Konijnen niet te koppelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Konijnen niet te koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 20:47

We gaan het zeker nog proberen na castratie, helaas nog geen bal te vinden.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Re: Konijnen niet te koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 09:10

Gunther haar geslacht zou er nog verder uit kunnen, dat weet ik zeker ;)

Fransma lijkt in deze toch echt een ram, het is een pijpje, maar wel een pielemans van een jong rammetje of een ram die gecastreerd is. Gezien zijn leeftijd, zou ik er wel rekening mee houden dat het kan zijn, dat het een binnenbal operatie gaat worden, met grote konijnen wacht ik tot ze 10 maanden zijn als het zaakje niet wil indalen, dan worden ze toch operatief gezocht in de buik. Hopelijk gaat Fransma ze nog even laten zakken, tot die tijd zou ik ze goed gescheiden houden dat ze ook geen negatieve associatie met elkaars geur hebben.

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-17 21:55

Zo hehe eindelijk heeft Fransma ballen. Of nou ja balletjes, het heeft echt wel lang geduurd. Maar nu zo snel mogelijk hem laten castreren en dan na een paar weken buiten kijken of ze elkaar nu wel leuk vinden.
Vind nu wel de keus lastiger, want Gunther is nu ook een stuk relaxter en ook erg lief tegen de kindjes en Fransma heeft van de week wel even in onze kleine meid haar handje gebeten. En zij is pas 4 maanden en ze zat alleen maar bij papa op schoot. Dus dat vind ik dan wel weer een extra puntje om te overwegen.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Konijnen niet te koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:00

Uit mijn ervaring met konijnen komt het gedrag wel goed zodra ze iets ouder zijn en gecastreerd zijn. Ze worden vast al rustiger zonder die gierende hormonen. Mocht de koppeling daarna nog niet lukken lijkt de keus mij ook moeilijk maar dan voor het konijn kiezen dat het beste in het gezin past.

Succes en ik ben heel benieuwd of de koppeling alsnog slaagt.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Konijnen niet te koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:19

Het topic even doorgelezen en wil even zeggeb dat je niet op moet geven!
Mijn konijnen zijn echt eikels eerste klas. Er kwam een reus kruising apart bij en ze vlogen overal doorheen om met elkaar te lopen knokken. Echt ongelofelijk, 1 koppel tegen de reus.
Nu is het eerder een team en zijn Ze allemaal uitgebroken de tuin in (was al de bedoeling maar ze gingen zelf te vroeg) ik vond ze vanavond liggend naast elkaar in de tuin naast een gegraven tunnel :')
Het gaat hier om 3 hele bijzondere voedsters :')
Mijn castraat en andere voedster hou ik hier maar even buiten :')

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 22:31

zie je topic nu pas langs komen maar als ik je foto's bekijk zijn het duidelijk een ram en voedster( ben tt fokker geweest van de fransozen)
Wat bij mij niet voor de tt was zat gewoon in grote hokken en rennen bij elkaar en koppelde alles maar wel altijd op neutraal terrein!
Ik denk echt dat als je ram gecastreerd is en hij is niet meer vruchtbaar je ze opnieuw op neutraal terrein wel kan koppelen.
Zolang ze elkaar niet openscheuren valt t wel mee sommige zijn gewoon wat pittiger tegen elkaar en dan zie je indd de plukken om je heen vliegen!
Ben heel benieuwd of het je uiteindelijk lukt....zou ze iig wel even de tijd geven voordat je ingrijpt want dat maakt t elke keer wel een beetje lastiger.
Succes iig ts.

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Konijnen niet te koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 12:24

Ze hebben straks in de tuin echt veel ruimte om van elkaar weg te kunnen dus wil ze dan idd wel even de tijd geven. Ze mogen best even ruzie maken om misschien de baas te bepalen, maar er moet geen bloed rond spuiten haha.

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-17 20:46

Zo onze Fransma is alweer balloos. Afgelopen donderdag is hij gecastreerd. Dus nu nog even wachten en dan gaan we ze buiten proberen. We hebben ook een stuk gras gelegd in de tuin. Hopelijk laten ze dan een klein beetje heel straks. Maar we gaan het zien.
Morgen eerst even de dierenarts weer bellen voor Gunther, want zo te zien heeft ze oormijt.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Konijnen niet te koppelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 08:35

Alvast succes met koppelen ik hoop heel erg dat het nu wel lukt!
Succes met de oormijt.

rockwitch

Berichten: 11726
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-17 16:55

We hebben ze al een paar keer in de tuin samen gelaten. Onder toezicht van ons en na een paar keer even vechten en wat plukken haar die de rondte in vlogen zitten ze nu alweer de hele middag buiten zonder echte ruzie. Af en toe beetje achter elkaar aan en 1x even een paar seconden ruzie, maar het gaat stukken beter. Il wil ze nu zo snel mogelijk fulltime buiten want anders is het te koud. Gelukkig is het hier binnen's nachts ook maar 16 graden. Maar dat scheelt nogal met 6 graden. Dus we gaan straks hun binnenhok lekker inrichten en vullen zodat ze lekkere bedjes hebben en dan laten we ze hun binnenhok zien, dat ze weten waar het eten en drinken is en dan mogen ze buiten slapen. Luik naar het hok blijft open, want ze samen opsluiten zie ik nog niet zitten, maar met de hele tuin inclusief stuk afdak en het hok dus kunnen ze lekker hun ding doen.