Bokkers met een beagle ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 12:20

Hoi bokkers,

Wij willen graag een beagle in huis nemen. :j
Wat zijn jullie ervaringen met dit soort ras en wat zijn belangrijke dingen om te weten?


:evaw:

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:11

Neem de tijd om het blaffen af te leren. Besef dat om ze los te kunnen laten lopen er ontzettend veel training in gestoken moeten worden. Het zijn leuke honden, zeker ook qua karakter, maar ze zijn ook erg koppig en kunnen erg veel overlast veroorzaken.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:12

Fantastische honden.

Waarom wil je een beagle?

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:17

Ik heb er 1 gehad mijn evaringen
eigenwijs slecht luisterend maar wel super lief karakter ook kun je ze makkelijk alleen thuis laten zolang je maar nergens eten hebt staan. verder zijn ze niet erg blafferig en vinden ze alle mensen leuk dus ook bezoek is prima

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:18

Wij hebben een kruising beagle. Lekker eigenwijs hihi en gek op wild . We wonen zelf tegenover de hei en kunnen de hond helaas niet los laten lopen dan gaat die achter konijnen aan. Ze is ook echt goed in ontsnappen :D verder luistert ze wel en is ze erg lief en nog steeds vol energie. Ook is ze aardig waaks. Ze zijn eigenwijs en gek op eten :+
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 24-07-14 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:19

Ik heb er twee, super lief, grappig, eigenwijs, lachwekkend en luisteren erg goed, behalve als hun reuk het overneemt. Dan zijn die van mij acuut oost Indisch doof.....

luffwinny
Berichten: 1544
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:21

Haha mijne is ook oost Indische doof ja, volgens mij hebben ze daar allemaal last van :D

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:23

Genetisch bepaald geloof ik. Meester ontsnappers, eet verslaafd, oost Indisch doof maar zoooooo lief!

luijs

Berichten: 134
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:24

fantastische honden
vriend voor het leven maar vergeten doen ze niks }:0
heb er twee
en loslopen kan prima maar wel gelijk vanaf 8 weken aanleren
en niet bang zijn net zo eigenwijs zijn als hun
jij komt niet prima loop ik de andere kant op haha
en verwacht niet dat ze gelijk reageren maar op hun manier, ze doen het wel en komen ook gewoon maar wel als ze eerst 5 min via omweg gesnuffeld hebben
dus je moet veel geduld hebben en consequent zijn
op de juiste tijd belonen en afstraffen binnen 5 seconden
daarnaast zijn ze wel makkelijk omkoopbaar voor eten doe daar je voordeel mee
nadeel is wel dat je nooit eten moet laten slingeren krijg je er nooit uit
succes *\o/*

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:25

Om bovengenoemde redenen vind ik het een verschrikkelijk ras...
Ik zou nooit een hond willen hebben die veel training nodig heeft voor zoiets basaals als "er niet vandoor gaan om nooit meer terug te komen".

Tjinta

Berichten: 3793
Geregistreerd: 16-04-05
Woonplaats: Bauernhof im Emsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:35

luijs schreef:
fantastische honden
vriend voor het leven maar vergeten doen ze niks }:0
heb er twee
en loslopen kan prima maar wel gelijk vanaf 8 weken aanleren
en niet bang zijn net zo eigenwijs zijn als hun
jij komt niet prima loop ik de andere kant op haha
en verwacht niet dat ze gelijk reageren maar op hun manier, ze doen het wel en komen ook gewoon maar wel als ze eerst 5 min via omweg gesnuffeld hebben
dus je moet veel geduld hebben en consequent zijn
op de juiste tijd belonen en afstraffen binnen 5 seconden
daarnaast zijn ze wel makkelijk omkoopbaar voor eten doe daar je voordeel mee
nadeel is wel dat je nooit eten moet laten slingeren krijg je er nooit uit
succes *\o/*



Precies mijn ervaring:
hier loopt ook een Beagle op het erf, heeft buiten de trainingsuren nooit een riem om.
Luistert prima, maar op zijn manier... (en dat naast twee supergetrainde herders hier op het erf).
Ik roep: Aino hier... Aino kijkt eerst om zich heen.... ´zoek je iemand?´Zal ik helpen zoeken` Oooh je bedoelt mij.... na ja ik kom... zometeen...
Maar verder weg gaat ie dan niet, hij komt ook terug op zijn elvendertigst.
Haalt zijn eten bij de buurvrouw als ie hier naar zijn idee niet genoeg krijgt... _/-\o_
veel geduld en gruwelijk consequent zijn sleutel woorden.

