welke bank met een kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:55

zoals mijn onderwerp zegt:

wij zijn toe aan een nieuwe bankstel.
we hebben nu een van stof maar daar komt zoveel haar op.
nu dacht ik, laat eens op bokt raad vragen.
wat voor bank is geschikt voor een kat.
ik denk dak een leren bank, weer van die gaatjes krijgt door de nagels.
dus ik denk toch weer aan een stoffen bank,
maar wat voor stof
of misschien heb je andere tips

gr

Goof

Berichten: 28896
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:58

Ivm haren zou ik echt nooit van mijn leven meer voor stoffen banken kiezen. Ze zijn prima schoon te krijgen daar niet van, maar het is een heidens karwei en de volgende dag zitten ze weer onder :D

zonnebloem18

Berichten: 24857
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:17

Ja maar leer wil je ook echt niet want een paar keer over de bank crossen of even uitrekken aan de bank en beschadigd het mooie dure leer.
Er zijn verschillende stoffen waar je haren zo vanaf kan zuigen en waarbij je schade van nageltjes nauwelijks ziet ik ben alleen de namen even kwijt maar 1 is alcantara o.i.d.
Zelf heb ik gewoon een simpele bank van de ikea met wisselbare hoezen en ongeveer 1 keer per jaar koop ik dan gewoon een nieuwe hoes van 30 euro.

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:29

Ik heb ook een gewone simpele bank van Ikea met verwisselbare hoezen :D
Bij de katoenen hoezen kun je de haren er heel makkelijk afhalen met de stofzuiger.

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 21:49

thx ik heb nu bij neckerman een leuke ledere 2 zits gezien voor 499 euro, dat vind ik nog wel kunnen, maar toch die nageltjes he haha

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:50

Hier gewoon een 2e hands leren bankstel, en ik heb geen nagelbeschadigingen. Poezen, mijn hondjes en zelfs de doggen van zoonlief liggen er altijd op. Mijn hondjes hebben ook nog de neiging eerst een plekje te graven. Kan de bank blijkbaar allemaal hebben.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:33

Ons vorige bankstel was van leer. En het bankstel wat we nu hebben is ook van leer. Ik vind het ideaal. Als er een keer een kat kotst op de bank is het doekje erover en schoon. in een stoffen bank heb je gelijkde vlekken erin. het nadeel is wel als poes zijn nageltjes er een keertje inzet heb je gelijk gaatjes. We hebben een 3 zits, 2 zits en een stoel. oude poes vindt het erg leuk om op zijn zij te gaan liggen en dan met de nageltjes af te zetten en dan rond de stoel te glijden over de vloer. Is ook erg leuk. maar ja, al die gaatjes he...
Ik vind die beschadigingen wel vreselijk zonde, helemaal omdat het best een dure bank was. Maar dat heb je met huisdieren. En ik heb een bankstel om op te leven. Niet om naar te kijken

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:40

een goed leren bankstel kan prima tegen nagels, als je het maar onderhoud :j
wij hebben een leren bank, en een stel maffe katten, er zit nog geen krasje op :n

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70669
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 22:46

Innepin schreef:
Ik heb ook een gewone simpele bank van Ikea met verwisselbare hoezen :D
Bij de katoenen hoezen kun je de haren er heel makkelijk afhalen met de stofzuiger.


Dat heb ik ook, is goed te doen :j

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 01:31

dank je wel voor de reacties, zitten er dan niet veel haren op de verwisselbare hoezen van de ikea?

ellepel

Berichten: 47390
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 06:14

daar heb je toch een stofzuiger voor :D

ik heb een stoffen bank, al jaren en ook een poes.
poes zit snachts niet in de kamer,maar boven.
heb geen zin in kattenagels in mijn meubels

stofzuigen moet je toch om de dag doen als je huisdieren hebt?

