Wat voer jij je hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:34

Amandavd schreef:
Ik voer hier Healthy Dog maar ik betwijfel of dit het goede voer is. Ze poept nog 3 keer per dag, niet altijd even mooie poep, ze heeft wat jeuk, ze eet met regelmaat gras etc.

Ik wil sowieso een geperste brok maar wat?

DARF misschien een optie? Prima kwaliteit geperste brok en erg smakelijk.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 20:45

petitparis schreef:
Gras eten kan ook stress gebonden zijn...


Dat kan ook idd.

Julia bedankt voor de tip!

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 21:40

Flowq schreef:
Flowq schreef:
Ik ben ook opzoek naar nieuw voer. Onze nieuwe 1,5 jarige witte herder krijgt nu Lidl (kreeg hij bij vorige eigenaar) maar ik wil over op betere kwaliteit.

2 dierenwinkels adviseerde Carocroc. Zijn hier ervaringen met deze brok voor honden? Onze katten krijgen het en daar heel tevreden over maar ben benieuwd naar anderen.

Daarnaast ook interesse om af en toe rodi en smuldier te gaan voeren maar daar moet ik me nog even in verdiepen :) is dat gewoon te vervangen door een brokmaaltjjd?




Die laatste 3 zijn toch al wel weer andere prijs. Bosch kende ik niet en spreekt me wel aan! Iemand daar ervaring mee?

Voerwijzer inderdaad doorgespit alleen staan Carocroc en bosch daar beide niet in.
Bosch een grote aanrader dus dan Carocroc?
Bedankt alvast voor het advies!



En Cavom? Daar ervaringen over? Dus Carocroc, Bosch of Cavom. Iemand die mij wilt helpen? :+

lor1_1984

Berichten: 12052
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 00:22

Ik voer mijn Shih Tzu 2x daags een handje Wolf of the Wilderness, smaken wissel ik een beetje af.
Soms geef ik wat natvoer, rauw vlees of kvv bij maar dat is meer voor de lekker.
Ivm de verhalen over graanvrij voer met aardappelen en erwten (blokkeren de opname van taurine) wil ik overstappen op een andere brok wanneer de voorraad weer aangevuld moet worden (december).

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:21

essiesilly schreef:
ik voer mijn honden een combinatie van kvv en barf (begonnen met alleen kvv, toen lang alleen barf maar ben vaak weekendjes weg dus dan is kvv gewoon handiger)

waarom ik vers voer.. zoals veel mensen begon ik gewoon met brokken voeren met mijn hond.
toen ik eens vroeg aan een vriendin hoe het kwam dat ik echt geen hond rook in haar auto en huis (3 grote honden) vertelde ze me over vers voeren (barf, dus zelf samenstellen) ik had er nooit van gehoord destijds en vond het dus best een eng idee om ribben, afgehakte zalmkoppen, of karkassen ed. te geven.
ik las me goed in op internet (vooral het forum van barfplaats.nl) en begon met kvv te voeren. mijn honden hadden overigens nergens last van en zagen er goed uit. "ze deden het dus goed op het voer"....
tot ik het verschil merkte.. schonere tanden, minder geur uit bek en vacht, en bovenal veeeel minder en wel stevigere, minder ruikende ontlasting ( *\o/* ) ik zag dus zeker de voordelen. ik begon mij nog meer in te lezen in zelf samenstellen en even later ben ik overgestapt op in het weekend zelf samenstellen en door de weeks kvv. dit heb ik niet heel erg lang gedaan want het zelf samenstellen vond ik geweldig leuk om te doen! daarnaast genoten mijn honden zoooo erg van het kluiven etc. dus vrij snel barfte ik heel de week. hierop werden de voordelen nog groter, honden ruik ik alleen nog als ze nat zijn of in de rui zijn (en dan alsnog veel minder als destijds op brok) de tanden hebben geen stukje tandsteen (ook de reu van 10 jaar niet) ze glanzen de pan uit, en het geeft ze zo veel voldoening!
inmiddels heb ik 2 nesten volledig op vers afgespeend en wat een feest was dat! mama jolie die haar konijn naar de pups bracht en daar neer gooide, de pups daar als kleine wolfjes op af stormde. pups ieder aan een kwarteltje en vooral FEEEEST als ze eten kregen! ook merkte ik verschil in nestgeur met vers afgespeende pups en brokken pups (de laatste vond ik beduidend stinken.. terwijl de eigenaar echt goed schoon was)
alle 18 pups zijn uitgegroeid tot heel sterke gezonde honden ( de genen die op de foto zijn geweest hebben allen HD A nbw rond de 40) .. toeval? geen idee..
maar ik heb zo duidelijk verschil brok vs (goed!)vers meegemaakt dat ik zeeeeker niet meer terug ga naar brok!

@ aranel, een kilo per dag vers is ook niet schreeuwend veel voor een opgroeiende hond die wellicht veel energie verbruikt. naar haar darmen zou ik eens laten kijken bij de DA.


Wat ontzettend leuk om te lezen Essiesilly! Wat zal het genieten zijn geweest voor jou ook om naar je nestje te kijken als ze met zijn allen het konijn opeten (toevallig een filmpje?)

Voor mensen die brokken willen voeren maar probleem-eters hebben: Arden Grange is een goede optie.

Ik voer zelf deels Barf en deels kvv. Beide honden vanaf pup en ze zijn er gek op en zijn kerngezond.
Mijn reu kreeg toen hij een maand of vier, vijf was ook een kilo per dag. Nu volwassen eet hij ongeveer 500 gram
Ze krijgen trouwens ook wel eens kliekjes, met name gekookte aardappelen en gekookte groenten.

Kvv geef ik van Florisvlees (barfplaats) afgewisseld met Carnibest, Darf en af en toe een ander merk. Ook krijgen ze met enige regelmaat Renske gestoomd van die doosjes. Daar zijn ze verzot op.

Kvv waar ik niet tevreden of op zijn minst mijn vraagtekens bij heb is van Lotgering, Naturis, Kivo.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 21:14

Ook een groot dilemma hier en ik geraak er niet uit. Ik dácht dat het goed ging, tot de fabrikant de brok veranderde en ik nu weer tob.. en tob.. en tob.

Vooraf informatie: Border Collie teef, geholpen, bijna 12 jaar; eet zo goed als alles en gaat gewoon prima.
Border Collie reu, niet geholpen, bijna 3 jaar; '''''probleemgeval'''''

De jongste is vanuit de fokker opgegroeid op vers vlees. Kivo. Thuis ben ik verder gegaan met Naturis. Ging altijd goed. Een poosje Lotgering geprobeerd; ging al snel mis dus gelijk gestopt. Toen Naturis afgewisseld met Petfood en de sh*t is begonnen na konijnmix/....nogeenmix.

Een hele poos alleen de donkere varianten vlees van Naturis geprobeerd. Dat ging 'oké.', maar uiteindelijk ook mis. Wat bedoel ik met mis? Rommelende darmen, tonen van buikpijn, gras willen eten, spugen.
Ik kan mij eigenlijk alleen maar een periode van nachten wakker liggen van zijn darmen en gedraai op het bed.
Na verschillende brokken te hebben geprobeerd met een nette poos er tussen, Wolf of the Wilderniss & Carnilove, overgeschakeld naar Edgard & Cooper Lam. De rust was wedergekeerd. Hond kwam terug in zijn groei, knapte helemaal op.

1,5 jaar later ... verandert de producent hier en daar iets in de voeding en ik ben terug bij af. Ik heb nu nog wat 'oude' verpakkingen weten in te slaan maar we zijn de sjaak. Door het geven van de oude voeding is het lichaam nog steeds niet helemaal lekker.
Binnenkort ga ik een bloedonderzoek doen om te kijken hoe het daar mee staat. Maar ... er moet een nieuwe voeding komen.

