Buitenhond in huis nemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:11

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sommigen slopen nooit wat, anderen, soms wel :+ geloof dat we het ergste wel gehad hebben (ze is nu volwassen :') , soort van, blijft een rare dwarrelende vlinder), maar haar Eigen speelgoed moet gewoon stuk met haar voortandjes en als het stuffing bevat moet dat eruit...

Jis_

Berichten: 11596
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:24

Hier ook een soms sloperd, een Roemeen die voor het eerst en huis kwam te wonen. 1 keer ook een E-reader als kauwmateriaal gebruikt. :') Afstandsbedieningen blijft hij juist weer vanaf. Weet ondertussen wat hij aantrekkelijk vindt en berg alles goed op. Meubels doet hij niks mee.

Vraagje TS, kreeg de hond steeds nieuwe banken/stoelen of staat dat spul vanaf het begin er nog allemaal?

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 22:43

koenlover schreef:
@ GDG ik zal eens kijken voor die panelen, al vraag ik me af of het bij zo'n grote hond wel haalbaar en stevig genoeg is. Bedankt voor de tip.

@Eluna bedankt voor het delen van jou ervaring. Fijn dat jou hondje nooit iets kapot gemaakt hebben. Ik ben hier vooral bang voor omdat hij dat tot nu toe dus wel altijd heeft mogen doen. Maakte jouw hondjes buiten wel kussens stuk? Anders is het denk ik niet te vergelijken.

@Jis_ Onze benedenverdieping is op de gang na (is maar klein 1,5 bij 1,5 en een groot raam dus i.v.m. waken geen handige oplossing) een grote open ruimte. We hebben helaas ook een open keuken. Dus helemaal geen afsluitbare ruimtes op de beneden verdieping. Boven wil ik niet aan beginnen onder andere omdat dat gewoon slecht is voor de gewrichten. Daarnaast heb ik het liefste alle honden gewoon bij elkaar als het even kan.

Bedankt ook voor het delen van jouw ervaring Jenny01. Dat geeft goede moed!

Ik heb er zelf ook wel vertrouwen in, dat blijkt misschien niet helemaal uit mijn berichten maar ik ga vast van het ergste uit dan kan het alleen maar meevallen :+ . Ik vind het fijn om me goed voor te bereiden en zoveel mogelijk tips en ervaringen te horen zodat we het meteen goed aan kunnen pakken.


Buiten waren er idd wel brokken uit de kussens.. binnen nooit..

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 08:42

Bedankt voor alle reacties! Ik krijg er alle vertrouwen in dat het wel goed gaat komen. Ik denk zelf dat het belangrijk is om gewoon vanaf het begin af aan duidelijk te zijn naar hem en de tuin is misschien wel een idee mocht het slopen echt de spuigaten uitlopen, even kijken hoe dat gaat met waken. Het spreekt mij in ieder geval meer aan dan een bench al vind ik het wel weer sneu dat hij dan apart van de andere honden zit.

Maar zoals inderdaad al een paar keer genoemd wordt, 8 is voor zo'n grote hond natuurlijk al een redelijke leeftijd dus misschien dat hij door alle beweging en veranderingen niet veel anders doet dan slapen in huis. Mijn honden zullen wat dat betreft het goede voorbeeld geven :P

Mijn tuin is al omheind met heras met wilgentakken ervoor dus een kennel is dan denk ik niet nodig, hooguit een hondenhok of we moeten een oplossing verzinnen met de schuur. Maar ik hoop dat het binnen gewoon gaat lukken.

@Jis_ hij krijgt met regelmaat nieuwe banken/stoelen. Elke keer wordt het weer vakkundig uit elkaar gehaald :+ Voor losse spullen ben ik niet zo bang, mijn kat gaat ook met alles aan de wandel dus mijn huis is al katproof, losse spullen doen we niet aan :')

@Sjolvir jouw post zet me weer aan het denken :+

Ik klink misschien niet heel enthousiast maar ik wil er echt alles aan doen om het te laten lukken daarom ga ik hier vast uit van het ergste zodat ik op alles voorbereid ben. Als we hier aan beginnen willen we het namelijk ook afmaken en ons niet na 2 weken weer bedenken.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 09:07

Misschien is het al eerder gezegd, maar kan je hem niet eens een dagje mee naar huis nemen? Kijken hoe dat gaat voor je beslist?

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-17 09:17

Dat is een goed idee Sammyoo, daar heb ik helemaal niet aan gedacht! Al zal zo'n dag niet helemaal representatief zijn voor hoe het zal gaan, ik vind het wel een goed idee, bedankt.

Jis_

Berichten: 11596
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 10:11

:D ....Oké jammer dacht misschien sloopt hij ondertussen op zijn wat oudere dag niet meer.

Succes, wie weet sloopt hij bij jou helemaal niet, andere honden om zich heen zal vast ook schelen.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:44

dierenfan schreef:
Wat doet hij.nu op een dag en wat gaat hij zo op een dag mee maken? Voor mij heeft slopen te maken met verveling en stress. Ik heb nog niet 1 sloper gehad en geef genoeg dus ook niet te veel uitdaging.


Dat is lang niet altijd zo en wel erg makkelijk gedacht. Er zijn ook honden die slopen zonder te weinig uitdaging of stress. Ik heb 1 hond die echt ruim voldoende uitdaging krijgt en geen/weinig stress heeft. We hebben hem als pup gekregen en hij heeft dus altijd in huis gewoond. Toch sloopt hij, hij is uiteindelijk naar buiten de kennel in gegaan (een bench vond ik te klein om hem in op te sluiten) en krijgt regelmatig iets wat hij mág slopen. Dat laatste klinkt raar, maar als hij niks krijgt dan zoekt hij zelf uiteindelijk iets. Hij heeft er gewoon behoefte aan en er is geen touw aan vast te knopen wanneer. Verveling zou kunnen, maar hij traint meerdere dagen/avonden per week, krijgt regelmatig wat te knagen, heeft andere honden om zich heen enzovoorts.

@ TS, ik duim dat het gewoon goed gaat! Hij zal even moeten wennen aan het andere ritme, maar misschien is het al zoveel verandering dat het slopen vergeten wordt. ;)

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 20:33

TS, goed idee gewoon keer meenemen en alvast rond laten neuzen in je huis en kijken wat ie zoal doet. En je weet het uiteindelijk toch pas als je hem echt hebt.

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 12:12

Ik zal even updaten voor iedereen die zo lief meegedacht heeft en voor mensen die evt. in de toekomst nog op dit topic stuiten.

De hond is inmiddels 2 maanden bij ons in huis. Vanaf het eerste moment is het hartstikke goed gegaan. De eerste weken zijn wij zelf fulltime thuis geweest en hebben we het alleen zijn opgebouwd. Inmiddels is ze halve dagen alleen met de andere honden en dat gaat prima. Ze was meteen netjes zindelijk, heeft tot nu toe niets gesloopt (alleen een paar gaatjes in een hondenkussen gemaakt) en ligt braaf te slapen als wij slapen of niet thuis zijn.

Het enige puntje is dat ze het waken nog steeds erg serieus neemt. We hebben daarom nu altijd de gordijnen aan de voorkant dicht. Niet zo gezellig maar het werkt wel want als ze niets ziet hoeft ze ook niet te waken. Ze blaft nu alleen als de bel gaat en daar kan ik (en de buren) wel mee leven. Het enige is dat ze blijft blaffen tot de persoon binnen is of tot dat ik de deur weer dicht gedaan heb. Ik hoop dat we dat nog kunnen verbeteren, maar als ik zie hoe snel ze zich al aanpast ben ik helemaal tevreden.

Als we zelf thuis aan het rommelen zijn is het voor haar wel allemaal super interessant en kan ze niet ontspannen op de mand liggen maar dat is ook wel logisch omdat alles in huis natuurlijk nieuw is voor haar, ook daar oefenen we nog op.

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Buitenhond in huis nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 14:11

Wat een goed bericht! Fijn dat het zo goed gaat!