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:08

mijn katten leven momenteel meer buiten dan binnen :D
maar als ze in de winter meer binnen zijn, dan stofzuig ik elke dag hoor :o

nu ben ik allergisch, dat zal ook veel verschil maken :+

Purky

Berichten: 342
Geregistreerd: 04-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:11

Wat ben ik toch ontzettend blij met mijn kat die nooit ergens aan krabt. }>
Die doet het allemaal buiten, ze ligt ook nooit op de bank. Wij hebben gewoon een stoffen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:14

wij hebben een leren bank met een kleed er overheen, voor de katten en honden, beetje zonde als ze hem stuk maken, en een kleed kan je zo in de wasmachine gooien als de honden na een lange wandeling vies zijn en op de bank springen. (als ze uit geweest zijn moeten ze eerst op hun deken maar soms springen ze toch even snel op de bank) ze krabben hier niet aan de bank ofzo, maar hebben wel eens ruzie en dan letten ze niet op de bank natuurlijk :+

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:18

patserke schreef:
dank je wel voor de reacties, zitten er dan niet veel haren op de verwisselbare hoezen van de ikea?

haren heb je sowieso, anders moet je misschien een naaktkat kopen ;)
ik heb ook zo'n ikea banken met verwisselbare hoezen, en met de stofzuiger (of zelfs gewoon een natte doek) haal je die haren er zo af :j

Erna_

Berichten: 8834
Geregistreerd: 03-04-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:34

Zo doe ik het ook!
Stofzuiger, natte doek (of je handen :D ), of met zo'n plakroller

patserke

Berichten: 1958
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Brabander in zwolle

Re: welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 10:55

natuurlijk stofzuig ik:P maar we hebben een blauwe stoffen bank en een rode kater zie profiel:P
en die ligt zo graag op de leuning.
maar die haren gaan dan door de stof heen. dus als ik mijn bank stofzuig, krijg ik er niet alles af, heb ook van die plakrollers geprobeert, maar dat is een keer rollen en kan dat velletje er weer afscheuren voor de volgende ronde haha... vandaar dat ik een andere bankstel zoek, we zijn toch toe aan een nieuwe...
en tja een naaktkat bah moet er niet aan denken haha

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:09

bij mij gaan de haren niet door de bekleding heen, maar blijven er netjes ( :+ ) op liggen.
wellicht ligt het aan de soort stof.
en ikea bankhoezen zijn blijkbaar uit een goede soort stof gemaakt :D

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:17

Ik heb een soort rieten bank met afneembare hoezen. Dagelijks stofzuigen (bruine bank en witte langhaarkat) en als ze vies zijn dan rits ik de boel eraf en gooi het in de wasmachine. Ik heb ook bewust een niet te dure bank gekocht (die tot mijn verbazing al jaren meegaat).

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70669
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:14

patserke schreef:
natuurlijk stofzuig ik:P maar we hebben een blauwe stoffen bank en een rode kater zie profiel:P
en die ligt zo graag op de leuning.
maar die haren gaan dan door de stof heen. dus als ik mijn bank stofzuig, krijg ik er niet alles af, heb ook van die plakrollers geprobeert, maar dat is een keer rollen en kan dat velletje er weer afscheuren voor de volgende ronde haha... vandaar dat ik een andere bankstel zoek, we zijn toch toe aan een nieuwe...
en tja een naaktkat bah moet er niet aan denken haha


Dat heb ik ook met mijn katten, rode katten, bruine bank. Heb een sofzuiger genomen met een groot vermogen en als ik daarmee een aantal keren over de bank ga dan zijn de meeste haren ook weg, dit ook zo met de hocker die nog meer onder de haren zit.
Ik zuig trouwens in het algemeen elke dag, puur om vooral de bank bij te houden anders mag ik wel een tijdlang over die bank gaan met de stofzuiger om alles eraf te halen (katten leven bij mij binnen, ze willen namelijk niet naar buiten).

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:17

wij hebben we leren banken, en 1 leren stoel. Agezien onze poezels nog al druk spelen en vliegen, zitten er helaas allemaal nageltjes op de bank :( echt jammer. We gaan tzt een stoffen bank van de ikea kopen :) kan de hoes in de was.

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: welke bank met een kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:20

Wij hebben een kleed over de bank, die gooi ik dan regelmatig in de was :D

Maar ja, jij zoekt een neuwe bank, denk niet dat je die dan wilt bedekken ;)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70669
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 13:22

malih schreef:
wij hebben we leren banken, en 1 leren stoel. Agezien onze poezels nog al druk spelen en vliegen, zitten er helaas allemaal nageltjes op de bank :( echt jammer. We gaan tzt een stoffen bank van de ikea kopen :) kan de hoes in de was.


Klopt en mocht er in de hoes ook teveel halen komen van de katten dan kun je altijd nog een nieuwe hoes kopen.