Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 17:17

IK ga dit jaar voor het eerst naar Hammamet Tunesie ben erg benieuwd hoe het daar is heeft iemand misschien tips over wat je absoluut moet zien. Of heeft iemand leuke ervaringen. Ik heb er in ieder geval onwijs veel zin in.

laulau85

Berichten: 4438
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: in het zonnige zuiden van NL

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 09:24

Jaaaaah! Tunesie is echt super!

Ben er 2 jaar geleden geweest en heb er echt een topvakantie gehad!

Uuuhm de mustsee's. Sowieso een rondreis van 2 dagen naar het zuiden! Tis veel reizen en echt een lange rit maar zeker de moeite waard!
Je gaat dan naar El Djem (een romeins colloceum) naar de Oase van Tozeur, Naar de holwoningen in Matmata, naar Douz waar je een stukje op een kameel de woestijn in gaat en naar de Shott el Djarid Een zoutwoestijn in het zuiden.

Verder is Tunis heel mooi net als Karthage en Sidi Bou Said.

Bij vragen hoor ik het wel

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 15:52

Dankjewel ben erg benieuwd geworden, leuk weer eens een ander land verkennen.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 22:53

Ik ben vorig jaar in het zuiden van Tunesie geweest. Heb daar een rondreis gemaakt door de Sahara (zie foto in mijn profiel). Echt een super ervaring! Zou je zeker aan willen raden om een langere excursie of een rondreis(je) te boeken als je daar bent. Bedenk wel dat er buiten het hotel vaak weinig te zien en te doen is. In Tunesie blijven toeristen echt in de luxe resorts. Langs het strand lopen of iets drinken op het terras zoals in Spanje zal hier dus niet gaan.

En je bent wel in een islamitisch land. Pas je kleding dus een beetje aan (geen korte rokje/topjes of zwemkleding). Kleding die meer bedekt is ook prettiger met de zon. Bevolking (zeker mannen) kunnen soms vervelend doen. En veel mensen proberen je iets te verkopen. Blijf gewoon rustig en speel het onderhandelen mee. Als je niets wilt kopen geef dit duidelijk aan en negeer de verkoper. Vaak lees ik ervaringen van anderen die boos worden of teleurgesteld zijn in Tunesie. Maar je moet je gewoon goed voorbereiden en bedenken dat het geen Europa is. Ik heb er echt een geweldige rondreis gemaakt.

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 07:42

Tunesië was super!! Ik ben ook in hammamet geweest. In hotel Magic Life Manar. Wauw..wat een vakantie was dat.

Tunis is inderdaad mooi, sidi bou said en bezoek ook eens een markt, erg leuk. Ik heb er een paardenartikelen-verkoper gevonden. Was heel leuk om eens te zien wat ze daar allemaal gebruiken.

Ik zou buiten niet in hele open kleding gaan lopen. Bij ons stopte ze een aantal keer met auto's om ons als vrouw te bekijken zonder hoofddoeken e.d. Je zag verder ook geen een vrouw op straat. We zagen alleen vrouwen in een tapijtweverij ( tip! ). Deze vrouwen gaven wij wat fooi. Dit stopte ze in haar sok en ze liep stil naar het toilet om het snel te verstoppen. Anders had ze het in moeten leveren bij haar baas.
We hebben een rit gemaakt met paarden en kamelen, ook écht een aanrader!! Ze reden er met berber paarden.
Nog op stal mogen kijken bij een veulentje van de berber waar ik op reed, een kruising met een ezel! Ook een strandrit gemaakt met een berber.

Het is geen moderne, toeristische badplaats. Fantastisch, maar traditioneel. In ons hotel was het wel modern en heel toeristisch.
....Ik wil terúg!! Cool

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 19:12

Ik ben vorig jaar februari geweest in Hammamet Yasmine. Was super. Wat weinig winkels maar ik vond het erg leuk om te zien, heel anders.
Ik verbleef in iberostar Chich Khan echt heel luxe.
Wij hebben ook de plaatjes bezocht die hierboven werden genoemd alleen Port 'l Khantoui niet

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:21

Dankjullie wel ik ga naar riu el kebir schijnt ook wel luxe te zijn. Ik word nu wel steeds nieuwsgieriger.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 09:08

smano schreef:
Dankjullie wel ik ga naar riu el kebir schijnt ook wel luxe te zijn. Ik word nu wel steeds nieuwsgieriger.


Goh wat toevallig , daar ga ik ook heen Haha!

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 19:28

O nee toch Haha!

memerel

Berichten: 1250
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Zeist

Re: Tunesie Hammamet ervaringen of tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 09:25

ik ga volgende week naar hammamet tunesie...

we gaan naar het club med hotel... geen idee waar het is enzo maar heb er wel veeeeeeeel zin in! Lachen