Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Leuke DIY dingen voor je kat

 
Profiel   

Hallo! Over een tijdje ga ik verhuizen en ik heb echt super veel zin om in mijn nieuwe huis een super toffe krabpaal zelf te maken... Of eigenlijk dacht ik aan een kasteel, zoals deze :D

Kasteeltoren: http://i.imgur.com/P1ARWFX.jpg
(Stap voor stap: http://imgur.com/user/Ohmagrathea/favorites/sklvY )

Of dit:
[ img ]
(Stap voor stap: http://www.goodshomedesign.com/diy-plywood-cat-castle/ )

Er is best veel leuks op het internet te vinden en ik was benieuwd naar of er bokkers zijn met mooie bouwwerkjes voor hun kat :) Misschien dat er anderen ook inspiratie op kunnen doen. Hoeft trouwens niet per se een kattending te zijn, voor andere dieren kun je natuurlijk ook leuke dingen maken :)

Ik ben benieuwd naar jullie creaties/voorbeelden!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 20:21 



 
Profiel   

Leuk idee om zelf te gaan bouwen. Wij hebben ook zelf een bouwwerk in elkaar geknutseld.

[ img ]

Palen zijn van tuinhout om het mainecoonproof te maken. Plateaus zijn van dik MDF. Onderaan zit nog een huisje en de grondplank is sinds kort bekleed met laminaat omdat onze viespeuken er altijd prooien zaten te eten.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 14:46 



 
Profiel   

Wat leuk! Wat is dat voor blauwe stof?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 15:53 



 
Profiel   

Oe leuk topic! Ik vind mijn krabpaal zo lelijk staan in de woonkamer (matcht ook kwa kleur niet bij mijn interieur) dus overweeg ook wel eens om iets te (laten) maken. Het kubusidee van, ik meen, Katt3 vind ik ook erg leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 16:19 



 
Profiel   

Onze paal is bekleed met tapijt. Geen gedoe met sisal. De palen met goedkoop tapijtje van de hornbach, het blauwe wat betere kwaliteit van de kwantum (echt duur tapijt en 3 mainecoons gaat bij ons niet samen :o )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 18:24 



 
Profiel   

Leuk topic!
Wij hebben een krabton in de hoek van de woonkamer staan, staat beter dan zo'n paal vonden wij.

Dat kasteel vind ik echt leuk, Zooplus heeft ook zulke leuke huisjes <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 18:31 



 
Profiel   

[ img ]

Mijn zelf gemaakte krabpaal :D
Frame gemaakt door de vader van een collega, en daarna zelf bekleed (heel mooi zoals je ziet haha) en beschilderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 18:40 



 
Profiel   

Ik volg, ben benieuwd naar leuke ideetjes :D

In dit topic staat echt een gave krabpaal! Prachtig gemaakt! [BB] [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 19:21 



 
Profiel   

TrIjNiE__ schreef
Ik volg, ben benieuwd naar leuke ideetjes :D

In dit topic staat echt een gave krabpaal! Prachtig gemaakt! [BB] [VOLG] Katten klim en krabpaal maken.


Wauw! Zoiets zie ik ook wel op Pinterest voorbijkomen. Echt prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 20:59 



 
Profiel   

Ja die had ik ook gezien! Maar ik wilde niet in een ander topic gaan roepen dat ik ook iets wilde doen :D

Hier: http://www.ikeahackers.net/category/ideas/Pet-furniture staan ook onwijs veel leuke ideeën om met Ikea meubels kattenmeubels te maken. Bijvoorbeeld met Lack-tafeltjes:
[ img ]
http://www.ikeahackers.net/2015/03/kitt ... unger.html

Of deze super simpele hangmat van een droogrekje en een fleece dekentje:
[ img ]
http://www.ikeahackers.net/2014/11/dreamcatcher-2.html

Ook veel gezien op deze site: oplossingen om je kattenbak weg te werken :j Blijkt dat een kast op zijn rug leggen echt super effectief is. Luikje erin maken en klaar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-17 22:33 



 
Profiel   

Dat kasteel is wel een heel tof idee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-17 20:26 



 
Profiel   

Ik schop het topic weer even omhoog!
Onze katten liggen de laatste tijd een beetje overal in huis en dan vnl op de mooie kussens in de zetel. Daar zijn mijn ouders niet zo blij mee, steeds al die haren etc. Dus heb ik vandaag van een van de kussen een mandje gemaakt. Vulling uit wat oude kussens gehaald en er komt een nieuwe hoes om het grote kussen, iedereen weer blij! :)

[ img ]
Kussen is 70x70 cm
[ img ]
[ img ]
En ze gaat er nog in liggen ook :D

Nu was mijn idee eigenlijk dit :')
[ img ]
Iemand ervaring met het maken van kattenmandjes? We hebben nog een kussen namelijk die ik mag gebruiken, en deze keer wil ik het beter doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 20:50 



 
Profiel   

Leuk! Wat heb je precies gedaan met het rode mandje?
Ik zag een keer een voorbeeld van hoe je zo'n mandje maakt als de onderste, dan moet je een (kinder)dekbed verknippen en oprollen voor de rand en een rond stukje voor het midden knippen. Al liggen die van mij in gewone mandjes met alleen een zachte ronde buitenkant en alleen een stukje stof als onderkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 21:01 



 
Profiel   

Ik heb in het midden eerst een cirkel gestikt en opgevuld. Dan een grotere cirkel rondom de kleine uitgeknipt en die weer vastgestikt en opgevuld :) Daarbij heb ik de bovenste laag zeg maar een kleinere diameter gegeven dan de onderste cirkel, om het effect van de opstaande rand te proberen creëren :) Zoals bij dat mandje de ruitjes een kleiner stuk is dan het bruine. Snap je? :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-17 21:05 



 
Profiel   

[ img ]

Poging 2 tot het maken van dat mooie mandje, ik geef het op :') Uren werk ingestoken, veel met de hand genaaid, en dan krijg je dit -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 16:53 



 
Profiel   

Aww :(:) het ziet er nog best prima uit vind ik hoor! En als je kat het maar leuk vindt toch ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 08:04 



 
Profiel   

Ze gaan er wel in liggen, dat wel :) Ik vraag me toch af hoe je zoiets maakt, misschien mijn oma maar eens om raad vragen binnenkort :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 10:28 



 

Ik vind hem juist mooi! Nog twee grote linten eraan en je hebt een rozet. :D
En als ze er maar in liggen dan heb je je resultaat volgens mij al binnen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 10:33 



 
Profiel   

Ik vind het ook echt superknap, haha! En nog leuk ook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 19:18 



 
Profiel   

Nou dank jullie, ik hoop toch ooit een mooiere te maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 19:56 



 
Profiel   

Ik volg ook mee, mijn vriend heeft hopelijk vanaf volgende week zijn katje :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 20:03 



 
Profiel   

Ik krijg veel leuke reacties op de mandjes voor mijn katten. Ik heb online 2 oude fruitkisten besteld en daar een (fake) bontvachtje van zooplus ingelegd. In eerste instantie wilde ik ze aan de muur ophangen maar dit staat ook leuk vind ik zelf.

[ img ]

[ img ]
Er wordt dankbaar gebruik van gemaakt :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 17:04 



 
Profiel   

Haha, "dankbaar", dat ze de een links laten liggen _O-
Ziet er wel leuk uit! Je zou er nog namen in kunnen stempelen ofzo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 17:06 



 
Profiel   

oooh Karlijn wat een mooie katten! :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 20:54 



 
Profiel   

antje_vip schreef
oooh Karlijn wat een mooie katten! :o

<3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 21:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen