Aparte diersoorten?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:16

Het was ook niet als 'huisdier ' miracle ze waren ter opvang , tot er plek was in de roofvogelopvang
of tot ze genoeg aangesterkt waren en geen 24 uurs zorg meer nodig hadden . :j

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:18

Ah oke! :)

Maar dan nog zijn er mensen die ze als huisdier hebben, helaas.. :Y)

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:20

corientjuhh schreef:
wat eten ze wat voor ruimte hebben ze nodig?



ze eten in het wilt voornamelijk muizen , maar in de opvang wordt er vooral eendags kuikens gevoerd.
Qua ruimte weet ik heel eerlijk gezegt niet presies.
maar zoals ik al eaangaf waren wij als het ware een tussenopvang hier zaten ze maximaal 2 weken :j
op tygo na dan die heeft een tijdje langer bij ons gezeten vandaar dat hij ook een naam heeft :j

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:22

even kijken hoor,
wij hebben steenuitjes, bosuitjes ,oehoetjes , kerkuiltjes ,ook een sneeuw uil :oo (die zit overigens nu in burgers zoo :j )
sperwers, valkjes , en buizerds in de opvang gehad
Laatst bijgewerkt door Aprils_joke op 30-01-12 00:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:23

Miracle_ schreef:
Ah oke! :)

Maar dan nog zijn er mensen die ze als huisdier hebben, helaas.. :Y)



Ja ik weet het. hier een eindje verder heeft iemand een bosuil in de huiskamer zitten :n

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:23

Aprils_joke schreef:
Miracle_ schreef:
Ah oke! :)

Maar dan nog zijn er mensen die ze als huisdier hebben, helaas.. :Y)



Ja ik weet het. hier een eindje verder heeft iemand een bosuil in de huiskamer zitten :n

8)7 8)7 Ongelooflijk.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:25

Die glazen kikker is COOL ... meer info of foto's ?

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:26

Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 30-01-12 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:27

Aprils_joke schreef:
tessyke schreef:
leuk uiltje :D



die kende je toch al :')

sttttt ik was je aan het promoten :D :D

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:27

ohhh :') haha blond denk ik :')
Laatst bijgewerkt door Aprils_joke op 30-01-12 00:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:27

Aprils_joke schreef:
corientjuhh schreef:
wat eten ze wat voor ruimte hebben ze nodig?



ze eten in het wilt voornamelijk muizen , maar in de opvang wordt er vooral eendags kuikens gevoerd.
Qua ruimte weet ik heel eerlijk gezegt niet presies.
maar zoals ik al eaangaf waren wij als het ware een tussenopvang hier zaten ze maximaal 2 weken :j
op tygo na dan die heeft een tijdje langer bij ons gezeten vandaar dat hij ook een naam heeft :j



Ligt eraan wat je met ze wilt gaan doen. Wil je ze alleen maar in een voilaire houden. Dan moeten ze flink
wat ruimte hebben en schuilmogelijkheid. Maar als je er ook mee wilt gaan vliegen dan kan je zo ook in een grote
voilaire doen (de kans is dat ze hun veren beschadigen) maar aan een langveter in een spitshuis kan dan ook.
Deze vogels kunnen als dagelijks voedsel eendagskuiken hebben. Maar voorkeur is om er toch muizen bij te voeren
Dit omdat er hierin essenciele vitaminen en mineralen zitten (welke de uil nodig heeft)
Mocht je een uil willen hebben om er mee te vliegen, koop dat eerst een telemetrie set. (als de vogel wegvliegt zonder
dit dan ben je m echt kwijt)

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:32

Hier op de valkerij waar ik stage loop Bijna afgelopen
Lapland uil
Afrikaanse vlekke oehoe (geweldig beestje)
2 oeral uilen
2 europese oehoe's
siberische oehoe

2 Sakervalk X slechtvalk X giervalk
Slechtvalk
slechtvalk X giervalk
3 woestijnbuizerds
Koningsbuizerd X woestijnbuizerd
Steppe X steend arend
Steppe arend
chili- arend

Kalkoen gier
witrug gier

plientjedres

Berichten: 2179
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:33

ik vind echt die axolotl's, grondeekhoorntjes,vingerdiertje en dwergrelmuis echt helemaal tegek!
die doorkijk kikker vind ik wel een beetje griezellig.
en ratten zonder staart? das intressantwant dat stukje vind ik altijd zo naar aan een rat.
en die miereneter <3 maar die lopen toch eigenlijk niet op hun achterbenen?
ja oke wel tegen een boom aan enzo, maar toch niet zo als in dat filmpje?
je ziet hem overigens wel echt genieten van zijn beloning.
echt een leuk topic, heb alleen niks boeiends met jullie te delen.
een labrador, britse korthaar en een htkpoes zijn niet echt bijzonder genoeg :D
dus ik blijf nog ff genieten van jullie beestjes

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:33

hier kregen ze inderdaad muizen en kuikens afgewisseld :j

Het vliegen met een uil vind ik zelf helemaal niks, gezien een uil over het algemeen moeilijk te trainen is.
En daardoor doen veel (ik zeg niet alle ) de uilen laten hongeren zodat ze beter op het voer afkomen. :n

een langveter als huisvesting is voor mij ook not don , vooral als ze dan toch ontsnappen
Met de schoentjes +veter komen de dieren vaak in bomen vast te zitten en beschadigen hierdoor hun poten vleugels

