Wanneer is een hamster gelukkig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 18:14

Goedendag bokkers :)

Ik ben benieuwd hoe jullie hier tegen over staan.

Een hamster in een ruime kooi/aquarium, met leuke inrichting en looprad, maar weinig tot geen aandacht.

Of

Een hamster is een kleinere kooi, wel met looprad en veel aandacht.

Wat is jullie mening hierin ? Wat zou een hamster gelukkiger maken.

Ben benieuwd :D

Groetjes Nienke

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:16

Ik denk een ruime leuke kooi en minder aandacht. Volgens mij zijn hamsters sowieso niet zulke knuffeldieren, en zijn ze vooral snachts wakker. Dus om ze overdag wakker te maken is dan niet heel slim.

Goof

Berichten: 28785
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:18

Ik geloof niet dat het een hamster ook maar enigszins interesseert of hij opgepakt en geaaid wordt. Liever niet denk ik zelfs.

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:19

Ik denk ook een mooie grote kooi en wat minder aandacht. Het grootste gedeelte van de dag zal hij waarschijnlijk toch in zijn kooi zitten, dus dan vind ik een kleinere kooi een beetje sneu.

Coyote

Berichten: 488
Geregistreerd: 19-10-08

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:22

Ik denk ook in een ruime kooi met een leuke inrichting, aangezien hij daar het grootste deel van zijn leven door zal brengen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:23

Het eerste.. Een hamster is een nachtdier dus die zal er niet blij van worden als hij overdag aandacht krijgt. Ik denk dat het aandacht geven sowieso eigen belang is, omdat 'wij' dat wel gezellig vinden.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 18:26

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik ben het helemaal met jullie eens, op een ander forum las ik dat veel mensen willen knuffelen met hun hamster. Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie mening :)

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 18:27

Ik denk inderdaad ook in een ruime kooi met een goede inrichting. Heb niet zoveel hamster-kennis, maar ik geloof niet dat het diertjes zijn die behoefte hebben aan aandacht zoals aaitjes en knuffeltjes, integendeel zelfs.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:38

Er zijn wel degelijk hamsters echt dol op aandacht of echt dol op hun baas. Net als andere dieren vinden ze het leuk om aandacht te krijgen, mits deze hamsters tam zijn.
Veel hamsters reageren op de stem van hun baasje, klimmen op je hand om aandacht te krijgen.
De meeste hamsters krijgen daar alleen niet genoeg aandacht voor, niet erg, zolang de hamster een ruime kooi heeft met klim attributen en een spinner.

Verschilt dus heel erg per hamster, heb nu een hele tamme die op mijn stem reageert, maar had er voorheen ook een die me hard beet.

Ik vind trouwens dat een hamster er het gelukkigst uitziet met een ruime kooi (een vis tank of een zelfgemaakte kooi) en alsnog veel aandacht.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:41

Liever een ruime kooi dan een kleine. Veel huisdieren, als hamsters, malen niet zo om aandacht. Als ze lekker kunnen scharrelen, rennen en hun ding kunnen doen, zijn ze veel gelukkiger denk ik.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 15:49

EskeGirl schreef:
Liever een ruime kooi dan een kleine. Veel huisdieren, als hamsters, malen niet zo om aandacht. Als ze lekker kunnen scharrelen, rennen en hun ding kunnen doen, zijn ze veel gelukkiger denk ik.



Lang niet allemaal, maar het is wel een must dat die beestjes kunnen bewegen. Ook de hamsters die wél van aandacht houden moeten een ruime kooi hebben.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:02

Waarom zou je niet en een grote kooi geven en ook nog aandacht :o?

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 16:04

@Sizzle dat vroeg ik me dus ook al af :o

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 18:19

Uiteraard is dát het beste, mits de hamster het wil

Maar ik was juist benieuwd wat jullie het belangrijkste vinden, ruimte of aandacht :)

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:21

Ruimte, die *piep* hamster van mij kon ik al niet eens fatsoenlijk eten geven omdat ie gelijk in de aanval ging :') dus laat staan echte aandacht haha
Ruimte had ie genoeg, had een ruime cavia kooi omgebouwd.

