Wie doet nog meer aan wildspotten?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lukka63
Berichten: 1421
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:44

ik woon in het bos,regelmatig reetjes en heel veel eekhoorns.
2 buizerds
zowel te paard als met de hond

Supervixen

Berichten: 12928
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 16:51

Ik doe het ook graag met mijn vriend. We wandelen ook vaak door de veluwezoom, deelerwoud, ginkelse hei, enz. Heerlijk.
We hebben van alles gespot.
Zwijnen, spelende dassen, hagedissen, vossen, boommarters, edelherten, moeflons, eekhoorns, adder, ringslang, hazelworm, allerlei roofvogels, raven enz.

Ik wil nog heel graag het vliegend hert een keer zien.

Favoriet is wild spotten in Zuid Afrika, Mozambique, Lesotho en Swaziland, dat heb ik vier keer gedaan. Geweldig!! Op mijn verlanglijst staat nog Botswana.

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:36

Het allerleukste wild wat ik trouwens ooit gezien heb zijn de elanden in Polen :D
Nog indrukwekkender dan de edelherten hier op de Veluwe :)

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:44

Ik spot zelf ook graag wild, nou heb ik het geluk dat ik in het bos heb gestaan met de paarden en daar dus heel veel ben tegengekomen namelijk;
reeën, wilde zwijnen, konijnen, hazen, konijnen, dassen, ringslangen, eekhoorns, vossen, marters en nog veel meer!
Ik blijf het verschrikkelijk gaaf vinden :D hopelijk kan ik binnen nu en 3 jaar op stage in Zuid Afrika (ik begin na de zomervakantie aan de studie diermanagement/wildlife :j)

Anoniem

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:15

Ik spot graag op eigen terrein. Heb daar ook een wildcamera voor. Ik zie elke ochtend een haas. Verder heb ik reeën gezien, fazanten, patrijzen, steenmarter, hermelijn, buizerd, slechtvalk, steenuil, ijsvogel, egel met jongen, eekhoorn... Nog nooit een vos. Die wil ik nog wel eens kunnen afstrepen. Een wolf lijkt me ook wel tof.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:22

Ik!
Ga niet opnoemen wat ik zoal heb gezien...want dat staat er een hele waslijst hier :')

Ik spot ook voor waarnemingen.nl en voor de Vogelbescherming.


Leuk dit topic! :)

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 22:31

Sabini schreef:
Ik!
Ga niet opnoemen wat ik zoal heb gezien...want dat staat er een hele waslijst hier :')

Ik spot ook voor waarnemingen.nl en voor de Vogelbescherming.


Leuk dit topic! :)

Leuk topic he Sabine :D wanneer gaan wij eens op pad?

Wat een leuke reacties en foto's komen er voorbij! Ik ga aankomend weekend naar de Eifel met wildlife studenten (ik als docent) dus ga vast heel wat tegenkomen!
Vanmiddag een klein rondje veluwezoom gedaan, en op een familie schotse hooglanders en een mega roofvogel niks tegengekomen.. helaas. De stier kwam ons wel achterna trouwens.. de familie lag ruim verspreid over het pad en we moesten dus met hond door de bosjes. Toen sloeg er een koe alarm en kwam de stier er vlug aangelopen. Best spannend haha.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 22:33

_AB_ schreef:
Het allerleukste wild wat ik trouwens ooit gezien heb zijn de elanden in Polen :D
Nog indrukwekkender dan de edelherten hier op de Veluwe :)

Gaaf, wist niet dat ze die hebben in Polen.
Heb ze wel in Zweden gezien bij een fokkerij/slachterij. Naja, eigenlijk een omringd stuk bos waar een schietruimte was waar ze dan heen gelokt werden. :')

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:57

_AB_ schreef:
Het allerleukste wild wat ik trouwens ooit gezien heb zijn de elanden in Polen :D
Nog indrukwekkender dan de edelherten hier op de Veluwe :)


Weet je nog waar dat was?
Ik ga over enkele weken naar Polen, zou ze graag zien :D

_AB_
Berichten: 3959
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 00:20

Jazeker! In het gebied rond de biebzra, moerasachtig gebied.
Morgen kan ik wel even vragen welke camping/dorpje we waren!

