Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voer jij je hond?

 
Profiel   

Ah, maar dat verklaart het :)

Nu verharen ze dus normaal, eerst niet- ik had het zelf ook meer gelezen als 'bijna nooit haar jaarrond', maar het is dus heel wat anders.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 00:46 



 
Profiel   

Wij voeren onze rhodesian pup van 5 maanden het geadviseerde voer vanuit de fokker.

Dit is Jarco (natuurlijke voeding) en dan de puppy persbrok variant. En alaska vers vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 03:03 



 
Profiel   

cissi schreef
Mijn 3-jarige kruising Wetterhounteefje doet het prima op Darf Compleet (ze krijgt 1 blok per dag). Af en toe krijgt ze een stuk runderkophuid of een runderoor om te kauwen, want de Darf is weg voor je met je ogen kunt knipperen. Soms geef ik een restje boontjes, worteltjes of bloemkool als dat over is van het avondeten. En komkommer(schil) is haar favoriete snack.
Ze poept netjes 1 hoopje per dag en heeft een stralend gebit. Verharen doet ze wel flink maar dat wijt ik vooral aan het feit dat ze gecastreerd is.


Heeft denk ik ook echt met castratie te maken. :j
Hier een intacte reu en een gecastreerde reu. Eerste heeft prima, wel heel volle, vacht die netjes 2 keer per jaar verhaart en dat moet ik er dan ook uit kammen. De ander verliest het hele jaar door haar en dan 2 keer per jaar het gewone verharen er nog bij en het klit veel meer dan bij de ander. Sheltie en Collie mix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 12:53 



 
Profiel   

hier staan de honden op een combi van kvv en brok voor als ik vergeten ben vlees uit te halen of te weinig tijd heb om vlees te verdelen. Ik geef namelijk altijd wat gekookte groenten bij voor extra buikvulling, anders heb ik "zielige" honden die de hele avond op hun voerplek blijven staan kijken naar mij.

Brok is nu van Wolfsblut omwille van de samenstelling. Heb lange tijd een hypoallergene brok gevoerd op basis van aardappel en vis, maar nu omwille van een pup en verkrijgbaarheid overgestapt naar een "normale" brok ipv eentje uit de veterinaire lijn.
Kvv is van meerdere merken, maar altijd zuiver 1 diersoort omwille van ene voedselallergie bij 1 vd honden. En zoals ik eerder aangaf voeg ik altijd wat gekookte groenten toe en indien nodig wat extra gekookte aardappelen voor diegene die wat extra kunnen gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 09:09 



 
Profiel   

Hier krijgen ze tweemaal daags Smuldier vlees compleet en eenmaal daags brokken. Het blijven honden en die eten het liefst vlees. Dan maar zo echt mogelijk, zonder halve zalmkoppen te moeten voeren.
Noa heeft een vermoedelijke kip-allergie en krijgt daarom nu Real Nature Green Coast Mini. Ieniminie brokjes zonder gluten of kip. Tot nu lijkt het goed te gaan.
Damy krijgt momenteel nog Select Gold Active Mini, omdat hij moest bijkomen en dit de enige brok was die hij lustte. Helaas zijn die nu uit het assortiment, dus binnenkort krijgt hij ook een variant van Real Nature (Pure Country. Die had ik al gekocht voor Noa, maar bevat kip).

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 20:09 



 
Profiel   

Momenteel na alles geprobeerd te hebben incl kvv renske brok en mijn oudje leeft helemaal op! Jonkie eet het ook goed. Eindelijk een brok dat goed gegeten word!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 20:18 



 
Profiel   

Onze Cavalier een mengeling van Eukanuba sterilised, de labrador Real Nature Wilderness met zalm en de duitse herder pup farmfood :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-05-17 20:21 



 
Profiel   

Rebel_Jits schreef
Hier krijgen ze tweemaal daags Smuldier vlees compleet en eenmaal daags brokken. Het blijven honden en die eten het liefst vlees. Dan maar zo echt mogelijk, zonder halve zalmkoppen te moeten voeren.
Noa heeft een vermoedelijke kip-allergie en krijgt daarom nu Real Nature Green Coast Mini. Ieniminie brokjes zonder gluten of kip. Tot nu lijkt het goed te gaan.
Damy krijgt momenteel nog Select Gold Active Mini, omdat hij moest bijkomen en dit de enige brok was die hij lustte. Helaas zijn die nu uit het assortiment, dus binnenkort krijgt hij ook een variant van Real Nature (Pure Country. Die had ik al gekocht voor Noa, maar bevat kip).



