Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 16:45

marleen_usar schreef:
Welke brokken geef je?

Hij krijgt nu brokken van top star.
Vroeger een ridge back gehad die overal diaree van kreeg en alleen op deze brokken deed hij het goed. Vandaar voor deze gekozen. Ik zag dat ze ook geperste brokken hadden die ga ik binnenkort halen. Die zitten hoger in calorieën.

Ik denk niet dat ie door stress mager is. Hij is heel rustig en vrolijk. Zeker niet gestresst of geweest. Dag 1 liep hij hier rond alsof hij er al jaren was. Ook niet bang of zo.

leanneXXnona
Berichten: 937
Geregistreerd: 13-05-09
Woonplaats: uithuizen

Re: Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:49

Misschien is hij wel gekruist met een galgo of iets dergelijks. Die ga je dan ook echt niet dik krijgen.. als hij veder gewoon vrolijk en speels is. Zou ik het gewoon even zo laten

MyWishMax

Berichten: 25391
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:52

Mijn Duitse herder reu is tot 2 jaar altijd slank tot mager gebleven. Kreeg dubbele van aanbevolen hoeveelheid maar hij bleef gewoon slank/dun. Met 8 maanden was hij nog vol op in de groei en nu met 4 jaar pas volledig uitgezwaard.

Ook de 2 Duitse teven bleven mager op aanbevolen hoeveelheid, dat werkte voor mijn honden absoluut niet. Sowieso tot 2 jaar niet maar nu alsnog krijgen ze allemaal meer.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 16:56

Gewoon iets meer gaan geven tot hij bij begint te komen. Op de zak is een richtlijn.
En anders over op vers vlees, bijv kvv van kivo. Daar komen ze ook super van aan als je er genoeg van voert

StonedRomy

Berichten: 7543
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:01

Zelf geef ik altijd de hoeveelheid die ik wil dat ze gaan wegen aan voer. Dus mijn teefje woog 21 kg en wil dat ze minimaal 30 kg weegt. Brokken voor 30 kg en dan nog schapenvet bonbons en 2 eetlepels rundervetpoeder erbij. Heeft ze veel gedaan? Reken dan nog maar eens extra voer erbij.

Rundervetpoeder is een echte vetmaker.

Mijn Griekse straathond schrokte ook heel veel. Nu met de snuffelmat, een paar balletjes met brokken, voertoren en eten verstoppen door de hele kamer eet hij rustig. Ook uit een normale bak ( er is immers altijd eten voor hem beschikbaar )

Libra76
Berichten: 523
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:14

Ik zou vers vlees proberen. En dan een vette maling.

speurneusc

Berichten: 5395
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:26

Mizora schreef:
Royal canin endurance 4800 is het meest geconcentreerde/ hoog calorie voer dat ik tot nu toe gevonden heb.


klopt en daar hoef je niet zo veel van te geven tov de hoeveelheid die je nu geeft, ik zou dan bv beginnen met 3x een 1/2 maatbeker en dat langzaam verhogen naar 3/4 tot een hele.

de brokjes uitstrooien wil ook wel eens helpen, maar deze hond heeft af moeten zien wat betreft voeren, mijn idee zou hem dan in de wc zetten de brokjes over de grond strooien en de deur dicht doen en weg gaan (voor hem het rustigste om te eten, hij krijgt vanzelf door dat niemand het af kan pakken), je te veel bemoeien nu op dit moment kan leiden toch bak agressie omdat ie zo bang wordt dat je het voer weg gaat halen.

speurneusc

Berichten: 5395
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:28

en wat betreft de richtlijnen op de zak, niet naar kijken, maar naar je hond (en paard) kijken, wat op de zakken staat is een gemiddelde en geen enkele hond of paard is een gemiddelde.

Voeren doe je met je ogen, is ie te dik-minderen is ie te mager dan krijgt ie te weinig

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:38

Vers vlees zou ik eigenlijk niet doen, ondanks de populariteit is het niet voor elke hond weggelegd en zeker een magere zou ik er nu in ieder geval niet op zetten.
Twee redenen:
1: Je hond komt uit Spanje en ik vermoed dat ze daar geen grote keuze hebben in hondenvoer, 300 honden kan je simpelweg geen hoge kwaliteit voer geven, laar staan voer gericht op pups. Grote kans dat hij al wat tekorten heeft opgelopen, en met vers vlees is het erg moeilijk na te gaan of je wel genoeg van alle vitaminen en mineralen geeft.
2: Bij vers vlees voer je eigenlijk bijna alleen maar eiwitten, ik weet dat iedereen daar dol op is want natuurlijk dieet en dat hoort bij honden, koolhydraten zijn dodelijk etc. ;) Maar een klein dingetje met eiwitten is dat deze veel moeilijker te verteren zijn dan koolhydraten. Dat is waarom mensen (en ja ook honden) sneller dik worden van teveel koolhydraten dan teveel eiwitten. Het is een snelle energiebron die zich snel omzet in vet als er teveel van is.

Nu wil ik niet adviseren om gelijk voor de goedkoopste koolhydraat rijke brok vol granen te gaan, er zit echt nog heel veel tussen vers vlees en granen brokken.

Ik heb in een onderzoek gelezen dat geperste brok ook wat moeilijker te verteren is dan geëxtrudeerde (die krokante), maar ik hoor vaak goede verhalen over Cavom. Dat is een vrij vetrijke brok met wel nog steeds een vrij hoog vleesgehalte.

Qua krokante brok zou je misschien iets kunnen proberen met zoete aardappel, als je graanvrij wil. Dan heb je toch wat extra koolhydraten. Misschien zou je ook eens kunnen vragen aan de dierenarts of ze met een bloedtest even willen kijken hoe het met de balans van alle vitaminen en mineralen gaat.

De versvlees fans gaan het niet met me eens zijn en ik ga daar verder niet op in, doe ermee wat je wil. Wil je alleen behoeden van iets waar je hond misschien nog minder van wordt.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 17:59

Mijn vorige herder uit Rhodos was ook zo mager. Stond te wiebelen bij de voerbak zo zwak. Kreeg RC puppy en kwam prima aan. Voer verdeeld over 4 maaltijden per dag. Echter op wat latere leeftijd kreeg ze LPC wat vaak komt door oa te snel groeien en te rijk voer. Kijk daar dus mee uit. Ik gooide ook met balletjes en liet haar te lang uit achtereen. Was ook fout dus dat neerkomen op de voorpoten steeds....Beter iets minder snel dik dan LPC oplopen door de fouten die ik maakte.
Tip....als hij echt weinig aan komt even de pancreas laten controleren. Kan zijn dat hij extra enzymen nodig heeft als de pancreas dit zelf niet aanmaakt. Komt geregeld voor bij herders.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 08-09-17 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Letsdunit

Berichten: 7792
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:06

Onze beauceron pup van 9 maanden, ook uit de opvang in spanje eet ook veel en ik ook niet dik. Ik heb haar op goede puppy brok, ze eet het dubbele van wat zou moeten. bij de ranzijn hier in de buurt hebben ze vaak 50 procent korting op de duurdere zakken voer die tegen de datum zitten dat maakt het dure voer iets goedkoper
Ik had ze goed ontwormd maar kwam van de week wormen tegen in haar poep. Nu weer ontwormd en vol met wormen, misschien is dat ook een idee zou die van jou ook wormen kunnen hebben ?

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 18:08

Letsdunit schreef:
Onze beauceron pup van 9 maanden, ook uit de opvang in spanje eet ook veel en ik ook niet dik. Ik heb haar op goede puppy brok, ze eet het dubbele van wat zou moeten. bij de ranzijn hier in de buurt hebben ze vaak 50 procent korting op de duurdere zakken voer die tegen de datum zitten dat maakt het dure voer iets goedkoper
Ik had ze goed ontwormd maar kwam van de week wormen tegen in haar poep. Nu weer ontwormd en vol met wormen, misschien is dat ook een idee zou die van jou ook wormen kunnen hebben ?

Ontwormd is ie ! En geen wormen. Ruim dagelijks zijn poep op.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 18:15

Bravura schreef:
Mijn vorige herder uit Rhodos was ook zo mager. Stond te wiebelen bij de voerbak zo zwak. Kreeg RC puppy en kwam prima aan. Voer verdeeld over 4 maaltijden per dag. Echter op wat latere leeftijd kreeg ze LPC wat vaak komt door oa te snel groeien en te rijk voer. Kijk daar dus mee uit. Ik gooide ook met balletjes en liet haar te lang uit achtereen. Was ook fout dus dat neerkomen op de voorpoten steeds....Beter iets minder snel dik dan LPC oplopen door de fouten die ik maakte.
Tip....als hij echt weinig aan komt even de pancreas laten controleren. Kan zijn dat hij extra enzymen nodig heeft als de pancreas dit zelf niet aanmaakt. Komt geregeld voor bij herders.

Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Vandaar dat ik niet teveel durf te voeren, Ik wandel maar 1 keer per dag 25 minuten ongeveer, omdat ik bang ben dat door het wandelen hij afvalt. En gooi een paar keer per week in de tuin een aantal balletjes. Tuin is wel 80 meter lang , En we zijn er als het goed weer is altijd.

Bedankt voor de info lepeltje !

Speurneus bemoeien met zijn eten doe ik niet. Ik gooi het in zijn bak en loop weg. Ik denk niet dat hij bang is dat ik het afpak. Maar hij eet gewoon graag.

Edit: ik had dat over de alvleesklier even opgezocht, maar dan zou de poep er anders moeten uitzien dan nu. Hij heeft gewoon normale poep. Gewoon donkere drollen.
Laatst bijgewerkt door Sannert op 08-09-17 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:18

Mijn door en door verwende labrador was rond 8 maanden ook schraal. Nu is hij 9,5 maand en begint wat flinker te worden. Maar nog steeds slank voor een lab. Ik vind de hond van TS ook wat schraal maar het hoort ook een beetje bij de leeftijd. En zoals al vermeld zijn veel honden gewoon veel te dik.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 18:30

Jennyj01 schreef:
Mijn door en door verwende labrador was rond 8 maanden ook schraal. Nu is hij 9,5 maand en begint wat flinker te worden. Maar nog steeds slank voor een lab. Ik vind de hond van TS ook wat schraal maar het hoort ook een beetje bij de leeftijd. En zoals al vermeld zijn veel honden gewoon veel te dik.

Schraal is hij echt niet. Hij is nu nog echt mager. Ribben zijn zichtbaar op een afstandje en achter zijn ook alle botten zichtbaar. Hij mag echt wel wat erbij.
De richtlijnen op de zak waren trouwens van 25 tot 30 kg en dan heb je een minimum en maximum gram brokken en van het het maximum en nog wat extra ben ik nu aan het voeren. Hij lijkt dus niet te zijn aangekomen in 2 maanden tijd, Maar hij is dus wel al 4 kg aangekomen.
Of er galgo in zit durf ik niet te zeggen. Hij ziet er echt uit als een Duitse herder. Hij heeft alleen een gigantisch lange staart, en witte gigantische poten. Galgo zou ik dus niet direct aan denken.
Iemand zei nog om vlees bij te gaan voeren, ik heb van de week een rol vlees gehaald. Ligt nog in de diepvries die wou ik smiddags gaan voeren ipv brokken.

Balou van de voorkant. :D
Afbeelding

Afbeelding

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 18:48

Wat n super mooie hond enne wees gerust hij is jong uitzwaren komt wél

Hij ziet er goed en blij uit hooor

Zou ook niet teveel veranderen in brok ( merk) want daar raakt maagdarmkanaal weer van streek van

Je zou wél indien je wil naast brokken iets kunnen geven wat n voller gevoel geeft

Veel succes en plezier met je gave hond

Ps mijn kruising herder bernersenne X friese stabij

Was jaren heel slank incl ingevallen lijn bij heupen daar nou nu is ze vergeleken met dat n vetzak en te dik was ze btw ook even wegens medische problemen nu is ze weer wat slanker maar zo slank als ze was nee en word ze ook niet meer want ze is nu wat ouder


Let maar op jouwe gaat ook uitzwaaien rond anderhalf 2 jaar

Geniet van je beauty


Edit enne als er n windhond door heen zit wat écht goed mogelijk is dan blíjft ie slank meis


Enne dat schrokken hij heeft waarschijnlijk als puppy snel moeten vreten vóór andere dominantere t afpikten


Denk niet dat dat overgaat

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:56

Mooie hond! Ben je zeker van zijn leeftijd? Hij ziet er op alle foto's beduidend jonger uit?

Wij hebben een Mechelaar van 13maanden. Als we die voerden wat er op de zak stond, konden we zijn ribben ook vlotjes tellen. Tot zijn 5/6 maanden heeft hij bijna het dubbele (!) van de aanbevolen portie gekregen. Nu is de aanbevolen portie 230-340gr en krijgt hij nog ruim 500gr + trainingssnoepjes. Staat nu prima (ziet de ribben als hij loopt, maar staat mooi in spier). Heeft trouwens ook een bodemloze put als maag..... Die zou de hele dag eten als het aan hem lag (wel handig, heel trainbare hond zo!)

Dus, voeren op het oog!

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 22:54

Florenc schreef:
Mooie hond! Ben je zeker van zijn leeftijd? Hij ziet er op alle foto's beduidend jonger uit?

Wij hebben een Mechelaar van 13maanden. Als we die voerden wat er op de zak stond, konden we zijn ribben ook vlotjes tellen. Tot zijn 5/6 maanden heeft hij bijna het dubbele (!) van de aanbevolen portie gekregen. Nu is de aanbevolen portie 230-340gr en krijgt hij nog ruim 500gr + trainingssnoepjes. Staat nu prima (ziet de ribben als hij loopt, maar staat mooi in spier). Heeft trouwens ook een bodemloze put als maag..... Die zou de hele dag eten als het aan hem lag (wel handig, heel trainbare hond zo!)

Dus, voeren op het oog!

Foto 1 is van 2 maanden geleden en foto 2 is in Spanje. Dus op de foto 1 was hij 6 maanden. Ongeveer. Het is natuurlijk een schatting, want ze hebben hem gevonden op straat.

Crypto dankjewel ! Naast dat hij een knappe hond is, heeft hij ook nog eens een geweldig karakter. Hele lieve vriendelijke hond. De kinderen zijn gek op hem ! <3

Dit is een recente foto.
Afbeelding

scrabbel

Berichten: 950
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:23

ik zou eens kijken wat er gebeurt als je het voer met 10 procent verhoogt. Waarom wil je op zoek naar een brok die hoog in de energie staat terwijl je hond graag meer maagvulling wil.

Als je deze groeicurve betreffende gewicht bekijkt ( https://www.mcvoordieren.nl/groeicurve-hond) Dan is hij meer aangekomen dan gegroeid volgens de richtlijnen. Dit zegt natuurlijk niet alles, het blijven richtlijnen/gemiddelden. Ik zou dus verder niet teveel gekke dingen doen. Als extra maagvulling kun je nog sperciebonen gaan bijvoeren

edit: ff het voer gegoogled wat je nu geeft. Hier wordt ik niet heel vrolijk van.

Mais, Vlees en dierlijke bijproducten (kip 14%), Pluimveevet, Rijst, Gerst, Bietenpulp, Gehydrolyseerde dierlijke eiwitten, Johannesbrood, Biergist, Zalmolie, Lignocellulose, Mineralen, Lecithine, Glucosamine (300 mg) en Chondroïtine (200 mg).

het eerste ingrediënt zit er altijd het meeste in. In deze brok is dat dus MAIS en geen VLEES. Daarna komt vlees en dierlijke bijproducten ook wel slachtafval genoemd. De samenstelling van je voer kan dus elke productie wijzigen. Het is maar net wat de slager over heeft.

pak je bijvoorbeeld dit voer http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... ppy/453816

Dan krijg je
verse kip (35%), kipmeel (25%), rijst (15%), gevogelte-olie, rijsteiwit, gehydroliseerde kippenlever (5%), gist, suikerbietenpuree, visolie, monocalciumfosfaat, natriumchloride, inuline (500 mg/kg-FOS), mannan-oligosaccharide (130 mg/kg), glucosamine (500 mg/kg), kaliumchloride, chondroïtine (100 mg/Kg), maniokextract.

Allereerst al 65% ten opzichte van minimaal 14% kip. Ook komt er geen mais in voor waar sommige honden last van kunnen krijgen op de darmen (hoor van jouw geen klachten :o ) Daarnaast staat er niet bij dierlijke bijproducten. Elke zak is dus inprincipe gelijk. Ipv mais is rijst gebruikt wat makkelijk verteerbaar is
Laatst bijgewerkt door scrabbel op 08-09-17 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Crealief
Berichten: 180
Geregistreerd: 14-04-10

Re: Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 23:30

Wij hadden ook zo'n probleem,
Maar met riyal canin junior active dor giant dogs bleef die wel mooi op gewicht.
War voer je nu dan?

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re: Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 04:26

Ik denk dat je zo goed bezig bent :j op je foto's zie ik een wat magere (maar niet dat ik denk zooooo die krijgt nooit eten) maar top uitziende hond.
Vergeet niet hij is nog jong, ik ken veel jonge honden en met name buitenlanders die gratenpakhuisjes zijn als ze pup zijn, maar na 1/1,5 jaar neemt dat af. Op dit moment gaat het meeste van zijn energie op naar groeien.

Mijn 3,5 jarige Griek had dit ook maar is ondertussen prima op gewicht al zullen andere hem vast te dun noemen. Je ziet op een afstandje zijn ribben maar is dan ook een extreem kortharige jachthond.

