Apart huisdier?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miranda06

Berichten: 755
Geregistreerd: 06-09-08
Woonplaats: Muntjeziel (Munnekezijl) (Fryslan)

Re: Apart huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:30

Haha valt wel mee hoor alleen als hij zich bedreigt voelt zie je hem niet

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Apart huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:41

De opvangfretjes zijn vaak al gesteriliseerd en gecastreerd :) Als je er 2 neemt hebben ze sowieso de aandacht van elkaar, en iedere dag een uurtje of 2 rond laten hopsen, dan ben je al een heel end. Fretjes slapen 23 van de 24 uur :') Tenminste die van mij hebben dat altijd gedaan, ook als ze losliepen, gingen ze na 10 minuutjes slapen :)

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:43

Pluttersput schreef:
De opvangfretjes zijn vaak al gesteriliseerd en gecastreerd :) Als je er 2 neemt hebben ze sowieso de aandacht van elkaar, en iedere dag een uurtje of 2 rond laten hopsen, dan ben je al een heel end. Fretjes slapen 23 van de 24 uur :') Tenminste die van mij hebben dat altijd gedaan, ook als ze losliepen, gingen ze na 10 minuutjes slapen :)


Ok, maar wat kost zo'n fretje van de opvang dan? Ik heb nu een rattenkooi met bovengenoemde afmetingen van 40x50x80, zou dat voldoende zijn? en zijn fretjes niet relatief duur gezien ze entingen ed moeten hebben?

_Caithlynn

Berichten: 921
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:44

Misschien is een Baardagaam wat voor jouw.
Is een mooi reptiel en moet wel helaas levende dieren eten.
Maar die zijn makkelijk tam te maken en best makkelijk te onderhouden

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:44

Dat is niet heel groot voor 2 fretjes :n
Natuurlijk moeten ze entingen hebben, 1 keer per jaar dacht ik. Wat ze kosten, daar zou je een opvang voor moeten bellen.

Daphne__
Berichten: 12500
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:51


Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 20:56

Daphne__ schreef:
[BB-ITP] Mijn skinny (naakt) cavia! Wel een bekende diersoort, maar dan iets anders... Hebben ook andere verzorging nodig. Maargoed daar moet je van houden :')


Skinnies trekken mij niet zo, ik vind ze wel leuk om te zien maar het is niet mijn ding.

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Apart huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:39

Een schildpad! Ik heb er zelf 2 (gladrandklepschildpadden), zijn hele leuke beestjes :D

MickeyenVici

Berichten: 4855
Geregistreerd: 13-04-11
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:41

soesita schreef:
Chinchilla's? Wel twee dan. ;)

Hier ook! :)

Anoniem

Re: Apart huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:44

Wij hebben ook witbuik egeltjes.. Krijgen hier ook niet continu levend voer hoor, maar ze eten lekker brokjes en daar groeien ze als kool van :)
En de afrikaanse reuzeslakken hebben we ook haha :)

Tja als je iets aparts wil maar dat ook niet levend eet.. Dat is op zich nog wel vrij lastig. Degoes? :)

Mijke_18
Berichten: 78
Geregistreerd: 15-01-12
Woonplaats: Bemmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:11

Grasparkietjes?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:12

Ik heb ook een witbuikegel :) (zie profiel) geweldige dieren, krekels zijn stil trouwens (die van mij iig) die voer ik ook aan mijn bidsprinkhaan.
Maar ze hebben wel bepaalde eisen (verwarmd hok etc) dan veel andere dieren. Even de rest van je posts gelezen en het lijkt me geen dier voor jou als ik dit zo lees.

galley schreef:
Over de witbuikegel:
Deze eten levend voer, zit ik dan continu met krekels die herrie maken ed in mijn huis? Als ik een appartementje heb is dat niet echt handig. Bovendien zou hun poep hierdoor stinken, hoe erg is dit werkelijk(gezien de woonkamer zijn standplaats zou worden). De temperatuur zou 20 graden moeten zijn, hoe regel ik dit zonder mijn rekeningen de spuigaten uit te laten lopen en last but not least, het zijn nachtdieren, maar betekend dit dat ik ze de hele dag ook echt niet zie?


20 graden is te koud, moet min. 22 zijn max 26/27 de een heeft het liever iets warmer de ander iets kouder (die van mij zit op 25 graden). En overdag zie je ze idd zo goed als niet.


Misschien gerbils?

Solleke_Noah

Berichten: 11102
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Apart huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:03

Als je fretjes duur vindt, neem dan geen leguaan, dat zijn alleen al in aanschaf dure beesten :P (maar wel hele mooie!)

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 09:15

Aanschaf maakt me niet uit, alle dieren zijn op hun manier duur in aanschaf. Gerbils heb ik gehad, enorm leuke beestjes maar die van mij zijn nooit tam geworden helaas.

Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 09:16

Je kan ook kijken naar rattenslangen. Zijn minder stressgevoelig dan koningspythons, en je kan ze gewoon diepvriesvoer geven (al kan dat bij pythons ook prima, dus levend voer is sowieso niet nodig). Schijnen ook vrij vaak in 't zicht te liggen overdag. Hebben natuurlijk wel eisen aan de temperatuur, maar eigenlijk is dat heel simpel, want als het eenmaal goed staat afgesteld heb je er nauwelijks omkijken naar.