JoyCiej007

Berichten: 17424
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 03:36

LadyMadonna schreef:
Dit was niet voor zwijnen joyce, dit was gewoon op P1 en P2 op de hoge Veluwe tijdens het burlen... trekt bezoekers...
Maar als ik op die manier herten wil zien ga ik wel naar een dierentuin


Eh oh.....
-O-
Dat is ook not my cup of tea...!

Afgelopen avond weer getuige geweest van diverse edelherten en wilde zwijnen.
Zelfs een hele kudde wildzwijnen met de 2e leg jonkies die vlak voor onze neus overstaken.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 17:14

Gaaf Joyciej! Wist niet dat zwijnen een tweede leg hebben?
Ze waren wel vroeg dit jaar, rond januari waren de eerste jonkies te zien.

Super gaaf dat bokkers hier op eigen terrein wild zien. Ik woon natuurlijk gewoon in de stad.. Ik heb achter mijn huis wel een boom met twee koppeltjes duiven en een eksterkoppeltje. En daar kijk ik graag naar vanuit mijn balkonnetje :j
En laatst een bunzing in een wijkje bij Sonsbeekpark gezien, althans, hij was zo snel, dat ik denk dat het er een was..
Vossen heb ik trouwens nog nooit gezien, wel een keer een eekhoorn, bij afslag Hoenderloo op de Koningsweg in Arnhem.
Lijkt me ook leuk als jullie locaties er bij zetten. Ben ik altijd benieuwd naar.

Boswachters die voeren vind ik ook helemaal niks. Mijn docent vertelde dat de militairen op schietterreinen dat ook doen.
Sprak laatst een boswachter bij Planken Wambuis. Ondanks dat hij super leuk vertelde en wat kritiek had over Natuurmonumenten dat ze het stiltegebied open willen stellen voor mensen, reed hij wel heel de tijd rondjes over de paden in zijn dikke auto.. Dat snap ik dan weer niet..

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:19

In het GNR heeft de boswachter tegenwoordig een elektrische crossmotor. Ideaal, je hoort hem echt niet.

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 17:30

Ik woon in het buitengebied en rij in een scootmobiel heb eigenlijk altijd wel mijn fotocamera mee met 26 x optische lens en heb laatst nog een tijd lang een zwanenpaar met 5 jongen z on beetje elke dag gekiekt en gefilmd.

Ieder jaar op dezelfde plek komen de zwanen daar broeden.
Ik speur nu de weilanden af want ze zijn waar ze waren verdwenen.
Maar ze zijn ver weg denk ik , jammer.

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:17

Macs schreef:
Leuk topic he Sabine :D wanneer gaan wij eens op pad?
Zeeeer binnenkort, aangezien je mijn collega wordt <<) <<)

Vossen zitten veel richting Uddel Macy, kunnen we wel een keer samen gaan spotten.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 20:41

Sabini schreef:
Macs schreef:
Leuk topic he Sabine :D wanneer gaan wij eens op pad?
Zeeeer binnenkort, aangezien je mijn collega wordt <<) <<)

Vossen zitten veel richting Uddel Macy, kunnen we wel een keer samen gaan spotten.

*\o/* *\o/* *\o/*

_kimm

Berichten: 1792
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:57

Mag ik mezelf ook melden? Ik vind het ook heerlijk om de natuur in te gaan om van alles te bekijken en dan neem ik het liefst mijn fotocamera mee. Even snel wat foto's van mijn Instagram gehaald.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

De eerste twee zijn gemaakt bij de Amsterdamse waterleidingduinen en de laatste kwam ik toevallig tegen langs de snelweg. We zijn toch maar even terug gereden om een foto te kunnen maken

eponine
Berichten: 1598
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Brabantse!

