Goedkoop maar goed hondenvoer?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
annepaardoes

Berichten: 7164
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:34

Air schreef:
Voor zover ik weet is vrijwel al het vlees en brok niet gericht op dierenwelzijn van de dieren waar het van afkomstig is. Dan ga je naar bio merken en daar moet je maar net het geld voor hebben. Merken zoals Darf ed. Ik heb er helaas het geld niet voor.

Als mens hoef je er niet voor te kiezen om een kiloknaller of überhaupt vlees te eten, voor honden en katten ligt dat toch echt anders :+


Niet helemaal. Een hond heeft tot een bepaalde hoogte eiwitten nodig. Als deze als bouwstoffen verzadigd is gaat het lichaam de eiwitten gebruiken voor energie. En die energie kan ook prima uit koolhydraten komen. Dus als je aan dierenwelzijn denkt kun je ervoor kiezen bewust brok te voeren of een KVV met rijst bijvoorbeeld als toevoeging. Je hond krijgt genoeg dierlijke eiwitten binnen en voor de ernergie zijn dan de vetten en koolhydraten.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:41

En waar zeg jij nu dat je vlees dus kan weglaten uit het dieet van hond of kat...? :+

Mlies
Berichten: 14159
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 22:44

Ik heb het ook niet over weg laten gehad..

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:42

Air schreef:
yvje86 schreef:
Op de site van lotgering gekeken nadat hier werd gezegd dat selection croc niet al te best is.
Maar dat lijkt me wel eens wat om te proberen.
Alleen die bezorgkosten pffff.
Hoe doen jullie dat? Gezamenlijk bestellen?

Als ik het zo omreken scheelt het niet zo veel met de selection croc qua prijs mits ik de bezorgkosten kan drukken.


Probeer eerst gewoon eens Smuldier, gewoon bij de Appie, Jumbo etc. te krijgen.
Lotgering is niet de enige KVV, op voerwijzer.com vind je er nog veel meer en kan je ook zien wat bij jou in de buurt te verkrijgen is.


Ik haal het of hier in de buurt bij verkooppunt.
Hier in de buurt bestellen wat mensen gezamelijk.
Maar ik koop het weinig omdat mijn hond liever smuldier eet.....

Je zou een oproepje kunnen plaatsen op barfplaats of het versvoer forum om samen te bestellen.

Mizora

Berichten: 18137
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:20

Ik zou zelf als het lukt gaan voor Nutro choice. Afhankelijk van waar en wanneer je het koopt kan het al vanaf 2.70€/kg (2x15kg voor 80€), maar in ieder geval voor 3.33€/kg (2x12kg voor 80€ bij zooplus) en dan kan je nog 3% korting krijgen door hun spaarplan te kopen (3€/jaar, heb je er dus zo uit) en 2% door voor minimaal 100€ te kopen en dan de kortingscode BULKBESTELLING of bulkbestelling te gebruiken (ik weet niet of het met of zonder hoofdletters moet).

Weegt een Golden zo'n 30kg? Dan kom je uit op zo'n 300-330g brok per dag, dus 9-10kg per maand. Bij ons is budget nauwelijks een belemmering en op één hond na (die staat volledig op renske vers a 1.60€/dag i.v.m. intoleranties) staan alle honden erop.

Orijen zou ik zelf niet voeren, een hoop honden vind ik het er niet goed op doen (rulle vacht, veel poep, hongerig, soms zelfs jeukerig). En dan moet het wel 6-7€/kg kosten (grootverpakking).

Jet4You

Berichten: 274
Geregistreerd: 08-07-11

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:41

Wij zijn erg tevreden over Dog Nutrition www.dognutrition.nl

Wordt gratis bezorgd

Ik voer ongeveer een emmer per maand aan onze Cane Corso van ca 50 kilo.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:50

20euro is zo slecht nog niet.wat voor hond is het want kleine hond red je het nakkelijk met grote hond natuurlijk moeilijker.goede brok waar je iok minder van hoeft te voeren acana en taste of the wild veel vlees geen troep.kvv kan ook kom je op smuldier rodi.
Lente schreef:
Vergeten erbij te zetten :oo

Hond zal in de toekomst ingezet worden om de lijn voort te zetten voor de kennel van mijn schoonouders. Medische kosten dragen zij :j

We hadden eigenlijk besloten vanwege de huidige financiële situatie geen hond te nemen maar toen kregen we deze aanbieding. :)

Supermarktvoer gaat het sowieso niet worden. De vorige hond kreeg in eerste instantie Cavom. Dit at hij slecht en we zijn toen overgestapt op selection croc.

