Laat dit een waarschuwing zijn.. Update pag. 13

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
schuimpie
Berichten: 252
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:55

Is het geen idee om Energique puppyvoer te proberen? Dat werkt bij puppy's die niet willen eten vaak goed. Zit hoog in vitaminen en energie.
Sterkte ermee!

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:59

Misschien niet echt gebruikelijk, maar wat denk je van puppymelk? wel effectief de poeder dat ze gebruiken voor moederloze pups. als hij drinkt heeft hij toch iets binnen van voedingsstoffen, en dat kun je simpel met een spuitje dwangvoederen. Als dat goed gaat er een paar bambixkoekjes in mengen voor de kinderen, kun je desnoods ook nog met een spuitje opvoeren. Vitaminepoedertje erdoor, en mss lukt dat wel.
ik zou ook proberen om zijn voer zo fijn mogelijk te mixen, en eventueel aan te lengen met bouillon. Bied hem de bouillon of puppymelk aan ipv zijn water. Elektrolyten (of druivensuiker!) in zijn water geven om hem wat extra kracht te geven kan ook geen kwaad.
ik zou nu niet echt kijken of soep te zout is (als je soep maakt van een stuk kip met wat groenten, zonder bouillonblokjes is dat niet echt van toepassing). Belangrijkste is dat hij nu eet.

heb je al eens de hele goedkope blikken van de aldi geprobeerd? die dingen zijn absoluut niet goed van kwaliteit, maar er zit vaak veel sap bij, en zal mss de eetlust aanwakkeren. Er bestaan ook medicijnen die de eetlust aanwakkeren

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:04

Nessah schreef:
@kimmie: Ja hij kreeg hier wel zijn eetlust mee terug, zo erg zelfs dat hij ontzettende baknijd kreeg naar ons en onze andere hond. Dan echt tot (door) bijten aan toe. Als het hielp hadden wij opzich als nog hier mee door willen gaan, alleen kreeg hij last van hele erge bijwerkingen tot bloed spugen aan toe.

oei..nee dat is niet goed nee...

2 jaar geleden had 1 van mijn rotties ook zo erg diarree,echt spoot eruit,is getest op giardia maar negatief,maar hij bleef maar diarree houden,ondanks zware AB kuren en diarree remmers enz,uiteindelijk is hij toen geopereerd om te zien wat er nou aan de hand was,zijn dikke en dunne darm bleken zwaar ontstoken te zijn en zaten onder de abcessen...overlevingskans eigenlijk 0 %

( overigens at hij wel gewoon goed toen der tijd,alleen kwam er net zo hard als water weer uit)

hij is toen op de prednison gezet,was echt soort redmiddel en toen is hij opgeknapt,zo goed dat we na 3 maanden konden afbouwen en na 5 maanden was hij genezen ( bloedonderzoeken was hij ontstekingsvrij).

alleen die honger die hij kreeg van die prednison...pfff...echt niet te harden gewoon,daarom vroeg ik of hij daar niet beter van ging eten,ja dus,alleen bij jouw hond wel heel heftige bijwerkingen...dat is echt balen,hopenlijk gaan dan toch die andere medicijnen wel aanslaan...

overigens had ik vroeger een argentijn die amper wilde eten,was zo'n zeikert,die dwangvoederde ik gewoon,hond tussen benen nemen,hand kvv achter in zijn strot,kop omhoog en dan laten slikken ,zo gaf ik hem een kilo vlees per dag,maar dat was geen zieke hond verder,alleen een enorme muts met eten..

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 13:08

Van de aldi nog niet geprobeerd maar bij de Lidl zit inderdaad ook veel vocht.. Puppymelk een goed idee!
@kimmie: Jeetje das een succes verhaal..


Ik heb net mijn dierenarts weer gemaild. Krijg altijd de zelfde dag nog antwoord dus ben benieuwd. Heb een lijstje gemaakt van dit topic en de ideeën en dan even kijken wat hij aanraad of afraad..

packer
Berichten: 316
Geregistreerd: 12-12-09
Woonplaats: Buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:20

Mijn Sem heeft een poos op onderhouds dosis prednison gestaan, puur om hem aan het eten te krijgen, nu krijgt hij als ik aardappels vlees en groente eet, hier ook een bord van, gekruid eten vermijd ik. En 2x per week een hardgekookt ei. Dus net als vroeger gewoon pot eten. Daarnaast krijgt hij cavom brokken, ik moet even afkloppen, tot nu toe gaat het goed

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:26

Krijgt de hond nu dan ook pijnstillers als hij pijn heeft met eten?

