Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 11:56

Mijn schoonouders staan op de Bernehoeve vlakbij het blauwe meer, ik meen dat, dat ook nog Kaatsheuvel is(?)
Nu zag ik net op de website dat zij in Mei openen bij een temperatuur van 20 graden. Nu vroeg ik mij of er mensen daar uit de omgeving weten of zij misschien ook wat eerder open gaan (lees deze week) omdat het dan al 25 graden is?

En hoe is de manege die op 5 minuten afstand ligt van de Bernehoeve? Ik wil daar aanstaand weekend misschien even heen namelijk.

Casarell

Berichten: 9603
Geregistreerd: 15-02-06
Woonplaats: Drunen

Re: Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:11

De Bernehoeve is idd in Kaatsheuvel, het blauwe meer is in Tilburg-noord (tussen Loon op Zand en Tilburg-noord eigenlijk).

Wat openingstijden betreft kan ik je niet helpen, ik woon er niet meer, maar mijn 'roots' liggen hier.

Da manege die je bedoeld is waarschijnlijk deze..

http://www.manegeduiksehoef.nl/

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 15:42

Ja dat Bernehoeve in Kaatsheuvel ligt dat weet, Blauwe meer wist ik niet zeker.
Ik zal even kijken.

Heb ondertussen gekeken en dat is um geloof ik niet. Als je bij het politiebureau bij de rontonde afslaat richting Bernehoeve is het (voor de camping) op de "kruising" naar rechts langs de maisvelden waar ook die paarden buiten staan. Het is aan het eind van die weg.
Die weg ligt aan de andere kant van de niet verhardeweg (die weer uitkomt richting de Efteling)

Loesss

Berichten: 4186
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 17:14

Nee het zwembad gaat niet eerder open! net zoals alle andere zwembaden dit eigenlijk niet doen. Ze gaan namelijk pas schoonmaken voor 1 mei en het personeel is pas vanaf 1 mei etc. Maar het is bijna mei hoor Haha! het is trouwens in Loon op zand!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 18:07

Oké dat is jammer want dan ben ik er niet. Naja later in het jaar ga ik er wel weer heen

loesje688

Berichten: 4041
Geregistreerd: 06-07-05

Re: Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 12:15


Zoetje_

Berichten: 2755
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Drunen

Re: Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 16:21

de kegelaer is geen manege.. is alleen een bak waar wel een ponyclub is, dus je kunt daar alleen lessen nemen met eigen of verzorgpaard Knipoog

de duikse hoef is wel een manege.. is een lueke manege! heb daar 7 jaar gereden..

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Re: Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 17:02

Ja die bedoelde ik inderdaad. Dacht dat het een manege was!
Ik ben nu net weer terug maar zal binnen nu en een maand toch weer gaan.
Bedankt allemaal!

loesje688

Berichten: 4041
Geregistreerd: 06-07-05

Re: Het blauwe meer omgeving Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 21:23

De Kegelaer is wel een 'manege', ik rij er zelf al 7 jaar. Of in ieder geval, het is een soort van manege geweest, er zijn nu geen pony's meer, het is alleen nog maar een ponyclub en een ruitervereniging. Op de gevel staat trouwens nog steeds 'Manege de Kegelaer'.
Maar goed, er zijn tegenwoordig dus geen paarden meer te huur of los lessen te volgen, daarvoor kan je beter naar de Duijkse Hoef Ja