Wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:17

Joliieeenn schreef:
Weet er iemand hier een vergelijkbare brok van taste of the wild?

Mijn pup doet het er ontzettend goed op, vacht glanst als een spiegel, blijft mooi op gewicht en haar poep is eindelijk mooi vast. Ze heeft nogal gevoelige darmpjes blijkbaar. Het enige probleem, madame vindt het ineens niet meer lekker..

Doe ik er zo een beetje vlees over van taste of the wild dan eet ze het super graag. Maar anders nee.. met wat bouillon erover gaat ook nog maar liever dat vlees..

Dus iemand suggesties? :)

Applaws komt dan volgens mij goed in de buurt.
Maar mijn pup heeft dit maanden gehad vanaf t moment dat ie zn eerste hap vlees op had. Uiteindelijk met veel moeite hem weer aan brok gekregen(na een hoop merken geprobeerd te hebben) en sinds toen, van de een op andere dag eet ie gewoon weer volop brok mee.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:50

@ Joliieeenn: Acana, Canilove, Wolfsblut...

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:50

Wat grappig dat er wel reacties komen op de opmerkingen over wat het beste (en waarschijnlijk duurste) brok is, maar de opmerkingen over kliekjes en frikandellen worden overgeslagen. Gewoon een observatie....

Ik heb geen hond, maar die is wel onderweg. Het valt me op dat de discussie over voer zo ontzettend gaat over merken of methodes. Doet je hond het goed, prima, lekker kliekjes voeren toch? Ik vond t Duitse artikel mega interessant en lekker down to earth, maar ik kan me voorstellen dat niet iedere bokker t kan lezen. Hoe de discussie gevoerd wordt, komt voor mij bijna over als opschepperij. Ik snap dat iedereen het beste voor zijn dieren wil hoor, en daar is niets mis mee, maar de discussie wordt bijna gevoerd op een niveau van "ik heb dat wel voor mijn hond over en als jij niet het beste (lees: duurste) met je hond voorhebt, verdien je die hond niet." Hoewel ik moet zeggen dat in dit topic de kliekjes worden overgeslagen ipv bekritiseerd. Een hele vooruitgang wat mij betreft.

Ik realiseer me nu ik dit geschreven heb dat t misschien wat negatief overkomt. Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil alleen pleiten voor wat meer begrip, naar elkaar luisteren en common sense. Niet alleen in dit topic trouwens, maar in de hele discussie rond huisdieren en voer.

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:58

Ik heb geen problemen met kliekjes en eigenlijk zelfs niet met de granen of rijst in brok. Ik vermijd het liever wel omdat ik er eentje met een allergie heb. Ik heb wel een probleem met het feit dat sommige fabrikanten hun eiwit halen uit voornamelijk dierlijke bijproducten (vacht en veren). Het mag erin zitten, maar niet als hoofdaandeel.
bv mijn collega het zag eruit als vlees en dan lees je de ingrediënten. 45% vlees en dierlijke bijdroducten (oa 4% rundvlees)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:12

KPet schreef:
Wat grappig dat er wel reacties komen op de opmerkingen over wat het beste (en waarschijnlijk duurste) brok is, maar de opmerkingen over kliekjes en frikandellen worden overgeslagen. Gewoon een observatie....

Ik heb geen hond, maar die is wel onderweg. Het valt me op dat de discussie over voer zo ontzettend gaat over merken of methodes. Doet je hond het goed, prima, lekker kliekjes voeren toch? Ik vond t Duitse artikel mega interessant en lekker down to earth, maar ik kan me voorstellen dat niet iedere bokker t kan lezen. Hoe de discussie gevoerd wordt, komt voor mij bijna over als opschepperij. Ik snap dat iedereen het beste voor zijn dieren wil hoor, en daar is niets mis mee, maar de discussie wordt bijna gevoerd op een niveau van "ik heb dat wel voor mijn hond over en als jij niet het beste (lees: duurste) met je hond voorhebt, verdien je die hond niet." Hoewel ik moet zeggen dat in dit topic de kliekjes worden overgeslagen ipv bekritiseerd. Een hele vooruitgang wat mij betreft.