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:07

Tja, met een passie voor walvissen en dolfijnen, en een vriend als natuurfotograaf, zijn we automatisch spotters! Onze reizen worden er bijna op uitgezocht. Maar we hebben ook een chalet in de ardennen, dus daar spotten we veel. Momenteel in Tsjechie, gewoon belachelijk wat je hier allemaal ziet! Edelherten, zwijnen, moeflons, reeen, bevers, dassen, vossen, damherten, sikaherten..teveel om op te noemen.
Hoge veluwe vermijden we, dat heeft naar onze mening niets meer met wild te maken, net als de oostvaardersplassen.

We zijn verschillende keren naar Canada en Amerika geweest voor de orca's en bultruggen, beren, elanden, en alle andere wat ik nog vergeten ben.

Ook in Scandinavie diverse malen geweest.

Polen en Roemenie staan nog op de wishlist, maar durven we niet zo goed.

O, en als wij onze hond meenemen, zien we absoluut geen wild, ja..heel hard wegrennend!

Thuis, in het zuiden des lands, gaat mijn vriend vaak op pad voor ijsvogels en bevers.

Goof

Berichten: 28948
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 15:01

Wat een geluk vandaag; we liepen met de hond in het Mastbos toen we ineens oo 2 reetjes stuitten. Ze stond direct aan het wandelpad en we zagen elkaar pas toen op 5 meter afstand waren. Superleuk!

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 17:18

Gaaf Goof!! Mooie momentjes.
Ik zit momenteel in de Eifel.
Gespot: rode eekhoorn
Bosbeekjuffertje (parend ook)
Roofvlieg
Buizerd
Wespendief
Pad met paddenziekte (myiasis)
Spitsmuis

Iemand van de groep zag ook een wezeltje op 2 meter afstand!
Dit is niet alles maar wel wat ik onthouden heb :+

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 11:53

Voor de spotters staat er een leuk vizier te koop in Apeldoorn:
https://www.cameratools.nl/occasions/oc ... -6-3-dg-o/

Werkt helaas niet te best meer in het half-donker maar verder een heel bruikbaar setje, denk ik zomaar.

Ik kan het helaas even niet verantwoorden naar m'n bankrekening

Anoniem

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:40

Er landde vanochtend bijna een buizerd op mijn hoofd toen ik een ritje maakte. Groot beest hoor, van dichtbij. Ik denk dat hij ons weg wilde jagen. Gelukkig geen echte aanval, we leven nog! Wild spotten is leuk, maar zo dichtbij hoeft nou ook weer niet. :+

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:45

safina schreef:
Er landde vanochtend bijna een buizerd op mijn hoofd toen ik een ritje maakte. Groot beest hoor, van dichtbij. Ik denk dat hij ons weg wilde jagen. Gelukkig geen echte aanval, we leven nog! Wild spotten is leuk, maar zo dichtbij hoeft nou ook weer niet. :+

Overdrijven is inderdaad ook een vak :D

Ooit een aanvlieging met een uil gehad. Ik fietste in het donker naar huis toen ik opeens iets door m'n haar voelde gaan en een moment later zag ik iets wits voor me uitvliegen, geheel onhoorbaar, dus dat kan bijna niet anders dan een uil gewest zijn.

Anoniem

Re: Wie doet nog meer aan wildspotten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 15:56

@ikke Hij maakte serieus een duikvlucht naar onze aanspanning. Geen idee waarom. Broedtijd is volgens mij voorbij.

ikke

Berichten: 37643
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 16:35

safina schreef:
@ikke Hij maakte serieus een duikvlucht naar onze aanspanning. Geen idee waarom. Broedtijd is volgens mij voorbij.

Nee, ik bedoel die Buizerd.

Maar wellicht zag hij jullie vanuit de lucht aan voor een lekker hapje maar kwam er al duikend achter dat ie zich in de maat vergiste?
Ik weet niet of ze aan een tweede broedsel doen in een seizoen, maar anders zou dat dus wel de reden kunnen zijn.