puppy stikt in piep kip

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:52

Tja, ik zou ook naar een ander zijn gegaan. De betreffende dierenarts heeft wel "schuld" bekend door ze niet voor de operatie te laten betalen, maar toch ben je je pup kwijt.
Neemt niet weg, dat ik het een tikkie overdreven vindt dat nu het speeltje de schuldige is. :n

Nikki__

Berichten: 4934
Geregistreerd: 21-09-04
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:55

Vreemd dat hij dat op de Radio dan wel aangeeft, maar niet in hun eige bericht als reactie op een nieuwsbericht.
Maar idd, sommige mensen doen alles maar blind wat de DA zegt.. Imo ben je dan niet goed bezig.

@ laika; Vind niet eens dat de DA schuld moet bekennen, aangezien de eigenaren het er redelijk makkelijk mee eens waren. Tuurlijk, het is niet netjes dat het niet tot het ligt gekomen is, maar ook DA's zijn maar mensen...
En om idd nou maar gelijk het speeltje de schuld te geven? Daar alles op stelte te zetten... nee, zelf zijn ze nog altijd hoofdverantwoordenen door de pup het pootje op te laten eten onder het mom van 'politieboed en bezitagressie..' !

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:59


Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:12

Nikki__ schreef:
@ laika; Vind niet eens dat de DA schuld moet bekennen, aangezien de eigenaren het er redelijk makkelijk mee eens waren. Tuurlijk, het is niet netjes dat het niet tot het ligt gekomen is, maar ook DA's zijn maar mensen...
En om idd nou maar gelijk het speeltje de schuld te geven? Daar alles op stelte te zetten... nee, zelf zijn ze nog altijd hoofdverantwoordenen door de pup het pootje op te laten eten onder het mom van 'politieboed en bezitagressie..' !


100% mee eens! Ook dierenartsen kunnen ernaast zitten, dat zie ik vaak niet eens als fout, maar zij moeten het vaak doen met wat wij als dierenhouder ze vertellen. Als wij ook maar een klein dingetje waarvan je denkt dat het niet belangrijk is vergeten, dan kan de DA er al flink naast zitten. Van mij had die DA geen "schuld" hoeven bekennen. De hoofdschuldigen zijn nog altijd de eigenaren, door de pup op het speeltje te laten kauwen, en de gevolgen ervan te onderschatten.
Maar als ik zeker ben dat iets degelijks bij mijn hond naar binnen is gegaan, én het er niet binnen 2 dagen uitkomt, ging ik toch naar een dierenarts die dit serieus zou nemen en daadwerkelijk in die richting ging behandelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:36

ik vind niet dat de DA schuld bekend door ze niet te laten betalen.. onze hond had bijv. een blauwe plek van de enting, ik wist niet wat het was, alleen dat er een bult zat, ook ik hoefde het consult toen niet te betalen omdat ze alleen maar blij was dat we meteen kwamen, en hem niet met die bult rond lieten lopen..
politiehondenbloed slaat ook nergens op.. mijn dwerg vind het ook niet leuk als ik iets af pak waar hij gek op is, hij probeerd het dan snel door te slikken, daardoor had hij toen ook dat stuk bot vast in zijn keel.. toch is dat geen 'politiehond', de hond vind dat dat speeltje van hem is, en beschermd het dus, een goed getrainde hond laat los, zeker een goed getrainde politiehond..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:38

De pup was bedoeld om tot politiehond opgeleid te worden ;)
de eigenaar traint die zelf
die had wel beter moeten weten en een second opinion aan te vragen

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 13:27

nou sorry heb heel haar verhaal gelezen en wat een onzin.
Je kan de dierenarts nu wel al de schuld gaan geven (oke hij had ook eerder in moeten krijgen) maar ze zijn zelf ook wel
heel makkelijk geweest zeg.
Sorry maar ik had echt niet zo lang aangetopt met zon klein hondje en had al veel eerder naar een andere arts gegaan.
Helemaal als je zelf weet dat hij een stuk van dat speeltje heeft opgegeten.
Waarschijnlijk ben ik daarin een zeikerd maar als ik maar het idee heeft dat er iets met mijn honden aan de hand is sta ik bij de dierenarts, en ik had me al helemaal niet zo af laten poeieren.