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:38

Aprils_joke schreef:
hier kregen ze inderdaad muizen en kuikens afgewisseld :j

Het vliegen met een uil vind ik zelf helemaal niks, gezien een uil over het algemeen moeilijk te trainen is.
En daardoor doen veel (ik zeg niet alle ) de uilen laten hongeren zodat ze beter op het voer afkomen. :n

een langveter als huisvesting is voor mij ook not don , vooral als ze dan toch ontsnappen
Met de schoentjes +veter komen de dieren vaak in bomen vast te zitten en beschadigen hierdoor hun poten vleugels


Netjes dat ze ook muizen voerde ;)
Hier zitten ook sommige los in volaires en andere in een Spithuis. Om deze spitshuisjes zijn ook allemaal volaires gebouwt. Niet
alleen om te voorkomen dat ze weg kunnen vliegen (mochten ze los raken) maar ook om ze te beschermen tegen bijv. ongedierte of andere roofdieren.
Ikzelf vind de uilen vrij makkelijk te trainen. Ze worden met de hand grootgebracht en zo ook getraint. Waardoor ze alleen op vertrouwen vliegen en niet alleen op voer. Het is wel zo dan uilen zeer snel zij afgeleid doordat ze een scherper gehoor hebben dan
een roffvogel.

Aprils_joke

Berichten: 4241
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: denbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:42

helaas is niet iedereen zo slim om ze als kuiken al op te voeden.
Maar alsnog ben ik geen fan van spithuizen.

Jup hier werd muis gevoerd :j
ik kocht ze alleen wel dood hoor. net als de kuikens :') ik durf ze niet zelf dood te maken
Laatst bijgewerkt door Aprils_joke op 30-01-12 01:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Apacheshadow
Berichten: 887
Geregistreerd: 25-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:45

Aprils_joke schreef:
helaas is niet iedereen zo slim om ze als kuiken al op te voeden.
Maar alsnog ben ik geen fan van spithuizen.


Is geen probleem iedereen zo zijn mening ;) nu verder on-topic :D

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:58


nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 12:50

Miracle_ schreef:
Ik vind het altijd zo jammer dat sommige van al die aparte dieren door onwetende mensen worden gehouden.. Ik vind een uil eerlijk gezegd ook geen huisdier. O:)

Wel erg leuk, al die aparte diersoorten hoor!
Ik vind de Aye-Aye geweldig <3 (vingerdier)
Afbeelding


Wauw, waar kan ik dat vingerdiertje halen? :+ Prachtig, grote oren vind ik altijd zo schattig staan bij dieren en die oogjes <3

Wat een leuke reacties zeg! Ik ken toch een aantal dieren nog niet, erg leuk om zo te horen wie er allemaal aparte 'huisdieren' hebben :j
@April's_joke: Tygo is leuk :+: Ik zag ook dat ie in het onderste gedeelte vd krabpaal zat, grappig :')
@DaniBanani: Wat een leuke slangetjes. Ik ben normaal niet zo enorm fan van slangen, maar dat komt ook omdat ze prooi eten en daar heb ik persoonlijk moeite mee, want ik ben ook een knaagdierliefhebber enzo. Maar wat eten deze slangetjes als ik vragen mag? Die baby is echt heel klein ^)

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:16

@Nadine: Koop maar een ticket naar Madagaskar als je er een wil hebben.. En vergeet je vangnet niet.. :') haha!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:19

Ik heb een paar jaar dwergrelmuizen gehad, en er zelfs zeer succesvol mee gefokt. :)

Heel leuke, interessante diertjes maar je ziet ze dus wel echt alleen 's nachts. Ze hebben heel gevarieerde voeding nodig (groente, fruit, zaden en dergelijke), en een ruim terrarium. Een kennis van me heeft ze nog wel zitten.
Aardbeien zijn absoluut giftig voor relmuisjes, je mag ze dus heel veel verschillende soorten fruit voeren, maar aardbeien zijn geen optie.

Mochten jullie vragen hebben over de relmuisjes, stel ze gerust! :) Ik heb er ooit een site over gemaakt, maar deze is inmiddels offline.

Naast de relmuisjes heb ik ook slangen, diverse gekko's, agamen gehad. En het meer aaibare spul: degoes, opossums (heel gaaf!), lemmingen (veel leuker dan hamsters) en verschillende kleurtjes gerbils.

E_Nalanta

Berichten: 4823
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Nederland, Gelderland

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:22

Het is wel duidelijk dat een kat en een hond niet meer voldoen.... _O-

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:23

Oh ja de opossums, ook zo leuk he, waar haal je zoiets vandaan? en zijn ze wel als huisdieren te houden?

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:27

Opossums zijn absoluut goed als huisdieren te houden, zo lang je je maar goed verdiept in hun voeding en leefwijze en dergelijke, maar dat geldt voor alle dieren die je houdt.
Opossums zijn zelfs tam te maken (de vrouwtjes gemakkelijker dan de mannetjes); het vrouwtje zat regelmatig op mijn schouders bij het verschonen en voeren van alle dieren.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 13:40

Miracle_ schreef:
@Nadine: Koop maar een ticket naar Madagaskar als je er een wil hebben.. En vergeet je vangnet niet.. :') haha!


Hihi Ik ga mijn best doen! :')

@E_Nalanta (Eva): Ligt eraan, een naakte hond of kat voldoen zeker! :') Nee grapje hoor, ik heb zelf ook 2 doodgewone huiskatten en daar ben ik dol op!

@Maud: Leuk dat je relmuisjes hebt gehad en mee gefokt hebt. Ze zijn erg leuk. Ik heb wel eens zebra muisjes in een dierenwinkel zien staan. Die zijn ook erg mooi en leven ook in terraria.
Afbeelding
Opossums zijn ook erg gaaf en gekko's en lemmings ook. Ach wat vind ik niet leuk :+