Laat dit een waarschuwing zijn.. Update pag. 13

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:08

Dat klinkt toch voorzichtig positief!! Fingers crossed nu! Ik zo dat het werkt voor Sultan en voor jullie natuurlijk. Ik denk dat mijn hondje van dezelfde "eigenaar" komt, en in dezelfde periode gekocht is. Wij hebben geluk gehad, maar hij is toch mede dankzij jullie verhaal, op vanalles en nog wat getest door onze eiden da.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:21

Onze pup was 7 weken oud toen wij hem thuis kregen, helaas ook besmet met Giardia. Gelukkig is onze dierenarts hier al heel snel op gaan testen en reageerde de pup goed op medicatie, binnen een paar dagen was het al veel beter en hij was er vrij vlot volledig van af. Het is een ontzettende rot parasiet, die helaas nog altijd vaak over het hoofd gezien wordt door veel dierenartsen.

Dus let goed op, Giardia is in veel gevallen vrij eenvoudig te herkennen:
Ontlasting is dun en slijmerig, kan vaak ook gepaard gaan met bloed
De ontlasting stinkt enorm!
Hond valt af

Vaak hoef je niet eens aan je hond te merken dat deze zo ziek is en gaan ze (behalve de diaree) gewoon in hun normale manier van doen door. Veel mensen kijken de diaree dan ook nog even aan. Niet doen! Indien je een vermoeden hebt van Giardia, ook al toont je hond niet ziek, toch direct een test laten doen.

Ts, heel veel sterkte met Sultan, ik hoop van harte dat hij hier bovenop komt....

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:36

Het is alsof ik m'n eigen verhaal lees, sinds een maand en 3 poeptesten verder, zijn ze er eindelijk achter dat m'n DH gardyia heeft, hij is inmiddels anderhalf. Ook bij hem moeten we afwachten hoe en wat. Hij is 29 kilo, wat veels te licht is. Ik neem het echter mijn DA wel kwalijk, vanwege het feit dat ik tot 3x keer z'n poep heb laten onderzoeken, en complete bloedtesten heb laten doen. Naast het voer van vers tot megadure worsten van de DA, ben ik inmiddels duizend euro lichter en moet nog maar zien of hij het gaat redden. Ik hoop voor jou dat je hond het gaat redden. Sterkte

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:04

Zucht.. toch even een update.

Het leek vrijdag en zaterdag iets beter te gaan. Voorzichtig durfde wij te zeggen dat de nieuwe medicatie aansloeg.

Maar sinds zondag toch weer slechter. Weer geen eetlust.. Dus sja, hij moet toch wat eten.. Dus wij geven hem nu vleeskuipjes van de Lidl, dat is namelijk voer met veel geur en dan eet hij elk geval een paar hapjes.. Maar vanochtend wilde hij dit opeens ook niet meer.

Hebben jullie tips welk voer ontzettend veel smaak en geur heeft? Het hoeft niet gezond te zijn, daar gaat het nu niet om.. Het gaat er om dát hij eet, om zo zijn energie niet kwijt te raken. Het liefst geen rund, omdat dat wat meer prikkels aan de darmen geeft.. Maar voor nu, eigenlijk alles mag. Rauw vlees mag niet.

Wat wij geprobeerd hebben tot nu toe en hij niet eet:
Vers vlees ( ook de pens variant geprobeerd. Barff, Zooplus en nog een merk van de dierenarts geprobeerd, weet even de naam niet)
Rodi -> Alle smaken.
Pedrigree/Bonzo/Lidl/albert hein/digros/jumbo kuipjes
Paardenvlees/hart/lam van de slager en dan gekookt.
Smuldier

Nogmaals, voor nu gaat het erom dat hij eet en niet wat hij eet. Zo heb ik hem vanochtend geprobeerd kattenvoer te laten eten.. Helaas werkt dat ook niet. Brok is al helemaal geen succes.

De dierenarts heeft alleen nog een vlees variant die ze normaal geven voor medicijnen geven. Maar die kuipjes zijn heel klein, dus dan heeft hij makkelijk 5 kuipjes per dag nodig en dan praat je over 40 euro pér dag.. Nu hebben we een goed salaris, maar dan zijn wij dus 2500,- euro per maand kwijt.. Dat gaat een beetje te ver. We hebben dit voer nu wel voor deze week en dat eet hij.. Dit komt echt omdat hij alleen nog maar eet wat hij echt lekker vindt, omdat eten pijn doet. Maar de medicijnen hebben even de tijd nodig om te werken ( week of 4-6) en dan zal de pijn afnemen.. ( als het aanslaat) wie oh wie weet voer met héél veel smaak en geur?

