Goedkoop maar goed hondenvoer?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:11

Hhilde schreef:
Honden zijn niet gemaakt om te kauwen, dus een grotere brok zou ik onder aan je verlanglijstje zetten :)


Euh?

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 23:58

Eoweyn_x schreef:
Hhilde schreef:
Honden zijn niet gemaakt om te kauwen, dus een grotere brok zou ik onder aan je verlanglijstje zetten :)


Euh?

Ja het klopt, dat is af te leiden aan het gebit.
Een hond heeft geen platte kiezen zoals wij mensen of paarden, koeien etc.

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 00:00

Toch ken ik veel honden die erg graag kauwen :)
Honden krijgen karkassen ook goed weg dus dat ze niet gemaakt zijn om te kauwen vind ik niet echt correct

Joelle1996

Berichten: 1339
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Gouda

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 00:45

Mijn Golden retriever reu krijgt een pakje smuldier per dag ik wissel met pens compleet en de normale complete. Ook haal ik rest botten (waar vaak nog veel vlees op zit!) Bij de marrokaanse slager die ze heel graag gratis aan mij weg geeft.

Nicje87

Berichten: 9855
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 01:40

Al onze werk honden krijgen barca. 40 Euro voor 20 kilo. We doen ongeveer een maand per hond per zak ermee. Alle honden doen het er goed op bij ons. (Herders en retrievers)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 07:12

Eoweyn_x schreef:
Toch ken ik veel honden die erg graag kauwen :)
Honden krijgen karkassen ook goed weg dus dat ze niet gemaakt zijn om te kauwen vind ik niet echt correct

Brokken en karkassen? Is ook echt niet zelfde karkassen zijn om te trekken en scheuren.brokken om td kauwen.niet te vergelijken.maar ze hebben inderdaad geen kauw tanden masar trek en scheur tanden

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 08:53

keona schreef:
Eoweyn_x schreef:
Toch ken ik veel honden die erg graag kauwen :)
Honden krijgen karkassen ook goed weg dus dat ze niet gemaakt zijn om te kauwen vind ik niet echt correct

Brokken en karkassen? Is ook echt niet zelfde karkassen zijn om te trekken en scheuren.brokken om td kauwen.niet te vergelijken.maar ze hebben inderdaad geen kauw tanden masar trek en scheur tanden


Ze moeten toch kauwen? Of scheuren ze het eraf en slikken ze het in 1 x door? Nee...
Onze hond en vele anderen kunnen prima kauwen, zoals iedere hond en bijna ieder dier. Maar dat zal dan wel een uitzondering zijn :')

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:20

Eowyn: ze hebben knipkiezen om het vlees te scheuren en knippen. Niet om er op te kauwen. Laten we wel wezen. Brokken zijn eigenlijk niet de natuurlijke brok van eten. Dus ik zou me over dat niet kauwen geen zorgen maken

Hhilde

Berichten: 7488
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:10

Inderdaad. Ze kunnen knippen en scheuren, maar ze hebben geen platte kiezen om eten te vermalen. Daarbij maken ze in de mond nog helemaal geen gebruik van enzymen om al te beginnen met verteren, dus kauwen zou nutteloos zijn. En op een brok kauwen zou ik juist niet willen, de zetmelen blijven aan de tanden plakken wat tandplak en dus tandsteen kan veroorzaken. Dan geef ik ze liever een snack om hun tanden schoon te houden :)

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:30

Ze hebben geen platte kiezen nee maar kauwen kunnen ze wel degelijk. Wat hebben al die kauwsnacks, zoals jij zegt, ivm tandsteen, dan voor zin?
Onze hond krijgt zo af en toe een gedroogde hondshaai en daar moet ie toch echt op kauwen. Sterker nog, hij wordt vreselijk chagrijnig als ie niets te kauwen heeft.

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:50

Kauwen en kluiven zijn 2 verschillende dingen. Kauwen is om je voedsel klein te krijgen voordat het naar de maag verdwijnt en kluiven werkt inderdaad ontspannend.
Overigens kan een hond altijd tandplak en tandsteen krijgen, ongeacht welk voer jij krijgt ivm. calcium wat in hun eigen speeksel zit.

Hhilde

Berichten: 7488
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:38

xSCWx schreef:
Kauwen en kluiven zijn 2 verschillende dingen. Kauwen is om je voedsel klein te krijgen voordat het naar de maag verdwijnt en kluiven werkt inderdaad ontspannend.
Overigens kan een hond altijd tandplak en tandsteen krijgen, ongeacht welk voer jij krijgt ivm. calcium wat in hun eigen speeksel zit.