Ons budget is bij voorkeur zo ongeveer 20 euro per maand. Liefst voer ik zo min mogelijk granen trouwens.

Anoniem

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:13

Ik heb net een aantal offtopic reacties verwijderd, hierbij wil ik ook nogmaals wijzen naar de vorige opmerking die mijn collega heeft geplaatst.

RianneH schreef:
Moderatoropmerking:
De vraag van TS is duidelijk, we zouden dan ook graag zien dat men de de discussie daarbij houdt. Dit kan een mooi informatie topic worden waar kennis rondom verschillend voer en de prijzen ervan vergeleken kan worden zodat ook anderen een weloverwogen keus kunnen maken.

(Persoonlijke)Zaken anders dan de vraag van TS zijn daarbij niet relevant, zeker niet voor andere gebruikers opzoek naar informatie. De vraag ook om die offtopic discussie te laten rusten.


MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:34

Honden voer in Duitsland is vaak goedkoper, ik weet niet of je dicht bij de grens woont? Wij kopen vaak een 15 kilo zak Beneful senior voor onze honden, scheelt redelijk wat met Nederland.

Anoniem

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:41

Een keer struikelen en ik lig in Duitsland dus dat vind ik sowieso een geweldige tip! :j

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 16:47

Een graanvrije brok kun je ongeveer vanaf 3,33 per kg vinden bij een grote zak.
Laten we zeggen dat je volwassen golden retriever zo'n 4 dagen doet met een kilo. Dan zit je op 25 euro ongeveer. Lupo is zo'n merk.

Smuldier vers vlees is 70 cent per 400g, waar ze ongeveer 1 pakje per dag van nodig zou hebben. Dan zou je dus op 21 euro zitten.

Dus het kan best wel hoor. Je kunt ook combineren natuurlijk. Af en toe een bakje smuldier en verder gewoon de brokken van bijv. Lupo.

Als je via zooplus brokken wilt bestellen vergelijk dan altijd even de .nl met de .de site. Sommige merken zijn in Duitsland goedkoper en andersom. Let wel dat je bij Duitsland minimaal voor 49 euro moet bestellen en in Nederland maar voor 17.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 17:11

Er is ook een nieuw merk, Edgar en cooper. Dat schijnt een kwalitatief goede brok te zijn en volgens mij niet te duur.
Ik voer nu zelf orijen, kom van RC af. Mijn hondje krijgt nu in de ochtend vlees en in de avond orijen brok.
Had altijd snel last van braken en at moeilijk, nu eigenlijk geen last meer. Orijen vindt ze echt heerlijk en het vlees moet ik afwisselen anders wordt ze het zat maar dat is op zich goed te doen.

Hhilde

Berichten: 7506
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:24

meiske1577 schreef:
Er is ook een nieuw merk, Edgar en cooper. Dat schijnt een kwalitatief goede brok te zijn en volgens mij niet te duur.
Ik voer nu zelf orijen, kom van RC af. Mijn hondje krijgt nu in de ochtend vlees en in de avond orijen brok.
Had altijd snel last van braken en at moeilijk, nu eigenlijk geen last meer. Orijen vindt ze echt heerlijk en het vlees moet ik afwisselen anders wordt ze het zat maar dat is op zich goed te doen.

E&C zit ergens tussen de prijs van Acana en Orijen en is daarmee zeker niet goedkoop.

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:54

Ging net zeggen, E&G vind ik behoorlijk duur eigenlijk ...
Reken ook erop dat de hond iets meer eet dan aangegeven (4 dagen met 1 kilo voor een golden vind ik krap, ik zou rekenen op 3 dagen.), als hij uiteindelijk dan minder eet valt het alleen maar mee in prijs.

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 17:42

Ik kijk vooral naar kleine zakjes, die zijn van orijen 300 gram en kosten dan zo'n 5 tot 6 euro, afhankelijk van de variant.
De EG zijn 700 gram voor 6,95.
Dus ik dacht dat het toch wel veel scheelde, maar wellicht als je groter inkoopt niet meer.
Ik ben nog aan het kijken welke smaak het beste bevalt en wil daarna een zak van 2 kg kopen, heb een Jack Russel, die zijn geloof ik rond de 25,- van orijen. Veel groter kan ik niet inkopen ivm de versheid, en omdat mevrouw van afwisseling houdt....

