Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 03:53

Inmiddels heb ik ODE ook opgeslagen bij mijn favo webshops… moet alleen nog even wachten met bestellen van mijzelf _O-

Thnx Hhilde het wordt echt wel een beer nu inderdaad. Moet hem nodig weer eens gaan wegen, die lompe beer gaat zo hard :=

Nyaleti, als het nou een labrador was :+
Is Max zijn lijf ook niet heel hard aan het vechten? Hij is ziek toch als ik het goed heb begrepen? Hoe gaat het?
Hier reken ik het enkel als toevoeging het fruit wat ze krijgen. Maar nu zijn mijn mannen ook wel of flink in beweging of nog hard aan het groeien. Die “kleine” mag natuurlijk nog niet voluit, zijn lijf gebruikt wel veel in de groei. Billy is echt een actieve hond en krijgt het er als extra bij.

Leo

Berichten: 50224
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 06:55

Allemaal mooie bakken weer zeg! <3
Hettieheks ik vind je uit de kluiten gewassen pluispup zo schattig <3

Groente en fruit mogen in principe er bovenop, heel veel calorieën zijn dat niet. Zeker als je binnen die 10-15% blijft. Fruit bevat wat meer suikers maar ook heel veel nuttige stoffen. Je kunt nog kijken welk fruit wel, welk niet eventueel. Bijvoorbeeld blauwe bessen zijn echt een waanzinnig gezonde toevoeging met relatief weinig suikers!

Mijn matje van gister! Hiernaast had hij een toppl met de rest van zijn vlees en zijn groentemix:
Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 08:53

Wat een prachtige mat! Zou het bijna zelf opeten :D

Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:11

:') Gezocht ruggengraat :+


Afbeelding
Dat heb ik toch lang volgehouden _O-

Mooie mat Leo! Leuk is ie he die pluis, hij kan zo lekker serieus kijken
Afbeelding

En heerlijk slapen..

Afbeelding
het wordt zo snel groot, dat is ergens een verademing.. want pubers _-:( O:) en aan de andere kant zo jammer ook wel <3

Geen foto van een mooie voerbak vanmorgen, kind heeft me wakker gehouden ik was laat -O-

Leo

Berichten: 50224
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:14

Echt te koddig voor woorden <3
Haha puberteit was ook niet mijn favoriete fase, gelukkig hebben we die er zo goed als opzitten.

Wat heb je besteld? :D


Fitz vond de vis maar matig, sprot is niet zijn smaak :')

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:26

Wat een wijs koppie heeft die pup <3

Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:30

:list:
Een toppl want ja… aanbieding en je hebt er nooit genoeg _O-

Bottenbouillon poeder
Gevriesdroogde fruitmix
Wortelvlokken
Bijenpollen (niet voor de baby maar voor die andere knapperd)
Vleesstrips hert
Banaangranulaat
Kurkuma granulaat

Dus valt mee O:)


Tribunals schreef:
Wat een wijs koppie heeft die pup <3

Echt hè <3

Leo

Berichten: 50224
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:46

Valt best mee :)) _O- heerlijk dit topic!

Nyaleti

Berichten: 6345
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 10:00

Dankje Hettie en Leo :) dacht dat het al niet zo heel veel uitmaakte maar toch fijn om even te checken!
Ik stuur je even pb Hettie.

Die bestelling valt best mee.. anders zit je met verzendkosten hè en dat is zonde van je geld O:)
Hij is heeeeel knap!

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:10

Heerlijk zo'n grote pluizige lobbes! We hadden vroeger thuis altijd Berners - misschien dat ik daarom zelf nu liever een gladharige hond heb _O-

Qua lekker knutselen met allerlei voer-creaties is zo'n grote wel leuker, ik zit met theelepeltjes te pielen en het is al gauw "och zo weinig, nog maar een beetje erbij" en dat is dus niet goed voor Bessie Turf. Ja voor een grote ook niet, maar dat luistert toch iets minder nauw, dan is een schepje erbij niet gelijk 2x zoveel :+

Hhilde

Berichten: 7526
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 11:45

Hahahaha ik zit bij te lezen en er wordt geschreven dat je nog niet gaat bestellen en één keer scrollen later is er besteld :') Zo mooi!

Krijgt Fitz zo’n mooie maaltijd, blijkt toch dat smaken verschillen over wat mooie toevoegingen zijn := Eet Fitz zo’n sprot dan wel op of laat hij het liggen?

Qua gewicht moet ik de borders altijd een beetje in de gaten houden, zeker het teefje. De poedel stopt gewoon met eten als hij wat te zwaar wordt, die ligt zo in lijn met wat hij nodig heeft. Gisteren hadden ze voor het eerst kefir en hij neemt dan een paar likjes en de rest laat hij staan. Als hij iets echt niet lekker vindt, eet hij het niet, maar heb met dit soort dingen altijd het gevoel dat hij goed voelt wat nodig is of zo.

Voeren gaat hier voornamelijk op gevoel, maar normaal voeren wij 1000 + 150 gram op een dag en ik laat de 150 gram wel eens achterwege als ik weet dat we die dag extra voeren om welke reden dan ook. Verder weeg ik de honden maandelijks om mijn gevoel te checken. Wellicht dat zoiets voor je werkt Nyaleti?

Leo

Berichten: 50224
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 13:11

Nee die sprot heb ik maar weggegooid, die wordt vakkundig aan de kant geschoven van de mat af. :')
Heb het nu op verschillende manieren geprobeerd maar het is een duidelijke nee. Ook goed, ik lust ook niet alles :))
Sardines en zalm gaan er wel zo in.

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 16:53

Nou ik ben blij dat ik nu ook iets kleiners heb, een Husky :D ik ben op gegroeid met Leonbergers (mijn ouders hebben ze nog steeds) en die knoeperds krijgen gewoon 3 kg vlees per hond per dag _O-

Ik wou gister sardientjes meenemen van de supermarkt maar kon ze niet vinden -O- enkel in olie en je moet juist die in water hebben toch?

Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:11

:Y) er gaat inderdaad aardig wat voer in :D

Een ijsje gaat er overigens ook goed in


Afbeelding

_Christina

Berichten: 1504
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:31

Voor sardientjes kun je eventueel de Lidl in de gaten houden, met de Spaanse weken hebben ze ze in de diepvries liggen!

Dounya

Berichten: 103
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: In de Polder

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 17:48

Volgens mij hebben de AH en Plus de sardientjes in water

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:06

Ik werk naast de Welkoop en had de hond voor het eerst mee naar kantoor. Hij is zo braaf geweest dat we echt wel even langs zijn lievelingswinkel moesten :D voor ik het wist lag deze in mijn mandje Afbeelding

Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 18:30

:') ja dat snap ik volledig _O-

En verdient ook :j

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:10

Vind ik ook. En een goed excuus natuurlijk :o

Lekker groot is ie!
Afbeelding

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:20

Hee wat goed! En wat ideaal dat de hond mee naar kantoor kan/mag.
Ik was vanmiddag nog bij de Welkoop (met hond), maar goed dat ik niet wist dat ze ook dit soort dingen hebben...

Hier in het dorp is ook net een nieuwe luxe hondenwinkel geopend, met ook allerlei enrichment spul. Ik moet van mezelf echt wachten op m'n bestelling bij Onyx (nog niks...), maar ik acht de kans dat ik daar ook even ga kijken kopen 100%.

Het ruwhaar buurmeisje was er vanochtend, zo zoet samen <3 Ik wil echt geen tweede hond, maar zo is het ook 2 keer leuk: als ze komt en als ze gaat.
Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6345
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 21:56

Die heeft hij verdient Tribunals!

Sardientjes op water krijg ik hier ook niet gevonden. Makreel wel bij Jumbo. Maar stinken jonge :') eens en nooit meer.

Afbeelding
Dam gebouwd van banaan :+
Deze is trouwens aan te raden voor de grote honden want deze bak is echt groot! Lang geleden bij de Pets Place gehaald.

Lukasje
Berichten: 11394
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 23:15

Als Nederlander heb je er weinig aan maar ik vind sardientjes in eigen nat bij Colruyt of bij Spar.

mavantos

Berichten: 3664
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:02

Hier de laatste paar dagen geen leuke matjes meer. Ga binnenkort wel een leuke bak bestellen en wat dingetjes.

Freek zijn ontbijtje met vers vlees (geen idee welke smaak, wij snijden de rollen van te voren en pakken dan elke dag uit een andere zak een stuk rol) van Floris Vlees wild pakket, een halve groentenugget en probiotica.
Afbeelding

Harrie een bak bruine brokken met water. Niet echt appetijtelijk om te zien :')

Hettieheks
Berichten: 1261
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:43

De bakken van gisteravond en van vanmorgen :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-24 09:45

Lekker botje :9

Hier vanochtend KVV farmfood pens, en blijkbaar zat het bakje niet goed dicht dus heeft gelekt :x daarom ook maar WoW taste of the outback, paar WoW canadian woodlands brokken, cottage cheese, schapenvet, frambozen, chicken crumble en mango granulaat
Afbeelding


Spoiler:
Afbeelding