Waar moeten wij zijn in Duitsland?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesco

Berichten: 5068
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Waar moeten wij zijn in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-24 13:05

We willen op vakantie in Duitsland. Het liefst een huisje, mag op een vakantiepark waar 2 kleine honden welkom zijn. Belangrijk vinden wij de omgeving. Het liefst een omgeving met mooie natuur. We houden van bergen
Laatst bijgewerkt door Wesco op 02-05-24 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveBodin

Berichten: 4366
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Waar moeten wij zijn in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:09

Wat voor natuur vind je mooi? Bossen? Bergen? Zee?
Wij zijn van plan om volgend jaar een keer naar de Saksischer Schweiz te gaan bvb, schijnt heel mooi te zijn.
Aantal jaar geleden naar de Luneburger heide en Oostzee geweest, ook prachtige natuur maar heel anders

Boras
Berichten: 9964
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:10


cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 13:13

Wij gaan deze zomer voor de tweede keer naar Centerparcs park de Eifel, in jawel de Eifel haha. Vernieuwd CP park wat echt midden in de natuur ligt ook met uitvalswegen alle kanten op in de Eifel en ondanks dat het Centerparcs is, is het niet zo extreem zoals de parken in Nederland qua drukte vind ik (er is meer ruimte) en ook qua kosten zijnde Duitse CP parken voordeliger tov die in bijvoorbeeld Nederland. Vanuit je huisje loop je daar ook vrijwel meteen de bossen in bv. Wij gaan ook altijd naar dit soort parken met onze grote hond - geloof dat 2 hondjes ook welkom zijn - en hebben dan het VIP huisje, zodat we ook nog van wat luxe kunnen genieten, heerlijk hihi. Maar dat is persoonlijk natuurlijk en wat je budget is ook e.d.

Veel bekendere dorpjes/steden in die omgeving zullen wel drukker zijn in de zomer, denk aan Cochem e.d. dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Qua wandelen kun je er wel echt alle kanten op en is er vanalles te zien en beleven (de geschiedenis rondom het ontstaan van de Eifel met de Vulkaanmeren e.d. is ook erg tof < je kunt er veel vulkaanmeren vinden). Echt bergen zijn er niet, maar het hele Eifel gebied is enorm heuvelachtig met echt wel flinke hoogteverschillen, wat de omgeving alsnog heel erg mooi maakt <3

Ik ben sowieso an zich sowieso gek op het Eifel gebied, maar DL is natuurlijk enorm groot en er zijn zoveel opties dus je kunt wat dat betreft alle kanten op. Voor ons ligt de Eifel lekker kortbij - 1 tot 2uurtjes rijden - maar ik wil ook nog wel eens graag dieper Duitsland in nog in de toekomst (dus ga even meelezen voor tips). Schwarzwald of meer naar het zuiden naar de Bergen en meren, richting de grens met Oostenrijk enz.

Dorus

Berichten: 13230
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Waar moeten wij zijn in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:01

Wij zijn een paar jaar terug op Ferienpark Extertal geweest. Er zijn daar diverse particuliere aanbieders waarvan er diverse zijn die honden toelaten.
Wij hadden geen omheinde tuin, maar er zijn er wel met omheinde tuin. Je moeten even zoeken naar de diverse aanbieders om een voor jou geschikte te vinden.

In 2026 zijn we van plan weer naar hetzelfde huisje te gaan.

Nessie

Berichten: 8593
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Waar moeten wij zijn in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:04

Wij hebben een heel fijne vakantie gehad in Centerparcs Allgau met 2 honden. Direct al in mooie natuur en op korte afstand met de auto van prachtige bergen!

MuSLi

Berichten: 5264
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Waar moeten wij zijn in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 14:31

Wij zijn onlangs bij Landal Sonnenberg geweest, in het moezelgebied. Goed bevallen :j
Op een heuvel, waarvandaan je best leuk kunt wandelen (hardlopen in ons geval).
Ze hebben huisjes waar honden welkom zijn.

Marjo

Berichten: 37292
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:37

Rügen <3

Afbeelding

Afbeelding

Het is niet berggebied, maar wel hele mooie krijtrotsen en een fantastisch bos om in te lopen. Het is ook onderdeel van het UNESCO Werelderfgoed.

Ik weet niet of er vakantieparken zijn, ik had zelf een hotel namelijk.

Akshay
Berichten: 2081
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Waar moeten wij zijn in Duitsland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:49

https://www.dogstars-holidays.com/

Mijn ouders gaan vaak hierheen.
Ik ben er ook een keer geweest. Vond het er erg mooi en leuk!

De omgeving vond ik zelf heel mooi. Ongerept, rustig. In het dorpje was toen (2018) voor een habbekrats heerlijk te eten.

De eigenaren van de locatie zijn Nederlanders, en erg vriendelijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34745
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:50

Hier goede ervaringen met Landal, zowel Sonnenberg als Warsberg (bij Saarburg).

mizzpoez

Berichten: 291
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:31

Ferienpark Tennenbronn in het zwarte woud: vakantiewoningen die grotendeels van particulieren zijn en daarom goed onderhouden en van alles voorzien, toplocatie, fantastische omgeving en dus ook met hond. Je loopt vanuit de woning nagenoeg direct het woud in. Tennenbronn is gelegen op een hoogvlakte, in het zuiden van het Zwarte Woud, er is heel veel te doen daar en veel te zien, we zijn o.a. ook naar Straatsburg geweest en naar Rotweil, de Feldberg (hoogste punt Zwarte Woud): het is daar heel betaalbaar en zowel hoog- als laagseizoen heel goed vertoeven met adembenemende uitzichten.
https://www.ferienpark-tennenbronn.de/

Elfie

Berichten: 775
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 12:38


Picopico
Berichten: 896
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 13:04

Een collega van mij is in het oosten van Duitsland geweest, vanaf Dresden richting de Tsjechische grens. Dat zag er wel heel mooi uit :)