Mijn hond jaag je weg met smuldier, of ander vers vlees... :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 03:11 



 
Profiel   

Ik ben net overgestapt van Canagan naar Acana. Ze poept zoveel met Canagan en blijft in de rui, dus nu eens wat anders proberen. Ze is afgespeend op KVV van Dogmeat maar daar bleef ze maar van aan de diarree en ben toen overgestapt naar brokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 10:27 



 
Profiel   

ik heb nu weer eens weekje dogmeat tussendoor gevoerd maar ga heel gauw weer terug op darf
echt een wereld van verschil :=
ontlasting is bij beide meer en minder consistent qua stevigheid (bij hem meer dan bij haar)
en wat meer vloeibaar boeren etc
ik ben er weer van genezen, dan maar wat meer geld neerleggen, honden doen het er vele malen beter op

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 10:40 



 
Profiel   

goed wat ervaring over dogmeat te lezen. Op onze vakantieplek bieden ze dit aan, wat voor ons heel handig zou zijn. Maar als de kwaliteit niet super is, dan rijden we wel rond voor ander vlees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 10:47 



 
Profiel   

kwaliteit is opzich niks mis mee petit, het is vooral wat vetter. En niet alle honden kunnen er tegen. Dat hebben we hier ook. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 10:52 



 
Profiel   

ik vind het er op zich best mooi uit zien, maar ze eten het hier ook niet heel graag.
bij haar uit zich dat in met lange tanden eten en haar bak niet leeg (terwijl zij echt modelletje kliko is , geef een snoepje en hoop dat je je vingers nog hebt ;) )
hij weigert gewoon categorisch bepaalde smaken

wat me wel opvalt met dogmeat, lotgering en nog andere merken , tov darf komt daar bij het ontdooien veel meer vocht bij vrij, darf is veel droger en qua structuur blijft het ook herkenbaarder

qua vet valt het volgens mij nog wel mee, lotgering is vetter denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 10:53 



 
Profiel   

Acana sensitive, voor onze Stabij van twee jaar. Hij doet het hier super op. Hiervoor had hij Prins maar hij bleef jeuk houden. Hij heeft een hele dikke, moeilijk loskomende ondervacht en hierdoor snel problemen.
Nu geen tot weinig last van.
Op vakantie gaat hij hetzelfde krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 10:59 



 
Profiel   

Sonja_vR schreef
ik vind het er op zich best mooi uit zien, maar ze eten het hier ook niet heel graag.
bij haar uit zich dat in met lange tanden eten en haar bak niet leeg (terwijl zij echt modelletje kliko is , geef een snoepje en hoop dat je je vingers nog hebt ;) )
hij weigert gewoon categorisch bepaalde smaken

wat me wel opvalt met dogmeat, lotgering en nog andere merken , tov darf komt daar bij het ontdooien veel meer vocht bij vrij, darf is veel droger en qua structuur blijft het ook herkenbaarder

qua vet valt het volgens mij nog wel mee, lotgering is vetter denk ik

Over lotgering heb ik helemaal geen positieve mening dus daar zal ik niemand mee lastig vallen.(eerder dramatisch dan ''niet positief''. Per pb mag het altijd. :)
Het is veel vetter dan kivo. (6/7% kivo tegen ongeveer 20% dogmeat.)Vandaar dat ik t vet vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 11:10 



 
Profiel   

Mijn Aus van 1,5 jaar krijgt Kivo Petfood en doet het daar erg goed op. Één keer per dag een mooie drol, zijn vacht is prachtig en hij is mooi op gewicht. Daarnaast krijgt hij elke avond een staafje lamspees of pens omdat het nadeel van vlees wel is dat het snel verteerd. Na 12 - 15u niet gegeten te hebben gaat hij gal spugen dus als ik hem 's avonds rond 18/19u eten heb gegeven en de volgende ochtend om 8/9u pas weer weet ik zeker dat ik 's ochtends wakker wordt gejankt omdat meneer zich niet goed voelt en gal moet spugen. Met wat lekkers voor het slapen gaan is er niks aan de hand :D Daarnaast krijgt hij op dagen van intensieve inspanning wat extra's zoals een varkensoor, pensstaaf of bot met gerookt vlees eraan.
Hij krijgt af en toe trouwens ook BARF menu voor de afwisseling en aangezien Kivo geen groente bevat stop ik ook nog wel eens wat groente in de blender. En van Kivo krijgt hij afwisselend Kivo compleet, Kip compleet, Rund compleet, geit, lam, eend, pens, vis en konijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 11:17 



