Wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Machie

Berichten: 16018
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:23

Tegenwoordig krijgen ze kivo vers vlees. Daarnaast regelmatig wat brokken van alle merken. Ligt er net aan wat we hebben gewonnen op wedstrijden. Volgens mij hebben we in de ton nu royal canin agility, belcando (diverse smaaktjes) profine en fish4dogs. Van die laatste ben ik zelf het meest fan. Dat hebben ze tijdens onze vakantie ook gegeten.

Wispeltuur
Berichten: 1603
Geregistreerd: 06-09-09
Woonplaats: Helmond

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:35

Wij voeren ook renske en zijn ook niet meer tevreden. De kwaliteit is heel wisselend en de ontlasting is inderdaad ook niet al te best..

Ik zou graag overstappen op kvv maar helaas is er niet genoeg ruimte in de vriezer.

Voor nu heb ik ook nog geen idee wat ik als vervanging ga geven.

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:51

Ik voer mijn Mechelse herder

pers brok graanvrij van berntsen.
Ze heeft is gevoelig op granen en van een krokante brok kon ik me scheelvoeren en bleef ze erg schraal/Mager.
Gezien ze vol op in de staat ben ik voor een pers brok gaan kijken.
vervoglens liepen we tegen het probleem aan dat mevr sommige merken niet wilde eten.

Mijn jackrussel krijgt dc clouders, de Haring variant.
ook hij is overgevoelig op een hoop dingen.
waaronder granen maar ook veel dierlijke eiwitten kan hij niet tegen.

hierdoor valt bij de jack vlees dus af (dit hebben we wel lang geprobeerd. paard gaat bijvoorbeeld goed en hert ook maar ik kreeg toen te horen dat 1 diersoot niet goed is dus terug gegaan op brok.)
mijn mechel heeft zo veel vlees nodig dat dit mij financieel opbrak en op brok deed ze het naar mijn idee beter dus ook voor over op brok.

Jimbo
Berichten: 846
Geregistreerd: 16-11-05
Woonplaats: Berltsum

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:57

Mijn honden (x akita-herder en x lab) krijgen wolfsblut. De akita kruising heeft allergie en dit voer heeft verschillende smaken/soorten; eend, paard (hypoallergeen), konijn, vis (waaronder ook hypoallergeen) en dergelijke. Geen granen, wel zoete aardappel en ruikt lekker. hondjes eten het graag.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:35

Sonja_vR schreef:
Heb je al contact met renske opgenomen?
Ik zou Er wel een mailtje aan wagen


Heb ze inderdaad een mail gestuurd met de vraag of er iets veranderd is aan hun voer.. Omdat het dus bij beide honden is. Was het er een dan kon ik er nog inkomen dat ik met die hond verder moet gaan. Nog geen antwoord dus ben benieuwd!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:39

Wispeltuur schreef:
Wij voeren ook renske en zijn ook niet meer tevreden. De kwaliteit is heel wisselend en de ontlasting is inderdaad ook niet al te best..

Ik zou graag overstappen op kvv maar helaas is er niet genoeg ruimte in de vriezer.

Voor nu heb ik ook nog geen idee wat ik als vervanging ga geven.


Oke, het ligt dus niet aan mij. Wat vervelend zeg, eindelijk iets gevonden waar mijn hondje zelfs mijn eten voor laat staan veranderen ze het.

Ik weet het ook niet. Ik voer af en toe de zakjes van farmfood erbij maar die vind ik echt duur.. Zal woensdag maar eens opzoek gaan pff.. Misschien het merk brok wat ik gaf heeft ook nu vers vlees. Wie weet eet ze dat...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:41

Ben wel benieuwd naar het antwoord trouwens
Mijn schoonouders voeren het ook

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:01

Ik voer barf, stel zelf samen.
Doe dat als ruim 9 jaar, leuk om te doen, en de honden en katten vi/onden het heerlijk.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:03

Hier staat de hond (15 jaar, artrose en aanleg voor overgewicht) op de Hill's Metabolic Mobility.
Doet hij het heel goed op, mooi in de vacht, veel energie voor een oudje. Hebben hem echt zien opknappen :)

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:16

Joliieeenn schreef:
Jennyj01 schreef:
Welke smaak voer je?