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 13:29

Sassol schreef:
Krijgt de hond nu dan ook pijnstillers als hij pijn heeft met eten?


Punt is dat hij pijnstillers niet kon verdragen ivm zijn maag en darm, ontstekingen en beschadigen. De dierenarts is wel aan het kijken of wij hem iets kunnen geven wat hij wel verdraagt, ik hoop later deze dag bericht terug te hebben. Maar soms helpt dit ook niet, het gaat mis in zijn vertering dus als voedel in zijn maag komt en daarna in zijn darmen. Het duurt gerust een uur voordat hij durft te poepen, dus 100 rondjes draaien en toch weer verder lopen etc.

Jel_R07

Berichten: 168
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 13:48

Ts, bedankt voor het openen van dit topic.

Ik ben sinds een paar maanden voor het eerst hondeneigenaar en ik wist eerlijk gezegd helemaal niet van het bestaan van deze parasiet af. Wij hebben onze pup 3,5 maand geleden uit een grote kennel gehaald en gedurende de tijd dat wij hem hebben heeft hij terugkerende diarree. Het verdween steeds weer, hij voelde zich verder kip lekker dus wij dachten gevoelige darmen.
Een week geleden begon de diarree weer. Zaterdag vonden wij hem rustiger dan normaal, zondag wat lusteloos en maandag ochtend was hij echt slap en ziek. Uiteraard direct naar de DA gegaan. Het zat me helemaal niet lekker en ging ook met een onbevredigd gevoel weg toen ik alleen een pil tegen diarree mee kreeg (waar hij overigens snel van opknapte)

Toevallig opende ik vanochtend dit topic, heb direct de DA gebeld en heb net een buisje opgehaald om zijn ontlasting in te verzamelen voor een onderzoek!

Dus fijn dat je dit gedeeld hebt. Wens je heel veel sterkte en succes met de ziekte van je hond. Hoop dat hij opknapt want wat verschrikkelijk als je maatje zo ziek is.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 13:52

@Jel_r07: Goed zo :) Dat wilde ik precies bereiken, een stukje bewustwoording. Een testje zijn echt de kosten niet en je kan er veel ellende mee besparen! Beterschap met je hondje!

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:00

Toch wel apart dat DA's dit dan niet lijken op te merken. Mijn kat heeft ook Giardia gehad, ik had er zelf nooit van gehoord maar was voor de DA toch het eerste wat hij wilde onderzoeken.

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 14:03

Sassol schreef:
Toch wel apart dat DA's dit dan niet lijken op te merken. Mijn kat heeft ook Giardia gehad, ik had er zelf nooit van gehoord maar was voor de DA toch het eerste wat hij wilde onderzoeken.


Sultan had al Giardia en wij ( onze dierenarts) hebben er gelijk op getest. Hij komt uit een asiel, daar is hij niet getest. Maar daar gebeurde wel meer niet. Maar daar over wijd ik verder niet uit :)

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 14:08

Mijn kat kwam bij me met verschrikkelijk stinkende diarree en nog veel meer klachten. -O-
In eerste instantie concentreerde de dierenarts zich op de andere klachten tot ze haar reismandje eens volscheet. %)
Toen dacht hij meteen aan giardia, dus húp kat aan de ab en toen dat niet bleek te werken op dierenartsvoer en sindsdien gaat het goed. *\o/*
Bleek dus geen giardia te zijn maar een voedselallergie.

Het is imo wel heel goed om dit aan te stippen en er op te laten controleren bij stinkende diarree icm buikklachten. +:)+

Paperboy
Berichten: 2286
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:29

Mijn Rottweiler van vroeger was heel erg ziek geweest en 19 kilo afgevallen (Parvovirus) toen hij 1 jaar was. Hij wilde echt niets eten, wij zijn hem gaan dwangvoeren. De dierenartsen hebben blikken die je nog extra kunt aanlengen met water en in een spuit kan doen. De spuit doe je in de wangzak en drukt hem langzaam leeg. In de blikken zit alles aan voedingsstoffen die ze nodig hebben. Misschien als je dat geeft hij weer wat aansterkt en uiteindelijk de eetlust weer wat op gang komt. Wil je heel veel sterkte en succes wensen, ik weet helaas hoe vreselijk het is als je hond niets wilt eten.....Mijn Rottweiler is uiteindelijk na maanden weer hersteld en 14 jaar geworden.

lando2
Berichten: 362
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 02:33

Kan je geen ORS in zijn water doen? Dat is zo een zakje met alle electrolyten en mineralen. (Ik weet dat ik dat van mijn dierenarts 10 keer meer moest verdunnen)
Is het geen optie van onder zijn voer een zuurremmer/slijmvliesprotector te doen? Pantomed/omeprazole/cimetedine. Ik spreek uit eigen ervaring, toen ik zelf na een antibiotica kuur hevige maagpijn kreeg telkens als ik iets at, was ik super geholpen met pantomed. Ook bij mijn paard merk ik dat dit super werkt.
Verder diep respect voor wat jij voor je hond doet! Hij is echt in een gouden mandje terecht gekomen!!

Jel_R07

Berichten: 168
Geregistreerd: 12-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:22

Nou Ts, nogmaals bedankt voor het openen van dit topic. Ik heb vanmiddag de uitslag van het ontlastingsonderzoek van onze hond gekregen: giardia positief.
Het zat me al niet lekker toen ik maandag een pilletje tegen diarree mee kreeg.. Slechts symptoombestrijding.. Gelukkig las ik de volgende ochtend jouw topic.

Ik heb net de kuur voor hem opgehaald en daar kan ik vanaf morgen mee beginnen. Toch ga ik morgen nog met hem naar de arts want hij is inmiddels al vijf dagen lusteloos. Ik wil me wat assertiever opstellen en ook gerichte vragen stellen aan de DA want ik vind ze er best wel nonchalant over terwijl in dit topic toch te lezen is hoe groot de schade kan zijn..

Heeft iemand hier ook nog een mening over besmetting op andere huisdieren? Ik had op internet gelezen dat andere huisdieren ook behandeld moeten worden ook al vertonen ze geen symptomen. Maar de dierenarts zei dat dat niet nodig was. Onze katten zijn regelmatig blootgesteld aan de uitwerpselen van onze pup (was eerst niet zindelijk) en ze drinken wel uit dezelfde bak, slapen op hetzelfde kussen etc..

Ik wil je nogmaals heel veel succes wensen met je hond en ik hoop dat hij inmiddels ook weer wat beter wil eten.

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:41

ik zou idd puppymelk proberen daar zit enorm veel in en alles wat binnen is dat is maar binnen toch!

verder als je ooit tegen pijnstilling aan loopt die goed werkt en de maag en darmen niet verder beschadigd zet het a.u.b. ook op bokt. Hier ook het hele assortiment al geprobeerd. Enigste wat overigens hier wel ging was onderhuids tolfedine spuiten. Echter mijn hond heeft chronische ontstekingen en tja elke spuit werd een flinke bult dus ben na 2 weken maar gestopt want door de bulten zag hij er niet meer uit. Echter misschien een optie voor jullie? Onderhuids gaat heel anders dan via de bek. Ik was 8 euro kwijt voor een flesje van 10 ml en gaf als max. dosering 1 ml per 10 kg maar uiteindelijk als je het een paar dagen geeft kan je gerust gaan minderen het is een heel sterk middel namelijk. Onderhuids spuiten is overigens zeer simpel om te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:56

Misschien is Convalescence support van Royal Canin een optie om je hond sowieso wat binnen te laten krijgen?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:04

In water of puppymelk geweekte starter (puppy) brokjes van Royal Canin al geprobeerd?
Heeft een hoge calorische waarde, en veel honden vinden het echt erg lekker.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:22

Ik heb maar weinig te melden behalve jou en Sultan heel veel sterkte te wensen en lever als eventueel stinkvoer te opperen. De beesten hier worden gek als mijn moeder lever kookt, het is goedkoop en dus makkelijk even uit te proberen, en het ruikt gigantisch sterk.

