Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
E_C
Berichten: 292
Geregistreerd: 20-01-12

Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 00:02

Goedenavond bokkers,

Ik kwam vanavond rond 10 uur thuis uit school en mijn moeder vertelt mij dat onze hond deze middag is aangevallen door de twee honden van de overburen. Deze mensen wonen circa 2 maanden bij ons in de straat en zijn naar hier verhuist omdat hun honden in hun vorige straat ook een andere hond aangevallen hebben en ze daar dus niet meer fijn woonden.

Ik ben zelf niet bij het voorval geweest omdat ik op school zat en weet dus alleen van mijn moeder wat er gebeurt is:

Mijn moeder wilde tegelijk met de overburen de honden uitlaten en ze stappen op hetzelfde moment het huis uit. De buren hebben 2 Roemeense straathonden met een verhaal en ze mogen niet voor mijn buurman lopen, maar moeten achter hem blijven. Anders gaan ze in de aanval.

Mijn buurman verloor zijn honden even uit het oog omdat hij zich omdraaide om een zakje te pakken voor hun poep. Op dat moment zien de honden van de buurman onze hond, en ze springen beide op onze hond af. De buurman had dit niet verwacht dus laat de riem los, waarna 1 van de honden onze hond in de nek pakt en de andere bij haar rechter achterbeen. Het duurde een tijd voordat de honden weer loslieten. Mijn moeder en buurman konden allebei de twee honden niet van onze hond afkrijgen.

Gelukkig valt de schade bij onze hond mee. In haar nek zijn geen wonden aangetroffen en op haar rechter achterbeen een klein gaatje waar vermoedelijk 1 van de tanden van de andere hond in is gegaan. Ze heeft lichte verhoging en heeft pijnstilling, een antibiotica kuur en een ontstekingsremmer mee naar huis gekregen. Ze mankt wat met lopen en kan moeilijk overeind komen/op haar bank springen, maar voor de rest lijkt alles oké.

Ik was op het moment dat het gebeurde (deze middag rond 3) niet thuis en mijn vader is op vakantie, dus mijn moeder had geen auto thuis om met de hond richting dierenarts te gaan. Mijn buurman is toen meegegaan naar de dierenarts met zijn auto, en heeft meteen alle kosten betaald en mochten er nog verdere kosten bijkomen worden die ook door hem vergoed.

Nu twijfel ik enorm of we hier verder nog iets mee moeten, bijvoorbeeld aangifte doen. De buurman heeft duidelijk zijn honden niet onder controle en ze zijn een gevaar voor andere honden. Zodra hij even afgeleid is vliegen ze op andere honden af. Gelukkig is het zoals het nu lijkt goed af gelopen voor onze hond, maar mocht dit nog een keer gebeuren weet ik niet hoe het dan afloopt. Bovendien is dit niet de eerste keer dat dit gebeurt. Zoals ik al zei is op hun vorige adres ook al een hond door de honden van de buurman aangevallen. Deze hond heeft het gelukkig ook overleefd, maar had meer schade dan onze hond nu heeft.

Mijn moeder vindt aangifte doen overdreven. Mede omdat de buurman meteen mee is gegaan naar de dierenarts en alle kosten vergoed heeft. Natuurlijk is dit hartstikke fijn, maar waar ik mij druk om maak is de veiligheid van andere honden wanneer de honden van de buurman op straat zijn.

Wat zouden jullie doen? Waarom wel of geen aangifte of zouden jullie nog iets anders doen? Ik weet het namelijk even niet meer.

Sorry als het een beetje een warrig verhaal is geworden. Ik ben nog lichtelijk in shock door wat er gebeurt is en moest het ook gewoon even van me af schrijven.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 00:06

Gelukkig is het goed afgelopen met je hond. Dat hij betaald heeft maakt geen zier uit voor aangifte ja of niet. Persoonlijk zou ik aangeven dat hij of zijn honden gaat muilkorven direct! en jij doet geen aangifte. Mocht hij hier niet in meewerken zou ik aangifte doen. Deze honden mogen best in de maatschapij met maatregelen.

edit: hoe meer meldingen hoe beter want de politie kan in NL wat laks zijn...

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 00:09

Aangifte doen kan, maar meestal wordt er pas iets gedaan als het ernstiger is en vaker voorkomt.

