Portugal, albufeira

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 14:36

Dit jaar ga ik samen met 3 vriendinnen naar Portugal.
Vanuit het reisbureau hoorde we dat je ontzettend goed kan stappen en dat het helemaal niet duur is.
Maar van andere hoorde we dat Portugal wel aan de prijs ligt.

Wat is jullie idee van Portugal?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 14:58

Ik en vriendinnen hebben van de week ook geboekt, wij zitten begin juli in Albufeira Cool . Heb er al superveel zin in! Geen idee of het duur is daar Haha!. Zien we dan weer wel Tong uitsteken.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:01

Wij willen inderdaad ook aan het begin van Juli.
Rond 9 juli.. Welk appartement hebben jullie?

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:02

Heey Haha!
Ik ben er ook geweest Haha!
Het is erg mooi Lachen en sommige dingen zijn wel duur.. maar heel veel ook niet.. Lachen Als je nog meer wilt weten.. Vraag gerust
( wij waren ook in albufeira )

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:04

Wij zitten in Ourasol, 2 juli vliegen we heen, 9 juli weer terug.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:11

Mooi appartement hebben jullie Ja
Wij willen helaas perse 10 of 11 dagen.. Wordt meteen vet duur.

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:11

Flying_Angel schreef:
Heey Haha!
Ik ben er ook geweest Haha!
Het is erg mooi Lachen en sommige dingen zijn wel duur.. maar heel veel ook niet.. Lachen Als je nog meer wilt weten.. Vraag gerust
( wij waren ook in albufeira )


Hoeveel betaal je ongeveer voor een drankje in de kroeg?

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:13

Pff.. Dat ligt er echt aan.. welke kroeg
Er was een nederlandse kroeg daar betaal je 3 euro voor een halve liter bier

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 15:14

Ohh, valt dus nog best mee?

Niet dat je 4 euro betaal voor 0.2 liter..

Is dus wel goed betaalbaar daar..

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:16

Jeps het is helemaal niet zo duur Lachen ook kleren niet

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 15:20

Ik ben vroeger 3x per jaar elk jaar weer nbar portugal geweest. Nu ga ik deze zomer voor het eerst op vakantie met me vriend en zit toch erg naar portugal te trekken. Vind het super daar dus ben beneiuwd wat het gaat worden en hopelijk 10 dagen...

Lusitana

Berichten: 22441
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:01

Het is heel goedkoop, en als je het duur vindt, moet je gewoon naar een bar gaan die niet zoveel toeristen trekt, dus net buiten de stad, of in een achteraf steegje ofzo.
Ter vergelijking, in een niet toeristisch gebied kost een biertje iets van 75 cent.
Wijn is goedkoop, hier 30 cent per glas, maar dat zal daar ook wel duurder zijn. Overigens bestaat hier ook sangria (met de klemtoon op ria, en niet op sang!!!), vruchtenwijn. Errug lekker Vingers aflikken

Voordeel van toeristisch gebied is dat veel mensen engels spreken en je over de nederlanders kunt lopen, dus altijd aansluiting. er zijn ook veel meer producten te koop die je gewend bent. Het heeft natuurlijk weinig met Portugal en Portugees te maken, maar, als je stappen het belangrijkste vindt, maakt dat natuurlijk niet uit.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:26

Tinne schreef:
Wij zitten in Ourasol, 2 juli vliegen we heen, 9 juli weer terug.

Toevallig ben ik hier 2,5 jaar geleden geweest Haha! Aanbieding voor 5 dagen, ik en mn moeder zaten in een 6-persoons appartement, lekker ruim Haha! Je zit hier lekker dicht bij alles, wel naar het centrum of als je van strand terug loopt een helling op lopen maarja...

Ik weet niet meer of het er duur was, het was wel leuk iig Lachen Vond het wel jammer dat er amper kledingwinkels waren, wat ik me zo nog kan herinneren.

Lisjuh87

Berichten: 3665
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Arnhem

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 16:59

Lusitana schreef:
Het is heel goedkoop, en als je het duur vindt, moet je gewoon naar een bar gaan die niet zoveel toeristen trekt, dus net buiten de stad, of in een achteraf steegje ofzo.
Ter vergelijking, in een niet toeristisch gebied kost een biertje iets van 75 cent.
Wijn is goedkoop, hier 30 cent per glas, maar dat zal daar ook wel duurder zijn. Overigens bestaat hier ook sangria (met de klemtoon op ria, en niet op sang!!!), vruchtenwijn. Errug lekker Vingers aflikken

Voordeel van toeristisch gebied is dat veel mensen engels spreken en je over de nederlanders kunt lopen, dus altijd aansluiting. er zijn ook veel meer producten te koop die je gewend bent. Het heeft natuurlijk weinig met Portugal en Portugees te maken, maar, als je stappen het belangrijkste vindt, maakt dat natuurlijk niet uit.