Thesserd

Berichten: 4092
Geregistreerd: 02-05-12

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:57

Ach wat naar zeg dat het weer minder gaat :(

Misschien een hele domme opmerking hoor, maar zoals iemand op de vorige pagina ook al zei: Gaat de hond uiteindelijk niet alsnog eten? Haar hond had het ook, en ging blijkbaar alsnog wel eten. Zelf ook een moeilijke eter in huis (maar dan zonder Giardia) en wilde ook niet eten, zelfs niet toen ze pups kreeg en had... Vanalles geprobeerd maar ze ging er niet meer van eten. Hier zijn we uiteindelijk mee gestopt en ze moest het maar doen met wat ze had. Dit is goed gegaan.

Dan zou je hem/haar voor de zekerheid inderdaad vitaminen bij kunnen voeren door het water heen o.i.d.

Misschien dat je dit al wel geprobeerd hebt of helemaal niet ziet zitten? Maar mijn ervaring is dat het uiteindelijk geen zin heeft om de hond allerlei lekkers te geven, in ieder geval niet op langere termijn omdat na 1 of 2 dagen dat ook 'niet meer lekker' is.

Spelt

Berichten: 867
Geregistreerd: 09-06-10

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 00:19

Ik heb helaas geen tips voor je maar wou je wel even sterkte wensen, hopelijk gaat het snel beter :(:)

dierenfan
Berichten: 9618
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:11

en toen schoot mij te binnen dat het voer wat jij bedoeld van de DA vermoedelijk Hills recovery of AD blikvoer is? Weet je wel dat http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ken/207461 hetzelfde is als als die dure hills AD??

Mijn hond heeft met regelmaat ook grote problemen met zijn gezondheid, maag en darmen. Momenteel helaas ook weer zo'n periode dus ik weet hoe PIEP het is! Alleen kunnen ze bij mijn hond geen oorzaak vinden waardoor dit komt en echt alles is al onderzocht :(
Over het algemeen eet hij deze RC mousse wel altijd en als hij dit ook niet meer eet of binnen houd moet ik per direct de DA bellen is de afspraak want dan moeten er weer andere middelen ingezet worden (en laat dit altijd op een zondag zijn.........)

mies_dummy

Berichten: 712
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 21:54

Ik ben zelf paraveterinair en heb even zitten denken,

Eventueel voor heel even Hill's A/D blikjes proberen? Het is even duur maar wel echt recovery voer en als je het opwarmt zou het smakijk moeten ruiken.
hmm anders misschien sanimed recovery worsten .
en is een soort maag beschermer geen optie zodat hij ook weer pijnstillers kan krijgen of hem misschieb bij de DA laten en dat ze een injectie pinnstilling geven die werkt 3 dagen of eventueel via infuus?

Ik bedenk maar iets. Ik wil jullie ook ontzettend veel sterkte wensen!

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:47

Met betrekking tot giardia zou ik graag wat aanvullingen willen geven. De cysten van giardia worden niet bij iedere keer ontlasting uitgescheiden, waardoor een giardiatest negatief kan zijn, maar de hond (of kat, of mens) wel degelijk giardia kan hebben. Bij een negatieve test hoort men eigenlijk ontlasting van drie verschillende dagen te testen om giardia echt uit te kunnen sluiten.

Het is erg besmettelijk, ook voor mensen. Bij mensen wordt het eveneens slecht herkend en wordt het vaak spastische darm genoemd door het wisselende karakter. Voor zover ik weet kan giardia alleen via ontlastingstesten aangetoond worden, niet via bloed.

Momenteel zien we in de praktijk waar ik werk een flinke piek door de grote import van honden uit Roemenië, Griekenland, Spanje etc.

Heel veel succes met jouw hond TS!

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Re: Laat dit een waarschuwing zijn..Hulp nodig pag. 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 22:52

Jeetje, TS! :( Sterkte, en fijn dat je bokt waarschuwt!