Ik realiseer me nu ik dit geschreven heb dat t misschien wat negatief overkomt. Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil alleen pleiten voor wat meer begrip, naar elkaar luisteren en common sense. Niet alleen in dit topic trouwens, maar in de hele discussie rond huisdieren en voer.


En laat ik dit nu net 1 van de meest vriendelijke topics vinden... Tja, over brokken en vers vlees kun je nu eenmaal meer zeggen dan over kliekjes. 'Oh, eet de jouwe 2 kopjes rijst? De mijne 3 hoor!' Ja nee, dat gaat dus niet...

Btw, buiten haar brokken krijgt mijn hond af en toe een lap vlees (merk van de Maxi Zoo, kan er even niet opkomen) en hier en daar wel eens wat van tafel. Maar rijst, pasta, brood etc lust zij bijvoorbeeld al niet. Wat krijgt ze nog? Vanavond staan er voor haar kippenniertjes, lever en hart op het menu. Die gaan wij vanavond slachten en zij krijgt de overschot :)

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:38

Mijn honden eten over het algemeen kvv van Lotgering omdat dat bij mij thuis al jaren werd gevoerd en ze het er goed op doen. Daarnaast krijgen ze regelmatig restjes van ons eten maar wel met mate en als beloning heb ik frolic (echt geen goede brok maar ze doen er een moord voor dus als beloning ideaal). Als uitzondering krijgen ze zo af en toe een bullepees. Al zijn die in een grote wat dikkere maat ook bijna niet meer te vinden.

Ik lees wel steeds vaker negatieve dingen over Lotgering maar ik heb nog geen goede vervanger gevonden en omdat mijn honden het zo goed doen op Lotgering laat ik het maar even zo.

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:55

DeMolenhoek schreef:
En laat ik dit nu net 1 van de meest vriendelijke topics vinden... Tja, over brokken en vers vlees kun je nu eenmaal meer zeggen dan over kliekjes. 'Oh, eet de jouwe 2 kopjes rijst? De mijne 3 hoor!' Ja nee, dat gaat dus niet...

Btw, buiten haar brokken krijgt mijn hond af en toe een lap vlees (merk van de Maxi Zoo, kan er even niet opkomen) en hier en daar wel eens wat van tafel. Maar rijst, pasta, brood etc lust zij bijvoorbeeld al niet. Wat krijgt ze nog? Vanavond staan er voor haar kippenniertjes, lever en hart op het menu. Die gaan wij vanavond slachten en zij krijgt de overschot :)


Daar ben ik het helemaal mee eens hoor! Ik heb me de laatste ivm komst van hondje natuurlijk wat meer ingelezen en de intensiteit waarmee de discussie (in het algemeen) wordt gevoerd vond ik best schocking. Misschien dat ik in dit topic reageer omdat hier juist eindelijk wat andere dingen naar voren kwamen dan die felheid.

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:26

Mijn Border Collie krijgt taste of the wild, prairiehond smaak :=
Het zijn graanvrije en dus glutenvrije brokken aangezien mijn hond enorm gevoelige darmen heeft en bewezen niet tegen gluten kan. Als tussendoortje krijgt ze speciale glutenvrije hondenkoekjes, en om te trainen heb ik pensbrokjes.. en soms krijgt ze een bot, ongerookt want daar krijgt ze diarree van...

sasja0705
Berichten: 1973
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:36

Mousmous schreef:
Jeetje, wat zijn onze honden dan vuilnisbakken :D

Onze 2 akita's hebben de hele dag beschikking over brok/dinerbrok van de Jumbo, 's-avonds krijgen ze blikvoer van de Jumbo of Pedigree.

Als ik thuiskom van mijn werk krijgen ze standaard ieder een frikandel. Voor de rest maakt het me helemaal niet uit wat er in gestopt wordt. Als we bijv barbecueen doen ze vrolijk mee.
Ze doen het harstikke goed en de dierenarts is zeer tevreden over ze.