Ze allemaal. Ik wissel elke dag van smaak.


Die van mij heeft dat wel eens als hij smaken met konijn krijgt. Maar misschien dat ze bij renske het antwoord weten.

Keell94

Berichten: 4059
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:38

KVV van Lotgering.

De onze kan niet tegen brokken, verschillende merken geprobeerd. met of zonder granen en toevoegingen etc. hij gaat overal van aan de dunne.

Voeren nu al 2 jaar KVV en dat gaat super!

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:42

Joliieeenn schreef:
Wispeltuur schreef:
Wij voeren ook renske en zijn ook niet meer tevreden. De kwaliteit is heel wisselend en de ontlasting is inderdaad ook niet al te best..

Ik zou graag overstappen op kvv maar helaas is er niet genoeg ruimte in de vriezer.

Voor nu heb ik ook nog geen idee wat ik als vervanging ga geven.


Oke, het ligt dus niet aan mij. Wat vervelend zeg, eindelijk iets gevonden waar mijn hondje zelfs mijn eten voor laat staan veranderen ze het.

Ik weet het ook niet. Ik voer af en toe de zakjes van farmfood erbij maar die vind ik echt duur.. Zal woensdag maar eens opzoek gaan pff.. Misschien het merk brok wat ik gaf heeft ook nu vers vlees. Wie weet eet ze dat...


waarschijnlijk zit er meer bot in waardoor je witte/kalkachtige stoelgang krijgt... Hier zie ik het soms en een keertje kan niet zoveel kwaad, maar als dat de standaard wordt, is er iets mis.

Zelf voer ik brok (Wolfsblut) en kvv (vnl Kivo, Dogmeat, Degomeat, Hunters Home en Kiezebrink soms naturis, Barfmenu, Alaska, Natudog) met gekookte groenten (de groenten zijn buikvulling en zorgen voor een volle buik en bijgevolg veel poep :+ maar liever dit dan jengelende honden )

Suusjepluus

Berichten: 791
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:04

Lana kreeg eerst Orijen. Maar nu die fabriek veranderd is en de samenstelling en er veel klachten zijn over de nieuwe brokken was ik overgestapt op Carnilove. Carnilove zalm ging ook heel prima en vond ze erg lekker. Uit nieuwsgierigheid ook Wolfsblut geprobeerd nu en dat gaat ook goed. Nu komt er binnenkort een pup bij en ben ik aan het puzzelen met puppybrokken, maar jeetje wat een keuze...

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:27

Ik voer mijn honden een geperste brok (op dit moment wooof) en smuldier. Daar krijgen ze vaak wat groente bij. Als snack krijgen ze oa, runderkophuid, konijnenoren, luchtpijp, kalfshoefjes ed :)

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:56

Yindey, wooof heb ik inderdaad eens op facebook voorbij zien komen. Kon alleen weinig vinden toen van de samenstelling. Maar mijn kleintje eet dus geen brokken helaas..

Ik heb antwoord gekregen van Renske. Nog snel ook! Ga het even plakken hier voor de geïnteresseerden.

Dit was het eerste antwoord op mijn mail:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wat vervelend dat u momenteel niet meer zo tevreden bent over Renske vers gestoomde maaltijden. Gaat het om de 395 gram of de 100 gram kuipjes? Kan het kloppen dat uw hondjes alleen op de lam een witte of beige/gele ontlasting hebben?
Echter is er aan onze maaltijden niets veranderd. Echter is het wel een 100% natuurlijk product, waardoor het nooit exact hetzelfde is. Daarnaast krijgen bijvoorbeeld de lammetjes, kippen etc. in de winter bijvoorbeeld ander voedsel dan in de zomer. Daarnaast spelen jaargetijde ook nog een rol.
Dit alles heeft invloed op de voeding.