Terug naar vers vlees? Barf proberen? Maar hoe?????? Andere brok? Maar welke dan!?

Allergie is niet bekend .. maar hij kan gewoon buffelhuid kluiven aan, konijnenoren, hertenstukjes (behalve als t te 'vet' is), witvis, enzovoort enzovoort.

Ik 'durf' ook niet zo goed meer.... wie kan zich hier in herkennen en kan advies geven? Vanzelfsprekend hoop ik dat het op een vriendelijke manier kan, baasje is momenteel hopeloos. Ik wil net als iedereen een goede voeding.
Overigens wordt er wel met smaak en 'plezier' gegeten. Behalve als er buikpijn in het spel is, dan moet het wel dusdanig lekker zijn wil hij het aanpakken. Eenmaal wat gegeten dan gaat toch de bak voer naar binnen.

Wie op Bokt heeft het advies? Stel gerust vragen.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:07

De mijne heeft ook erg gerommeld met voeding. Veel jeuk en wisselende ontlasting. Hij heeft een jaar op Renske wild gestaan en sinds een paar maanden op orijen red brokken. Koekjes, kluiven e.d. Had ik al eerder in de ban gedaan. Hij krijgt wel eens een blokje kaas, komkommer of wortel maar verder niks. Ook wij voerden eerst kivo.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 17:14

Tja het is moeilijk te zeggen omdat niet duidelijk is waar het precies aan ligt. Ik zou geneigd zijn om over te gaan op bijvoorbeeld Carnibest kalkoen. Een betere kvv wat mij betreft, niet zo vet. Barf is ook een goede optie maar wel best een uitzoekwerkje. Maar je hebt dan wel meer zicht op wat je voert. De samenstelling van kvv kan wel eens verschillen.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:08

@xDenies: weet je wat er aan dz voeding veranderd is?
Ik weet dat alle petfoodmixen kip bevatten. De brokken wolf of wilderness en carnilove ook (ok slecgts een heel klein beetje, maar kan genoeg zijn) en bij edgar en cooper weet ik ook dat niet alle varianten kipvrij zijn. Ervaring leert mij ook dat veel kvv merken kip of eendenkarkas gebruiken als botaandeel en dat gaat hier ook geheid mis.
Kvv (mits goed labels lezen) of barf is de makkelijkste manier om allergieën of intolleranties uit te sluiten, zeker gezien je ook 100% pure gedroogde snacks kan verkrijgen per diersoort.
Hier na 2jaar sukkelen (misselijke hond, overgeven, diarree en huidproblemen) dmv eliminatiedieet en zoeken naar een geschikte brok nu een hond die goed in de spieren en vacht zit en goede eetlust heeft.
Ik voer kvv (verschillende merken, maar altijd 100% vis, rund, lam of konijn) en brok van Wolfsblut ( ok enkel de varianten die enkel en alleen de eerder geboemde diersoorten bevatten).

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 19:16

petitparis schreef:
@xDenies: weet je wat er aan dz voeding veranderd is?
Ik weet dat alle petfoodmixen kip bevatten. De brokken wolf of wilderness en carnilove ook (ok slecgts een heel klein beetje, maar kan genoeg zijn) en bij edgar en cooper weet ik ook dat niet alle varianten kipvrij zijn. Ervaring leert mij ook dat veel kvv merken kip of eendenkarkas gebruiken als botaandeel en dat gaat hier ook geheid mis.
Kvv (mits goed labels lezen) of barf is de makkelijkste manier om allergieën of intolleranties uit te sluiten, zeker gezien je ook 100% pure gedroogde snacks kan verkrijgen per diersoort.
Hier na 2jaar sukkelen (misselijke hond, overgeven, diarree en huidproblemen) dmv eliminatiedieet en zoeken naar een geschikte brok nu een hond die goed in de spieren en vacht zit en goede eetlust heeft.
Ik voer kvv (verschillende merken, maar altijd 100% vis, rund, lam of konijn) en brok van Wolfsblut ( ok enkel de varianten die enkel en alleen de eerder geboemde diersoorten bevatten).