Vers vlees stelen ze van de buurman. Die jaagt, maar laat nogal eens bijv een gans achter het huis liggen. Dan komen onze honden er mee aan en blijft er niet zo heel veel van over. Buurman heeft daar absoluut geen probleem mee :)

Oh ja, standaard beginnen we de dag met een plak leverworst :D



Dat bedoel ik nou .... ABAM :D :D :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:38

Ik heb veel honden het goed zien doen op kliekjes en goedkope brok. Wij voeren bewust geen kliekjes, maar om een andere reden. Hond weet nu heel goed dat wat op tafel staat voor ons en nooit voor haar is. En mijn man eet de pannen bijna altijd leeg, als ik meer maak gaat het toch nog op. :))

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 15:41

KPet schreef:
Wat grappig dat er wel reacties komen op de opmerkingen over wat het beste (en waarschijnlijk duurste) brok is, maar de opmerkingen over kliekjes en frikandellen worden overgeslagen. Gewoon een observatie....

Ik heb geen hond, maar die is wel onderweg. Het valt me op dat de discussie over voer zo ontzettend gaat over merken of methodes. Doet je hond het goed, prima, lekker kliekjes voeren toch? Ik vond t Duitse artikel mega interessant en lekker down to earth, maar ik kan me voorstellen dat niet iedere bokker t kan lezen. Hoe de discussie gevoerd wordt, komt voor mij bijna over als opschepperij. Ik snap dat iedereen het beste voor zijn dieren wil hoor, en daar is niets mis mee, maar de discussie wordt bijna gevoerd op een niveau van "ik heb dat wel voor mijn hond over en als jij niet het beste (lees: duurste) met je hond voorhebt, verdien je die hond niet." Hoewel ik moet zeggen dat in dit topic de kliekjes worden overgeslagen ipv bekritiseerd. Een hele vooruitgang wat mij betreft.

Ik realiseer me nu ik dit geschreven heb dat t misschien wat negatief overkomt. Dat is niet mijn bedoeling. Ik wil alleen pleiten voor wat meer begrip, naar elkaar luisteren en common sense. Niet alleen in dit topic trouwens, maar in de hele discussie rond huisdieren en voer.


Nee hoor, ik vind je post helemaal niet negatief!
Iedereen probeert het zo goed mogelijk te doen- vandaar ook dit topic. Je ziet vaak dat het toch snel over brok en vlees gaat, omdat veel mensen zich hier prettig bij voelen.

Duurder voer heeft vaak ingrediënten waarvan we denken dat het goed is, al houdt iedereen er zijn eigen mening op na.

Mijn hond is een 'moeilijke' eter, maar kliekjes eet ze goed en graag. Natuurlijk niet te gekruid, zo zoutarm mogelijk, etc..

Omdat ik vegetariër ben, krijgt ze dus blikvlees, gemengd met wat ik/wij eten. Ze eet met smaak, rent, speelt, glanst en haar ontlasting is perfect.


edit: ik heb ook het geluk dat mijn meisje geen schooiende schrokop is, haar eten is haar eten, dat van mij is dat van mij. Bedelen is gelukkig niet aan de orde bij ons

Ymke_Z

Berichten: 879
Geregistreerd: 21-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:45

Die van mij krijgt Carro Croc high energy 4x daags 75 gram, daarnaast krijgt hij rijst, pasta, aardappels en groente kliekjes.

Guus is een erg actieve (zenuwachtige hond) en alleen met de High Energy houd ik hem op gewicht (of ik moet enorm veel voeren van een ander voer). Ook is hij erg gevoelig op een lege maag en gaat dan gal braken. Vandaar 4x kleine porties, meteen bij het opstaan, tussen de middag, na het avond eten en voor het slapen gaan.

Daarnaast krijgt hij vaak nog koekjes en zo af en toe een (bevroren) Rodi burger of kuipjes (vers) vlees van de supermarkt of dierenwinkel.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:04

kiwiwitje schreef:
Joliieeenn schreef:
Weet er iemand hier een vergelijkbare brok van taste of the wild?

