Aparte diersoorten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 15:08

Hallo Bokkers *D

Ik ben erg benieuwd wie hier allemaal aparte (lees: niet vaak voorkomende en anders dan anders) diersoorten hebben en/of leuk vinden. Zou graag jullie ervaringen ervan willen horen. Ik heb altijd al een zwak voor aparte diertjes gehad, anders dan anders vind ik altijd leuk. Zo heb ik naakte ratten, naakte cavia's en naakte muizen gehad en heb ik ook een fretje die bijna overal mee naartoe gaat (lees: winkels, bos, autorijden, naar paardje etc), ik word altijd bekeken dan, maar krijg heel veel positieve reacties :j Ik heb ooit ook eens over de aanschaf van een witbuikegeltje nagedacht en dat staat nog in de planning, maar pas over een tijd. En wil heeeel graag nog een kameleon, daar ben ik echt verliefd op die koppies <3 Oh ja en mijn paardje is een Konik, komt ook niet zo heel veel voor in NL. Graag geen commentaar over naakte diersoorten, ik weet dat er veel mensen zijn die hier tegen zijn, maar zeur daar maar over in een ander topic :+ Ik wil op den duur ook heeeel graag naakte katten (sphynx) en chinese naakthondjes vind ik ook zo leuk. Tja, als ik veel geld, veel ruimte, veel tijd had wist ik het wel :j Nu jullie :D

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:11

Axelot . die vind ik gaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:20

Haha ja axolotl's zijn ook echt leuk! Die wil ik ooit nog weleens .. een vriendin van mij heeft/had ze.

Afbeelding

Ik heb momenteel wandelende takken, maar die zullen veel meer mensen denk wel hebben :P

princesmax
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: ergens

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:24

Wow dat zijn gave dingen die axolotls

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 15:25

Die zijn idd erg leuk, die voetjes <3 Te schattig.

Nordsvensk

Berichten: 4166
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Fryslân

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:28

Die axolotl's zijn echt te gaaf <3 Had er nog nooit eerder van gehoord

WissMiss

Berichten: 242
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:41

Leven wild in Mexico, zijn nog te vinden in één meer waar ooit een of andere Olympische Spelen werd gehouden ofzo. Sterven uit door vervuiling, ze zijn heel gevoelig. Maarja, back on-topic.

Ehm... toy-poedel? (Poedel, maatje Chihuahua :Y) ) Poedels over het algemeen kom je al niet zo heel vaak meer tegen, dwergpoedels etc. misschien nog wel maar Toy...

Solleke_Noah

Berichten: 11083
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:46

Ik heb 2 axolotl's, heel toffe diertjes, en gemakkelijk 'tam' te krijgen. Ze eten uit de hand en komen altijd aanzwemmen als ze me zien. Ze hebben wel een groot aquarium nodig want ze worden best groot (en oud).

Nu 17 cm en een halfjaar oud:

Afbeelding

Afbeelding

Toen ze nog baby waren (2,5 cm):

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 28-01-12 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

princesmax
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:48

WissMiss schreef:
Leven wild in Mexico, zijn nog te vinden in één meer waar ooit een of andere Olympische Spelen werd gehouden ofzo. Sterven uit door vervuiling, ze zijn heel gevoelig. Maarja, back on-topic.

Ehm... toy-poedel? (Poedel, maatje Chihuahua :Y) ) Poedels over het algemeen kom je al niet zo heel vaak meer tegen, dwergpoedels etc. misschien nog wel maar Toy...

die kom ik toch regelmatig tegen in het dierenpension of in de trimsalon ;)

_Hessel_
Berichten: 90
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:49

Afrikaanse Dwergrelmuizen :D

Meet Daya:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En dan heb ik er nog 1, maar daar heb ik momenteel geen foto;s van :P

princesmax
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: ergens

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 15:50

ohh die zijn ook leuk, die oortjes en die kraaloogjes!!

_Meliss_

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-05-11
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:00

een sphynx mijn kale kat. Ginger <3
Afbeelding

een Devon-rex mijn andere kale kat (horen eigenlijk krulletjes te hebben maar die heeft zij niet ) Nera <3

Afbeelding

Blanket

Berichten: 3852
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: NLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 16:04


Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:19

Is een wasbeer apart genoeg? :)
Afbeelding

Niet helemaal van mij, maar ik verzorg ze wel op mijn vrijwilligerswerk. Zijn bovendien huisdieren van iemand geweest, maar ze bleken toch niet zo geschikt voor in een huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:48

Haha tof een wasbeer ... en als je ze verzorgt tellen ze gewoon een beetje mee. Maar echt als huisdier lijken ze me inderdaad niet zo geschikt .. die zijn volgens mij nog best wel uh eigenwijs? :+

De Afrikaanse Dwergrelmuizen had ik nog nooit van gehoord, leuke diertjes. Zijn die goed tam te krijgen?

@Meliss ... zo zie je nog eigenlijk best veel haar bij ze! Ik vind ze mooi .. haar of geen haar :D

Edit: heb nog geen goede foto's, heb hier alleen een simpele camera die niet zo goed dichtbij foto's maakt.. 2 van mijn takjes (de simpelste soort, Carausius morosus):

Twee weken geleden (is nu ondertussen al 2x zo groot en met mooie fel rode oksels):
Afbeelding

En mijn gehandicapte tak met 2 poten, welke ondertussen na wat vervellingen weer 4 nieuwe erbij heeft (je ziet hier ook al een heel klein pootje), nog 1 of 2x vervellen en dan zijn ze allemaal weer even groot zoals het hoort. Dat moet lukken, want hij moet nog een stukje groeien..
Afbeelding

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 19:47

Oh wat zie ik allemaal leuke dieren voorbij komen! Die dwergrelmuisjes ken ik van plaatjes, nog nooit 1tje in het echt gezien, maar ze zijn zo leuk! Zou ook echt iets voor mij zijn denk ik. Ze hebben wel een heel groot verblijf nodig toch om te kunnen klimmen enzo, of ben ik in de war? Zou ik mogen vragen waar je zulke beestjes koopt? Niet dat ik van plan ben te kopen hoor, maar gewoon uit nieuwsgierigheid :+.
Zo'n kleine toypoedel lijkt me ook erg leuk, das wel erg klein net als een chihuahua, gaaf zeg. En een wasbeer? Wauw, das zeker apart. Ik weet wel van stinkdieren als huisdier, en wasberen worden volgens mij in andere landen wel als huisdier gehouden maar daar zal je best je handen vol aan hebben denk ik zo, wel leuk! En die wandelende takken, wat leuk zeg! Heb ik vroeger ook gehad, maar toen was ik nog heel erg jong, dus weet niet meer veel van. Hou oud worden die eigenlijk?
En _meliss_ jouw katten <3

Anoniem

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:53

Ik heb 2 degoes, hier op bokt zijn er nog een paar mensen die ze hebben :) Ze zijn familie vd cavia en de chinchilla, zien er een beetje uit als hele schattige ratjes. Zijn ook best wel onbekende dieren :P (ze staan beide in mijn profiel)

_Hessel_
Berichten: 90
Geregistreerd: 02-05-10
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:54

princesmax & Blanket:

Ze zijn idd ontzettend leuk <3
Helaas kan ik nog niet echt van hun klim en klautergedrag genieten omdat ze nog in een tijdelijk verblijfje zitten :)

nadine_yvana: Klopt, minimaal 80x50x80(geloof ik), hier word er binnenkort een kast omgebouwd tot terrarium met de maten 98x51x196(lxbxh) :)
Ik heb ze afgelopen december op de Exo in Houten gekocht, in april, als er weer een exoknaag georganiseerd is, haal ik er nog een paar(anders is het terrarium een beetje groot voor 2 rellers :)) )

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 19:59

Leuke huisdieren komen hier voorbij de Axolotl's en de Dwergrelmuizen zijn wel heel erg gaaf. Ik heb alleen maar fretten. Die vind ik niet zo heel erg bijzonder al zeg ik het zelf (al denkt men in onze buurt daar wel anders over)

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 20:22

Klopt fretten zijn idd niet heel erg apart ofzo, maar worden toch niet als standaard huisdieren gezien. Veel mensen hebben vooroordelen erover, maar persoonlijk ben ik er helemaal weg van.
Degoes ken ik ook, zijn ook erg leuk!
Ah _hessel_ dus toch, dat is wel erg mooi zo'n mega groot terrarium in huis!
Ik zou ook eens foto's van mijn eigen lieverds plaatsen. Dit waren 2 van mijn naakte ratjes (heb er 7 gehad) maar om even een idee te geven. Hier zaten ze in 'bad' in de warme zomer, uiteraard is dit niet hun verblijf :+ .
Afbeelding
Dit waren 2 andere ratjes van me, broertje en zusje:
Afbeelding
Dit is mijn fretje (nu bijna 3 jaar), ik ben van mening dat hij het liefste fretje van de wereld is :j :
Afbeelding
Afbeelding
Mijn naakte cavia, heeft alleen wat haar op het neusje en beetje op de pootjes:
Afbeelding
Zijn broertje is helaas veel te jong overleden:
Afbeelding
Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik laat het hier eerst maar bij.

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:27

hahhaha Nadine!!! ik herkende je Fretjes foto meteen!!! zooo leuk !!
en die naakte beesten zijn helemaal gaaf. ik heb altijd naaktratjes gehad (en ook een leuk domboratje zonder staart)

princesmax
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:28

woow gaaf ik heb nog nooit een naakte cavia gezien, en die naakte ratjes zijn ook leuk!

Dromen

Berichten: 330
Geregistreerd: 04-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 20:34

Ik heb zelf een ''doodnormale'' hond.
Maar er was laatst iets op tv, die vrouw had een miereneter als huisdier.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 20:34

Haha andrea, ja Alfred is heel herkenbaar, kleine poppie :Y) . Leuk dat je ook naaktjes gehad hebt!
@princesmax: Ja leuk zijn ze he? Ik heb ook een zwarte naakte cavia gehad, lijkt weer heel anders. Helaas mocht hij ook niet oud worden en is overleden aan een prolaps..
Ik zal eens kijken of ik ook nog een foto kan vinden van mijn naakte muisje die ik gehad heb. Die was ook zo vreselijk schattig.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 20:35

Een miereneter, die zijn gaaf! Maar als huisdier? Dat heb ik nou nog nooit gehoord..apart :=