Ik heb samen met mijn collega (werk in een dierenspeciaalzaak) de zakken bij elkaar gelegd. Enkel de lam was naar graslam gegaan en lamssaus er aan toe gevoegd. Ook iets omtrent erwten naar erwtenproteinen. Geen schokkende veranderingen dus.

Ik ben nog steeds vrij bleu met wat ik ga doen. Wellicht eens kijken naar BARF.
Een ex-collega voert Hunters Home vlees. Ik weet gewoon niet zo goed waar ik wijs aan doe. Het zal toch weer uitproberen worden.

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:20

Mja "lamsaus" daar komt mijn haar al van recht. Daar kan vanalles inzitten dat ze niet verplicht zijn te vermelden.
Alvast succes met je zoektocht.

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-18 20:23

Dankje.
Voeding was ook niet mijn eerste keus, maar je probeert op een begeven moment alles.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 02:54

Hier ook nog zoekende.

We hadden al enkele brokken geprobeerd, maar waren toen een eliminatie dieet gaan doen. Ze vielen alleen erg af en 6 weken duurt gewoon erg lang.

Teefje had weer oorproblemen, dus toen toch in overleg met da een sensitive voer gaan geven. Dar leek echt goed te gaan. Helaas begon 3 maanden geleden alles weer te rommelen, dus verder gaan kijken en toch de Acana lam gekocht. We zitten nu op 4 weken, maar ik ben er niet zo enthousiast over en dan is dat toch een beter brok.

Ze zijn beiden weer iets afgevallen, dus heb wat meer gegeven, maar lijkt nog niet veel te doen. Ze krijgen wel evel beweging, maar was nooit een probleem eerder.
Het teefje heeft problemen met haar anaal klieren en zou nu een darmbreukje hebben. NOg geen acute fase, maar zou geopereerd moeten worden.
Teefje had aan 1 kant weer wat viezig oortje en bijt best weer aan haar voetjes. Gelukkig maakt ze ze niet kapot, maar dat ze het doet is erg genoeg.
Reutje verhaart extreem en lijkt wat ''down'' te zijn.

Buiten dat is de Acana brok echt te klein voor ze. Het zijn kleine hondjes, maar bulletjes met een grote mond. Ze kauwen er niet op. ZE hebben al anti schok bakken, maar gister morgen hadden ze gegeten en rond half 5 's middags moest reutje opeens spugen en waren het nog grotendeels complete brokjes.
Verder spugen ze nooit en hebben ze stevige ontlasting.
Ik dacht dat het teefje wat last had en het juist te stevig is, dus geef ze weer zalm bon bons bij van biofood.

Ik las hele goede dingen van edgar en cooper, maar er is wel erg veel keus, ik heb wat vraagtekens en lees boven al mindere ervaring.

Nu wilde ik eigenlijk toch ( weer ) vlees gaan geven of de combinatie van vlees en brok. Voor deze problemen hebben ze ook dagen gehad dat ze barfmenu kregen, rodi burgers, smuldier en renske.

We denken wel dat de sterilisatie ook meetelt bij de problemen, gezien ook haar wat dunnere vacht op dr achterbenen.

1 dorp verder kan je diepvries halen, oa; alaska, kiesenbrink, carnivoer, farmfood, petman, haaksbarf, bandit,raw4dogs. Ze hebben ook barfmenu, maar die is ook bij welkoop bijv.
VLakbij zit carnibest.

Overigens denk ik dat het reutje niet zo goed reageert op kip. Hij heeft weleens wat slechtere ontlasting gehad na kip, zowel barfmenu als renske.

Het is echt heel lastig. Mn vorige hond had wat problemen en na een zoektocht deed zij het heel goed op smolke. De kleine had nooit problemen.
Toen dit teefje bij ons kwam, kon ze echt alles goed verdragen en kreeg ze ook pens en dergelijke zonder ooit problemen.Je gunt ze gewoon een goede voeding en ook wat extra's. Maar ook dat laten we verder al even weg.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 07:56

Ik heb Beer toen we het echt niet meer wisten tijdelijk op een vegetarische brok gehad. Daar is hij toen echt van tot rust gekomen. En vandaar uit ben ik gaan kijken naar een oplossing. Van Herrmanns heb je voer per diersoort in blikjes. Ik vond dat wel heel handig. Zeker voor de diersoorten waar hij snel op reageert. Kip werkt niet? Prima, dan gaan die blikjes terug naar de winkel en nemen we wat anders. Want op een bepaald moment had ik wel 4 aangebroken zakken staan. Dus dan werken blikjes beter.
En alle koekjes, oortjes enz heb ik weggedaan. Enkel een herten gewei heeft hij nog.

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:05

Voer blijft altijd lastig maar hier krijgen ze Cavom en Petsplace brokken geperste daar doen ze het goed op, en in de avond Smuldier compleet.. ik ben er tevreden mee en de hondjes ook..

saariewaarie

Berichten: 366
Geregistreerd: 15-01-09
Woonplaats: België

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:09

Onze border collie krijgt KVV. Ze is perfect op gewicht -ondanks sterilisatie - en heeft een prachtige vacht. Als ze wegens omstandigheden (vakantie, vergeten ontdooien ofzo) brok krijgt, krijgt ze darf vol bites. Doet ze het goed op.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:17

Mijn 2 Stabij’s krijgen ook KVV.

De eerste tijd stond ik te koren boven hun bakken (ik eet zelf bijna geen vlees). Nu gaat het redelijk.

Mijn 1 jarige hond was altijd een slechte eter maar nu heel goed. Hij vindt het super lekker, heeft goeie ontlasting (weinig!) en ziet er top uit. Moet oppassen dat ik wel genoeg geef, de adhv moet ik bij hem ruim overheen anders wordt hij te mager.

Mijn pup is nu sinds een week of 6 ook over op KVV en doet het ook super goed. Hij heeft soms wat harde ontlasting. Heb ook t idee dat hij er net iets teveel moeite voor moet doen.

Iemand daar misschien een tip voor?

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wat voer jij je hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 15:30

Ik hoor vaak de tip van zalmolie?

Ik ga vandaag even orienteren voor andere merken KVV. En uiteindelijk Barf.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:56

saariewaarie schreef:
Onze border collie krijgt KVV. Ze is perfect op gewicht -ondanks sterilisatie - en heeft een prachtige vacht. Als ze wegens omstandigheden (vakantie, vergeten ontdooien ofzo) brok krijgt, krijgt ze darf vol bites. Doet ze het goed op.


Onze honden zijn beiden geholpen en hebben eerder ondergewicht dan overgewicht, maar wij lopen veel met ze. Ik heb de porties al groter gemaakt.
Van kvv vind ik de aanbevolen hoeveelheid vaak ook wat weinig. Is hap, slik, weg hier...

Darf vol bites ken ik niet, ga ik opzoeken.


xDenies schreef:
Ik hoor vaak de tip van zalmolie?

Ik ga vandaag even orienteren voor andere merken KVV. En uiteindelijk Barf.


Ja, zalmolie wordt toch vaak gegeven bij huidproblemen. Maar omdat hun ontlasting wel erg stevig is en zij dus wat anaal/darm problemen heeft, maak ik hiermee ontlasting ook wat zachter.

Zijn er ook mensen die verschillende merken kvv door elkaar geven? Of alle diersoorten van 1 merk??

xDenies

Berichten: 13497
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 17:59

Darf Vol Bites sprak mij deels ook wel aan … maar ik durfde het niet. Ik ga nu van KVV Hunters Home voeren. Ik ga beginnen met alleen in het weekend. Ik heb Lam, Hert & Konijn, de snacks op die basis gaat ook prima. Dan kan ik vervolgens verder gaan kijken.

Ik voer voerde voorheen naturis en petfood door elkaar. Was geen succes. Alle diersoorten van naturis kon op zich wel. Naturis is nu echter wel zwaar achteruit aan t gaan.

Zalmolie bij huidproblemen ken ik niet. Wel voor de ontlasting. Voor huidproblemen denk ik dan weer eerder aan Paardenvet.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 20:09

superpony schreef:
Hier ook nog zoekende.

We hadden al enkele brokken geprobeerd, maar waren toen een eliminatie dieet gaan doen. Ze vielen alleen erg af en 6 weken duurt gewoon erg lang.

Teefje had weer oorproblemen, dus toen toch in overleg met da een sensitive voer gaan geven. Dar leek echt goed te gaan. Helaas begon 3 maanden geleden alles weer te rommelen, dus verder gaan kijken en toch de Acana lam gekocht. We zitten nu op 4 weken, maar ik ben er niet zo enthousiast over en dan is dat toch een beter brok.

Ze zijn beiden weer iets afgevallen, dus heb wat meer gegeven, maar lijkt nog niet veel te doen. Ze krijgen wel evel beweging, maar was nooit een probleem eerder.
Het teefje heeft problemen met haar anaal klieren en zou nu een darmbreukje hebben. NOg geen acute fase, maar zou geopereerd moeten worden.
Teefje had aan 1 kant weer wat viezig oortje en bijt best weer aan haar voetjes. Gelukkig maakt ze ze niet kapot, maar dat ze het doet is erg genoeg.
Reutje verhaart extreem en lijkt wat ''down'' te zijn.

Buiten dat is de Acana brok echt te klein voor ze. Het zijn kleine hondjes, maar bulletjes met een grote mond. Ze kauwen er niet op. ZE hebben al anti schok bakken, maar gister morgen hadden ze gegeten en rond half 5 's middags moest reutje opeens spugen en waren het nog grotendeels complete brokjes.
Verder spugen ze nooit en hebben ze stevige ontlasting.
Ik dacht dat het teefje wat last had en het juist te stevig is, dus geef ze weer zalm bon bons bij van biofood.

Ik las hele goede dingen van edgar en cooper, maar er is wel erg veel keus, ik heb wat vraagtekens en lees boven al mindere ervaring.

Nu wilde ik eigenlijk toch ( weer ) vlees gaan geven of de combinatie van vlees en brok. Voor deze problemen hebben ze ook dagen gehad dat ze barfmenu kregen, rodi burgers, smuldier en renske.

We denken wel dat de sterilisatie ook meetelt bij de problemen, gezien ook haar wat dunnere vacht op dr achterbenen.

1 dorp verder kan je diepvries halen, oa; alaska, kiesenbrink, carnivoer, farmfood, petman, haaksbarf, bandit,raw4dogs. Ze hebben ook barfmenu, maar die is ook bij welkoop bijv.
VLakbij zit carnibest.

Overigens denk ik dat het reutje niet zo goed reageert op kip. Hij heeft weleens wat slechtere ontlasting gehad na kip, zowel barfmenu als renske.

Het is echt heel lastig. Mn vorige hond had wat problemen en na een zoektocht deed zij het heel goed op smolke. De kleine had nooit problemen.
Toen dit teefje bij ons kwam, kon ze echt alles goed verdragen en kreeg ze ook pens en dergelijke zonder ooit problemen.Je gunt ze gewoon een goede voeding en ook wat extra's. Maar ook dat laten we verder al even weg.


Misschien kan je ze eens laten testen bij Eric Laarakker.