel goed.

Die packing cubes twijfel ik ook over, maar dat is wel ideaal eigenlijk want onze koffer is altijd, hoe je het ook probeert netjes te houden, een paasei :')


@Roosch graag gedaan :P :D

@Gerlieke dat doen wij ook, maar voor de lange vakanties laten we het een keertje wassen, zo hoeven we niet voor 3 weken ondergoed mee te nemen en andere kleren :P

@Snippergroen, ik doe ook altijd wat in mn in handbagage voor de zekerheid :j Gelukkig nog nooit een koffer te laat gehad oid, maar ik moet het niet jinxen :')

Wij hadden dit jaar op onze rondreis door Zuid-Duitsland ook van die 'turkentassen' mee. Dus van die grote gestreepte tassen. (Wij noemen dat Turkentassen omdat we vroeger bij de Zwarte markt woonden en iedereen liep altijd met die tassen, vandaar :') )

germie

Berichten: 26001
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat zijn jouw lifehacks op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:20

Die packingcubes zijn best handig om schone was en vuile was gescheiden te houden. Maar het is natuurlijk wel weer extra gewicht, dus je moet het wel in de gaten houden. Alles in aparte cubes verpakken werkt ook weer niet.

Ik heb een hele dure camea voor onder water, alleen het onderwaterhuis zonder de poorten is al 2400 euro. De Olympus omd em1 mark2. En dan heb je voor elke lens weer een aparte poort nodig. Voor de 8mm een dome poort van 700 euro, voor de 45mm macrolens een platte poort, extension ringen enz. Dan heb ik flitsers van 850 euro per stuk. Dus niet een setje waar je mee begint.

Als je wilt beginnen met onderwaterfotografie, dan zou ik kijken naar de Olympus TG7. Daar kun je erg goed kleine dingen mee fotograferen (gaat makkelijker met een TG6 of TG7 dan met mijn camera omdat de TG erg compact is en hier een erg goede lens voor heeft).

Wil je filmen, dan is de gopro natuurlijk altijd een leuk ding.

Ir111

Berichten: 11969
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:24

Een lange veter. Voor als je veter stuk gaat, waslijn, om iets aan elkaar te knopen. Gaat altijd mee en al vaak gebruikt. Nylon trouwens, want die zijn snel droog en licht.

Hmm en misschien een lakenzak? Veel lol van gehad tijdens het backpacken waarbij ik low budget (soms wat ranzige) hostels lag.

Domi_94

Berichten: 2055
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 20:25

Hier ook fan van packing cubes, voor zowel backpacken, als met de camper of gewoon met een grote koffer: alles gaat lekker gesorteerd in verschillende cubes.
En een waslijn: zo vaak gehad dat de drogers bezet zijn, dat ik de was maar in de camper droog middels de stand kachel
Laatst bijgewerkt door Domi_94 op 27-12-23 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 20:27

Ja de gopro heb ik, dat is de 7Silver, die heeft echt prima kwaliteit. Ik zou eigenlijk nog wel naar de 10 willen maar mijn man vindt dat zonde :+
Ik had idd de Olympus TG7 al in het vizier idd. :j Jouw setje klinkt idd niet als instap :') Maar als je het zo vaak en fanatiek doet dan snap ik wel dat je een knappe set aanschaft. Ik volg nu de groep shark photography en daar zitten zulke mooie foto's bij, echt heel gaaf.

Ik zit trouwens te kijken naar een alternatief voor packing cubes. Wij doen sowieso altijd wel wat met plastic zakken enzo. Maar ik kan ook waszakken gebruiken, of van die kleine rugzakjes met aantrektouwtjes. :P