Paardrijden in Costa Rica?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anto
Berichten: 31
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Amsterdam

Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 00:36

Deze zomer ga ik voor een aantal weken naar Costa Rica. Ik wil daar ook graag gaan paardrijden en heb al wat plekken daar - via internet - gevonden waar dat kan. Ben alleen erg benieuwd naar mensen die misschien ervaring hebben met het maken van (trek)tochten daar!

Jitkaa
Berichten: 69
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: Heerlen

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 09:23

hoihoi

ik heb dat ook veel gedaan in spanje.. 1 ding raad ik je aan doe onder je cap een bandana of dergelijke want dat houd je hoofd goed koel onder de cap..
voor de rest is het echt super mooi het rijden daar hoor:)ik heb dat in Benidorm gedaan... echt lekker rijden..
maar 1 nadeel de paarden zijn mager..... en erg vrolijk kijken ze niet.
maja ze gaan dan wel naar een soort beekje waar ze doorheen gaan en waar de paarden lekker kunnen drinken:)

veel plezier met je dagtochten door costa rica:)

Anto
Berichten: 31
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 10:32

Hee, dank je voor je reactie. Ik heb idd ook al eerder tochten gemaakt in Portugal en Spanje. Maar Costa Rica ligt in Midden-Amerika, dus ben erg benieuwd of er iemand is die daar ervaring heeft met het maken van tochten te paard!

mariekie
Berichten: 5166
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:40

Ik ben van de zomer in Costa Rica geweest en heb daar paard gereden.
Wat wil je zoal weten?

Sirus

Berichten: 742
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Daar waar ik woon...

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 14:46

Wij zijn, inmiddels alweer 9 jaar geleden, in Costa Rica geweest en hebben een dagtocht gemaakt van Monte Verde naar de vulkaan Arenal. Een leuke en mooie tocht. Er is wel maar 1 route (je komt dus ook paarden tegen die, zonder ruiter of begeleider, in een dag teruglopen naar huis... erg grappig en erg vreemd als je de eerste ziet). De paarden zijn natuurlijk niet te vergelijken met de "europese" soortgenoten. De meeste hebben ook geen manen en staart meer om het vampieren moeilijker te maken. Veel paarden hebben ook wonden en littekens van deze vampieren. Wij hebben in ieder geval een heerlijke dag gehad! Heel veel plezier daar, het is er prachtig!!!

Anto
Berichten: 31
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-08 22:54

@ Mariekie: ik ben benieuwd waar en bij wie je hebt gereden. Als het je goed is bevallen, is het misschien een goede tip voor me. Ga namelijk rondreizen en heb vooralsnog niks vastgepland..
@Sirus: Dat klinkt spannend, haha. Weet je nog hoe de stal of de mensen heetten waar jullie dat gedaan hebben?

Sirus

Berichten: 742
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Daar waar ik woon...

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:09

Nee, sorry.... tis alweer zoooo lang gereden.

mariekie
Berichten: 5166
Geregistreerd: 10-02-04

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 11:12

Anto schreef:
@ Mariekie: ik ben benieuwd waar en bij wie je hebt gereden. Als het je goed is bevallen, is het misschien een goede tip voor me. Ga namelijk rondreizen en heb vooralsnog niks vastgepland..
@Sirus: Dat klinkt spannend, haha. Weet je nog hoe de stal of de mensen heetten waar jullie dat gedaan hebben?


Moet ik even nakijken.

De paarden hebben er meestal een westernzadel en worden gereden met z'on touwhoofdstel zonder bit.
Hoe zeg je dat:? En je moet rijden met een hand, ik mocht absoluut niet rijden met twee handen want dan kreeg ik op mn falie Haha!

Anto
Berichten: 31
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 14:19

@mariekie: met één handje, dus westernstijl, zeg maar? Heb een tijd western gereden, dus wat dat betreft zit dat wel snor. Lachen

LisaD

Berichten: 2278
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Almere

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 17:14

vampierenn ????????????

pb me maar ff met antwoord xD

Anoniem

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 23:30

BRT --> BI.

Cath_B

Berichten: 238
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: MrM

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 21:27

Een aantal jaren geleden, 5 a 6 jaar geloof ik, zijn we op vakantie geweest naar Costa Rica, we logeerden (voor de verandering) in een superdeluxe Vingers aflikken hotel vlakbij het Manuel Antonio Park. Toen mijn vriend een dag ging zeevissen ben ik gaan paardrijden. Een hele leuke ervaring!
Eerst met een minivan ver weg het regenwoud in naar de '' manege' en toen een tocht gemaakt verder de jungle in, door rivieren heen en gezwommen bij een mooie waterval. De natuur is daar echt schitterend.
De paarden is even wennen, ze zien er wat schraler en minder verzorgt uit als je misschien gewent bent. We reden ook met een soort van westernzadel en een touwhoofdstel zonder bit.
Hier nog even de link van het hotel en de info op hun site over paardrijden in de omgeving:
http://www.hotelparador.com/tours/horse ... tent2.html

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-08 14:44

Heb paardgereden in Monteverde, het was erg leuk, de paarden waren goed verzorgd, de gids was leuk, mooie route. Volgens mij heb ik dit geboekt in een reiswinkeltje in Santa Elena.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 09:25

Leuk topic, ik ga van de zomer ook naar Costa Rica!
Anto, wanneer ga jij en ga jij ook rondreizen?

Ik ga 23 juli, 17 dagen rondreizen. Het lijkt mij ook wel leuk om een keer te gaan rijden daar!

lanatje
Berichten: 260
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Antwerpen, Belgie

Re: Paardrijden in Costa Rica?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 20:02

Heb het vorig jaar in november gedaan, qua natuur en tocht is het prachtig idd en zeker een aanrader. Ook qua " rijtechniek" valt het zeker mee hoor.

Alleen moet je wel voorbereid zijn op het feit dat men daar anders met paarden ( dieren) omgaat dan wij gewoon zijn.
De paarden van de organisatie waar wij mee hebben gereden waren zeer mager, soms té mager en klein vond ik voor sommige toeristen die ze moesten dragen, en ze zaten ook vol met parasieten en zagen er in het algemeen miserabel en niet verzorgd of gezond uit.
Het zal natuurlijk ook van organisatie tot organisatie afhangen.

Veel plezier gewenst in elk geval, het land is in elk geval prachtig.

Ps: ook raften en canopy zijn zeker de moeite waard om te gaan doen.