(Ik was er niet rouwig om dat ie geen lang leven had := was ook gelijk de laatste hamster in huis haha)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-08-15 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:22

Mijn hamster had eerst kleine kooi , hij beet omdat hij duidelijk ruimte tekort kwam. Terra aangeschaft van 30 cm groter en wereld van verschil! , bijna geen gebijt meer en veel vrolijker dier

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:25

Rebecca schreef:
Mijn hamster had eerst kleine kooi , hij beet omdat hij duidelijk ruimte tekort kwam. Terra aangeschaft van 30 cm groter en wereld van verschil! , bijna geen gebijt meer en veel vrolijker dier


Dat had ik pas toen hij dood in het hok lag, was het opeens een heel ander dier :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:25

vuurneon schreef:
[naam] schreef:
Mijn hamster had eerst kleine kooi , hij beet omdat hij duidelijk ruimte tekort kwam. Terra aangeschaft van 30 cm groter en wereld van verschil! , bijna geen gebijt meer en veel vrolijker dier


Dat had ik pas toen hij dood in het hok lag, was het opeens een heel ander dier :')

:')

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:02

Een grote kooi met weinig aandacht.
Helaas zie ik mijn hamster ook niet elke dag...
Hij wordt soms pas om 1 uur 's nachts wakker, is dan wel 's ochtends wat langer actief.

Hij heeft een grote rattenkooi vol speelgoed.

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 10:17

Ruime kooi met veel spullen, absoluut. Aandacht willen is iets dat mensen aanleren, hamsters kunnen er erg van genieten maar pas als ze het gewoon zijn. Mijn syren mogen loslopen in mijn kamer en wachten hier ook echt op. Maar de nieuwe die het nog niet kennen zijn gewoon prima happy in hun kooi en houden zich daar even goed bezig.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:51

Wat voor hamster je ook aanschaft, of je hem nu wel of geen aandacht wilt/kan geven. Zijn huisvesting blijft altijd prioriteit nummer één en moet hoe dan ook groot genoeg zijn :)

Ik heb hier wel Russen zitten die het totaal niet erg vinden om opgepakt te worden en sommige staan er op te wachten, maar inderdaad; dat is aangeleerd. Oppakken moet iets positiefs zijn.
Maar niet iedere hamster is zo. Maar een goede huisvesting draagt wel bij aan het humeur van je hamstertje.

Maar hee, wij zijn ook niet gelukkig in een kartonnen doos ;) Dan kunnen we nog zo veel aandacht krijgen van de buitenwereld.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 08:39

Najoveh schreef:
Ruime kooi met veel spullen, absoluut. Aandacht willen is iets dat mensen aanleren, hamsters kunnen er erg van genieten maar pas als ze het gewoon zijn. Mijn syren mogen loslopen in mijn kamer en wachten hier ook echt op. Maar de nieuwe die het nog niet kennen zijn gewoon prima happy in hun kooi en houden zich daar even goed bezig.


Ja zelfde hier <3

Ik ga binnenkort een kooi bouwen van hout en plexiglas, wordt 100 x 35 x50, heel lang dus:)

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 11:10

Ik heb een hamster gehad en die vond het heerlijk om los te lopen. Dus ruimte is echt belangrijk. Klimmen en knaagmateriaal vond hij ook heerlijk. Hij is 3 + geworden, dus ik denk dat het echt een verschil kan maken.

Anoniem

Re: Wanneer is een hamster gelukkig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:19

Mijn goudhamster gaat om aandacht vragen als ik haar niet genoeg aandacht geef. :+ Wat volledig tegen het hele "solitair leven" in gaat, maar goed... Wel gezellig :)
Ik vind ruimte iig heel belangrijk :)

Najoveh

Berichten: 1241
Geregistreerd: 17-09-08
Woonplaats: Olmen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 17:43

Aandacht krijgen van mensen is aangeleerd en niet hetzelfde als met een andere hamster in de kooi leven he :P