Klopt, aanleg heeft er ook mee te maken. Maar met een geperste brok icm snel tandplak ga je wel heel hard.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:40

hoi heeft er iemand ervaring met wooof? zo te lezen is het erg goed voer.
Ik wou het proberen voor me 2 chihuahua pups die volgende aankomen hier..
Maar ik zou graag wat ervaringen willen horen over wooof
bvd Marina

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:48

En wat is het verschil tussen kauwen en kluiven? We zullen wel rare honden hebben want die kauwen graag op hun kauwbotten en dergelijke. :')

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:08

Zeeuwtje68 schreef:
hoi heeft er iemand ervaring met wooof? zo te lezen is het erg goed voer.
Ik wou het proberen voor me 2 chihuahua pups die volgende aankomen hier..
Maar ik zou graag wat ervaringen willen horen over wooof
bvd Marina



Dat zeggen ze zelf ja dat het erg goed voer is. Ik voer het aan mijn galgo, maar ben er nog niet heel enthousiast over. Mijn hond kreeg in het asiel persbrokken van woof4all. Nu dus wooof, maar op beide brokken is zijn ontlasting niet echt mooi, meestal te dun en hij poept ook veel te vaak. Het is wel een hond die erg gevoelig is op zijn spijsvertering en hij eet buiten ook best wel dingen volgens mij die hij beter niet kan eten, dus dat helpt niet.
Ik heb deze hond nog maar een krappe 4 weken en ben nog zoekende wat qua voer voor hem het beste werkt. Wij gaven eerst nog blikvoer bij, maar dat heb ik nu even geschrapt om te kijken of hij het op alleen brokken beter doet.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:18

Ik kocht altijd bij zooplus maar, http://www.bitiba.nl/ zit nog lager in de prijzen met heel veel dingen.
Ik heb dan geen hond, maar voor de katten koop ik altijd Applaws, 80% vlees. En ik koop altijd groot in, dat drukt de kosten ook. :j

xSCWx
Berichten: 7068
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:39

Wilawander schreef:
En wat is het verschil tussen kauwen en kluiven? We zullen wel rare honden hebben want die kauwen graag op hun kauwbotten en dergelijke. :')

Kauwen is zoals mensen met platte kiezen kunnen doen op eten. Het fijn malen voordat het naar de maag gaat.
Kluiven van honden is een hard bot krijgen en daar op kluiven.
Honden hebben geen platte kauw kiezen zoals mensen, paarden, koeien etc maar knip kiezen.
Dat bedoel ik met het verschil tussen kauwen en kluiven (op een bot).

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:40

Ik vind dat ook gewoon kauwen maar goed.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:49

Hi kent iemand Nero Gold? is dat wat of niet..

Eoweyn_x

Berichten: 3629
Geregistreerd: 30-09-12
Woonplaats: Daar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:54

Wilawander schreef:
Ik vind dat ook gewoon kauwen maar goed.


Ik ook :')
Honden moeten hetgeen wat ze eten toch ook fijn malen voor het naar de maag gaat?
Minder dan paarden en konijnen misschien, maar toch.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:42

Nee hoor. wolven trekken bv vrij grote stukken af en slikken dat zo naar binnen. vaak geven ze het nadien wel terug over om in hapklare brokken te verdelen en opnieuw op de eten. (zodat ze zo veel mogelijk eten binnen heb voor er bv een sterkere concurrent komt)
Maar een hond zal een stuk vlees niet gaan fijnmalen voor het in te slikken, want dat heeft geen toegevoegde waarde. Wij doen het om de substantie te mengen met speeksel zodat die enzymen hun werk kunnen doen. Een hond heeft die enzymen niet, dus maakt het niet uit of het een brokje is van 10 gram of een lap van 200 gram...

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 06:47

Air schreef:
yvje86 schreef:
Op de site van lotgering gekeken nadat hier werd gezegd dat selection croc niet al te best is.
Maar dat lijkt me wel eens wat om te proberen.
Alleen die bezorgkosten pffff.
Hoe doen jullie dat? Gezamenlijk bestellen?

Als ik het zo omreken scheelt het niet zo veel met de selection croc qua prijs mits ik de bezorgkosten kan drukken.


Probeer eerst gewoon eens Smuldier, gewoon bij de Appie, Jumbo etc. te krijgen.
Lotgering is niet de enige KVV, op voerwijzer.com vind je er nog veel meer en kan je ook zien wat bij jou in de buurt te verkrijgen is.


Smuldier voor 4 dagen gevoerd, ik ging er zelf bijna van over mijn nek wat een lucht bah.
Ook moest de hond er niets van hebben.

Gister 2 worsten van Lotgering gehaald.
Vanochtend 1e halve worst gevoerd (compleetvoer kalkoen met vis) en het was zó op.
Blijkbaar vind ze dit heerlijk.

Dus ik denk dat jullie me om hebben gekregen naar vers vlees :o .

En de prijs valt ook nog best mee als je let op de aanbiedingen.
Ik betaal bij de plaatselijke distributeur 1.80 per worst (vind ik best veel) maar als ik de aanbieding koop direct via Lotgering kost het me 1.03 per worst incl.bezorgkosten.

Duhelo

Berichten: 28583
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Goedkoop maar goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:11

worst van 500 gram of 1 kilo? Beide zouden nette prijs zijn, maar als dat voor 1 kilo is is het echt heel goedkoop!

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 12:53

Duhelo schreef:
worst van 500 gram of 1 kilo? Beide zouden nette prijs zijn, maar als dat voor 1 kilo is is het echt heel goedkoop!


500 gr.
Ik vind het best een verschil tussen lotgering en plaatselijke leverancier.
1.80 - 1.03 is toch 77 ct verschil per worst van 500 gr.
En dan wordt het nog thuis gebracht ook. Oké het neemt wel een deel vriezer in beslag.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 22:26

Deze vraag was mosterd na de maaltijd, dus weggehaald.

Maar mijn 9 jarige heeft opvallend schone en nog bijna witte tanden.
Zal wel niks met vlees eten te maken hebben.
Laatst bijgewerkt door A3a1 op 13-07-16 22:49, in het totaal 3 keer bewerkt