Maar...... wat zijn ze lief, maatjes voor het leven, voor iedereen nooit boos altijd gezellig en vrolijk.
*\o/*

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 15:52

Ja haha, de mijne mag gewoon los. Loopt niet (meer) weg, maar commando 'hier' gaat vaak met vertraging. Hij moet dan even die grasspriet afsnuffelen.

Voor de rest leren ze heel makkelijk met voedselbeloning.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 21:34

Peppertree schreef:
Fantastische honden.

Waarom wil je een beagle?


We vinden een grote hond niet zo fijn in huis maar we willen liever niet een groot uitgevallen cavia ;)
Dit vinden wel wel een mooie maat.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 21:36

Pandameisje schreef:
Ik heb er 1 gehad mijn evaringen
eigenwijs slecht luisterend maar wel super lief karakter ook kun je ze makkelijk alleen thuis laten zolang je maar nergens eten hebt staan. verder zijn ze niet erg blafferig en vinden ze alle mensen leuk dus ook bezoek is prima


Oke, want hij moet wel eens een halve dag alleen zijn. Dit bouwen we natuurlijk op!

Houden beagles ook van zwemmen?

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:40

Die van ons niet :+ Wij hebben zelf een beagle en nee ik hoef er geen meer hoor. Pff zal ook wel deels aan de opvoeding liggen hoor, maar gewoon niet luisteren, je negeren, kan geen 2 seconden alleen zijn of ze blaft alles bijeen, waaks om niks maar als er iemand binnen staat is het haar grootste vriend, eten moet je overal weg halen en stoelen aan de tafel aanschuiven want ze haalt het zo van tafel/aanrecht/uit de vuilbak.
Vooral het niet luisteren vind ik écht een ramp. Je kan gewoon een uur staan roepen en schreeuwen en zwaaien met eten maar als mevrouw niet wil komen/reageren dan heb je gewoon pech gehad hoor..

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:42

Ik heb ook een beagle, al 12 jaar!
Ze is stront eigenwijs en ze heeft echt haar eigen plannen...... Net wat er al gezegt is, als je zegt hier dan gaat dat op haar manier. En soms staat ze je ook gewoon aan te kijken van pff dacht het niet, je bekijkt het maar.
Maar ik kan me geen lievere hond wensen. Ondanks dat beagles soms lastig te trainen zijn, ze zijn wel ontzettend trouw.


Mijn hond kan makkelijk de hele dag alleen zijn, geen probleem.
Loslopen heb ik echt moeten oefenen maar ook dat gaat goed nu! Naja nu wat minder want ze begint doof te worden..
En ze houd ook onwijs van zwemmen!

Norie
Berichten: 166
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:44

Onze Beagle hebben we helaas 4 maanden geleden in moeten laten slapen.
Echt een maatje voor het leven!

Tuurlijk moet je consequent zijn maar met welke hond niet?
Mijn vader had op het moment dat wij de beslissing namen voor een nieuwe pup (12 jaar geleden) een hersen infarct gehad en was dus altijd thuis.
Onze hond werd dus continu gecorrigeerd waar nodig was maar hij zorgde er ook zeker voor dat mijn vader zijn wandelingen en handelingen MOEST maken.
Echt waar, onze hond heeft nooit iets kapot gebeten, als hij iets pakte wat niet mocht werd het afgepakt en kreeg hij iets van hemzelf.
Hij heeft nooit lopen joelen of dingen kapot gemaakt als wij weg waren, kon makkelijk alleen blijven maar ook dat moet je rustig trainen en niet in 1 x n halve dag weg gaan.
Onze hond had wel één duidelijk leider en dat was natuurlijk mijn vader. Die kon er alles mee, zelfs los langs de weg lopen. Naar mijn moeder, zus en mij luisterde hij wel maar inderdaad : oost Indisch doof haha, wel kon hij gewoon los in het bos of op de hei.

Echt waar, ik zou zo weer een Beagle nemen.
Wij missen ons maatje nog steeds iedere dag, die lekkere oortjes om mee te knuffelen en dat lieve koppie wat je zo heerlijk aan kan kijken!
Bij iedere pup/hond moet je toch consequent zijn?
Ik snap dat je keus op een Beagle gevallen is!

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:45

Wij hebben een Beagle gehad en deze is na één jaar terug gegaan naar de fokker. Haar overige zes broertjes waren ook allemaal al teruggebracht. (Fokker had aangegeven bij doorverkoop ze terug te willen). Onze hond was soms erg agressief tegenover mij en mijn broertje, ongehoorzaam, maar tegelijkertijd kwam ze wel knuffelen om vervolgens uit het niets te bijten. Ook luisterde ze gewoon niet, nergens naar, zelfs voor eten kwam ze niet terug of ging ze zitten oid.

