Bloed bij ontlasting kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 07:27

Catnip schreef:
Zeker dat het helderrode bloed niet uit zijn, eh, plassertje komt? Bij een fikse blaasontsteking of een urinebuisverstopping zie je ze ook wel heldere bloeddruppels verliezen.

Zeker weten doe ik het niet helaas... maar voorheen verloor die ook bloed en dat was duidelijk dat het uit zijn achterkant kwam, want toen zat alles eronder.... ik zie druppels dus het zou van beide kunnen zijn.

Ik ververs zijn drinkwater twee keer daags en heb wel het idee dat die goed drinkt... natvoer is die heel moeilijk in, heb jullie nog een lekkere tip? :p

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:35

Ik zou voor een second opinie gaan. Nieuwe blik erop, want wat ik lees over je huidige DA zou ik daar niet zo snel meer heen gaan. Ze laten toch behoorlijk wat steken vallen .

Ruby1995

Berichten: 4164
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Bloed bij ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-17 07:36

Even nog een toevoeging: net in de kattenbak gekeken en hij had alleen geplast, geen bloed te zien, wel zag ik nog klontjes grit met bloed en poep denk ik..

Ik denk ook dat ik maar terug ga naar een da en specifiek naar een bepaalde da vraag, want vind het erg lang duren en het zijn best wel wat druppels....

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:15

Wat mijn katten (die echt maar weinig soorten natvoer lekker vinden) echt heerlijk vinden is Cosma nature tonijn.
Hier doe ik flink water bij.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Bloed bij ontlasting kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 08:28

Waar is bij het ontlastingsonderzoek allemaal op getest? Ik adviseer bij problemen met de ontlasting bij katten eerst een volledige lab PCR test te doen, waarbij alle parasieten, bacteriƫn en virussen worden meegenomen. Maargoed ik weet niet wat voor test je hebt gedaan.

Ik testte zelf bijvoorbeeld (heb een Cattery) regelmatig op giardia, tritrichomonas en coccidiose, maar bij een volledig PCR profiel kwamen er toch nog wat andere dingen uit die we gericht konden behandelen.

Finidiar kan je imo altijd om vragen bij je DA ter ondersteuning van de darmen, en verder zou ik zo min mogelijk voerwisselingen doen. Even een tijdje op 1 soort voer laten staan zodat de darmen tot rust kunnen komen.