Owwww sangria is zooo lekker!!!! Elke avond terrasje, sangriatje erbij heerlijk!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 18:19

Albufeira rocks! Ik heb er echt een super vakantie gehad, lekker stappen in de cafeetjes op the strip Ja Heerlijk strand ook daar (tunnelstrand)

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 22:35

Wij zitten er ook aan te denken om hierheen te gaan (vriendlief en ik)

Hebben jullie misschien nog tips welke appartementen/hotels echt aan te raden zijn en welke zijn juist af te raden?

Colt

Berichten: 2011
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Assen

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:12

Ik ben daar ook eens geweest. Wel leuk daar Ja Weet van de prijzen niks meer af, is alweer tijdje geleden Knipoog

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:13

Ik ben er zelf niet geweest, vriendinnen van mij wel. Zij vonden albufeira echt superleuk, je kunt er goed uitgaan en lekker weer en leuke mensen Ja

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:53

Ik ben een paar jaar geleden in de Algarve geweest, beviel super. Waren normale prijzen hoor, eerder goedkoop dan duur. Maar ik weet natuurlijk niet of dat nu nog steeds is. Lachen

lejo

Berichten: 1806
Geregistreerd: 31-05-06

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:58

ik ben er erg veel geweest, ouders van een vriendin hadden er een huisje. En duur is het niet, sommige dingen zijn vergelijkbaar met hier, andere goedkoper, maar er zeker niets duurder dan hier. Heel veel plezier daar, dat gaat zeker weten lukken!

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:29

ik ben er vorig jaar ook geweest. echt heel erg lekker hoor! en strand is lekker dichtbij. ik zat in een app. in vale so soa. als ik het goed heb. zo ongeveer schrijf je het. wel goed app. lekker zwembad erbij en je kan er lekkere broodjes eten maar wel bij een beetje vies mannetje..:S (voorbeeldje: meiden die topless gaan liggen bij het zwembad krijgen gratis broodjes/drinken...) stappen is zeker leuk! in het nieuwe gedeelte heb je echt de grote discotheken zitten en in het oude (ook heel gezellig knusse straatjes, straat artiesten) heb je meer de kleine cafetjes en barretjes. het gaat echt wel lukken om er wat leuks van te maken wees daar maar zeker van!! wij zijn trouwens met gogo tours gegaan. werd echt super geregeld als er wat mis is(onze koelkast deed het niet en nog geen uurtje later stond de monteur eral) gogo heeft ook veel leuke excursies zoals slide&spash(heel gaaf, een groot zwemparadijs met allemaal glijbanen), crush schip van het schip(catemaran) niet zoveel van voorstellen maar waar je heen gaat is echt relaxt, stuk onbewoond eiland met leuke bbq. ik heb gedoken maar dat is neit zo heel leuk afgelopen (te lang verhaal), jeep safari, ook leuk om te doen, met goed eten erbij, ga je na een stuk strand lekker ff afkoelen. en verder kroegen tochten en dutchnight echt zeker doen!!!!

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:54

Hee, das gaaf Haha!
Zijn we ook geweest! Moet je voooraaal een jeepsafari gaan doen, ik heb er tenminste onwijs goede herrinneringen aan Hyper!
Je ziet iets van de binnenlanden waar je zelf niet snel zou komen. In de middle of niks zat er toen een schattig oud vrouwtje fruit te verkopen. Lekker meloen gekocht en alleen al de manier waarop ze die in stukken 'hakte' was al gaaf om te zien. Binnen 10 seconden had ze em mooi verdeeld in een X aantal plakken Vingers aflikken Vingers aflikken

Portugal wil ik nog wel eens naar terug Ja

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 16:28

M'n oma zit daar momenteel weer voor 'n paar weken. Maar die gaat geloof ik niet meer op stap en zo Clown Maarehm foto's gezien, tis daar wel heel mooi hoor Ja

hunter87

Berichten: 2942
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: apeldoorn

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:04

jah portugal is echt gaaf.
als je wilt kan ik je wel ff fotos van ons appartement sturen. is echt goed hoor. moet je maar ff pbben of mailen ofzo

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: Portugal, albufeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:12

Mn broer en zn vriendin gaan er deze zomer heen, 15 augustus vliegen ze erheen dacht ik Lachen