turkije iemand tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:31

Hier ook een kleine tip van mij. Je kan beter één keer een groot bedrag uit de pinautomaat halen dan 10 keer een beetje want je betaald ook om te pinnen in het buitenland (alle landen dus niet alleen in Turkije)

Verder stond er een tijdje terug in het AD bij reizen een stukje over spullen meenemen uit het buitenland. Je MAG volgens mij wel een kleine hoeveelheid (2 stuks dacht ik) meenemen. Dus bv 1 tasje en 1 horloge ofzo.
Die trucs die hierboven genoemd zijn die stonden er ook allemaal in onder de trucs die een douanebeamte het meest tegenkwam dus ze zijn echt niet gek haha...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:46

Phant0m schreef:
het is 9 van de 10 keer zeker nep.
ik neem 2 keer per jaar bijna een koffer vol mee terug Bloos
ben nog nooit aangehouden, doe meestal alles in een waszak,'
en aan de buiten kant zitten dan ''vieze bh's en strings''
zullen ze niet zo snel leeghalen hoor Clown

Misschien dit topic even lezen? Knipoog

viewtopic.php?f=71&t=746465

Bij de douane zijn ze echt wel wat gewend hoor. Haha!

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:48

Hihi daar heb je mijn net geposte berichtje
Jij bent snel Karin Tong uitsteken

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 18:48

Chiqa, als het goed is kan je hier geen Liras meer bestellen en moet je dat daar doen. Ik neem altijd een bedrag mee in handbagage en wissel het grootste gedeelte om in het hotel, let wel op dat je niet genaaid wordt de koers betreft.
Of pinnen daar, maar dan idd niet voor 20euro oid, je betaald per transactie rond de 4euro..

Let wel op dat je niets meer aan je overgehouden liras hebt als je weer hier bent, inwisselen kan hier niet..dus dat wordt bewaren tot je volgende reis:)

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 01:55

Meiden, ik dank jullie wel voor het advies Party!!
Over 10 dagen ga ik er lekker tussenuit en neem zeker jullie tips ter harte Ja
Ik zal iig. zorgen dat ik geld voor een visum mee heb en dan voor de rest een klein bedrag voor excursie's enz. pin daar, dan geloof ik dat ik er ben.
Ik zal ook nog kijken voor de juiste koers want die weet ik nu nog niet.
Blij dat jullie wat advies hebben geven!

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 09:39

Handig topic, wij gaan dit jaar ook voor de eerste keer naar Turkije dus ik heb zeker iets aan jullie tips! Bedankt Lachen

zoetiej

Berichten: 801
Geregistreerd: 26-01-06

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 09:43

Ik ga ook naar Turkije, en ik weet niet of ze er echt streng op controleren maar je mag maar 3 neppe ledingstukken meenemen. Om misschien te zorgen dat als je er meer dan 3 hebt toch mag houden: zorg dat ze er niet al te nep uitzien, als het aanvoelt als goed spul, en als het merkje er goed opzit en andere dingen. Dan kan de douane niet bewijzen dat het nep is. Zorg dus dat alles er zo echt mogelijk uit ziet.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 12:42

Mag je er 3 meenemen? Sowieso? Per persoon? Tong uitsteken

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 17:53

narya even op de link die karin heeft gepost kijken. Daar staat alles precies in.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:10

Ik wou al vragen wie Karin was, totdat ik zag dat Karin gewoon Karin heette Haha!

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 20:36

Haha tis niet altijd moeilijk Tong uitsteken

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:08

Ik ben vandaag naar Rhodos geweest voor een nieuw visum, en het visum is nog steeds 10 euro.
Dus zorg altijd dat je 10 euro op zak hebt als je gaat! Knipoog

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:45

Nathalie, bedankt voor je onderzoek Tong uitsteken
Daar had je niet speciaal voor naar Rhodos hoeven gaan voor mij hoor Knipoog Tong uitsteken

Nee, ik zal zorgen dat ik dat tientje los mee heb.
Wat is momenteel eigenlijk de temperatuur daar bij jullie?
Dinsdag ochtend vroeg ga ik en hoop dat het weer me toelacht daar Lachen

Anoniem

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:46

idd zoveel mogelijk shirtjes aantrekken, kaartjes eraf halen, en binnenste buiten in je koffer doen, dan valt het minder op, en verdelen over de koffers

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:50

Mijn mams heeft het nagevraagd bij de douane, en het blijkt dat je idd 3 stuks merkspul mee mag nemen. Ernstig relaxed, daar gaan dus 3 voetbalshirts mee xD

Anoniem

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:59

Narya schreef:
Mijn mams heeft het nagevraagd bij de douane, en het blijkt dat je idd 3 stuks merkspul mee mag nemen. Ernstig relaxed, daar gaan dus 3 voetbalshirts mee xD


klopt idd, mensen die we op vakantie hadden leren kennen hadden niets mee, hebben het dus verdeeld, en de rest aan, aangezien het toch koud was in NL, dus veel tshirts aan, en de rest omgekeerd in de koffer, en bij die andere mensen in

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 11:33

Onze laatste ervaring in zuid Turkije is dat ze je op straat behoorlijk vuil aankijken als je met Lira's wilt betalen. Ze zien veel liever Euro's.

Het is echter toch de moeite waard om lire's te gaan halen, omdat de prijs voor een artikel in Euro's vaak aanmerkelijk hoger is dan in Lire's.

Mijn top tip voor Turkije: eerste kijken of er geen russen in je hotel zitten.... voordat je boekt.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:19

Russen zijn altijd tamelijk luidruchtig ja, maar dat geldt eigenlijk ook voor Engelsen en aanverwandte volken. Mijn standaardidee bij de Rus in Turkije is na een aantal vakanties steeds hetzelfde gebleven. Alle mannelijke Russen zijn oud en lelijk (en waarschijnlijk ook rijk) en de vrouwen zijn jong en mooi Tong uitsteken

Anoniem

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 12:23

idd, als je met euro's betaald rekenen ze vaak een hogere prijs, betaal je bijv 2 lira normaal, word dit ook 2 euro (meestal)..

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:53

Narya schreef:
Russen zijn altijd tamelijk luidruchtig ja....


mwah... meer zwaar asociaal en mafioso. Daar wil ik ECHT niet nog een keer een hotel mee delen.

Gewoon je de huid volschelden als iets ze niet zint, met borden prikken in je rug omdat je niet hard genoeg langs het buffet loopt om op te scheppen (en haal het maar niet in je hoofd om er wat van te zeggen), geen ruimte maken om je uit de lift te laten, klagen bij de ober omdat iemand een korte broek aan heeft in de eetzaal terwijl ze zelf een petje ophouden.... nee, luidruchtig is voor mij nog niet eens zo van belang, dat zijn anderen inderaad ook.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 20:55

Luidruchtig, asociaal, mafioso.. Allemaal irritant Tong uitsteken Wat ik zelf wel irritant vind zijn mensen die altijd zeuren over de kleinste dingetjes, terwijl het personeel de hele dag rond rent om het de mensen naar de zin te maken. Ik heb wel eens een meisje verschrikkelijk onbeschoft zien doen tegen een personeelslid van het hotel omdat "hij op haar leraar wiskunde leek". Nou, van dat soort dingen zakt mijn broek toch af..

Firedancer
Berichten: 1100
Geregistreerd: 30-03-06

Re: turkije iemand tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 21:02

Nou, inderdaad!

Sommige mensen kun je nog in een 5 sterren hotel zetten en dan zeuren ze nog naar hartelust...