Mijn pup doet het er ontzettend goed op, vacht glanst als een spiegel, blijft mooi op gewicht en haar poep is eindelijk mooi vast. Ze heeft nogal gevoelige darmpjes blijkbaar. Het enige probleem, madame vindt het ineens niet meer lekker..

Doe ik er zo een beetje vlees over van taste of the wild dan eet ze het super graag. Maar anders nee.. met wat bouillon erover gaat ook nog maar liever dat vlees..

Dus iemand suggesties? :)

Applaws komt dan volgens mij goed in de buurt.
Maar mijn pup heeft dit maanden gehad vanaf t moment dat ie zn eerste hap vlees op had. Uiteindelijk met veel moeite hem weer aan brok gekregen(na een hoop merken geprobeerd te hebben) en sinds toen, van de een op andere dag eet ie gewoon weer volop brok mee.


Maar het rare is dus dat mijn pup niks van tafel krijgt. Ik kan mijn bord eten voor haar neus zetten maar ze komt er niet aan :+

De brok die ze heeft vond ze eerst zooo lekker, en van het moment dat ze in de puberteit kwam eet ze het met veel moeite, als ze dan echt niks anders krijft ..


Iedereen bedankt voor de suggesties! Ik ga eens kijken wat mij het meeste bevalt :)

Mijn zus voert nu de brokken van de van craenenbroeck en vond dit ook een goede brok. Iemand daar ervaring mee?? Haar hond eet alles en doet het op alles goed, maar die van mij is helaas niet zo gemakkelijk haha

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:07

Hond van de dochter van de buren doet het ook goed op dat voer. :j Zelf heb ik alleen een hekel om naar Cranenbroek te rijden omdat het er altijd druk is, vandaar niet gekozen voor dat voer.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:12

Oh ik moet zeggen het was te merken dat ik net een nacht heb gewerkt. Ik voer niet taste of the wild, maar Real Nature :+ foutje...


Ja voor mij is van craenenbroeck ook een heel stukje rijden.. maar de rest van de merken die me gezegd is moet ik via internet bestellen dus zoveel verschil maakt dat dan ook niet uit..

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:18

Lol real nature ken ik niet dus weet niet of het dan vergelijkbaar voer is wat ik heb opgesomd :+

odilia

Berichten: 1206
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Hongarije

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 19:38

ik heb bij mijn herder tig verschillende soorten en kwaliteiten brok gehad. In Ned. deed hij het uiteindelijk goed op de premium brok van cranenbroek, maar wel van smaak wisselen. En uiteraard krijgt hij de kliekjes erbij.
Nu hier in Hongarije als vanouds op de lidl brok (de rode zak) met honden salamie, dit is eigenlijk gewoon het afval vlees van verschillende dieren maar dan niet ingevroren.

Dus de duurste is niet altijd het beste voor je hond...Kan me voorstellen als je € 50 plus moet betalen voor een zak dat je vooral de naam betaald.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:08

Ik ben in trotse bezit van een Maltezer, voormalig fokteefje uit Belgische puppyfokkerij, vrijwel geen tanden meer, ze eet Duc, diepvries vers voer.

Sinds maand een herplaatser labradoodle van 1,5 jaar.
Volgens vorige baasje drama eter ;)
En idd hij wilde niet eten.

Via een vriendin en een dierenarts die zij kende hebben we nu Petfit voer.
Zit in blik, is volledig zonder toevoegingen, in blik gesmoord.
Als vegetariër ben ik heel blij met de keuze dat er ook biologische maaltijd bij zit, dieren die een goed leven hebben gehad.

En hij eet het!!! Nu al twee weken elke nacht ( ja het is een aparte, eet alleen snachts) zijn bak leeg.

En onze Maltezer eet het ook graag, ze is zelfs opgeleefd sinds dit voer.

Het komt uit Duitsland dus ik moet het steeds bestellen maar heb het er graag voor over.

