Goedkoop maar goed hondenvoer?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:36

MiniMouse schreef:
Ik snap niet waarom zoveel mensen Cavom adviseert? Je wil allemaal zo min mogelijk granen geven staat er dan bij. Terwijl er in Cavom voornamelijk graan zit?
Kan iemand mij dat uitleggen?

http://uitgelatenhond.nl/node/201

Omdat wij het al jaren voeren. Onze honden er zeer goed op reageren. Allemaal goed in hun bespiering en vacht zitten.

Bij ons op de club kun je ook precies zien welke hond cavom krijgt. Allemaal super in hun bespiering.

En enige brok was toendertijd waar onze berner geen rode vacht van kreeg.

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:25

Dus eigenlijk kan je daaruit concluderen dat granen helemaal niet zo slecht zijn voor een hond? Aangezien er zoveel honden zijn die het er super goed op doen.

mirriejj

Berichten: 3608
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:29

MiniMouse schreef:
Ik snap niet waarom zoveel mensen Cavom adviseert? Je wil allemaal zo min mogelijk granen geven staat er dan bij. Terwijl er in Cavom voornamelijk graan zit?
Kan iemand mij dat uitleggen?

http://uitgelatenhond.nl/node/201



Omdat mijn beide sporthonden het niet goed deden op vlees of graanvrije brok. Ik kon ze hiermee niet op gewicht houden en met cavom en toegevoegd paardenvet kon ik dat wel.

Nu staan ze sinds 2 weken als test weer op vers vlees, maar als ze weer af gaan vallen, dan krijgen ze weer cavom.

Ook hier kwamen ze door cavom heel mooi in de bespiering en de vachten zien er geweldig uit.

ClaudiaHS

Berichten: 8064
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:38

Ik heb verder niet alle reacties doorgelezen dus weet niet of het genoemt is, maar ik voer mijn honden beide Profine.
Vind het prima voer en ze doen het er goed.
Zelfs mijn Franse Bull die erg gevoelig is.
15 kilo kost €49.95

sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:39

Hier ook super tevreden over Cavon al jaren voeren wij dit aan onze honden + elke dag Smuldier vers vlees

Jong als heel erg oud doen hier super op

Ook krijgen de honden elke dag schapenvet over hun voer heen

Alles eet hier 2 maal daags hun bordje geheel leeg


Cavon, Smuldier en Schapenvet is een normaal prijs

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:22

MiniMouse schreef:
Dus eigenlijk kan je daaruit concluderen dat granen helemaal niet zo slecht zijn voor een hond? Aangezien er zoveel honden zijn die het er super goed op doen.

Dus iemand die iedere dag friet eet maar "het ook goed doet", eet ook gezond?

Anoniem

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:26

Nou het is simpel. Als mijn honden het op ander brok minder goed doen. En op cavom doen ze het super.

Waarom dan brok instoppen waar ze het slechter op doen :+ ook al is het op papier een betere brok.

Sport die ik beoefen met ze vergt veel ze. Elke dag traning. Zaterdagen naar de club toe. Dus ze moeten gewoon in top conditie zijn.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:35

Wij voeren hier wildborn en royal canin. Wildborn is vergelijkbaar met wolfsblut maar heb er twee die het erg goed doen op Royal Canin en niet op wildborn of het niet willen eten en een brok met graan wel. Ook deze honden lopen in de sport. Als de conditie en gezondheid past waarom dan veranderen.

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:50

love_western schreef:
Nou het is simpel. Als mijn honden het op ander brok minder goed doen. En op cavom doen ze het super.

Waarom dan brok instoppen waar ze het slechter op doen :+ ook al is het op papier een betere brok.

Sport die ik beoefen met ze vergt veel ze. Elke dag traning. Zaterdagen naar de club toe. Dus ze moeten gewoon in top conditie zijn.

Wie zegt dat je iets anders moet voeren dan?
Als het goed is voer je iets waarvan je merkt dat de hond het er goed op doet. Ja je kan altijd proberen of het beter kan, maar als dat niet het geval is is dat ook goed. Genoeg honden/katten die het op voer met veel graan goed doen, en genoeg die het beter doen op zo min mogelijk graan.

Anoniem

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:22

Ik wilde geen Cavom voeren vanwege de granen.
Toen onze hond een tijd allerlei granenvrij brok gegeven samen met smuldier.
Hij bleef schraal en wat dof.
Dan toch maar Cavom geprobeerd, omdat ik overal las dat ze er voller van worden...
Meneer is veranderd in een volbespierde, glanzende gezonde hond.

Hij krijgt elke dag een heel pak smuldier en wat handjes Cavom, en een schapenvet bonbon.
Dus tsja, ingredienten zeggen niet altijd alles.

biancalaylo

Berichten: 943
Geregistreerd: 04-10-11
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:32

20,- permaand voeren.. ik heb er 2 een staf en een pit. Zij krijgen beide een halve worst (barf) per dag. En de staf krijgt 1,5schep brok erbij. (caro croc, 35,- voor 15kilo) totaal ben ik voor hun ongeveer 180,- kwijt aan alleen het hoofdvoer per maand. En ze krijgen regelmatig nog lekkere kauwbotjes snoepjes of speeltjes.

Hhilde

Berichten: 7506
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:39

Mizora schreef:
Omdat cavom samen met carocroc de beste brokken zijn in dat prijssegment.

Ik vind Dog Lovers Gold daar echt wel boven zitten. En die zit in dezelfde prijsklasse.

mirriejj

Berichten: 3608
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 20:50

3,08 per kg tov 1,90 per kg vind ik dan nog een flink verschil.

Ik denk dat je met smuldier ook rond de 30 euro zult eindigen, dus dat lijkt me ook goed te doen?

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:57

love_western schreef:
Nou het is simpel. Als mijn honden het op ander brok minder goed doen. En op cavom doen ze het super.

Waarom dan brok instoppen waar ze het slechter op doen :+ ook al is het op papier een betere brok.

Sport die ik beoefen met ze vergt veel ze. Elke dag traning. Zaterdagen naar de club toe. Dus ze moeten gewoon in top conditie zijn.


Duidelijk.
En dat zou een mens niet kunnen met elke dag een portie friet als menu.?!

Dus iedere hond vereist toch zijn eigen soort voer.
De ene doet het beter op meer graan de ander op minder.
Dus van slecht of goed voer is dan eigenlijk niet te spreken.
Het is een aanpassing die je aan je hond doet.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:14

Ik voerde Taste of the Wild maar vond het ook te duur worden, wel een grotere en zwaardere hond dan een Golden. Heb toen een zak Cavom gekocht maar at hij niet. Voer nu Nutro Choice en heel tevreden over.

Hhilde

Berichten: 7506
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 23:52

Ik vind het ook gewoon gedeeltelijk logisch denken. Hoe hoog kan de kwaliteit van het vlees erin zijn als je 20 kilo voor vier tientjes krijgt? Of hoe hoog kan de kwaliteit van het opvulmiddel zijn? Er zit een wereld van verschil tussen bijvoorbeeld zoete aardappel, erwten, haver, mais of tarwe.

Mizora

Berichten: 18137
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 09:20

Hhilde schreef:
Mizora schreef:
Omdat cavom samen met carocroc de beste brokken zijn in dat prijssegment.

Ik vind Dog Lovers Gold daar echt wel boven zitten. En die zit in dezelfde prijsklasse.


Dit is de prijsklasse 1.75-2.25€/kg. Zowel cavom als carocroc hebben dikmakers in hun assortiement waardoor je er niet meer van hoeft te voeren dan een duurdere brok. Ik dacht dat dlg daar qua prijs wel een stukje boven zat.

mirriejj

Berichten: 3608
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:22

MiniMouse schreef:
love_western schreef:
Nou het is simpel. Als mijn honden het op ander brok minder goed doen. En op cavom doen ze het super.

Waarom dan brok instoppen waar ze het slechter op doen :+ ook al is het op papier een betere brok.

Sport die ik beoefen met ze vergt veel ze. Elke dag traning. Zaterdagen naar de club toe. Dus ze moeten gewoon in top conditie zijn.


Duidelijk.
En dat zou een mens niet kunnen met elke dag een portie friet als menu.?!

Dus iedere hond vereist toch zijn eigen soort voer.
De ene doet het beter op meer graan de ander op minder.
Dus van slecht of goed voer is dan eigenlijk niet te spreken.
Het is een aanpassing die je aan je hond doet.


Naar mijn mening is het een goed voer, als je hond het er goed op doet.

Ik ben ook een tijdje tegen granen in het voer etc geweest. Voerde vers of graanvrije brok, jammer genoeg hadden mijn honden daar toen echt niet genoeg aan en zaten slechter in hun vacht en bespiering dan nu op de cavom.

Hoe ze het nu op vlees gaan doen nu ze uitgegroeid zijn, dat weet ik niet, ik voer het pas sinds een week.

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 10:33

Wij haalde altijd hele grote zakken brok en diner bij de sligro, omdat toen onze 'pup' en de ouders dat al kregen bij de persoon die een nestje had, ze is nu 9 en we hebben zelfs een pup van onze toendertijd pup gefokt, allemaal sligro voer. Gaat goed, gezond goed op gewicht.

Voer was laatst op en de hoogvliet was nog open, daar een zak voer gekocht, gelijk aan de schijt ;(
Gauw terug naar de sligro.

Betaal geloof ik voor 15 kilo iets van 15€ hooguit

Nimmy

Berichten: 3952
Geregistreerd: 01-02-03

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 14:58

Sinds kort de switch gemaakt van smolke naar nutrivet. Een nog prima betaalbare brok met hoog vlees percentage (80% volgens mij in de puppy variant). Pup lijkt het er tot nu toe goed op te doen.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:10

Hier juist erg slechte ervaringen met Cavom. Ook een werkhond, maar een slechte vacht, hond zelf leek zo opgeblazen... Nu KVV, we willen niets anders meer!

Wel waren wij erg tevreden over Healthy dog. Met onze vorige hond ;)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 23:15

ik ben erg benieuwd wat ts nu gaat doen

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 19:34

ik voer altijd carocroc heel tevreden over :)
en me hondjes lusten het ook graag..
en ze doen het er goed op..

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 16:12

Ik voer nu aan mijn kruising Dogo Canario x Mechelse Herder ook Carocroc (de Large breed versie) en betaal hiervoor €39,45 voor 15kg.
Hond is gesteriliseerd en heeft aanleg om dik te worden, is dus ook te dik nu. Ik doe iets meer dan een maand met 1 zak brokken, maar ze heeft continu honger. Ook vind ik dat ze toch wel veel en vaak wisselende ontlasting heeft.

Ik ben dus ook opzoek naar ander voer, brokken (geen plek voor kvv of barf).
Zelfde prijsklasse als wat ik nu betaal, iets meer is niet erg als ik dan minder (of hetzelfde) hoef te voeren. De Large breed brokken zijn ook een stuk groter, de normale brokken kauwt ze niet op (ze schrokt niet), dus iets groter formaat brokken zijn gewenst. :')

Hebben jullie een idee welk merk (en eventueel soort) ik zou kunnen geven aan haar?

Hhilde

Berichten: 7506
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:08

Honden zijn niet gemaakt om te kauwen, dus een grotere brok zou ik onder aan je verlanglijstje zetten :)