Lag dit aan de hond? Nee, dat durf ik zeker niet te zeggen. Ik zou een Beagle alleen niet aanraden in een gezinssituatie met werkende ouders. Mijn ouders hadden ervaring met honden, maar door gebrek aan tijd om veel te trainen op gehoorzaamheid was deze hond gewoon ongehoorzaam.

Het zijn erg lastige honden, dus ervaring lijkt mij wel een vereiste. Daarnaast moet je gewoon veel tijd hebben, stevig in je schoenen staan en wel wat moeite doen om dé ideale hond te creëren. Als ik later zeeën van tijd "over" heb wil ik nog wel eens overwegen voor dit prachtige ras te gaan, maar voor ons als gezinnetje met kinderen van toentertijd 5 en 8/9 was het gewoon geen doen.. Helaas.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:46

Oh even een toevoeging...
Ze ontsnappen razend snel.. Wij hebben hier schuin aan de overkant een speeltuintje...
1 x zijn we haar de hele middag kwijt geweest.. Heeft ze gewoon liggen snurken op in het speeltuintje onder de schommels :=
Roepen tot en met maar gewoon niet reageren....

En mijne vangt vogels := Ook niet echt goed.... -O-


Maar ondanks die gekke streken, lach ik me altijd rot om dat heerlijke ding :+:
Laatst bijgewerkt door _MelisS op 24-07-14 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:48

Met een beagle leer je tot 10 ehhhh 100 tellen :j

De beagle van mijn ouders heeft meer nodig dan 5 keer op een dag een blokje om, om haar 'gezellig' te houden. Ze heeft zowel fysieke als mentale uitdaging nodig.

Dagelijks loopt ze naast de fiets, zwemt ze, apporteert ze of gaan mijn ouders met haar speuren.

Ze is inmiddels 6 jaar oud en kan los lopen, maar luisteren doet ze echt op het moment het haar uit komt.

Het zijn geen beginnershonden, opvoeding, strakke leiding en consequentie zijn mijn inziens de beste omstandigheden voor een beagle.

Veel mensen vergissen zich daarin ( kijk maar eens op marktplaats). Houdt je dat wel vol, dan heb je een fantastische eigenzinnige vriendelijke actieve gezinshond.

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:51

Persoonlijk vind ik het echt onwijs leuke hondjes om te zien. Maar oh oh oh wat luisteren ze ronduit slecht!
Ik ken zelf en via familie (dierenartsen) geen enkele beagle die luistert of los kan lopen.
Wellicht snapt niemand dan hoe ze dit ras op moeten voeden, maar persoonlijk zou ik daar echt moedeloos van worden als een hond gewoon nooit luistert.
En een beetje off-topic, maar het nadeel van een rashond is dat ze allemaal wel iets mankeren, en dan heb ik het over erfelijke aandoeningen die door het doorfokken 'bij het ras horen'.
Op onder andere deze website kun je zien welke aandoeningen er bij een bepaald ras 'horen': http://www.rashondenwijzer.nl/rashonden/beagle
Dus ik zou zeggen: haal een leuk hondje uit het asiel, want daar zitten er genoeg met smart op een baasje te wachten.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 21:51

Over het algemeen erg eigenwijs, maar heel lief?
En met kinderen? (13 en 14) :)
De hond word minimaal 4 keer per dag uitgelaten.

Neelm3r9
Berichten: 355
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 21:52

ajspruit schreef:
Dus ik zou zeggen: haal een leuk hondje uit het asiel, want daar zitten er genoeg met smart op een baasje te wachten.


Dit hebben we al gekeken, er zitten 2 beagles bij ons in de buurt. 1 heeft gedragsproblemen en de anders is hier heen gebracht omdat hij de meubels op eet...

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:54

xxxMarleen schreef:
Over het algemeen erg eigenwijs, maar heel lief?
En met kinderen? (13 en 14) :)
De hond word minimaal 4 keer per dag uitgelaten.

Lief wel, zolang je geen eten of speeltje gaat afpakken! Met kinderen is de onze ook erg lief alleen érg enthousiast (in het algemeen, niet specifiek bij kinderen) met springen en rennen tot gevolg. Voor kleine kinderen is dat dus niet zo handig.

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:54

Tja als je ze het woord koekie leert en ze zo ook los leren lopen dan luisteren ze wel hoor! :))
Tenminste dat werkte wel goed bij de mijne :')



xxxMarleen@ Bij ons kwam ze dat ik 11 was en mn broertje 9.
Nadeel met jonge kinderen ( besef ik nu ) is dat hondje 3 baasjes had := Als mn moeder haar corrigeerde riepen mijn broertje en ik haar weer terug want dan vonden we haar zielig!
Maar al met al is het echt wel goed gekomen en hebben we er een super hond aan!