Edit:
Even googelen en ik zie dat ik precies de duurste smaak, Tundra, heb uitgezocht van orijen, 35,50 voor 2 kg...

Hhilde

Berichten: 7506
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:42

Tundra is idd het duurst, ik denk dat de Adult dog het goedkoopst is. Maar Orijen is prijstechnisch sowieso niet interessant voor Ts.

Charaz

Berichten: 24374
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:13

Profine bevat 60% kip en groenten (de chicken variant), kan iemand daar wat mee of dit nou een goeie brok is of niet?

Samenstelling & Analyse
INGREDIËNTEN: Kip, kippenlever, aardappelen, maïs, , gevogeltevet (geconserveerd met gemengde tokopherolen, een bron van vitamine E), zalmolie, natuurlijke smaakstoffen, gedroogde bietenpulp, gedroogde appels, biergist, yucca schidigera –extract, mineralen, DL-methionine, L-lysine, mannan-oligosachariden, fructo- oligosachariden, probiotica, organisch koper, choline chloride, organische zink, organische mangaan, organisch selenium, biotine, niacine, calciumpantothenaat, vitamine A, vitamine B12 supplement, riboflavine supplement (bron van vitamine B2), thiamine mononitraat (bron van vitamine B1), pyridoxine hydrochloride (bron van vitamine B6), foliumzuur, Vitamine D3, Vitamine E (alfatocopherol).

GEGARANDEERDE ANALYSE: ruwe proteïne 26%, ruw vet 16%, ruwe vezels 2,5%, vocht 10%, ruwe as 6,5%, calcium 1,4%, fosfor 1%

ADDITIEVEN PER 1 KG: vitamine: A 20000 IU, vitamine D3 1950 IU, vitamine E (alfa-tokoferol) 500 mg, koper gebonden in chelaat 18,8 mg, zink gebonden in chelaat 107 mg, organisch seleen 0,2 mg

VOEDINGSENERGIE: 4 103 kcal/kg

Omega-6: 3,1% / Omega-3: 0,6%

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:52

Wij geven Eukanuba Daily Care Sensitive Joints. Idd duur voer zegt iedereen altijd;)

Onze hond weegt 12 kilo er is dan aangeraden om 160 gram per dag te geven. Wij geven dus 2 keer per dag 80 gram. Een zak is 12,5 kilo en kost 40 euro. Als je even rekenend dan doen wij 2,5 maand met 1 zak.

Kortom wij zijn: 16 euro per maand kwijt aan brok *D

Kwa ingrediënten ligt het een beetje aan je hond denk ik ... die van ons heeft doordat hij zijn gewrichtje ooit gebroken heeft meer kans op het ontwikkelen van artrose en we voeren daarom deze brokjes op het aanraden van DA. Maar Eukanuba heeft heel veel verschillende soorten voer met allemaal een ander doel, wie weet zit er wat voor je bij ?

Onze hond heeft absoluut geen jeuk en ook de hond van mijn moeder eet eukanuba zonder jeuk :P :o

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:01

Ik heb bij me pup toen van alles geprobeerd, vond niks lekker.
Voer van de Aldi, vond die heerlijk.
Beestje heeft nog nooit iets gehad, nog nooit geen dierenarts erbij hoeven roepen.
Hij wordt vandaag 15 jaar.

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 07:50

Ik snap niet waarom zoveel mensen Cavom adviseert? Je wil allemaal zo min mogelijk granen geven staat er dan bij. Terwijl er in Cavom voornamelijk graan zit?
Kan iemand mij dat uitleggen?

http://uitgelatenhond.nl/node/201

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:22

Ik zou dan prijs technische en dan ook kwa kwaliteit naar taste of the wild kijken toch net wat goedkoper als acana dacht ik maar je kunt bij zooplus kijken naar de prijs.veel mensen roepen maar wat zie merken langs komen waar de grootste rommel in zit voor honden.ik ben bewust bezich geweest naar goede voeding te zoeken.geef zelf kvv maar er staat altijd een zak acana zou ik vergeten zijn uit teleggen of als we op vakantie gasn en zelfs dst geeft geen problemen.waarom omdat het gewoon ook hoog percentage vlees bevat en geen vulmiddel en granen wat andere er in doen.ik zeggen bij goede brok orijen, acana, taste of the wild of gewoon kvv want dat hoeft zeker niet duurder als brok te zijn.