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:11

ik snap dat niet he? als je ziet dat er een pootje mist van dat speeltje, dan ga je toch gelijk naar de dierenarts??

kamatz

Berichten: 1041
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 14:28

Vind het ook een beetje belachelijk dat er meteen gereageerd wordt dat dit soort speeltjes e.d. niet meer verkocht mogen worden. Er staat idd op de kaartjes dat je ze nooit zonder toezicht met dit soort dingen moet laten spelen.
En dat je moet opletten dat ze het niet inslikken.

Het is heel erg vervelend en naar dat dit gebeurd is en zeker voor het hondje.
Mijn honden krijgen helemaal niks als ik weg ben....kunnen spelen en kluiven als ik thuis ben en het allemaal in de smiezen kan houden.

Het is gewoonweg een heel naar ongeluk en pure pech, maar als dit ook al niet meer mag dan kunnen we wel alles gaan uitbannen. Benches waarin een hond zich heeft opgehangen dmv een halsband, kussens door het uit elkaar trekken en gestikt door een draadje etc etc.

Soms is het leven een harde leerschool

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:10

LimaMambo schreef:
ik snap dat niet he? als je ziet dat er een pootje mist van dat speeltje, dan ga je toch gelijk naar de dierenarts??


Erger nog, ze hebben gezien dat het pootje naar binnen ging, want vanwege zijn politiehondenbloed wou hij het niet afgeven :D
Jammer van het hondje, maar toch heel duidelijk een geval van nalatigheid van de eigenaren.

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 17:14

en ook hoorde ik later, dat het hele nest al nierproblemen had..

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:31

Ik vind het een onwijs raar verhaal.
helemaal met het politiehonden bloed...
Dan moet de hond dus al helemaal luisteren en zijn plaats weten.
Gewoon hond in de houdgreep en direct uit zn bek trekken.
Is hij gek geworden, nijdig doen.. Verdorrie een jonge pup.

Maarja, het is onwijs hard, maar ze leren er wel van hopelijk.

Anoniem

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 19:24

Sorry, maar ik vind het heel, heel stom.
Sowieso hoor je een pup niet alleen te laten met speelgoed, en een puppie zou ook niet mogen spelen met iets van zulk zacht rubber, vind ik zelfs met volwassen honden nog eng......
Een puppie kan idd wat buitdrift hebben, maar goed, ben je als eigenaar imo ook zelf bij.

Schuld van de DA is helemaal grote onzin, de DA heeft het hondje niet alleen gelaten met het speeltje. En de DA moet het doen met wat de eigenaar aangeeft.....

BOotje: een hond met politiehondenbloed (whatever that may be, imo is het gewoon hondenbloed) is als puppie gewoon een puppie hoor, ze worden niet geboren als politiehond I of II. Daar zit ontzettend veel training in....... Imo is dat een slap excuus.

En ja, als een hond echt iets moet loslaten omdat het anders gevaarlijk is, pak ik ze ook in de houdgreep, en haal ik het gewoon uit hun bek. Niet aardig, maar als het om leven of dood gaat ben ik niet aardig. Niet tegen dieren en al helemaal niet tegen mensen.

Imo zijn de enige schuldigen in dit verhaal de eigenaars. Ze hadden véél meer info moeten verzamelen over pups en spelen, eerlijk tegen de DA moeten zijn, en ze hadden véél beter op moeten letten. Een puppie is een baby, je moet ogen in je rug hebben, want ze lopen écht in zeven sloten tegelijk.

Ogen in je rug, en overal, puppie (net als een baby) in de bench zonder halsband als je even weggaat en 's nachts, niet alleen laten met speelgoed of kluifjes, en met heel veel geduld begeleiden.
Als je dat niet kan, is de aanschaf van een pup imo onverantwoord.

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:50

Yamcha, ik vind het ook de grootste onzin hoor dat politiebloed ofzo.
Maar bedoel, die honden worden vaak al van jongs af aan getraind, dus moet hij zn plek weten, net als elke andere pup. Als er wordt gezegd los, is het los. En anders gewoon uit de bek halen lijkt mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 21:56

Zou ik wel doen, maar ik laat een puppie niet met zulke dingen spelen :n

Maar idd, als het om zoiets gaat, is het idd "LOS!!" of uit de bek halen. En zeker als het kleine ding er in kan stikken..... moet er niet aan denken zeg.

