Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:18

Hi iedereen,
Binnenkort gaan we op vakantie met de honden. Het is een paar uur rijden dus ik zoek iets om de ruimte tussen de voorstoelen dicht te maken.
Het gaat om een kleine auto met 2 deuren. De achterbank gaat plat zodat de honden de ruimte hebben om te liggen. Maar nu zoek ik dus een rek of stevig gaas wat ik tussen de voorstoelen kan doen zodat zij niet naar voren kunnen.
Helaas blijkt er alleen zoiets te zijn voor 4 deur auto's, en daarbij wil ik ook niets wat 'sporen' achterlaat in de auto (dus niks kapot maakt).
Wie o wie heeft de tip? :D
Edit: en sterk genoeg dat ze bij een ongeluk niet naar voren schieten.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 08-02-16 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Baksleep1

Berichten: 316
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:33

Afbeelding


dit hebben wij, kan ook ideaal met de achterbank plat

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:38

Die hebben we ook maar het gaat er ook om dat bij een eventueel ongeluk ze niet naar voren schieten. En aangezien die kleden bij mij al stuk gaan als ze er al alleen maar op zitten heb ik daar weinig vertrouwen in :P

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:41

Honden aan de gordel?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 00:43

De achterbank gaat plat (anders hebben ze echt te weinig ruimte) dus de aansluiting van de gordel zit onder de achterbank. Daarbij zijn er crash testen waarbij blijkt dat de sluiting van zoeen gordel niet sterk genoeg is en dus alsnog knapt. Toch bedankt voor het meedenken, alle tips zijn welkom!

Baksleep1

Berichten: 316
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 01:41

xSCWx schreef:
De achterbank gaat plat (anders hebben ze echt te weinig ruimte) dus de aansluiting van de gordel zit onder de achterbank. Daarbij zijn er crash testen waarbij blijkt dat de sluiting van zoeen gordel niet sterk genoeg is en dus alsnog knapt. Toch bedankt voor het meedenken, alle tips zijn welkom!


heb je niet van die ringen in de kofferbak, aan de zijkanten. Hieraan kun je eventueel een riem bevestigen

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 02:25

Kan je met een net niet zelf improviseren?

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 02:31

Heb even het filmpje opgezocht mbt. De disfunctionerende gordels:

Uiteraard kan ik wel een net zelf fabriceren maar stel dat je met 100 km/u crasht gaat een net dat niet houden (hond van 10 en 35 kg)

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:56

Wij hadden in onze fiat seis (3 deurs) zo'n net hangen. Eigenlijk inderdaad alleen een optie voor 4/5deurs auto's maar met een beetje creativiteit en een paar haakjes-met-elastiek hebben we het net toen gespannen aan die "handvaten" aan het dak en de onderkant van de stoelen. Hing bij ons permanent maar was eventueel heel makkelijk los te koppelen zonder zichtbare sporen aan de auto. Was zo'n soort net http://www.beestenspul.nl/product/honde ... igheidsnet

We hebben inmiddels een grotere auto (station) en hij zit tegenwoordig meestal in de kofferbak achter een rek. Gaan we op vakantie en moet er ook bagage mee dan zet ik 'm in een transportbox.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:13

http://www.zooplus.nl/shop/honden/benches/hondenrek
en dan heb je zoiets nodig:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... rek/339452
Eventjes de hoogte checken, deze kun je normaal klemmen tussen de vloer tussen de zetels en het plafond, je hebt ze in de winkel van het merk Flamingo in de hoogte die past, maar weet even het typenr niet. Kost normaal rond de 75 euro (ik heb er vroeger in de winkel vaak verkocht)

http://www.flamingo.be/CatalogusListDet ... e=2&MnPg=1

http://www.flamingo.be/CatalogusList.as ... &MaxRec=30

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:45

Met echt zware ongelukken zijn alleen die duurdere kooien echt veilig geloof ik.
Lastig hoor. Succes

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 10:58

Dees90 schreef:
Met echt zware ongelukken zijn alleen die duurdere kooien echt veilig geloof ik.
Lastig hoor. Succes