Aan mijn Bulgaars dametje zie je niet meteen dat ze te mager is maar als je van boven kijkt en haar ribben voelt is dat ook zeker zo. Ze is nu 6 maanden en 2 maanden bij ons en is ook zo'n 4 kilo aangekomen. Ik maak me er geen zorgen om het trekt wel bij uiteindelijk (indien wormen etc natuurlijk uitgesloten zijn). Ze krijgt ongeveer het dubbele aan voeding (KVV) en wanneer ik op het begin het voer alleen al ging klaar maken werd ze helemaal gek, bang dat ze niks kreeg. Ook super snel eten, bij de kvv mengde ik het altijd met wat water dan kunnen ze dat gewoon niet. Maar ook het schrokken neemt vaak met der tijd af, wanneer ze weten dat ze echt elke keer eten krijgen en niemand het van ze af neemt. Voor het lege gevoel zou je hem iets lekkers om te kauwen kunnen geven? En de calorieën daar van zijn alleen maar mooi mee genomen. Ik geef bullepees, runderhuid, runderpees, konijnen oren maar er zijn zoveel gedroogde snacks waar ze helemaal happy van worden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37286
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 08:38

Het heeft tijd nodig, ik zou zijn voer een beetje verhogen en verder geduld hebben.

Onze tweede witte herder reu afdanker is met 1.5 gevonden met 11 kilo. |( toen hij bij ons kwam een half jaar later was hij 17 kilo en een zak botten met vel nog. Deze toename was volgens de da een verantwoorde toename. Pas een klein jaar later was hij op het nette gewicht van 35 kilo.

Overigens in nl met zijn moeder en broertjes en zus in een schuurtje vol stront.

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-17 08:59

Gedroogde snacks krijgt hij inderdaad ook. :j
Runderoren, kalfsoren, regelmatig een nieuw bot enz.
Hier staat hij ook te springen zodra ik naar de kelder loop. :')
Ik heb hem nu wel zo ver dat hij in de keuken netjes gaat zitten zodat ik zijn bak kan oppakken en rustig de brokken erin kan doen. Dan blijft hij (ongeduldig) zitten wachten. Zodra de bak de grond raakt mag hij gaan eten en loop ik meteen weg.

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Re: Magere hond, 8mndn wat voeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 11:52

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik heb een soortgelijk verhaal!
Wij hebben een Duitse herder (Pup) een reu van nu 9 maanden. Vanuit de fokker al te horen gekregen, geen zorgen Duitse herders groeien heel hard dus de kans is groot dat hij wel mager wordt! Vooral geen zorgen maken hoor dit hebben wij vaker gezien. Oke prima, de eerste paar maanden (tot een maand of 3 a 4) ging het prima, hij was slank, en groeide heel hard ! Daarna begon ik hem van slank naar dun te zien veranderen... Dus naar de DA, jaa geef hem maar rauw ei bij, en vers vlees, tonijn en weet ik het wat nog meer (echt een hele lijst). Dus wij dat gedaan... zeker een maand volgehouden ! Lees; hij at elke dag voor zeker 5 euro aan extra dingen naast zijn brok ! En toch werd hij niet dikker... dus ermee gestopt want dat is gewoon absoluut niet te betalen en gaat nergens over. Wij nog een week of 2 aangekeken, en naar een andere DA gegaan want de vorige zei enkel: ja je kan ons voer wel proberen terwijl ik gewoon wilde dat hij fatsoenlijk onderzocht werd want het was gewoon niet normaal hoe dun hij was en hoe slecht hij eruit zag! Dus met 6 a 7 maanden (ongeveer) naar een andere DA, deze was het met me eens dat hij echt te dun was en liet bloed prikken. Daaruit bleek dat hij een flink te kort had aan vitamine B12, wat met het voer dat hij kreeg, en de hoeveelheid daarvan eigenlijk helemaal niet moest kunnen. Dus na overleg tussen DA's waren ze het er over eens dat er waarschijnlijk een bacterie ophoping in zijn darmen zat waardoor hij het voedsel eigenlijk niet goed opnam. Hier een AB kuur voor gehad en sinds die tijd is hij niet alleen 4/5 kilo aangekomen maar zit hij veel beter in zijn spieren en vacht !

Kortom, ik zou een keer bloed laten prikken! Kan geen kwaad en dan weet je meteen waar je staat !
Sorry voor mijn slecht getypte verhaal, ik was weer eens met 3 dingen tegelijk bezig

Zinzi_jewel

Berichten: 8824
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:15

Wat krijgt hij te eten aan brok
Geperst of geëxpandeerd
Sinds ik geperste combineer met KVV
Zijn beide honden beter verzadigd

Geeft healty dog brok
Is er in 3 varianten
En KVV rollen van dego meat en/of lotgering