Met veel belangstelling zien wij uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,



Dan heb ik een mail terug gestuurd met de vraag of ik dan eens kon proberen geen lam en kip meer te voeren. En toen was dit het antwoord:

Beste Jolien,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ons advies is om in eerste instantie alleen even de lam niet meer te geven. Zo kunt u kijken of het daaraan ligt.

Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,



Nu wil ik dit best proberen en hopelijk werkt het zodat ik niet weer het gedoe moet hebben om ander voer te vinden :+ Wat denken jullie hiervan?

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 20:15

Op dit moment voer ik persbrok van Jarco en 2x per week of zo kvv van rodi of smuldier. Eerst gaf ik farmfood brokken , maar 1 hond at dit met lange tanden, toen dogloversgold, omdat dit zo goed bekend staat. Maar ik vond dat ze hier veel van poepten en vieze scheten lieten. Jarco staat eigenlijk minder goed aangeschreven als de andere 2 maar ik ben er tevreden over. Ik kies wel de soorten waar het meeste vlees in zit, en volgens mij kan er van lam en eend weinig uit de bioindustie komen lijkt me... Ze eten het in ieder geval graag en zien er goed uit.

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:08

billionache schreef:
Hier staat de hond (15 jaar, artrose en aanleg voor overgewicht) op de Hill's Metabolic Mobility.
Doet hij het heel goed op, mooi in de vacht, veel energie voor een oudje. Hebben hem echt zien opknappen :)


Hier ook heel tevreden mee voor onze 13 jarige hond met HD! Hij vind ze lekker en doet het goed, krijgt af en toe Prins KVV omdat hij daar zo dol op is.

Ik snap discussie's omtrent huisdierenvoeding niet zo goed want ik vind dat er op de markt veel goede voeding is en de hele 'brokken-/-vlees zijn niet goed voor je hond' vind ik overbodig. Elke hond is anders en het belangrijkste is dat je hond het goed doet op wat hij eet.

Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:15

Ik voer mijn Hannoveraanse zweethond Acana. Zeer tevreden. Smaakvolle brok met een goede samenstelling voor een goede prijs. Ander voer liet ze telkens staan, dit blijft ze lekker vinden. Daarnaast krijgt ze via Dogbite nog lekkere dingetjes zoals pensstaafjes, kabeljauw e.d.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:33

Hier ook veel oor/huid problemen met het teefje. Maar haar broertje reageert ook op voer dmv verharen, onrustig worden en slechte ontlasting bij kip.

Heb eerst andere brokken geprobeerd. Toen over gegaan op Barfmenu. Omdat we wilde elimineren zijn we begonnen met 1 soort vlees, maar ze reageren toch vrij snel en om dan 6 weken door te zetten werd hem soms niet. Hert, rendier, lam, vis, paard geprobeerd met wisselende resultaten.

Omdat tijdens het vlees voeren, ze echt hele vreselijke oren kreeg toch de sensitive brok van dierenarts geaccepteerd, want ik wilde alles wel als er even rust kwam. 2 weken oren gedruppeld en werd echt beter gelukkig.
Maar haren op dr benen dun, snel rood tussen dr teentjes en anaalkliertjes vol. Op advies een andere sensitive brok waar de reacties dubbel zo erg op waren.

Heb toen de Acana met lam besteld, omdat die er vaak erg goed uitkomt als je leest. Ze krijgen het een week en het is nog niet perfect, maar wel aardig rustig. Ik geef deze nu 6 weken de tijd en dan kijken we verder of we doorgaan, maar tot nu toe zijn ze er rustig op.

Mocht ze helemaal rustig en oke zijn, wil ik misschien na een lange periode van rust nog eens gaan proberen over te stappen op kvv, of het erbij gaan geven.

De dierenarts had ons wel zure oordruppels meegegeven als onderhoud. Als de kuur met de andere druppels op waren, moesten we deze eens per week gebruiken. Het is een beetje vettig, maar hopelijk houdt het de oren netjes en schoon. Ene oortje had alweer een vuiltje voor ik dat moest doen, dus ben benieuwd of we een oorontsteking kunnen voorkomen.

Tijdens de heftige periode ook al eens zalmolie, schapenvet en hennepzaad geprobeerd, maar nooit 100% resultaat.

Ik denk wel dat het na haar sterilisatie erger is geworden, want ze was daarvoor juist heel makkelijk.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 13:46

Esirene schreef:
billionache schreef:
Hier staat de hond (15 jaar, artrose en aanleg voor overgewicht) op de Hill's Metabolic Mobility.
Doet hij het heel goed op, mooi in de vacht, veel energie voor een oudje. Hebben hem echt zien opknappen :)


Hier ook heel tevreden mee voor onze 13 jarige hond met HD! Hij vind ze lekker en doet het goed, krijgt af en toe Prins KVV omdat hij daar zo dol op is.

Ik snap discussie's omtrent huisdierenvoeding niet zo goed want ik vind dat er op de markt veel goede voeding is en de hele 'brokken-/-vlees zijn niet goed voor je hond' vind ik overbodig. Elke hond is anders en het belangrijkste is dat je hond het goed doet op wat hij eet.


Ik voer gewoon beide
Ook weer opgelost ;)

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:27

Joliieeenn schreef:
Yindey, wooof heb ik inderdaad eens op facebook voorbij zien komen. Kon alleen weinig vinden toen van de samenstelling. Maar mijn kleintje eet dus geen brokken helaas..

Ik heb antwoord gekregen van Renske. Nog snel ook! Ga het even plakken hier voor de geïnteresseerden.

Dit was het eerste antwoord op mijn mail:
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wat vervelend dat u momenteel niet meer zo tevreden bent over Renske vers gestoomde maaltijden. Gaat het om de 395 gram of de 100 gram kuipjes? Kan het kloppen dat uw hondjes alleen op de lam een witte of beige/gele ontlasting hebben?
Echter is er aan onze maaltijden niets veranderd. Echter is het wel een 100% natuurlijk product, waardoor het nooit exact hetzelfde is. Daarnaast krijgen bijvoorbeeld de lammetjes, kippen etc. in de winter bijvoorbeeld ander voedsel dan in de zomer. Daarnaast spelen jaargetijde ook nog een rol.
Dit alles heeft invloed op de voeding.

Met veel belangstelling zien wij uw reactie tegemoet.

Met vriendelijke groet,



Dan heb ik een mail terug gestuurd met de vraag of ik dan eens kon proberen geen lam en kip meer te voeren. En toen was dit het antwoord:

Beste Jolien,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ons advies is om in eerste instantie alleen even de lam niet meer te geven. Zo kunt u kijken of het daaraan ligt.

Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,



Nu wil ik dit best proberen en hopelijk werkt het zodat ik niet weer het gedoe moet hebben om ander voer te vinden :+ Wat denken jullie hiervan?


Op zich is het wel een redelijk advies, dan kun je in ieder geval uitvissen aan welke het ligt.
Lijkt een beetje op het uitsluitingsdieeet, maar vaak begin je dan met 1 vleessoort wat je niet vaakt geeft, 4 weken voeren en dan kijken of hij daar op reageert, dan diersoort erbij....etc.

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:02

Even een roep om hulp haha. Ik sta in de speciaalzaak en ik geraak er niet wijs uit. Ik wil de honden graag anders voeren maar er is zo veel keuze en ik hou ze niet uit elkaar.
Wat raden jullie aan voor 2 Engelse cockers, geen sport oid, gewoon huishondjes zeg maar. Eentje met oorproblemen.
Ze hadden deze opties qua diepvries:
Alaska
Runner
Tamro
Rodi
Farmfoodfresh
Frigera
Jolipet
Wolfs menu

En momenteel voeren we versele laga opti life medium adult brokken..

petitparis

Berichten: 15994
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:11

superpony schreef:
Hier ook veel oor/huid problemen met het teefje. Maar haar broertje reageert ook op voer dmv verharen, onrustig worden en slechte ontlasting bij kip.

Heb eerst andere brokken geprobeerd. Toen over gegaan op Barfmenu. Omdat we wilde elimineren zijn we begonnen met 1 soort vlees, maar ze reageren toch vrij snel en om dan 6 weken door te zetten werd hem soms niet. Hert, rendier, lam, vis, paard geprobeerd met wisselende resultaten.

Omdat tijdens het vlees voeren, ze echt hele vreselijke oren kreeg toch de sensitive brok van dierenarts geaccepteerd, want ik wilde alles wel als er even rust kwam. 2 weken oren gedruppeld en werd echt beter gelukkig.
Maar haren op dr benen dun, snel rood tussen dr teentjes en anaalkliertjes vol. Op advies een andere sensitive brok waar de reacties dubbel zo erg op waren.

Heb toen de Acana met lam besteld, omdat die er vaak erg goed uitkomt als je leest. Ze krijgen het een week en het is nog niet perfect, maar wel aardig rustig. Ik geef deze nu 6 weken de tijd en dan kijken we verder of we doorgaan, maar tot nu toe zijn ze er rustig op.

Mocht ze helemaal rustig en oke zijn, wil ik misschien na een lange periode van rust nog eens gaan proberen over te stappen op kvv, of het erbij gaan geven.

De dierenarts had ons wel zure oordruppels meegegeven als onderhoud. Als de kuur met de andere druppels op waren, moesten we deze eens per week gebruiken. Het is een beetje vettig, maar hopelijk houdt het de oren netjes en schoon. Ene oortje had alweer een vuiltje voor ik dat moest doen, dus ben benieuwd of we een oorontsteking kunnen voorkomen.

Tijdens de heftige periode ook al eens zalmolie, schapenvet en hennepzaad geprobeerd, maar nooit 100% resultaat.

Ik denk wel dat het na haar sterilisatie erger is geworden, want ze was daarvoor juist heel makkelijk.

Dit klinkt bekend...
Hier helpt het om weinig vlees te voeren en aan te vullen met gekookte groenten, aardappelen/rijst/pasta eventueel met (lijnzaad)olie als ze in gewicht mogen bijkomen. I know klinkt gek want je wil zoveel mogelijk van de koolhydraten afstappen. Maar hier ook een teef met continu vuile oren, algemeen wat jeuk en een zeer trieste droge vacht, schilferende rode huid.
Verder doet ze het ook beter op rund en konijn (purine arme vleesvarianten) dan lam en kip (purinerijk).

@granoek: ik zweer niet bij 1 merk kvv ik wissel tussen verschillende merken. Ik kies vnl diersoorten die laag in purinegehalte zitten omdat ze hier anders ook snel huid (en oorproblemen) krijgen. De eiwitgevoelige krijgt wat gekookte groenten bij om wat volume te hebben, anders bedelen ze de hele avond.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:40

Ik voer mijn zeeeeer kieskeurige labradoodle petfit uit Duitsland, is gestoomd vers vlees. Iets anders wilde hij nooit eten.
Vanalles geprobeerd Renske, KVV, duck enz enz. maar hij weigert het gewoon.

Nu toch ook een Edgar en Cooper geprobeerd en wonder boven wonder eet hij dat ook :)F
Voordeel is veel verschillende smaken, is vers maar zit in blik ( vind diepvriesvlees zelf niet handig) .
Hij eet van dit merk zelf af en toe de brokjes en dat is ongekend bij hem.
Groot voordeel is dat het gemaakt is van scharrelvlees en je hebt er ook biologische varianten van ( net als bij petfit)

Waarom ik buiten petfit graag iets anders wilde proberen is dat petfit alleen te bestellen is in Duitsland. Je moet minimaal voor bepaald bedrag bestellen. Edgar & cooper is gewoon via dierenwinkel te koop dus makkelijker .

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 14:59

Onze labrador krijgt Eukanuba brokken en onze jack russel brokken van Royal Canin. Als er 's avonds eten overblijft geven we dit aan de honden