Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:12

Ik heb een foto van de eierstokken voor de geïnteresseerden, moet het in een linkje?

kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:15

Ah bah wat naar. Hopen dat ze zich snel beter voelt! Sterkte!

Foto is wel interessant denk ik. Maar inderdaad in link haha

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:16


kiwiwitje

Berichten: 20123
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:20

Oh gatsie dat heeft vast zeer gedaan..

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:21

Ja de dierenarts heeft dit eigenlijk nog niet zo erg gezien, ben erg blij dat ze is geopereerd.

Moet ook bekennen dat als ik dit topic niet had geopend, ze waarschijnlijk gewoon nog thuis had gelegen en alleen maar meer achteruit ging. Ben erg blij met alle reacties van de bokkers, die mij hebben doen overtuigen om toch met spoed naar de dierenarts te gaan.
Een bedankje voor jullie allemaal!!! *\o/*

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:39

Hee super!! Wat fijn dat ze verwijderd zijn. Zo zie je maar dat zelfs oude bejaarde hondjes lelijke dingen kunnen ontwikkelen! Heel cru om te zeggen.. maar zelfs als jullie lieverd het niet zou redden, is het niet voor niets geweest! Super baasjes dat je dit wil en kan doen voor je meisje!

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:46

Hoop voor jullie dat ze nog een fijne tijd zal hebben, worden haar bloedwaarden nog nagekeken op kankercellen??

deess

Berichten: 892
Geregistreerd: 26-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 19:53

fijn! :) succes er mee groetjes deess

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 19:58

bigone schreef:
Hoop voor jullie dat ze nog een fijne tijd zal hebben, worden haar bloedwaarden nog nagekeken op kankercellen??

We gaan niet verder kijken naar de tumor of het kwaadaardig of goedaardig is. Als het kwaadaardig is, wat dan nog? Dan start je weer een heel nieuw onderzoek waar het zich bevindt en of het is uitgezaaid. Om nog meer operaties/verwijderingen aan te gaan vinden we haar wel te oud voor. Voor nu laten we het zo en laten we haar herstellen. We hebben het hier over gehad, of het niet is uitgezaaid. Dat weet je dus niet. Je kan de tumor onderzoeken, ben je 100 euro verder.. En dan? Voor nu is het een hele verlichting en hopen we dat ze snel op knapt!!

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:00

Voor jullie hoop ik dat ze nog een poosje mee kan.....

Maar toch ben ik bang dat jullie hond uitzaaiingen heeft....gezien de kortademigheid. ...

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 20:03

Kortademigheid kan ook komen door die tumor die nu is verwijdert. Het is nu gewoon afwachten hoe ze herstelt en dan zien we verder. Ze leeft nu van dag tot dag en elke dag is weer een dag meegenomen :)

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:05

Och die zal zich vast snel beter voelen nu het is verwijderd
Heel veel beterschap

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:08

Batlow schreef:
Kortademigheid kan ook komen door die tumor die nu is verwijdert. Het is nu gewoon afwachten hoe ze herstelt en dan zien we verder. Ze leeft nu van dag tot dag en elke dag is weer een dag meegenomen :)


Voor jullie wel......maar ook voor de hond?

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:09

Ik zou voor de zekerheid een echo/rontgen laten nemen van hart/longen.

Sterkte!

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 20:12

ThreeFingers schreef:
Batlow schreef:
Kortademigheid kan ook komen door die tumor die nu is verwijdert. Het is nu gewoon afwachten hoe ze herstelt en dan zien we verder. Ze leeft nu van dag tot dag en elke dag is weer een dag meegenomen :)


Voor jullie wel......maar ook voor de hond?

Ik weet niet wat je nou wilt bereiken? De dierenarts vond haar nog te goed om in te slapen en wilde haar dus opereren. Om verder te gaan, lijkt het me het beste om haar eerst te laten herstellen van deze ingreep, om dan te kunnen bepalen hoe ze er uit is gekomen. Het is nu gewoon geduld hebben hoe ze opknapt, er val nog niet veel over te zeggen.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:17

Sorry, ik bedoel het niet negatief....

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 20:22

ThreeFingers schreef:
Sorry, ik bedoel het niet negatief....

Dat snap ik ook wel, maar het kwam een beetje naar over. Wij hebben haar niet laten opereren omdat we zo egoistisch zijn dat we geen afscheid kunnen nemen. In eerste instantie wilden we geen operatie vanwege het moeilijk ademen, dat ze niet uit narcose zou komen. Door vele verhalen van oudere honden die hieraan zijn geopereerd (wat verschilt van 10 tot 14 jaar) en advies van de dierenarts wilden we dit toch doen, omdat dit het leven dus kan verlengen met enkele jaren. Het is geen raszuivere hond, maar een 'duitse herder' uit hongarije, een bastaard (kruising...) dus, je zou dan ook denken dat ze ook wel ouder dan 11 kan worden omdat het geen echte ras is. Wij gingen er van uit dat deze operatie een hele verlichting zou zijn en haar leven met enkele jaren zou verlengen. Mocht de nasleep er veel slechter uit zien, hadden wij uiteraard niet voor een operatie gekozen.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:25

Eerste instantie hadden jullie het inslapen al een soort van ' gepland', dus ik geloof helemaal dat jullie doen wat het beste is voor de hond, waarbij het ook nog een waardig bestaan houd. :j

Ik hoop onwijs voor jullie dat alles goed uitpakt en ze nog een tijdje bij jullie kan blijven. Uitzaaiingen zullen er best kunnen zijn, die kans is natuurlijk relatief groot, maar zolang ze er niet onder lijd, prima toch? ;) Als ze al oud is, zullen jullie haar goed genoeg kennen om te weten wanneer ze zich rot gaat voelen, wanneer het klaar is.

