De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotteettol
Berichten: 370
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 11:57

Iemand nog tips voor een accommodatie in Luxemburg stad zelf?

NZ92

Berichten: 3175
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 22:48


Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 08:16

Weet iemand hoe ver de stoeltjeslift is ten opzichte van de parkeerplaats?

Of wat leuk is zonder veel te lopen? Iets met gevallen en enkel verstuikt. |(

Qimm

Berichten: 15189
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 08:25

Ah wat balen zeg!

Afbeelding

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 08:33

Dat is balen! Gelukkig werkt het weer nog mee dit weekend, want als je nu met regen zou zitten is het helemaal ruk.

Wat ik me van een paar jaar terug kan herinneren kan je niet bij de ingang van de stoeltjeslift parkeren dus je moet daar wel een stukje lopen.

Ik kan zo ook niks bedenken waarbij je niet of nauwelijks hoeft te lopen. Het is er vast wel, maar komt bij mij nu niet op.

Ik ga straks naar een quilt tentoonstelling in Wilwerwiltz, dat zijn geen lange stukken lopen, maar je moet wel lopen natuurlijk. Het is wel super geregeld. De verschillende tentoonstellingen zijn over vier vlakbij elkaar gelegen dorpjes verdeeld. Er is overal parkeergelegenheid voldoende, maar je kan ook met de shuttlebus tussen de verschillende locaties verplaatsen. Of (als je geen verstuikte enkel hebt) te voet, want het ligt echt allemaal vlakbij elkaar.

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 08:49

Dorus schreef:
Dat is balen! Gelukkig werkt het weer nog mee dit weekend, want als je nu met regen zou zitten is het helemaal ruk.

Wat ik me van een paar jaar terug kan herinneren kan je niet bij de ingang van de stoeltjeslift parkeren dus je moet daar wel een stukje lopen.

Ik kan zo ook niks bedenken waarbij je niet of nauwelijks hoeft te lopen. Het is er vast wel, maar komt bij mij nu niet op.

Ik ga straks naar een quilt tentoonstelling in Wilwerwiltz, dat zijn geen lange stukken lopen, maar je moet wel lopen natuurlijk. Het is wel super geregeld. De verschillende tentoonstellingen zijn over vier vlakbij elkaar gelegen dorpjes verdeeld. Er is overal parkeergelegenheid voldoende, maar je kan ook met de shuttlebus tussen de verschillende locaties verplaatsen. Of (als je geen verstuikte enkel hebt) te voet, want het ligt echt allemaal vlakbij elkaar.


Ohh en waar is dat? Ik merk dat het nu beter gaat dan om kwart over 5 vanochtend..

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 09:25

De tentoonstelling is in Wilwerwiltz
https://www.quiltfestival.lu/lu/

Er wordt wel entree gevraagd. Het gemeenschapscentrum tegenover het station heeft de meeste en vaak de mooiste tentoonstellingen. En er zijn ook nog winkeltjes. Vorig jaar was dat in de gymzaal op de weg van Wilwerwiltz richting Enscherange en daar is toegang wel gratis. Daar zijn ook nog een paar tentoonstellingen.

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 11:05

Gelukkig kan ik nog wel een beetje lopen en zal een stukje wel gaan. Gaat wel erg langzaam haha. Flink pijnstillers erin en gaan met die banaan. :roll:

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 22:30

Toch nog een hele leuke vakantie gehad! Een klein stukje (600 meter) Mullerthal kunnen lopen. Echternach bezocht. Leuk plaatsje, wel super druk met verkeer.. in de stoeltjeslift in Vianden gezeten en door het plaatsje heen gelopen. Nog wat rond gereden in de auto. Maar jeetje wat is dat wennen die wegen zeg en wat rijden ze daar hard. Is dat ook jullie ervaring of ligt dat aan onze eerste keer? Mijn auto red die wegen soms amper om boven te komen. En flinke scherpe bochten. Ging bijna mis een keer met een tegenligger. We zijn nog in Dikirch geweest (alleen voor boodschappen, maar er wel even door heen gelopen) Ook een prachtige plaats. We hadden ook super geluk met het weer! De camping is ook prachtig, wel aan een drukke straat. Maar voor de rest een mooie ligging aan de rivier. Mijn moeder wil de volgende keer dan wel weer met sanitair. :')

Morgen gaan we weer terug en dan nemen we een kleine omweg naar nationaal park de Eiffel. Het lopen gaat beter gelukkig! :j

Emori

Berichten: 13127
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 22:48

Ja Luxemburgers rijden als gekken.. :=

Texas02

Berichten: 4720
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 22:55

Daar hebben wij echt nog nooit last van gehad. Gewoon echt goede wegen waar je gewoon normaal kunt rijden. En ook niet de ervaring dat Luxemburgers als idioten rijden.

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 23:12

Texas02 schreef:
Daar hebben wij echt nog nooit last van gehad. Gewoon echt goede wegen waar je gewoon normaal kunt rijden. En ook niet de ervaring dat Luxemburgers als idioten rijden.


Waar zaten jullie dan? Wij reden veel over die N wegen met van die scherpe bochten en afgeronden? Ik durf daar niet harder dan 50/70 en vooral in bocht als ze gaan inhalen en er zou maar een tegenligger aankomen..

Texas02

Berichten: 4720
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 23:30

Wij zijn door heel Luxemburg gekomen, we waren er twee weken op vakantie, later nog weer een week en andere jaren vanuit de Eifel ook vaker erdoor gereden. Geen problemen mee.

Emori

Berichten: 13127
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 23:35

Na 20 jaar Luxemburg wel ervaring haha.
Bumperkleven kunnen ze ook wel goed, en na 20 jaar weten we ook wel hoe we daar moeten rijden maar alsnog rijden we te traag geloof ik :')

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 23:36

Emori schreef:
Na 20 jaar Luxemburg wel ervaring haha.
Bumperkleven kunnen ze ook wel goed, en na 20 jaar weten we ook wel hoe we daar moeten rijden maar alsnog rijden we te traag geloof ik :')


Ja dat bumperkleven niet normaal idd!

Texas02

Berichten: 4720
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 23:51

Dat kunnen ze hier in Nederland anders ook wel :+ Maar gewoon de toegestane snelheid rijden, dan is het daar minder erg dan hier vind ik.

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:49

Emori schreef:
Ja Luxemburgers rijden als gekken.. :=

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten :j

MarrieLeen

Berichten: 11394
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 15:59

Ik heb me er toen idd ook zo over verbaast dat je buiten de bebouwde kom op het platteland gewoon 100 mag. Althans, destijds was dat zo.

Gewoon lekker doorrijden waar het kan en anders gaan ze er maar voorbij. :wave:

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 19:26

Jullie nog tips voor een vervolg vakantie in Luxemburg? Ik vind kamperen echt leuk. In september heb ik opnieuw vakantie! Wellicht ga ik dan alleen, dus een rustige camping met veel natuur ben ik eigenlijk naar opzoek. Waar je een fiets kan huren, een stadje bezoeken. Lekker wandelen, voor de tent lezen.

Ik denk dat ik een leuke pop up tent ga kopen. Mijn autootje heeft geen airco, dus waarschijnlijk is Luxemburg/België echt de max. 10 uur in de auto naar bijv Frankrijk/Oostenrijk is echt niet te doen met 30 graden haha. :')

Tieme
Berichten: 4969
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:12

Herfstblad schreef:
Nog wat rond gereden in de auto. Maar jeetje wat is dat wennen die wegen zeg en wat rijden ze daar hard! :j


Goed te horen :') ik ben net terug van de Belgische ardennen en mijn auto redde het ook amper. Ze reden er 120 a 130 en mijn auto haalde met ingedrukt gaspedaal soms net 90 km /uur -O-
Ik dacht echt dat het aan mijn auto lag en dat hij elk moment stil ging vallen of weer achteruit naar beneden zou rijden :+
Tussendoor weggetjes door de ardennen met al die bochtjes en afgronden. en hardrijdende gekken.. doodeng.

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 20:29

Tieme schreef:
Herfstblad schreef:
Nog wat rond gereden in de auto. Maar jeetje wat is dat wennen die wegen zeg en wat rijden ze daar hard! :j


Goed te horen :') ik ben net terug van de Belgische ardennen en mijn auto redde het ook amper. Ze reden er 120 a 130 en mijn auto haalde met ingedrukt gaspedaal soms net 90 km /uur -O-
Ik dacht echt dat het aan mijn auto lag en dat hij elk moment stil ging vallen of weer achteruit naar beneden zou rijden :+
Tussendoor weggetjes door de ardennen met al die bochtjes en afgronden. en hardrijdende gekken.. doodeng.


Ohh joh. Ik reed soms max 40/50 op echt stijle weggetjes. De eerste keer dat dat gebeurde vond ik het wel spannend. Want idd ik dacht ik rol naar beneden. Ik stond echt helemaal stil, want het lukte echt niet. Maar toen kwam ik er achter dat ik hem een versnelling lager moest zetten en even flink door rijden. Dan ging het beter. Maar echt niet zoals die dikke bakken hoor.