Zou als eerste eens de buurman op de koffie vragen en zeggen dat jullie er erg van zijn geschrokken, maar begrijpen dat de honden een verhaal hebben. Vragen of er niet aan een oplossing gedacht kan worden door hem. Rustig sturen richting muilkorf en een tijdje individueel met de honden te wandelen.

Als je eerst aangifte doet en dan pas een gesprek kan het zijn dat je buurman niet meer wilt meedenken en werken aan een oplossing. Dan moet er nog iets gebeuren wilt hij een verplichting krijgen op muilkorf oid.

Niece
Berichten: 1512
Geregistreerd: 28-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 00:11

Gelukkig is je hond er nog goed van afgekomen! Ik zou een gesprek met de buurman aangaan. Dan kan je zeggen dat je, je zorgen maakt. Misschien heeft de buurman wat hulp nodig en kan jij vertellen wat hij het beste kan doen om zo'n situatie in de toekomst te voorkomen (muilkorven, training).

Je kan ook een melding maken bij de wijkagent zodat die iig op de hoogte is.

E_C
Berichten: 292
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 00:21

Dankjulliewel voor de snelle tips. Ik ben ook erg blij dat het mee lijkt te vallen. De hond ligt nu rustig te slapen.

De buurman is een redelijke man en was ook oprecht geschrokken door wat er gebeurd is. Een gesprek over het eventuele muilkorven van de honden wanneer deze de straat op gaan is een goede optie en ik zal deze zeker voorleggen aan mijn moeder. Ik denk dat ook zij dit zeker een goede oplossing vindt.

Volgens mij hebben wij hier geen wijk agent. We wonen in een klein dorp dus een melding moet bij het algemene politiebureau hier in de buurt gok ik. Ik ben ook bang dat ze, mochten we wel aangifte gaan doen/melding maken, het totaal niet serieus wordt genomen omdat er feitelijk niets ergs gebeurd is.

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 00:26

Ik zou ook net als mijn voorgangers eerst met de betreffende man gaan praten.
Duidelijk dat hij het ook vreselijk vind wat er gebeurt is en heel fijn dat hij mee is geweest naar de dierenarts en de kosten op zich heeft genomen.
Wellicht kan hij ze idd muilkorven of ze na elkaar uitlaten zodat hij meer overzicht heeft op zijn honden.
Succes verder en beterschap met jullie hond.
Laat je ons hier nog even weten hoe het verder verloopt?

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 01:20

Gewoon eens praten met die man. Het is heel vervelend wat er is gebeurd. En gelukkig met een sisser afgelopen.
Uit de OP maak ik op dat hij daar net zo over denkt. Hij heeft direct hulp geboden en betaald. Dat wil niet zeggen dat er niets moet veranderen. Dat wil wel zeggen dat hij een fatsoenlijke man is. En met fatsoenlijke mensen kun je gewoon praten. Doel is ervoor zorgen dat dit nooit meer gebeurd.
Komen jullie daar niet uit of werkt hij niet redelijkerwijs mee? Dán kun je eens elders gaan praten.

Maar direct aangifte doen gaat, imo, te ver. Iedereen maakt wel eens een fout en ieders huisdier misdraagt zich weleens. Als alles direct in aangifte moet eindigen is het einde én het gezonde burgerverstand echt zoek.

Beterschap voor de hond! :(:)

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 01:30

praten!! ben het met bovenstaande reacties eens.

Misschien ook kijken of hij ergens op training kan gaan met die hond? Lijkt me voor hem zelf ook niet een fijn idee dat zijn hond andere honden aanvalt..

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:17

Misschien praten, maar sowieso aangifte doen. Niet om die man te sarren, niet om hem kwaad te doen.
Maar stel het gebeurt de volgende keer nog eens, en het gaat dan éch mis, kan de politie iets doen omdat er al aangifte is gedaan eerder.

Hier in het dorp is een tijd geleden een hondje doodgebeten en een ander bijna door dezelfde hond. Man heeft aangifte gedaan, maar politie kon niets omdat er nog niet eerder aangifte is gedaan. Terwijl je dan wel later hoort van veel mensen: o ja maar die hond heeft die van mij ook al eens gepakt. Ja die hond heeft zijn baas al eens in het gezicht gebeten. Ja die hond heeft al eerder een hondje ernstig verwond.

Maar de baas lost het iedere keer schappelijk op en daarom wordt er niks ondernomen. Baas laat de hond altijd los lopen, terwijl iedereen weet dat die hond echt levensgevaarlijk is als hij het in zijn hoofd haalt. Ondertussen loopt praktisch heel het dorp om. Muilkorf wil de man niet, dat vindt hij zielig. En toen de politie thuis ging kijken bij de man: ja kijk hoe lief hij hier is, daar hoef je toch niks aan te doen?

De man is btw ook echt een banketstaaf, daar niet van :')

Goof

Berichten: 28768
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:28

Ik zou in deze situatie geloof ik geen aangifte doen.
Als deze honden je hond echt te grazen hadden willen nemen had de schade vele malen groter geweest. Jullie kwamen tegelijk de voordeur uit, wellicht dat de honden hun terrein wilden opeisen en verdedigen. Mijn vorige buren hadden ook een hond en op de zeldzame momenten dat wij tegelijkertijd met de honden naar buiten stapten vloog mijn hond ook meteen uit, terwijl als ik hen op straat tegenkwam we gewoon samen de honden konden uitlaten.
De man heeft de honden netjes aan de lijn en heeft goed gehandeld en het opgelost met je moeder.
Ik zou even met een bak koffie erbij de man bedanken voor zijn snelle handelen en het betalen van de kosten (wat uiteraard niet meer dan logisch is) en tegelijkertijd vragen of hij bij het verlaten en binnengaan van zijn huis de honden goed kort wil houden en om zich heen wil kijken. Dan toon je zelf niet meteen vijandigheid en vraag je om zijn alertheid.
Mocht je willen dat het verhaal bij politie bekend is kun je in plaats van aangifte ook een melding maken.

BigOne
Berichten: 38209
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:44

In deze situatie zo snel mogelijk het gesprek aan gaan en aansturen op het muilkorven. Geef aan dat het voor hem ook voordelen heeft. En iemand die zei dat die man een banketstaaf is, dit vind ik nog wel meevallen, meteen meegegaan, alle kosten betaald, ken ze wel anders. Misschien een optie dat je wel een melding neerlegt bij de politie. Zonder verdere gevolgen maar bijtincidenten moeten imo altijd geregistreerd worden.

meggiemeg

Berichten: 12218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 10:44

Het is inderdaad netjes dat de overbuurman mee is gegaan naar de dierenarts en dat hij de rekening heeft betaald, de andere kant is wel dat het ook zijn plicht was op dat moment.
Zelf zou ik er wel voor kiezen om aangifte te doen of in elk geval een vermelding van dit incident. Er zal nu nog niets mee gedaan worden omdat het bij jullie de eerste keer is geweest, maar mocht het vaker gaan gebeuren (wat ik wel vermoed omdat de honden te alert zijn en te goed weten hoe en wat bij hun baas) heb je in elk geval iets om op terug te komen.
Iemand verhuisd vast niet na 1 bijtincident, ik gok dat het vaker is gebeurt in de vorige buurt van jullie overbuurman. Je kan de buurman ook aanbevelen om naar een gedragscursus te gaan om dit gedrag verder in te dammen en voor beide partijen nog meer te leren hoe te voorkomen en hoe de buurman het gedrag van zijn honden moet leren lezen en hoe daar op in te grijpen.

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:05

Wanneer je wilt dat er iets ondernomen wordt, dan is een aangifte niet noodzakelijk. Een aangifte is een verzoek tot strafvervolging. Uit je verhaal begrijp ik dat je dat niet wilt, maar dat je eveneens niet wilt dat er een herhaling van dit incident kan plaats vinden. Je kan daarom een melding doen bij de politie of zelfs 144 en daarbij aangeven dat dit is gebeurd en blijkbaar in het verleden ook al. Als het proces werkt, dan zal iemand van de politie (vaak een hondengeleider) met de eigenaar gaan praten en de situatie beoordelen. Aan de hand daarvan kan een beslissing zijn dat de eigenaar voor zijn hond een muilkorfgebod opgelegd krijgt.

Voordeel van het melden is, ook al gebeurd er nu niets, het wel in het systeem staat bij de politie en mocht er dus een nieuwe melding komen in de toekomst, jouw melding daarbij van belang kan zijn.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:05

Goof schreef:
Ik zou in deze situatie geloof ik geen aangifte doen.
Als deze honden je hond echt te grazen hadden willen nemen had de schade vele malen groter geweest. Jullie kwamen tegelijk de voordeur uit, wellicht dat de honden hun terrein wilden opeisen en verdedigen. Mijn vorige buren hadden ook een hond en op de zeldzame momenten dat wij tegelijkertijd met de honden naar buiten stapten vloog mijn hond ook meteen uit, terwijl als ik hen op straat tegenkwam we gewoon samen de honden konden uitlaten.
De man heeft de honden netjes aan de lijn en heeft goed gehandeld en het opgelost met je moeder.
Ik zou even met een bak koffie erbij de man bedanken voor zijn snelle handelen en het betalen van de kosten (wat uiteraard niet meer dan logisch is) en tegelijkertijd vragen of hij bij het verlaten en binnengaan van zijn huis de honden goed kort wil houden en om zich heen wil kijken. Dan toon je zelf niet meteen vijandigheid en vraag je om zijn alertheid.
Mocht je willen dat het verhaal bij politie bekend is kun je in plaats van aangifte ook een melding maken.


Dan kun je nog beter een melding maken, dan wordt er ook een dossier aangemaakt maar geef je aan dat de buurman niet vervolgd hoeft te worden. Mocht het daarna weer uit de hand lopen of erger worden dan kun je alsnog overgaan op aangifte en kan de politie zien dat het niet de eerste keer is.
En gezien de voorvallen in zijn vorige straat kan het maar zo zijn dat het verhaal reeds bekend is bij de politie.

Edit: wat Estera zegt.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 14-09-17 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:07

Even afgezien van de wel of niet aangeven vraag, ik begrijp njet wat mensen bezielt zulke honden te houden. Wat moet dat een stressvolle toestand zijn.

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:12

Je kunt je buurman voorstellen om een muilkorfje om te doen buiten. Dat is voor iedereen rustiger. En voor hem goedkoper. Je hebt kans dat, wanneer de stress er een beetje af gaat, het hele buiten verhaal ook wat relaxter wordt.

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:15


kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:17

Zeker melding maken. Bij zowel gemeente als politie. Als je een wijkagent hebt, ook daar eens mee gaan zitten en praten.
Verder ook alle berichten over de meldingen zelf bewaren. En ook aangeven bij de buurman dat alle kosten die hier uit voortkomen( o.a. DA bijv) voor hem zijn. :) Mocht hij daar niet aan mee willen werken is aangifte doen een optie.

Hopelijk is je hondje er snel boven op!

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:20

kiwiwitje schreef:
Zeker melding maken. Bij zowel gemeente als politie. Als je een wijkagent hebt, ook daar eens mee gaan zitten en praten.
Verder ook alle berichten over de meldingen zelf bewaren. En ook aangeven bij de buurman dat alle kosten die hier uit voortkomen( o.a. DA bijv) voor hem zijn. :) Mocht hij daar niet aan mee willen werken is aangifte doen een optie.

Hopelijk is je hondje er snel boven op!

Hij heeft de hond zelf naar de DA gebracht met de moeder van TS en daar direct betaald. En volgens de OP ook aangegeven verdere kosten ook te betalen.

Op oorlogspad gaan óm op oorlogspad te gaan is natuurlijk ook niet oké. ;)

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:22

Palmera schreef:
kiwiwitje schreef:
Zeker melding maken. Bij zowel gemeente als politie. Als je een wijkagent hebt, ook daar eens mee gaan zitten en praten.
Verder ook alle berichten over de meldingen zelf bewaren. En ook aangeven bij de buurman dat alle kosten die hier uit voortkomen( o.a. DA bijv) voor hem zijn. :) Mocht hij daar niet aan mee willen werken is aangifte doen een optie.

Hopelijk is je hondje er snel boven op!

Hij heeft de hond zelf naar de DA gebracht met de moeder van TS en daar direct betaald. En volgens de OP ook aangegeven verdere kosten ook te betalen.

Op oorlogspad gaan óm op oorlogspad te gaan is natuurlijk ook niet oké. ;)
Ik geef aan o.a. dierenarts. ;) Op oorlogspad gaan om op oorlogspad te gaan? Sorry hoor er word door TS aangegeven dat ze vanwege de honden al eerder moesten verhuizen.. ? Dus ja dan zet je alles op alles dat ze er deze ronde niet onderuit komen ja. Ts en haar hondje hebben heel veel geluk gehad. ;) En de buurman is blijkbaar niet bepaald bezig met zn verantwoordelijkheid te nemen..

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:28

Ook al zou je aangifte willen doen, dat kan niet.
Meneer heeft alle dierenartskosten betaald en dan kan je geen aangifte doen (omdat er niks meer te verhalen valt).

Ik zou zeer zeker wel een melding maken bij de gemeente over wat er is gebeurt. De gemeente maakt dan een dossier aan, en soms gaat de wijkagent ook nog langs. Mocht het vaker voorkomen kunnen de honden een gedragstest krijgen, en afhankelijk van de uitslag daar van kan de gemeente hem een muilkorf plicht opleggen.

Ik denk dat met deze man heel goed te praten valt, maar hij weet dat zijn honden zo zijn dus waarom dan niet al uit zichzelf gemuilkorfd?!

kiwiwitje

Berichten: 20107
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:33

Booooo schreef:
Ook al zou je aangifte willen doen, dat kan niet.
Meneer heeft alle dierenartskosten betaald en dan kan je geen aangifte doen (omdat er niks meer te verhalen valt).

Ik zou zeer zeker wel een melding maken bij de gemeente over wat er is gebeurt. De gemeente maakt dan een dossier aan, en soms gaat de wijkagent ook nog langs. Mocht het vaker voorkomen kunnen de honden een gedragstest krijgen, en afhankelijk van de uitslag daar van kan de gemeente hem een muilkorf plicht opleggen.

Ik denk dat met deze man heel goed te praten valt, maar hij weet dat zijn honden zo zijn dus waarom dan niet al uit zichzelf gemuilkorfd?!

Bij sommige gemeenten(gemeentes? :P ) is het zo dat je het bij de politie moet melden, en die leggen het dan weer terug bij de gemeente. Maar zeker omdat het dus bekend is dat meneer vanwege de honden eerder verhuisd is zou ik hier wel echt iets mee doen.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:36

Booooo schreef:
Ook al zou je aangifte willen doen, dat kan niet.
Meneer heeft alle dierenartskosten betaald en dan kan je geen aangifte doen (omdat er niks meer te verhalen valt).

Ik zou zeer zeker wel een melding maken bij de gemeente over wat er is gebeurt. De gemeente maakt dan een dossier aan, en soms gaat de wijkagent ook nog langs. Mocht het vaker voorkomen kunnen de honden een gedragstest krijgen, en afhankelijk van de uitslag daar van kan de gemeente hem een muilkorf plicht opleggen.

Ik denk dat met deze man heel goed te praten valt, maar hij weet dat zijn honden zo zijn dus waarom dan niet al uit zichzelf gemuilkorfd?!


de gemeente doet dit, in het algemeen, alleen met een aangifte van de politie.
en je kunt toch altijd aangifte doen van een misdrijf, het heeft toch niets met verhalen te maken?

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:38

Palmera schreef:
kiwiwitje schreef:
Zeker melding maken. Bij zowel gemeente als politie. Als je een wijkagent hebt, ook daar eens mee gaan zitten en praten.
Verder ook alle berichten over de meldingen zelf bewaren. En ook aangeven bij de buurman dat alle kosten die hier uit voortkomen( o.a. DA bijv) voor hem zijn. :) Mocht hij daar niet aan mee willen werken is aangifte doen een optie.

Hopelijk is je hondje er snel boven op!

Hij heeft de hond zelf naar de DA gebracht met de moeder van TS en daar direct betaald. En volgens de OP ook aangegeven verdere kosten ook te betalen.

Op oorlogspad gaan óm op oorlogspad te gaan is natuurlijk ook niet oké. ;)

Helemaal mee eens, er is al genoeg oorlog in de wereld. Honden zijn in de fout gegaan, maar buurman heeft heel netjes gereageerd. Ik zou buurman bedanken voor de hulp en met hem overleggen hoe herhaling te voorkomen. Bv. muilband. Hij zal toch ook geen zin hebben om vaker de DA kosten te moeten betalen. Als hij geen actie wil ondernemen en er zijn nog incidenten, dan kan je nog naar de politie gaan.

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 11:39

Booooo schreef:
Ook al zou je aangifte willen doen, dat kan niet.
Meneer heeft alle dierenartskosten betaald en dan kan je geen aangifte doen (omdat er niks meer te verhalen valt).


Dit is natuurlijk niet waar. Een verzoek tot strafvervolging staat los van of er "iets te verhalen valt" en iemand kan altijd aangifte doen van een strafbaar feit. De kans is wel heel groot de een Officier besluit om geen straf op te leggen juist omdat de kosten inderdaad al betaald zijn en de zaak op die manier is 'opgelost'.