Fijn dat je dankzij bokt toch goed actie hebt ondernomen *\o/*

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 20:27

Joscaa schreef:
Eerste instantie hadden jullie het inslapen al een soort van ' gepland', dus ik geloof helemaal dat jullie doen wat het beste is voor de hond, waarbij het ook nog een waardig bestaan houd. :j

Ik hoop onwijs voor jullie dat alles goed uitpakt en ze nog een tijdje bij jullie kan blijven. Uitzaaiingen zullen er best kunnen zijn, die kans is natuurlijk relatief groot, maar zolang ze er niet onder lijd, prima toch? ;) Als ze al oud is, zullen jullie haar goed genoeg kennen om te weten wanneer ze zich rot gaat voelen, wanneer het klaar is.

Fijn dat je dankzij bokt toch goed actie hebt ondernomen *\o/*

Meerdere mensen is toch meer kennis. Door veel dingen ben ik er achter gekomen dat bokt samen met iedereen veel weet. Ook heb ik door bokt mijn pony laten testen op cushing omdat hij erg ziek was, voila, test positief.. Hij staat nu ook op medicijnen en doet het nu helemaal super. Als ik onzeker ben over iets raadpleeg ik bokt, toch heeft iemand 9 van de 10 keer gelijk en kan ik direct actie ondernemen!!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 20:31

Bokt is een boel gezeur en gezeik, maar je kan er ook in sommige gevallen zeker wat aan hebben, ben ik helemaal met je eens +:)+

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 21:41

Ik ben blij dat je veel aan ons advies hebt gehad. Het is nu afwachten. Ik snap je situatie helemaal. Mijn hondje is vorig jaar geopereerd aan een tumor. Is weggehaald en getest en is kwaadaardig. Er waren toen geen uitzaaiingen. Het idee is wel dat het terug komt. We laten het nu zo, hij heeft er nu een jaar bij gekregen en als hij er volgend jaar nog is is het veel. We gaan nu verder ook geen dure onderzoeken en behandelingen doen, mits hond geen pijn heeft oid. Anders direct naar de DA om te kijken of het zijn tijd is om te gaan of pijnstilling nodig heeft. Ik ga hem niet verder pesten met kanker medicatie, die operatie vorig jaar was zwaar zat.

Het blijft natuurlijk moeilijk. Nou TS ik hoop dat jouw hond nu gewoon weer een paar jaartjes mee kan. Je zou idd nog kunnen checken op uitzaaiingen door een paar rontgen foto's. Geef je hond maar een dikke knuffel en vertroetel haar maar lekker. :)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:49

Batlow schreef:
Meerdere mensen is toch meer kennis. Door veel dingen ben ik er achter gekomen dat bokt samen met iedereen veel weet. Ook heb ik door bokt mijn pony laten testen op cushing omdat hij erg ziek was, voila, test positief.. Hij staat nu ook op medicijnen en doet het nu helemaal super. Als ik onzeker ben over iets raadpleeg ik bokt, toch heeft iemand 9 van de 10 keer gelijk en kan ik direct actie ondernemen!!


Er zit een boel kennis op Bokt, en soms ook niet, maar het is helemaal niet fout om info in te winnen, als oud cushing topic-cer weet ik dat je daar een boel aan kunt hebben.

Wat fijn dat ze succesvol geopereerd is. Hopelijk knapt ze onwijs op. Goed gedaan en veel sterkte!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:51

Wat fijn dat het goed gegaan is!Inderdaad een aardige tumor!
Hopelijk knapt ze snel op!
Waren de bloedwaarden verder goed?
Sterkte met haar!

Inderdaad Fargo@Hoe vaak jij Pablo en mij geholpen hebt!Dat is mijn dierenarts nog niet gelukt!

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 22:55

Ja dat snap ik best. Door mijn beroep heb ik vele malen oudere honden meegemaakt, die kanker hadden en andere kwaaltjes.
En waarbij de operatie toch te veel impact had.
En ze alsnog niet gingen redden.
En ik kreeg van jou de indruk dat de hond al aardig op was...

Maar ik hoop dat jullie hond nog jaren happy mee kan, dat gun ik van harte!

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 23:02

Wat fijn dat deze operatie achter de rug is!
De tijd zal leren hoe en wat, dat is gewoon afwachten, maar deze stap is nu gezet en wie weet blijft ze nog een hele tijd bij jullie!

Ik duim voor een goed herstel en verder gewoon blijven genieten van jullie oudje :j