Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-14 23:41

Ik hoop heel erg dat we vroeg in de ochtend geen telefoontje krijgen als de kliniek open gaat. We worden na half 10 gebeld om te kijken wanneer we haar kunnen ophalen, daarvoor is foute boel :n ze is nu alleen in de kliniek... Pfff vindt het sneu, dat ze zo alleen is...

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:23

Volgensmij werd we meer gewezen op een foto van het hart en de longen.
Om te weten wat er verder zit.
Zou ik als baasje wel willen weten.
Of het drinken en hijgen van pijn was of niet.

Hier wel zo'n hijger trouwens.
Bijna nooit een piep.
Maar als hij iets heeft lijkt het wel een franse bull.
Hier is steevast: opmerkelijk en buitensporig hijgen -> da.

Het ging niet over het inslapen of onnodig opereren. (Wat jij als ts zo opgevat hebt gezien je defensieve reactie, die ik kan begrijpen trouwens dus dat is geen aanval op je)
Geloof dat iedereen in dit topic van mening was over én spoed én goede kans met operatie.

Nu eerst herstellen!
Verder is het natuurlijk van belang om te weten of de hond verder gezond was/is.
Is deze baarmoeder het enigste?
Of is er bijv sprake van artrose waarvoor dagelijkse pijnstilling nodig is (waar ze heel lang mee voort kunnen leven trouwens).
Etcetera.

Echt fantastisch dat jullie met spoed gegaan zijn!

Hannanas
Berichten: 13038
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:27

Batlow schreef:
Ik hoop heel erg dat we vroeg in de ochtend geen telefoontje krijgen als de kliniek open gaat. We worden na half 10 gebeld om te kijken wanneer we haar kunnen ophalen, daarvoor is foute boel :n ze is nu alleen in de kliniek... Pfff vindt het sneu, dat ze zo alleen is...


Lijkt mij ook een heel moeilijk gevoel!
Alleen in de kliniek.
Sterker nog.. Ik zou tot aan de narcose bij m'n hond willen zijn haha. Softy hier.
Maar waarschijnlijk is ze met meer dieren.
En in het belang van nog een goede tijd bij jullie straks!

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 00:30

Ik hoop dat het goed gaat voor je.
Maar wij hebben jaren geleden ook nog een oudere hond(en)laten opereren aan de baarmoeder, die haden net als jouw hond diverse tumoren en cystes. Maar die hebben nog jaren geleefd met heel veel plezier en zijn stok oud geworden. Dat waren kruisingen met duitse en mechelse herders. Dus dat kan ook! Sterkte ik duim voor je dat alles goed komt.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 06:05

Hannanas schreef:
Volgensmij werd we meer gewezen op een foto van het hart en de longen.
Om te weten wat er verder zit.
Zou ik als baasje wel willen weten.
Of het drinken en hijgen van pijn was of niet.

Hier wel zo'n hijger trouwens.
Bijna nooit een piep.
Maar als hij iets heeft lijkt het wel een franse bull.
Hier is steevast: opmerkelijk en buitensporig hijgen -> da.

Het ging niet over het inslapen of onnodig opereren. (Wat jij als ts zo opgevat hebt gezien je defensieve reactie, die ik kan begrijpen trouwens dus dat is geen aanval op je)
Geloof dat iedereen in dit topic van mening was over én spoed én goede kans met operatie.

Nu eerst herstellen!
Verder is het natuurlijk van belang om te weten of de hond verder gezond was/is.
Is deze baarmoeder het enigste?
Of is er bijv sprake van artrose waarvoor dagelijkse pijnstilling nodig is (waar ze heel lang mee voort kunnen leven trouwens).
Etcetera.

Echt fantastisch dat jullie met spoed gegaan zijn!

