Reis-annuleringsverzekering?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-07 10:19

Waar kan ik deze het beste afsluiten, voor mij en mijn vriend?
Reisbureau is geen optie Knipoog We vliegen met arabische airline dacht ik en verblijven in t huis van mn schoonfamilie daar in tunesie.

Waar moet ik rekening mee houden en wat zijn de kosten?

mirre
Berichten: 1001
Geregistreerd: 30-09-02

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 13:06

Wij hebben een reis en annuleringsverzekering via de rabobank, weet niet precies de kosten, dan zou je even moeten bellen. Dan kunnen ze het je zo vertellen. Ik geloof dat het wel verschild of je binnen of buiten europa op reis gaat, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 21:43

Je kunt het afsluiten bij een aantal organistaties (zoek maar eens op google). De prijs is vaak per dag en daarbij komen nog poliskosten (ongeveer 4 euro). Let wel goed op wat er precies onder de verzekering valt. Soms moet je nog een extra geneeskundige, ziekenhuisaanvulling of tandartspakket afsluiten. Er zijn ook prijzen die compleet zijn (vaak ongeveer 1.80 per dag).

Als je gevaarlijke sporten gaat doen is het verstandig dit bij te verzekeren (denk aan duiken, raften, bergbeklimmen etc). Bij sommige verzekeringen moet je alle sporten apart verzekeren.

- Reisverzekering kan altijd bij je eigen ziektekostenverzekeraar.
- De ANWB heeft zowel reiskosten als annuleringsverzekering (leden krijgen extra korting, lidmaatschap is 15 euro). Als je ouders of partner lid is van de ANWB kan jij op zijn pas korting krijgen.
- Particuliere verzekeraars zoals Elvira

Als je lang op vakantie gaat of vaker dan 1x per jaar is een doorlopende verzekering vaak goedkoper. En let goed op of jouw land onder Europa valt! Dat is natuurlijk goedkoper dan de werelddekking. Maar wat nog Europa is kan verschillen per verzekering.

Ik ben vorig jaar voor 2 weken in Tunesie geweest. Heb de reisverzekering en annulering via het reisbureau geboekt. Jaar daarvoor reisverzekering bij mijn zorgverzekeraar (was erg goedkoop omdat ik binnen europa bleef). Dit jaar ga ik buiten Europa en ben dus meer kwijt. Heb een doorlopende annuleringsverzekering van de ANWB. En denk dat ik daar ook de reisverzekering af ga sluiten. Dit scheelde heel erg weing met mijn eigen zorgverzekeraar maar dat ligt ook aan het soort verzekering dat je daar hebt. Voor mensen met een aanvullende zorgverzekering kan het stukken goedkoper.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:53

Ik heb het via de postbank gedaan, en zonder mijn verblijf daar, want dat kan ik gewoon annuleren als ik zou willen.

Bienotje

Berichten: 10874
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:56

Mijn doorlopende reis/ annuleringsverzekering loopt via de rabobank (die doet weer zaken met interpolis). Daar kun je ook een reisverzekering voor bepaalde periodes afsluiten.

bergkraai

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:57

ehm ikzit nu in australie en ik heb een verzekering van elvia.. deze heb ik geboekt via australianbackpackers.nl ! Maar volgens mij hoef je niet per se naar australie te gaan om van deze verzekering gebruik te maken! (trouwens volgens mij moet je wel 2 weken na boeken je verzekering rond hebben!)

MaartjeEsra
Berichten: 319
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:59

Ik ga deze zomer twee weken naar Bulgarije. Heb een reis- en annuleringsverzekering gesloten bij Fortis ASR. Kostte € 112,- bij elkaar. Dit is dan wel een uitgebreide dekking. Maar dan heb je een beetje een idee. Voor de annuleringsverzekering hangt de prijs ook van de reissom af.

Reisbureaus sluiten vaak via de Europeesche. Daar kun je ook eens kijken, bv. op hun website. Pling

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 10:02

Wij hadden een doorlopende reisverzekering bij de Postbank, we waren met zijn tweeën iets meer dan 100 euro per jaar kwijt ( incl. wintersport- en werelddekking ). Sinds we een eigen paard hebben zijn we alleen niet meer op vakantie geweest, dus die heb ik opgezegd.
Wij hebben één keer wat moeten declareren, toen mijn man uit de skilift was gevallen op wintersport. Alles heel netjes opgelost, duurde alleen wel even voordat we het geld kregen. Maar dat had te maken met de eventuele gevolgschade die ze wilde afkopen.

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 17:00

Als ik de prijs per dag zie geld dat dan voor morgen als ik morgen een afsluit, tot dag van terugkomst? Of sluit ik m morgen af en betaal ik voor 28-07 tot en met 11-08?

Sirius_

Berichten: 10953
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 20:06

En nog een, kan ik mn zwager mee verzekeren (yeah hij gaat ook mee! Of alleen mijn 'partner'?

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 19:16

Kortlopende reisverzekering wordt gewoon per persoon afgesloten.
Bij Unive is een annuleringsverz 3,5% van de reiskosten.
Per dag betaal je dan 0,68 eurocent pp voor de reisverzekering. Die telling begint dan idd op 28-07 en eindigt 11-08 Werelddekking heb je dan niet nodig want het land ligt rond de middelllandse zee.
Mocht je geen aanvullende medische ziekte kosten verzekering hebben dan kost het je 0,10 euro per dag extra.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Reis-annuleringsverzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 23:37