Oude baasje kan bijna niet geloven dat hij zo goed eet.
Hij is gelukkig bijna een kilo aangekomen, hij was erg mager toen we hem overnamen.
En dat ondanks dat hij heel veel beweging krijgt.

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:02

Mijn hond krijgt nu Acana Classic kip. Prima brok, voor een niet al te gekke prijs.
Hij doet het er goed op, maar vindt het opeens niet meer lekker, dus ga vanaf vandaag over op Acana Classic rund.

Hond krijgt hier trouwens wel restjes van het avond eten. Het is vaak niet veel, maar hij vindt het zooooo lekker! Aangezien de basis goed is, denk ik niet dat het veel kwaad kan. Hij krijgt er in ieder geval niets van :D

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:10

Poedel(kruisingen) zijn zo leuk he, drama-eters voor het grootste gedeelte. Hier is ook natvoer hetgeen dat er het beste in gaat. Ik weet niet of je Yarrah natvoer wel eens geprobeerd hebt? (ik niet, maar wel allerlei andere soorten natvoer, biologisch voeren staat voor de dieren bij mij niet zo hoog op het lijstje)

Verder worden hier Lukullus natvoer (zowel de 300g zakjes als de 400g blikjes), Rocco (400 & 800g blikken) en renske vers (de 400g bakjes) altijd wel smakelijk gevonden, waarbij ik zelf een voorkeur heb voor lukullus zakjes en renske bakjes.

Op zich lijkt me Pet Fit ook prima, alleen vind ik het zelf een geruststellend gevoel als ik ook gewoon lokaal even snel wat kan halen voor als het niet uit komt met het voer (door vertraging bij de post of gewoon te laat bestellen). En zooplus (lukullus en rocco) is ook altijd heel snel met bezorgen.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 15:20


MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:42

Pippie krijgt Darf vlees. Doet ze het heel goed op, vacht is heel mooi geworden en ze poept echt tien keer minder :')

Bij de Fokker kreeg ze smolke, die verkopen ze hier in de buurt niet dus heb ik haar op een gelijkwaardige brok gezet, namelijk yami. Maar die puppy brok gaat tot 9 maanden dus moest ze over naar iets anders. Was zelf niet heel tevreden over yami dus ik vond het een mooi moment om vlees eens te proberen. Hoor daar altijd hele goede verhalen over en ben eigenlijk wel blij verrast :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:12

Mijn toekomstige pupje ga ik Carnibest geven. Het liefst zou ik ze 100% natuurlijk geven maar ik denk wel dat er belangrijke vitaminen in de puppybrok zitten, ik denk dat ik haar als ze wat ouder is enkele dagen per week KVV ga geven en voor de rest brok. Maar ik denk dat ik me wel eerst nog een stuk ga moeten inlezen over KVV. Daarom dat ik dit soort topics best wel interessant vind, wil uiteindelijk graag het beste voor mijn hondje. :o

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:43

Carnibest bevat een premix en bevat dus als het goed is alle belangrijke vitamines en mineralen. Ik ben zelf geen voorstander van enkelvoudige kvv's en al helemaal niet voor jonge dieren. Bij carnibest is de Ca:P:kcal verhouding ook op orde, in tegenstelling tot veel andere merken kvv. Deze kvv's zijn geschikt voor pups met betrekking tot deze verhouding:
Darf Natuur: 1.6%
Carnibest Natuur/Puppy: 1.2%
FarmFoodFresh pens en hart: 1.5%
FarmFoodFresh rundvlees compleet: 1.5%
Kivo Lam: 1.4%
Smuldier pens/vlees compleet: 1.4%
Smuldier vlees compleet: 1.3%
Lotgering vis: 1.5%

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:34

De waardes zijn inderdaad zeker op orde, daar heb ik op gelet. :)

Aan een pup puur KVV geven zou ik inderdaad nooit doen! Ik ga hoogstens als pup zijnde waarschijnlijk wel belonen met pure kip omdat goede natuurlijke beloningen vrij moeilijk te vinden zijn. En het is ook te gek om zoiets online te bestellen als je gewoon even een kip kan koken.