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:07

renkse of nature diet?? daar zijn de meeste honden wel gek op...

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:09

Wat naar dat hij niet wilt eten! Misschien kan je hem kip geven? Gewoon wat wij eten dus, als ze hier een keertje ziek zijn en ergens last van hebben geven we ze soms kip omdat ze dat wel lusten.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:12

@xroseAan kip zit weinig smaak, dit eet hij niet. Maar als nog bedankt!
@kimmie: Dat ken ik niet, waar kan ik dat kopen?

Ik dacht dat alle honden ook gek waren op bijvoorbeeld smuldier of hart.. Maar helaas Sultan dus niet.. Wat een ellende.. Zucht.. Als je nu toch met ze kon praten...

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:14

Ik zou ook renske proberen. Dat is goed voer en dat lusten bijna alle honden wel. Prijs valt ook nog mee. Ik koop het bij welkoop/boerenbond. Maar er zullen vast meer dierenwinkels zijn die het verkopen. Veel verschillende smaken ook. Hoop dat het lukt, succes met je hond!

Mijn hond wilde na de bevalling niks eten echt niks. En met 9 puppies is dat ook niet zo handig. Vers vlees hoeft ze sowieso niet. Dus toen heb ik Renske gekocht en dat wilde ze wel.

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:16

Je hebt ook van de worsten voor de hond, gewoon bij de dierenwinkel te koop. De hond van mijn buren had kanker en die wilde ook niets meer eten, behalve dat. Dus misschien is dat nog het proberen waard. Ik hoop dat hij iets gaat eten!

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:17

Oke, ik rijd vanmiddag even naar de welkoop dan die zit hier om de hoek.

Ik weet het ook allemaal niet meer, ik krijg elke keer weer valse hoop en mijn zondag beleefde ik weer in een waas want hij at weer niet.. Ik word echt helemaal gek van onzekerheid..

Dus alle tips zijn meer dan welkom en alle voersoorten ook..

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:18

_xrose schreef:
Je hebt ook van de worsten voor de hond, gewoon bij de dierenwinkel te koop. De hond van mijn buren had kanker en die wilde ook niets meer eten, behalve dat. Dus misschien is dat nog het proberen waard. Ik hoop dat hij iets gaat eten!


Echte worsten heb ik alleen van Rodi en Zooplus geprobeerd, maar daar keek hij niet naar om.

Zat nog te denken aan zijn vlees in Jus doen, misschien dat dat nog een idee is. Ook niet echt gezond, maar hij moet écht gaan eten nu..

Nottinghill

Berichten: 856
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:19

Het is inderdaad belangrijker dat hij iniedergeval iets gaat eten. Ik hoop dat het lukt!

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:22

Heeft iemand enig idee hoe lang een hond zonder eten kan? Bij een mens is dit geloof ik een dag of 6?

Bestaan er trouwens vitamine spuiten, zoals voor paarden, voor honden? Ik durf mijn dierenarts niet meer voor alle vragen te bellen... We hebben al zo ontzettend veel contact gehad afgelopen maanden..

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:23

Ik wilde inderdaad ook jus voorstellen. Tis een noodgreep maar hond moet wel gaan eten natuurlijk.

Stukjes rookworst er tussendoor?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:23

Je kan ook brokken geven en dan van die speciale hondensaus erover heen doen? Weet zo even de naam niet maar is saus van rund geloof ik. Dat hadden wij hier ook een tijdje gegeven toen ze niet wouden eten.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:23

Nessah, wij hebben onze hond toen ook uit nood ( at niet door het medicijn dat door zijn voer moest) , leverpastei gevoerd ruikt ook erg sterk...Andere optie is eventueel gerookte kip dat ging er hier ook heel goed in en wat huzarensalade....

Is dan wel geen hondenvoer maar wel een vleesproduct....

xrose, die worsten dat is rauw vlees en uit de post van nNessah blijkt dat dat niet mag.

Nessah mag ik je vragen waarom niet eigenlijk?
Toen onze hond lever en nierschade opliep/ liet zien door de Leishmania werd ons juist geadviseerd om over te stappen naar vers vlees omdat dat minder belastend zou zijn voor de organen en dat er bij de juiste afwisselen van vlees ook de juiste vitamine verhoudingen binnen kwamen :)

Gewoon bellen hoor naar de DA., je betaald ze flink :j

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:24

nature diet kan je bestellen bij zooplus,en misschien dat sommige dierenwinkels het ook verkopen...

meeste honden vinden dat heel lekker,en van een hond die niet wil eten wordt je echt niet vrolijk ....

ken mensen die deden een beetje maggie door het voer van hun hond...anders at ie ook niet...

die saus heet slobbersaus die je voor honden door het voer kan doen ...

en eet ie niet gebraden vlees ? ( gehaktballetje ofzo? )

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:26

Rookworst is ook een idee inderdaad! Of knakworsten ofzo.. Dat is een goede..

Om een idee te schetsen, hij eet gerust 5 dagen helemaal niets. Nu zit hij weer op dag 3, dat hij misschien een eetlepel eten eet. Drinken doet hij wel, maar ook te weinig. Hij is overdag wel speels, maar smiddags moe, wat niet echt normaal is voor een hele jonge hond. En veel hijgen, de dierenarts zegt van de pijn. Hij slikt ook moeilijk, waardoor zacht voer een betere optie is dan brok.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:26

Mijn hond heeft ook Giardia gehad. Uiteindelijk bleken ook de darmen daarvan schade opgelopen te hebben. Het enige voer wat zij wel goed verdroeg was RC Fibre response. Wellicht een tip voor als ze wel weer eet.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:26

Een hond kan wel redelijk lang zonder eten volgens mij. Hoe lang weet ik niet precies. Lust hij ook geen boterhammetje met wat boter erop ofzo? Dan heeft hij toch iets binnen. Ik heb het ook wel gehad met oudere honden die niks wilden eten die wilden dan nog wel boterhammetjes met wat vleeswaar of kaas.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:27

aisie schreef:
Een hond kan wel redelijk lang zonder eten volgens mij. Hoe lang weet ik niet precies. Lust hij ook geen boterhammetje met wat boter erop ofzo? Dan heeft hij toch iets binnen. Ik heb het ook wel gehad met oudere honden die niks wilden eten die wilden dan nog wel boterhammetjes met wat vleeswaar of kaas.

Honden mogen toch helemaal geen kaas?

Eet die ook niet gewoon een plakje worst, zonder iets erbij?

edit; of soep met balletjes of zo? Ik ken mensen die soms aan hun hond geven wat over is.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 13-05-14 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:28

A_nouk schreef:
Nessah mag ik je vragen waarom niet eigenlijk?
Toen onze hond lever en nierschade opliep/ liet zien door de Leishmania werd ons juist geadviseerd om over te stappen naar vers vlees omdat dat minder belastend zou zijn voor de organen en dat er bij de juiste afwisselen van vlees ook de juiste vitamine verhoudingen binnen kwamen :)

Gewoon bellen hoor naar de DA., je betaald ze flink :j


Vers vlees eet hij niet, hij laat het staan.. Waarom weet ik niet, de pens variant ruikt toch behoorlijk.. Heb de laatste keer de duurste variant gekocht ( hert) en ook die laat hij staan.. Als je al het voer in mijn schuur ziet.... Kan zo een dierenwinkel beginnen :D

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:29

Bedankt voor je topic!
Heel veel sterkte/succes met Sultan :(:)

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:31

Sommig "mensen" eten eet hij wel, ham ofzo. Maar tot een bepaalde hoogte, geef ik hem nu ham eet hij het op en morgen laat hij het staan. Daarnaast zal hij stoppen na 3 plakjes en 3 plakjes ham daar kan hij niet van leven. We hebben de voerbeurten al verdeeld onder 7 keer per dag een klein beetje.. Maar dat is ook geen succes. Punt is wel dat hij minimaal 7 (!!) kilo te licht is inmiddels. Afgelopen maand is hij een kilo afgevallen, voor een hond is dat echt veel.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:32

Soep vindt ik ook een idee, want drinken doet hij redelijk normaal.. Alleen vraag ik mij dan af of hij daar op gaat overleven. De voedingswaarde is niet heel hoog lijkt mij..