 
Profiel   

6 vs 20% is toch een groot verschil en ik vind Kivo al vetter lijken dan de andere kvv's die ik geef. Ga nogmaals labels lezen denk ik :+
Tot hiertoe was mijn grootste zorg "enkelvoudige" kvv's vinden (botaandeel afkomstig van hetzelfde dier als het spier en orgaanvlees).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 11:38 



 

Ik geef Real Nature. Vind je enkel bij de Maxi Zoo. 70% vleesaandeel, graan vrij etc. Heb veel bekeken en vergeleken. Even getwijfeld om over te gaan op Edgard & Cooper daar die promo maakten met hun vers vlees in de brok etc. Helaas hebben die echt heel veel graan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 11:42 



 
Profiel   

Ik heb al het uitpluizen opgegeven sinds ik Léon heb overgenomen maar blijf het wel reuze interessant vinden, vooral de ontwikkeling van droogvoer en hoe je ermee belazerd wordt.
Mijn eerste BC kreeg toen in '92 gewoon brok uit de supermarkt en restjes ( hierover later meer :-) )
Dan in '94 moest ik zijn nestje grootbrengen ( moeders wilde niet, dus bracht de eigenaresse mij alle 6 puppies) 1 zon van hem heb ik aangehouden.
Toen kwamen merken als Eukanuba, enz op - in die tijd nog niet zo gespecificeerd . Natuurlijk "duur" moet goed zijn , en men wil ja alleen het beste... met gevolg dat mijn arme Matisse veel te snel groeide en behoorlijk wat problemen kreeg... Maarja , je gelooft erin , vooral omdat het toen ja hoofdzakelijk bij d da's te koop was...
Uiteindelijk zijn mijn jongens, toch nog 14 en 13 jaar geworden.
Hierna kwamen 2 stabijmixen... ook gewoon brok en restjes, af en toe wat vers... zijn ook redelijk oud geworden. Tako moest ik laten inslapen wegens kanker en Pake was op een gegeven moment gewoon op
En toen... toen kwam Léon , mijn Begische-tervueren-stresskip-herplatser. Heel grote reu maar bracht toen alleen maar 17 kg op de weegschaal, want zodra meneer bang is, stress heeft , te warm, te koud... dan eet ie nix.
Dat eerste jaar heeft hij mij echt gek gekregen hiermee want hij kon het dagen volhouden.
Fokker, eerste eigenaar en die eigenaar voor mij ( wat er nog tussen ligt, ben ik nooit achter gekomen) voeren Proplan... keek hij bij mij niet aan.
Dus op zoektocht gegaan: KVV = nada , Barf = neu , extra koken voor hem : ook niet...
Dus dan maar brok ... en toen begon het grappig te worden - als je je echt maar in verdiept ... want :

a) de meeste brokken ( duur en goedkoop) komen alleen maar van de 2 grootste herstellers vandaan.

b) hype om granen : ipv granen worden dus andere vulmiddel gebruikt : aardappel / rijst / mais - is dit zo veel beter ( oma zei altijd van aardappel gaan ze stinken :D ) ??

c) samenstelling van vlees en "dierlijke bijproducten" en enz - hier vond ik de uitzending van keuringsdienst van waarde geniaal

d) Da's die voer verkopen ( meest al RC maar ondertussen naar alle negativiteit hierom , dus ook andere ) : vele mensen geloven hierin ... maar als men de achterkant bestudeerd, de samenstelling
- no more words needed...

Terug naar Léon , ik heb zowat alle droogvoer die te koop zijn geprobeerd - hij at niets - of alles, mits een beker cremefraiche overheen.
Ook hartstikke ongezond maar op een gegeven moment maakt dit niets meer uit , als die maar eet.