Een politiehond begin je met een paar maandjes te trainen idd, vanaf dat de puppiecursus klaar is. Maar in 't begin heel speels hoor, laten bijten op een jute zak, en dan een keer de "buit" laten winnen....... en "los" aanleren, maar niet hard hoor. Heel zacht en vriendelijk, 't moet een leuk spelletje blijven.
Maar nog niet met 9 weken hoor, en 't is allemaal heel speels.

Snap die mensen ook neit trouwens hoor, je laat een baby ook niet met Lego spelen, toch?

daphneM

Berichten: 3647
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Ane

Re: puppy stikt in piep kip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 22:25

bo0tje: de hond was 8,5 week! die weet zn plek nog niet hoor! haha
onze hond is nu 12 weken, kent het comando ook, zit, stil, los, komen, wachten, af, en sta!
Maar geen politie hond, maar 8,5 weken is wel erg vroeg!.

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:05

ThePast03 schreef:
geerke schreef:
z'on stuk dik touw is nog het veiligst.


Er zijn ook honden overleden omdat ze stukjes touw uit dat touw trekken en vervolgens inslikken die dan weer vastkleven aan de darmwand met uiteindelijk een verstopping.

Pup is inderdaad niet gestikt en dierenarts is ook wel laat op het idee gekomen dat de hond misschien wel een vreemd voorwerp binnen had gekregen. Mijn ervaring is dat dierenartsen dat toch gelijk vragen bij dit soort klachten.

Blijft triest voor de mensen en natuurlijk de pup, maar dit is niet de schuld van de fabrikant van het speeltje.



hier ben ik het mee eens, en bovendien vraag ik mij af waar t aandeel van de eigenaren van de pup hier is gebleven..
ze ZIEN toch dat er een stuk van het speelgoed is agebeten en vervolgens ZIEN ze toch ook dat dit afgebeten stuk nergens in huis/tuin enz ligt ??
dan is de conclusie toch snel gemaakt?
als je hond dan ook nog eens ziek wordt dan is het toch duidelijk?

wij hebben 2 labradors die ook echt werkelijk alles kunnen slopen..(ook spullen waar we minder blij mee zijn zoals het vloerkleed, mobiele telefoons, pinpassen enz). je weet hoe scherp puppy tandjes zijn, dat ze speels zijn, en graag in alles bijten. wij hebben dan ook alleen maar speeltjes die OF niet kapot kunnen, of ze mogen er alleen mee spelen als wij er bij zijn en op letten, anders wordt het speeltje weg gelegd.

en dan nog iets wat ik me net bedenk....er staat in het bericht dat er foto's zijn gemaakt.... een stuk speelgoed in de darmen van je hond moet daar toch wel zichtbaar op zijn lijkt mij?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 11:09

Mensen: ze hebben het gewoon aangegeven bij de dierenarts!!!!! Alleen omdat de rest van het nest dezelfde symptomen had heeft hij weinig aandacht besteeds aan het pootje!!!!

Limanade

Berichten: 8782
Geregistreerd: 21-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:19

Evelli schreef:
Mensen: ze hebben het gewoon aangegeven bij de dierenarts!!!!! Alleen omdat de rest van het nest dezelfde symptomen had heeft hij weinig aandacht besteeds aan het pootje!!!!


medemens :P
als ze zelf hebben gezien dat hij het pootje op heeft gegeten, ben je wat mij betreft nalatig geweest want zo'n pootje heeft erg veel schade aangebracht en zoiets behoor je te weten als honden bezitter

Zorry
Berichten: 1386
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:39

Evelli schreef:
Mensen: ze hebben het gewoon aangegeven bij de dierenarts!!!!! Alleen omdat de rest van het nest dezelfde symptomen had heeft hij weinig aandacht besteeds aan het pootje!!!!


Ja maar ze hebben gezien dat hij het pootje heeft opgegeten dat gaat er toch een lampje branden en blijf je toch doorzeiken dat de dierenarts gaat opereren.
Wil hij dit niet ga je toch naar een andere, je gaat toch niet dagen toezien hoe ziek je pup is zonder wat te doen.

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:42

Je moet latijd goed op letten dat het sppeldgoed niet te klein is om door te slikken. Mijn hond heeft laatst een hele sok doorgeslikt gelukkig heeft zij er hem er weer uitgekotst. Nu let ik er echt wel op dat het geen speelgoed is die ze door kan slikken