Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 21:58

Ja, je hebt gelijk, niet goed gelezen. Aan de andere kant is hij misschien, omdat hij onder de indruk was van het gebeurde, akkoord gegaan en dacht hij later anders over dat bezoek aan de politie. Ik snap ook niet zo goed waarom hij, als het ware aangifte tegen zichzelf moet doen. (t gaat niet om aangifte, dat weet ik, maar toch)

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 22:11

Omdat ie blijkbaar begreep dat zn honden wel te ver gegaan waren en het niet de eerste keer was. Denk ik dan. Maar ja. Heel banketstaaf, je verhuist dus vanwege je honden. Dat vind ik al ver gaan. En ze kunnen zich niet gedragen maar je verantwoording nemen kost te veel moeite? Gewoon korven. Mijn honden moeten hun tanden eens gebruiken joh. Heel nederland over de zeik..
Niet dat ze tot nu toe gebeten hebben, of dat ik dat gedrag in ze naar voren zie komen.. maar goed.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 20:29

mysa schreef:
Tja, ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Buurman heeft in eerste en tweede instantie heel netjes gehandeld en ook toegezegd te gaan muilkorven. Als hij dan na twee weken alsnog mee moet naar de politie, schiet hem dat misschien een beetje in het verkeerde keelgat?

Mijn hond heeft afgelopen week ook een hond gebeten, tweede keer. Of eigenlijk had ze de hond de eerste keer aan zijn tuigje te pakken, wat een snee heeft opgeleverd. Deze keer een snee in de nek, waarvan ik nog niet helemaal overtuigd ben dat hij door mijn hond haar tanden is toegebracht,maar dat doet er niet toe, het kwam in elk geval door de schermutseling door het gaas heen. De betreffende hond zat met haar maatje op eigen terrein, ik liep op de openbare weg, maar hun gaas is zo groot dat de koppen er dus makkelijk door kunnen .

Ik heb aangegeven zo min mogelijk daar langs te lopen, maar wij wonen aan het eind van die weg, dus kan alleen nog bospad nemen, waar mijn oude hond weer niet zo goed uit de voeten kan. Heb ook al een muilkorf besteld. Heb de honden uiteraard altijd aangelijnd, maar afgelopen week kwam er verkeer van voren en van achteren en ben ik te ver uitgeweken. En opeens staan daar dan die grommende honden.

Ik betaal uiteraard alle rekeningen. Als zij nu volgende week opeens naar de politie zouden willen, ben ik ook niet zo blij hoor.


Wat bizar dat als je weet dat je hond zo fixeert op die andere honden, dat je dan zo vlak langs loopt dat dit kan gebeuren. ik zou in jou geval mijn hond heel snel leren 'netjes volgens' zodat die oog voor de baas heeft ipv voor andere honden/katten whatever voordat het een keertje echt goed mis gaat.

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 21:04

Ik zou het eerder als dom betitelen dan als bizar. Maar ja, een tegemoetkomende vrachtwagen op zo'n smal weggetje plus een auto achter me. En een oude knar (andere hond) die in de weg liep. Plus geen honden te zien op dat moment..

E_C
Berichten: 292
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 13:45

Hoi bokkers, nog even een korte update. Na het gesprek met de politie is er voor de honden van de buren een muilkorf plicht. Hier houden de buren zich volgens mij wel aan, want ik heb ze niet meer zien lopen zonder de muilkorven.

Ondanks dit hoorde ik gisteravond voor bij onze straat geschreeuw van een man, dus ik ga naar buiten om te kijken en zie dat 1 van de honden van de buren wederom in de nek van een andere hond hangt. Gelukkig liet de hond deze keer wel gemakkelijk los en kon de overbuurman de hond mee naar zijn huis trekken.

Wat er precies gebeurt is weet ik niet, want daar was ik niet bij, maar op de een of andere manier heeft de hond zich losgetrokken van de riem en muilkorf, want toen ik buiten kwam had de hond van de overburen niets meer om.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik enorm blij ben dat we er toch een melding van hebben gemaakt, want nu heeft deze man in ieder geval zeker een poot om op te staan. Hij is even bij ons binnen geweest voor een kopje thee omdat hij natuurlijk erg geschrokken was en hij heeft mij gezegd ook een melding te doen. Wat er precies met de honden gaat gebeuren weet ik niet, maar ik ben wel erg benieuwd.

Gelukkig is het met de andere hond goed afgelopen en heeft hij helemaal niets.

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 13:58

Wat fijn zeg. Geeft toch net een wat veiliger gevoel. Jammer alleen van dat nieuwe incident.. gelukkig hier dan geen gewonde hond.

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:18

Jemig, wat een gedoe met die honden.
Wel fijn dat je nu helemaal zeker weet dat je goed gehandeld hebt.