Zoals je zegt en ik nog had vermeld, eerst herstellen! Die operatie is voor haar vast heel zwaar geweest dus willen we haar nu eerst met rust laten om op te knappen en dan kunnen we zien of ze is gestopt met hijgen oid, dan kunnen we nog altijd een foto laten maken.

Momenteel klaar wakker in bed. Ik wil mijn hondje ophalen <3 ik kan niet wachten tot ze thuis is, heel vreemd zonder hond in huis!

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 11:33

Hoe is de nacht verlopen TS? :)

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 11:58

De hond vanochtend opgehaald, ze heeft een mooi oranje shirtje aan :) voor nu is ze nog heel duf en drinkt ze nog veel omdat ze dat gewend is zei de dierenarts, hij hoopt dat ze naarmate de tijd steeds minder gaat drinken. Nu is het afwachten, vrijdag weer een afspraak voor een controle..

Kwal
Berichten: 4443
Geregistreerd: 02-08-07

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:00

Haha, onze hond had ook zo'n shirtje :D Een donkerblauwe, we noemden het zijn trainingspak :D

Hebben ze wel op nierproblemen geprikt? Ik maak me daar persoonlijk toch ook een beetje zorgen om.. Ik wil je niet ongerust maken of op kosten jagen ofzo hoor! :)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 12:01

fijn dat je haar weer thuis hebt!Kwam dat vele drinken door die tumoren en cystes op de eileiders?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 14:46

Ze hebben voordat ze gingen opereren getest op suikerziekte, nieren, lever en een echo gedaan.

@ geerke, dat hopen we dus wel. De tijd zal het uitwijzen...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:00

Fijn dat de hond weer thuis is en de nacht goed is doorgekomen! Hopen dat t hijgen en drinken daar door kwam, hopen op goed herstel!!!

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 17:10

Zo, ze slaapt nu eigenlijk de hele dag. Heeft niet veel meer gedronken, behalve toen ze net thuis kwam. Haar ademhaling is nu ook een stuk langzamer dan voor de operatie, dus dat is al een snelle verbetering!

Hier een foto in de kliniek toen we haar gingen ophalen
Afbeelding

brenda21
Berichten: 452
Geregistreerd: 10-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:20

Het hijgen kan ook heel goed van de pijn zijn geweest.
Ik zou het zoals jullie al doen haar even de kans geven om op te knappen en mocht ze na een week nog erg hijgen dan kunnen jullie altijd nog kijken wat jullie gaan doen.

Caresse07

Berichten: 9436
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 17:21

Fijn dat ze haar hebben kunnen opereren. Hopelijk knapt ze snel op en kunnen jullie nog een tijd van haar genieten :)

oedsje

Berichten: 1538
Geregistreerd: 19-05-11
Woonplaats: oldebroek

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 18:09

Hopelijk knapt ze snel op, fijn dat het al wat beter gaat

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 20:55

Wat is ze mooi! <3

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-14 21:34

Een echte bastaard van de straat :) ze komt uit Hongarije! Ze heeft al een beetje gegeten vandaag en qua drinken al een heel stuk minder! Verder lijkt het alsof ze boos op me is omdat ze door mij is geopereerd :+ haar ademhaling nog steeds stuk beter en rustiger. Haar uitpuilende zijn ook al deels goed weg! Al heel veel positieve dingen zo kort naar de operatie!!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-14 21:44

dat klinkt goed!

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:48

TS krijgen we nog een update hoe het nu gaat? Hoe doet ze het nu? Drinkt ze nog veel, voelt ze zich fit?
Ben heel erg benieuwd!

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:21

Vandaag hadden we een afspraak bij de dierenarts voor controle en volgende week vrijdag weer om de hechtingen eruit te halen.

Het gaat zo veel beter en dat als zo snel!! Dierenarts zei vandaag, dat de ogen er veel beter uit zien. Zitten er al veel meer in en zien er niet meer 'poppig' uit. Wat betreft het drinken, ook héél stuk minder. Als ze een stukje heeft gewandeld hoeft ze niet meer per se te drinken, terwijl ze voor de operatie na een wandeling de hele bak in een keer leeg dronk. Heel mooi dus!! Verder is haar ademhaling rustig, maar ze is natuurlijk 11, ze doet nog wel af en toe hijgen, maar niet meer de hele dag door zoals voor de operatie. Ze doet het eigenlijk vooral als ze heeft gewandeld.

Haar suiker is nog gecheckt, voor de operatie was deze 10 (dus erg dichtbij suikerziekte...). Volgende dag na de operatie weer mooi gezakt naar 5,8 en vandaag was deze 3,6!

Al met al, 5 dagen na de operatie en het gaat super! Veel mensen kijken wel raar, ivm haar rompertje :+ Die kijken dan heel raar en met een blik van: Wie doet zijn hond nou kleren aan, wat een sukkels... Gelukkig zijn er ook mensen die naar ons toe lopen met: goh, is je hond geopereerd?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:30

Heel fijn dat het zo goed gaat met haar!
Misschien dat die tumor op haar nieren/bijnieren drukte waardoor ze zo veel dronk?

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Oudere hond (11 jaar) drinkt heel veel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:42

Zou inderdaad goed kunnen, gezien die eierstokken natuurlijk vlak onder de nieren liggen. Maar ook zei de dierenarts, eierstokken zijn de raarste dingen van het lichaam. Ivm die hormonen kunnen daar rare dingen ontstaan. Zo vertelde hij dat hij met een operatie gewoon echte tanden vond in een eierstok, apart toch??

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:45

Batlow schreef:
Zou inderdaad goed kunnen, gezien die eierstokken natuurlijk vlak onder de nieren liggen. Maar ook zei de dierenarts, eierstokken zijn de raarste dingen van het lichaam. Ivm die hormonen kunnen daar rare dingen ontstaan. Zo vertelde hij dat hij met een operatie gewoon echte tanden vond in een eierstok, apart toch??



Dat kan inderdaad,dat is een ge-encysteerd(geen idee of dit nederlands is) vruchtje.
Komt ook bij mensen voor,soms is het de andere helft van een tweeling die dus niet ontwikkelt is.Het vruchtje.Er zitten dan haren en tanden in.Grappig toch?

Yipee

Berichten: 1863
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:55

geerke schreef:
Batlow schreef:
Zou inderdaad goed kunnen, gezien die eierstokken natuurlijk vlak onder de nieren liggen. Maar ook zei de dierenarts, eierstokken zijn de raarste dingen van het lichaam. Ivm die hormonen kunnen daar rare dingen ontstaan. Zo vertelde hij dat hij met een operatie gewoon echte tanden vond in een eierstok, apart toch??



Dat kan inderdaad,dat is een ge-encysteerd(geen idee of dit nederlands is) vruchtje.
Komt ook bij mensen voor,soms is het de andere helft van een tweeling die dus niet ontwikkelt is.Het vruchtje.Er zitten dan haren en tanden in.Grappig toch?


Nee dat is waarschijnlijk een teratoom. Dat is een hele aparte tumor soort, die kan haren en tanden bevatten. Heeft niks met afgestotrn vrucht te maken.

Fijn TS dat je hond weer een stuk beter is! :) Het drinken kan ook zijn ontstaan doordat de tumor zelf hormonen ging afgeven en de hond daardoor een dorstgevoel had. Kan van alles zijn, tumoren zijn vreemd af en toe.
Laatst bijgewerkt door Yipee op 19-09-14 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 17:56

Klopt ja inderdaad, haren zei hij inderdaad, die was ik vergeten. Heel apart allemaal wat voor geks het lichaam toch doet. Nou hopen dat het niet is uitgezaaid, maar dat zullen we vanzelf wel zien. Daar gaan we haar niet voor behandelen, daar is ze gewoon wel te oud voor en dat willen we haar niet aan doen...