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:25

daisyjazz schreef:
Wij geven Eukanuba Daily Care Sensitive Joints. Idd duur voer zegt iedereen altijd;)

Onze hond weegt 12 kilo er is dan aangeraden om 160 gram per dag te geven. Wij geven dus 2 keer per dag 80 gram. Een zak is 12,5 kilo en kost 40 euro. Als je even rekenend dan doen wij 2,5 maand met 1 zak.

Kortom wij zijn: 16 euro per maand kwijt aan brok *D

Kwa ingrediënten ligt het een beetje aan je hond denk ik ... die van ons heeft doordat hij zijn gewrichtje ooit gebroken heeft meer kans op het ontwikkelen van artrose en we voeren daarom deze brokjes op het aanraden van DA. Maar Eukanuba heeft heel veel verschillende soorten voer met allemaal een ander doel, wie weet zit er wat voor je bij ?

Onze hond heeft absoluut geen jeuk en ook de hond van mijn moeder eet eukanuba zonder jeuk :P :o

Eukanuba is ook een regulier voer, dus op basis van graan en een hoop chemische stoffen. Niet het beste voer op de markt dus en zeker niet voor die prijs. (is geen slechte voeding als je regulier zoekt, maar als je liever natuurlijker gaat is deze zeker niet ok. Net zoals proplan, royal canin, hills, europremium, alle bekende merken zeg maar)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:27

Duhelo schreef:
daisyjazz schreef:
Wij geven Eukanuba Daily Care Sensitive Joints. Idd duur voer zegt iedereen altijd;)

Onze hond weegt 12 kilo er is dan aangeraden om 160 gram per dag te geven. Wij geven dus 2 keer per dag 80 gram. Een zak is 12,5 kilo en kost 40 euro. Als je even rekenend dan doen wij 2,5 maand met 1 zak.

Kortom wij zijn: 16 euro per maand kwijt aan brok *D

Kwa ingrediënten ligt het een beetje aan je hond denk ik ... die van ons heeft doordat hij zijn gewrichtje ooit gebroken heeft meer kans op het ontwikkelen van artrose en we voeren daarom deze brokjes op het aanraden van DA. Maar Eukanuba heeft heel veel verschillende soorten voer met allemaal een ander doel, wie weet zit er wat voor je bij ?

Onze hond heeft absoluut geen jeuk en ook de hond van mijn moeder eet eukanuba zonder jeuk :P :o

Eukanuba is ook een regulier voer, dus op basis van graan en een hoop chemische stoffen. Niet het beste voer op de markt dus en zeker niet voor die prijs. (is geen slechte voeding als je regulier zoekt, maar als je liever natuurlijker gaat is deze zeker niet ok. Net zoals proplan, royal canin, hills, europremium, alle bekende merken zeg maar)

Precies

Mizora

Berichten: 18137
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:29

Omdat cavom samen met carocroc de beste brokken zijn in dat prijssegment.

Eukanuba vind ik van de 4 in die kwaliteitsklasse (royal canin, eukanuba, hills en nutro choice) de slechtste (het merk waar de meeste honden problemen mee hebben). Het is op zich een prima merk, maar ik vind dat er te veel voor gevraagd wordt voor wat je krijgt.

Duhelo

Berichten: 28601
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:35

Mizora schreef:
Omdat cavom samen met carocroc de beste brokken zijn in dat prijssegment.

Eukanuba vind ik van de 4 in die kwaliteitsklasse (royal canin, eukanuba, hills en nutro choice) de slechtste (het merk waar de meeste honden problemen mee hebben). Het is op zich een prima merk, maar ik vind dat er te veel voor gevraagd wordt voor wat je krijgt.

Inderdaad, Eukanuba is het type: of uw hond doet het er goed op, of totaal niet. Er is geen tussenweg. (Alhoewel ik veel honden die het "goed" deden op eukanuba overgezet heb op Barking heads, en die deden het daar nog stukken beter op, beter op gewicht, betere vacht, minder ruiven, etc).

Een taste of the wild is niet zoveel duurder dan carocroc (weet nu effe niet de kiloprijzen uit mijn hoofd) maar toch wel stukken beter!

En dan vind ik nutro nog beter dan carocroc.