Toen kwam de punt dat ik het echt niet meer wist en het echt zat was en toen... toen kwam :

ABAM

voor de geïnteresseerden, hier de link - weliswaar in Duits , maar een van de beste artikelen die ik ooit gelezen heb over hondenvoeding...

http://www.tierarzt-rueckert.de/blog/de ... 3&ID=19301

En daarmee kom ik weer op mijn eerste BC ... droogvoer , restjes en van alles wat.
Zoals al een paar keer hier in het topic ook benoemd : kijken naar de hond.
Voor mij dus geen hype meer , geen discussies welke brok nu de beste is, enz...

En Léon ? Inmiddels zijn wij 3 jaar verder en meneer heeft 27 kilo ( zou van mij nog 1 á 2 bij mogen, maarja ) en ik kijk gewoon wat past.

Ik ben bij de laatste brok gebleven ( Doglovers Gold ... alleen hebben die stiekem dan ook weer de samenstelling aangepast , maarja zolang hij het goed op doet ) .

Op stal staat altijd een volle bak - zodat ie kan snoepen en 's avonds krijgt hij een bak vol met de rest van het blik katten-natvoer en tussen door , resten van ons of n plak kaas/ worst , stukjes vlees, groenterestjes, enz enz - even ABAM.
Hij glanst, is fit, ontlasting top en geen gek verharen meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 11:51 



 
Profiel   

petitparis schreef
6 vs 20% is toch een groot verschil en ik vind Kivo al vetter lijken dan de andere kvv's die ik geef. Ga nogmaals labels lezen denk ik :+
Tot hiertoe was mijn grootste zorg "enkelvoudige" kvv's vinden (botaandeel afkomstig van hetzelfde dier als het spier en orgaanvlees).

Ja dat bedoel ik ook :D Kivo komt op mij niet over als vet. Maar ervaringen en meningen verschillen nog wel eens natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-17 11:52 



 
Profiel   

Van alles. Als we brok geven is het Dog Lovers Gold. Soms geven we een periode alleen brok, soms een periode alleen vers en soms een periode beide.
Qua vers ook van alles. Momenteel smuldier, ook wel eens Darf. En soms wat barf. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-17 13:52 



 
Profiel   

Weet er iemand hier een vergelijkbare brok van taste of the wild?

Mijn pup doet het er ontzettend goed op, vacht glanst als een spiegel, blijft mooi op gewicht en haar poep is eindelijk mooi vast. Ze heeft nogal gevoelige darmpjes blijkbaar. Het enige probleem, madame vindt het ineens niet meer lekker..

Doe ik er zo een beetje vlees over van taste of the wild dan eet ze het super graag. Maar anders nee.. met wat bouillon erover gaat ook nog maar liever dat vlees..

Dus iemand suggesties? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 05:46 



 
Profiel   

Grappig dat had ik dus ook. Mijn pitbull is een vreetmonster nr 1 maar liet ineens de brokken staan of at slecht. Ben nu over gegaan op Orijen en hij smakt weer als vanouds

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 06:42 



 
Profiel   

eerst hadden wij voer van Fokker. Op een gegeven moment vonden wij dat het niet zo lekker meer ging. Op zoek gegaan naar ander voer. Uitgekomen op Wooof. Ze doen het hier beide super op. En het is voordelig, wat ook leuk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 07:06 



 
Profiel   

Jeetje, wat zijn onze honden dan vuilnisbakken :D

Onze 2 akita's hebben de hele dag beschikking over brok/dinerbrok van de Jumbo, 's-avonds krijgen ze blikvoer van de Jumbo of Pedigree.

Als ik thuiskom van mijn werk krijgen ze standaard ieder een frikandel. Voor de rest maakt het me helemaal niet uit wat er in gestopt wordt. Als we bijv barbecueen doen ze vrolijk mee.
Ze doen het harstikke goed en de dierenarts is zeer tevreden over ze.

Vers vlees stelen ze van de buurman. Die jaagt, maar laat nogal eens bijv een gans achter het huis liggen. Dan komen onze honden er mee aan en blijft er niet zo heel veel van over. Buurman heeft daar absoluut geen probleem mee :)

Oh ja, standaard beginnen we de dag met een plak leverworst :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-17 07:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 11 [ 271 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen