[Info] Discussietopic over het houden van katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:51

Je hebt hondenmensen en je hebt kattenmensen, en die verdragen elkaar meestal niet....Dat blijkt maar weer uit de reacties op dit forum! :+

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:53

quintusgl schreef:
Ik vraag me wel eens af waar de verdraagzaamheid van iedereen is gebleven.
Praat met elkaar, los het met elkaar op als er problemen zijn.......(voordat je de kat een rotschop geeft en dus je lontje al kort is).....
Soms snap ik het niet meer. Mensen worden zo hard. Ik doe er niet aan mee!

Wij hebben het geprobeerd, maar men wilde niets (ja; ik moest het zelf maar uitzoeken, want hun kat konden ze niet binnen (hun tuin) houden).
Wij hebben van ellende stroom op de schutting gezet.
Nou en dat was wederom dierenmishandeling want dan kreeg hun kat stroom....

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:58

@Jellee: Kattengejank vind ik niet hinderlijk, maar wel hondengeblaf. Dat heeft me al heel wat nachtrust gekost. Als je daar iets van durft te zeggen krijg je zo,n zelfde discussie.... :(

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 18:59

Grappig dit soort topics.

Ik laat mijn kat buiten want een kat hoort niet binnen dat is zijn natuur.
En mensen die er last van hebben moeten niet zeuren een kat hoort buiten.

Ander topic.
Mijn paard staat binnen.
Ja het is hier in de regio niet anders.
En mijn paard kan er best tegen. Merk er niets van dat het tegen zijn natuur in gaat.

En gaat het in beide gevallen niet om:
Ik weet dat het zo niet hoort maar ik ben zo egoïstisch dat ik dat dier perse wil. Maar ik ben tegelijkertijd te pinnig om te betalen voor een diervriendelijke oplossing waar ook een ander geen last van heeft.

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:00

Als ik zou weten van wie de katten zijn ga ik echt het gesprek wel aan hoor. En een schop geven nou dat lukt niet hoor wees niet bang ze rennen snel weg als ze iemand zien.

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:01

Ik stoor me ook vreselijk aan het geblaf van mijn hondje.
En als ze buiten gaan lopen blaffen krijgen ze alle drie op hun larie. Ik stoor me aan het geblaf van andermans honden (uren lang), dus de mijne hoeven dat ook niet te doen. Paar minuten a la... maar midden in de nacht, urenlang? Nee. Dat is dan ongeveer hetzelfde principe als met deze kattendiscussie.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:01

anjali schreef:
Je hebt hondenmensen en je hebt kattenmensen, en die verdragen elkaar meestal niet....Dat blijkt maar weer uit de reacties op dit forum! :+

:+

Ik heb katten (3) en honden (2 + 1 onderweg).... ook toentertijd in mijn rijtjeshuis, maar wel binnen mijn erfgrenzen.
En ja; ik heb wel eens 1 kat naar de boerderij gebracht omdat dit een kat was die mensen eigenlijk een noodzakelijk kwaad vond.
Die was als buitenkat beter op haar plek.

Yv_
Berichten: 19122
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:02

Ik schop mijn kat wel naar buiten :j, als ik ga dweilen. Muts vindt het precies dan leuk om keihard rondjes te gaan rennen, oftewel: dweilwerk voor niets.
Resultaat: kat rent richting de schuur, gaat daar naar binnen en een uurtje slapen, óf ze gaat voor de achterdeur zitten en echt op een boos en arrogant toontje zitten miauwen. Verder krijg ik haar gewoon niet buiten, ze wil het niet. Ja, als ik even in de tuin zit of loop, gaat ze met me mee maar verder ook echt niet. Vind het wel jammer, zou graag willen dat ze gewoon lekker haar ei kwijt kan daar ipv lui op de bank. Maargoed, ze kiest er zelf voor. Om die reden dus ook geen kattenluik en geen afgezette tuin.

Overlast? Ach, wij zijn gelukkig van het leven en laten leven. Die kat moppert eens per week een half uurtje, de honden van hiernaast slaan bij elke voetganger die langsloopt aan.

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:03

Ik verdraag kattenmensen weldegelijk :j Vind katten zelf ook wel leuk hoor!
Maar niet als ze te laks zijn voor een oplossing te zoeken en ze de verantwoordelijkheid van hun dier in mijn armen schuiven met k*tsmoesjes.
Zoals ik al aangaf; Het zou ook van de zotte zijn als mijn honden bij de buren in de voortuin schijten en ik zeg 'Dan moet je maar een hekje plaatsen'.
Laatst bijgewerkt door FloMax op 25-11-15 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:03

Over het je tuin kat-proof maken;
Katten zijn heel slim dus geloof maar dat je dat niet met een klein beetje geld kan doen.

En misschien heb je net genoeg geld om in te laten enten maar kan je geen geld aan afschermen uitgeven omdat je dan geen extra meer hebt liggen voor de entingen...

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Waarom houden mensen hun kat niet binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:05

maar dan moet je geen katten nemen, want stel dat 'ie aangereden wordt ofzo en z'n poot breekt?
Das ook niet gratis natuurlijk om te verhelpen of evt in te slapen.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:05

xniieeenke schreef:
Over het je tuin kat-proof maken;
Katten zijn heel slim dus geloof maar dat je dat niet met een klein beetje geld kan doen.

En misschien heb je net genoeg geld om in te laten enten maar kan je geen geld aan afschermen uitgeven omdat je dan geen extra meer hebt liggen voor de entingen...


Dan moet zo iemand geen dieren nemen. Dieren kosten geld.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:06

Ik snap nooit waarom "kattenvolk" nooit hun verantwoording wil nemen.
"Jaag m maar weg, emmer water, plantenspuit, maak je tuin zo, zodat er geen katten in kunnen"

Nee, jouw kat, jouw verantwoordelijkheid.

Gelukkig zijn mijn buren heel blij met mijn katten, omdat ze nogal wat ongedierte vangen

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:06

anjali schreef:
Je hebt hondenmensen en je hebt kattenmensen, en die verdragen elkaar meestal niet....Dat blijkt maar weer uit de reacties op dit forum! :+

Ik heb honden.
Maar ik vind katten ontzettend leuk.
Maar omdat ik hier in het buitengebied niet weet hoe ik ze op eigen erf moet houden heb ik er geen.
De buurman heeft sier kipjes en vogeltjes dus los laten lopen is geen optie.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58021
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:06

xniieeenke schreef:
Over het je tuin kat-proof maken;
Katten zijn heel slim dus geloof maar dat je dat niet met een klein beetje geld kan doen.

En misschien heb je net genoeg geld om in te laten enten maar kan je geen geld aan afschermen uitgeven omdat je dan geen extra meer hebt liggen voor de entingen...

als je dan beesten neemt ben je sowieso fout bezig, ongeacht welk beest.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:07

xniieeenke schreef:
Over het je tuin kat-proof maken;
Katten zijn heel slim dus geloof maar dat je dat niet met een klein beetje geld kan doen.

En misschien heb je net genoeg geld om in te laten enten maar kan je geen geld aan afschermen uitgeven omdat je dan geen extra meer hebt liggen voor de entingen...

Stroomklok (hele simpele, lichte, 2dehands) wat draad en potjes.... kosten 50E.
En die kosten waren voor ons (en niet voor de eigenaar van de katten waar wij last van hadden).

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:08

guusje_h schreef:
Mijn 2 katten zouden echt strontchagrijnig worden als ik ze de hele dag binnen zou houden hoor. :n Overigens heeft de hele straat op 2 adressen na katten, dus maakt niemand er zo'n probleem van.
Zoals iemand al eerder heeft opgemerkt vind heel bokt het echt niet kunnen als een paard 27/4 binnen staat, maar met een kat is dit ineens geen probleem? Beetje raar. Katten hebben ook behoefte aan frisse lucht en wat rondrennen (en daarvoor biedt 5 minuten aan een tuigje door de tuin imo geen oplossing).

met een kat is dat ook een probleem als kat er niet blij van wordt. Dus moeten mensen waarbij de mogelijkheid er niet is om de katten buiten te laten lopen omdat buren er overlast van ondervinden geen kat nemen. Net zoals dat mensen die geen andere mogelijkheid hebben dan het paard de hele dag op stal, geen paard zouden moeten nemen. Vind ik.

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:08

Ik woon ook in het buitengebied en eigenlijk heeft bijna iedereen wel een kat of meerdere om de ratten en muizen weg te houden. Lijkt me niet goed om met allemaal gif te moeten strooien als het natuurlijk met een kat op te lossen is. Toen ik in het centrum van een kleine stad woonde, liep mijn kat de halve stad door om naar de weilanden te kunnen om te jagen. Thuis kwam hij meteen naar binnen. Verder heb ik ook altijd een kattenbak binnen staan, maar met mooi weer doen ze het toch echt liever buiten. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn tuin onder de kattenpoep zou zitten, maar katten horen ook naar buiten te kunnen, net als je paard bijvoorbeeld. Er zijn ook genoeg hondenbezitters die het teveel moeite vinden om de hondenpoep op de stoep op te ruimen........... Verder is het ook zo in veel gemeentes dat als jij geen hond van anderen in je tuin wilt, dat Jijzelf daar maatregelen voor moet treffen. Waarom zou dat voor katten dan anders zijn?
Laatst bijgewerkt door emil01 op 25-11-15 19:10, in het totaal 1 keer bewerkt

FloMax

Berichten: 1189
Geregistreerd: 30-03-10
Woonplaats: Somewhere over the rainbow.

Re: Waarom houden mensen hun kat niet binnen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:10

Een kat hoeft nog niet eens vergiftigd te worden door mensen met opzet.
Katten, uilen en noem maar op gaan regelmatig de pijp uit vanwege gif voor muizen en ratten.

Alleen om die reden zou mijn kat al niet verder komen dan de tuin.

Suuskipje

Berichten: 6616
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:10

Mijn katten komen wel buiten maar met dit weer willen ze eigenlijk niet echt. Ik woon op de beneden verdieping van een appartementencomplex en mijn buiten is zo groot als een balkon. Mijn oudere kat van 10 blijft op dat stukje en vind het vooral fijn om in de zon te bakken, nu met dit weer wil ze s'ochtends even een frisse neus en dan komt ze weer binnen. Mijn kat van 10 gaat wel verder maar gaat niet de straat uit. Mijn kitten van 15 weken komt nog niet buiten, dat gaat pas wanneer ze gesteriliseerd en gechipt is.
Ik kan geen tuin afzetten en wil in de zomer wel graag de deur open kunnen laten als het lekker weer is. Ik woonde hiervoor in een kattenbuurt met mijn ex maar toen dat uit ging moest ik op zoek naar wat voor mezelf en dit was wat ik kon krijgen. De katten zijn niet echt buitenbuiten katten maar vinden het wel leuk om even buiten te neuzen en in de zomer lekker in de zon te liggen op de patio :)
Daarnaast mogen ze alleen naar buiten als ik of mijn vriend thuis is en moeten ze binnen zijn als we naar bed gaan of als we weggaan. De meesten mensen weten dat de lapjes van ons zijn. mijn katten doen hun behoefte ook niet buiten overigens, die van 8 komt letterlijk aanrennen als ze moet en rent dan gelijk door naar de bak, de oudste gaat niet van ons stukje patio af en dat is alleen stenen. die kleine weet ik dus nog niet hoe ze het gaat vinden, ze is heel nieuwschierig dus ik denk dat ze het wel leuk vind.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:10

finnens schreef:
guusje_h schreef:
Mijn 2 katten zouden echt strontchagrijnig worden als ik ze de hele dag binnen zou houden hoor. :n Overigens heeft de hele straat op 2 adressen na katten, dus maakt niemand er zo'n probleem van.
Zoals iemand al eerder heeft opgemerkt vind heel bokt het echt niet kunnen als een paard 27/4 binnen staat, maar met een kat is dit ineens geen probleem? Beetje raar. Katten hebben ook behoefte aan frisse lucht en wat rondrennen (en daarvoor biedt 5 minuten aan een tuigje door de tuin imo geen oplossing).

met een kat is dat ook een probleem als kat er niet blij van wordt. Dus moeten mensen waarbij de mogelijkheid er niet is om de katten buiten te laten lopen omdat buren er overlast van ondervinden geen kat nemen

Of goed oriënteren naar wat voor kat ze zoeken.
Mijn beide katten zijn herplaatsers, beiden hebben een zwerfverleden en beiden zijn nu binnenkatten en vinden het meer dan prima.
Hell, ik krijg m'n oudste kat met geen 10 paarden naar buiten als het aan haar ligt. :Y)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:12

Hier 6 katten en een deel vd tuin katproof gemaakt, waar er maar 1 in wil.De rest wil alleen buiten als ik buiten ben.
Ik woon in buitengebied maar ben toch te bang dat mensen mijn katten mee nemen ze zijn nogal mensvriendelijk.De Katproef tuin is er gekomen door dat mijn honden die kat vriendelijk zijn geterroriseerd werden door een buurkat.Dus nu kunnen mijn katten niet uit de tuin en de terrorist niet meer in mijn tuin.

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:14

lieveli schreef:
xniieeenke schreef:
Over het je tuin kat-proof maken;
Katten zijn heel slim dus geloof maar dat je dat niet met een klein beetje geld kan doen.

En misschien heb je net genoeg geld om in te laten enten maar kan je geen geld aan afschermen uitgeven omdat je dan geen extra meer hebt liggen voor de entingen...


Dan moet zo iemand geen dieren nemen. Dieren kosten geld.

Zoiets is echt raar. Als een kat bij je in de tuin komt en je ziet hem jaag je hem weg of je informeert in de buurt even :o

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:15

Interessant topic! :-)

Ik ben ook pro katten buiten houden als ze A) zelf geen gevaar lopen (langs een drukke baan bijvoorbeeld) en B) niet teveel overlast veroorzaken. Zelf hebben wij drie katten die de vrije keuze binnen/buiten hebben. Wij wonen ook echt ideaal, in een doodlopende straat vlak naast een bos en achterliggende straten zijn zone 30 :-)

Dat elke kat behoefte heeft om buiten te lopen en je dan maar geen kat moet nemen als je dit niet kan bieden, vind ik onzin. Elke kat is anders. Wij hebben twee katten die het liefst de hele dag buiten zitten, maar één van onze katers moeten we soms bij wijze van spreken buitenschoppen als hij even een energiek momentje krijgt en de woonkamer doorvliegt... Die gaat enkel naar buiten om z'n behoefte te doen en rent dan heel hard weer naar binnen.

sandra8
Berichten: 1002
Geregistreerd: 21-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:15

Ik zou benieuwd zijn hoeveel katten er rond zouden lopen als er kattenbelasting zou moeten worden betaald. Ik weet het is niet uitvoerbaar maar ik denk dat er dan minder katten gehouden zouden worden.