En zelfs dan.. Maar goed. Ik heb zo'n vliegtuigbox in de auto staan, in de hoop dat dat enige bescherming biedt. Hij zal iig niet de hele auto doorvliegen :+

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:26

xSCWx schreef:
Heb even het filmpje opgezocht mbt. De disfunctionerende gordels:
[ Video ]
Uiteraard kan ik wel een net zelf fabriceren maar stel dat je met 100 km/u crasht gaat een net dat niet houden (hond van 10 en 35 kg)


Er zijn wel functionerende tuigen, maar dat is niet de prijsklasse die de meeste mensen kopen.

http://www.ruffwear.com/Load-Up-Harness ... egory=1131

Maar dan moet je wel bij de aansluitingen kunnen inderdaad.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:57

niet alleen een functionerend/stevig tuigje, mij lijkt het dat de gespen niet gemaakt zijn voor zulke krachtimpact. Wat imo wel makkelijk op te lossen valt.

De meeste metalen rekken die op de kopsteunen te bevestigen zijn, zijn meestal alleen ontworpen om op de steunen van de achterbank te bevestigen en komen niet laag genoeg... Zou idd zelf geen nemen dat klemt tussen "bodem" en dak. Deze worden zelfs onder normale omstandigheden vaak "gedemonteerd" door de honden.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:59

Je moet er inderdaad één hebben die of werkt met de autogordel zelf, of met autogordelstof en een lus of zware karabijnhaak (een karabijnhaak met een SWL tot 350kg moet dit soort honden wel kunnen houden lijkt me).

Edit: zo'n karabijn: https://www.karabijnhaken.nl/karabijnha ... inkt-prod/

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 13:51

Hartstikke bedankt dat jullie zo meedenken!!
Ik heb door de tip van Duhelo een Flamingo rek gevonden wat me wel wat lijkt. Wordt zo te zien wel geklemd tussen bodem en dak, maar dan zet ik hem nog extra vast met tie-wraps aan de hoofdsteunen. Zo te zien is deze ook voor de voorstoelen te zien aan de tussen stang: http://www.flamingo.be/CatalogusListDet ... e=2&MnPg=1
Nu alleen nog even een winkel vinden waar ze die verkopen...
Edit; bij witjesverzendhuis dus ik ga ze zo even bellen of ze deze kunnen bestellen.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:54

Iedere winkel die Flamingo verkoopt (moet je even kijken in de rayon van het visvoer, als het merk TETRA er staat verkopen ze flamingo. Anders tussen de kattenbakvulling en leibandjes. Bordeaux labeltje met FLAMINGO in) kan alles uit het assortiment bestellen. Dan neem je gewoon het referentie-nr vanop de site meenemen dan kunnen ze het navragen :)

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:04

Ik heb een rek wat aan de voorstoelen vast zit. Zonder steunen op de vloer. Werkt perfect.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 22:00

Klasien schreef:
Ik heb een rek wat aan de voorstoelen vast zit. Zonder steunen op de vloer. Werkt perfect.

Heb je een linkje?

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 22:07


xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 00:30


Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:20

Onder dit rek heb ik een kleed. Zo kan hij er niet onderdoor en ook niet tussen bank en stoelen komen. Bij de action gekocht.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:37

Mss kan je het rek "omkeren" en erboven een net om te voorkomen dat ze erover springen. Dan zit het stevigste deel achter en tussen de voorzetels. Als de honden niet op de hoedenplank liggen is de kans dat ze thv de hoofdsteunen gaan vliegen veel kleiner

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:45

Ik heb een gordel voor de hond zonder haken. Het tuig wat hij om krijgt is ook van gordelmateriaal gemaakt. En wordt zonder haken vast gemaakt aan de bestaande gordel, met een lus.
Weet even niet welk merk het is, maar is een heel stevig ding. Het heeft onze Duitse Herder bij een flinke noodstop als eens op de achterbank gehouden. Hond had wel flinke spierpijn, maar ging niet door de voorruit. :o
+:)+

Rosalie99
Berichten: 358
Geregistreerd: 09-06-11

Re: Oplossing gezocht; tussenrek voor auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:27