Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Hond plukken pijnlijk?

 
Profiel   

Ik snap sowieso niet wat je met een weimaraner in een trimsalon doet :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:43 



 
Profiel   

tja collega wou hem eens "verwennen" en uitgebreid laten wassen en drogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 12:51 



 
Profiel   

petitparis schreef
tja collega wou hem eens "verwennen" en uitgebreid laten wassen en drogen


Een hond verwen je niet in een trimsalon. Dan kan je hem nog beter zelf onder douche zetten en lekker soppen en drogen met de fohn. Maar de meeste honden worden daar toch echt niet blij van.
Je verwent ze met een kluifje, niet met uitgebreid wassen en drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 13:13 



 
Profiel   

Omdat de trimmer anders behoorlijk rugpijn krijgt als je een hond gebukt moet gaan drogen ;)
Zo'n band om de lies houdt de hond juist veilig op de tafel. Het is echter wel aan de trimmer om de gemoedstoestand van de hond in de gaten te houden en af en toe even een pauze te nemen als het de hond teveel wordt. Het is nogal wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:16 



 
Profiel   

Je moet mij niet vertellen hoe belastend het is gebukt te staan. Ik kan na het wassen van mijn 3 honden amper nog recht. Maar zou een grote volwassen hond de eerste keer toch niet vastzetten, maar als baasje er toch nog bij staat vragen hem vast te houden. Nu is de hond getraumatiseerd, want hij is met tafel tegen de grond gegaan en kon niet weg.
Gelukkig hoeft hij niet getrimt te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 18:27 



 
Profiel   

petitparis schreef
Je moet mij niet vertellen hoe belastend het is gebukt te staan. Ik kan na het wassen van mijn 3 honden amper nog recht. Maar zou een grote volwassen hond de eerste keer toch niet vastzetten, maar als baasje er toch nog bij staat vragen hem vast te houden. Nu is de hond getraumatiseerd, want hij is met tafel tegen de grond gegaan en kon niet weg.
Gelukkig hoeft hij niet getrimt te worden.

Oh sorry? :+ De meeste mensen realiseren zich dat niet dus vandaar dat ik het noem. Sjonge :=

Meestal gedraagt de hond zich met de baas erbij juist vervelend. Vreemde ogen dwingen zeggen ze weleens ;) Vandaar dat veel trimmers de baas er niet bij willen hebben. Zoals ik al zei had de trimmer het hier anders aan moeten pakken maar ik ben het er niet mee eens dat een hond voor de eerste keer niet vastgezet zou moeten worden. Het is gewoon veiliger mits je de gemoedstoestand van de hond in de gaten houdt. Als de hond te gespannen is neem je gewoon vaker even een pauze om te ontspannen. Maar ja, sommige trimmers nemen daar de tijd niet voor. Tijd is geld. Vandaar dat een goede trimmer heel waardevol is. Dan betaal je vaak iets meer maar is je hond er vele malen blijer mee. En blije hond = blije baas.
Ik kan De Trimcorner in Nieuw Vennep aanbevelen. Mijn zeer angstige hond geef ik daar in alle vertrouwen af en ik krijg nog foto-updates van haar gestuurd ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 13:55 



 
Profiel   

Lisitano schreef
petitparis schreef
Je moet mij niet vertellen hoe belastend het is gebukt te staan. Ik kan na het wassen van mijn 3 honden amper nog recht. Maar zou een grote volwassen hond de eerste keer toch niet vastzetten, maar als baasje er toch nog bij staat vragen hem vast te houden. Nu is de hond getraumatiseerd, want hij is met tafel tegen de grond gegaan en kon niet weg.
Gelukkig hoeft hij niet getrimt te worden.

Oh sorry? :+ De meeste mensen realiseren zich dat niet dus vandaar dat ik het noem. Sjonge :=

Meestal gedraagt de hond zich met de baas erbij juist vervelend. Vreemde ogen dwingen zeggen ze weleens ;) Vandaar dat veel trimmers de baas er niet bij willen hebben. Zoals ik al zei had de trimmer het hier anders aan moeten pakken maar ik ben het er niet mee eens dat een hond voor de eerste keer niet vastgezet zou moeten worden. Het is gewoon veiliger mits je de gemoedstoestand van de hond in de gaten houdt. Als de hond te gespannen is neem je gewoon vaker even een pauze om te ontspannen. Maar ja, sommige trimmers nemen daar de tijd niet voor. Tijd is geld. Vandaar dat een goede trimmer heel waardevol is. Dan betaal je vaak iets meer maar is je hond er vele malen blijer mee. En blije hond = blije baas.
Ik kan De Trimcorner in Nieuw Vennep aanbevelen. Mijn zeer angstige hond geef ik daar in alle vertrouwen af en ik krijg nog foto-updates van haar gestuurd ook.

_/-\o_ _/-\o_

Zoals jij het beschrijft, lijkt net alsof ik mijn moeder hoor praten :P Zij is hondentrimster :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-17 10:22 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen