Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hond gepakt door 2 buurhonden, wel/geen aangifte?

 
Profiel   

Booooo schreef
MyWishMax:

Met de hoeveelheid bijt incidenten van tegenwoordig lijkt het mij heel sterk dat de politie agenten hier niet van op de hoogte zijn. Zeker niet als je 3 verschillen spreekt, en allemaal hetzelfde bevestigen. Imo vind ik jouw bron ook geen vertrouwde bron maar goed.

Topic is van de TS, ik wou haar alleen even laten weten dat ze geen aangifte kan doen. De eigenaren van de andere hond pakken het heel goed op (zoals het eigenlijk normaal gesproken zou moeten gaan), maar blijkbaar is dat voor heel veel honden eigenaren heel erg moeilijk.


Helaas, het is echt zo. Er zijn ontzettend veel agenten onwetend dat je gewoon aangifte kan doen van een hond-hond-incident op basis van artikel 425. Ook bij een hondengeleider vandaan (mogelijk dezelfde, begint haar naam op een ander forum met een B, MyWishMax?)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 12:21 



 
Profiel   

Mizora schreef
Booooo schreef
MyWishMax:

Met de hoeveelheid bijt incidenten van tegenwoordig lijkt het mij heel sterk dat de politie agenten hier niet van op de hoogte zijn. Zeker niet als je 3 verschillen spreekt, en allemaal hetzelfde bevestigen. Imo vind ik jouw bron ook geen vertrouwde bron maar goed.

Topic is van de TS, ik wou haar alleen even laten weten dat ze geen aangifte kan doen. De eigenaren van de andere hond pakken het heel goed op (zoals het eigenlijk normaal gesproken zou moeten gaan), maar blijkbaar is dat voor heel veel honden eigenaren heel erg moeilijk.


Helaas, het is echt zo. Er zijn ontzettend veel agenten onwetend dat je gewoon aangifte kan doen van een hond-hond-incident op basis van artikel 425. Ook bij een hondengeleider vandaan (mogelijk dezelfde, begint haar naam op een ander forum met een B, MyWishMax?)


Ja. ;) En ik weet van vrienden bij de politie die geen hondengeleider zijn dat zij absoluut geen idee hebben dat dit wel kan en mensen dus ook weg zouden sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 12:24 



 
Profiel   

Fijne update TS! Gelukkig gaat het goed met de hond en zo te lezen willen je buren het echt goed doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 12:27 



 
Profiel   

Jolien87 schreef
Goof schreef
Ik zou in deze situatie geloof ik geen aangifte doen.
Als deze honden je hond echt te grazen hadden willen nemen had de schade vele malen groter geweest. Jullie kwamen tegelijk de voordeur uit, wellicht dat de honden hun terrein wilden opeisen en verdedigen. Mijn vorige buren hadden ook een hond en op de zeldzame momenten dat wij tegelijkertijd met de honden naar buiten stapten vloog mijn hond ook meteen uit, terwijl als ik hen op straat tegenkwam we gewoon samen de honden konden uitlaten.
De man heeft de honden netjes aan de lijn en heeft goed gehandeld en het opgelost met je moeder.
Ik zou even met een bak koffie erbij de man bedanken voor zijn snelle handelen en het betalen van de kosten (wat uiteraard niet meer dan logisch is) en tegelijkertijd vragen of hij bij het verlaten en binnengaan van zijn huis de honden goed kort wil houden en om zich heen wil kijken. Dan toon je zelf niet meteen vijandigheid en vraag je om zijn alertheid.
Mocht je willen dat het verhaal bij politie bekend is kun je in plaats van aangifte ook een melding maken.


Dan kun je nog beter een melding maken, dan wordt er ook een dossier aangemaakt maar geef je aan dat de buurman niet vervolgd hoeft te worden. Mocht het daarna weer uit de hand lopen of erger worden dan kun je alsnog overgaan op aangifte en kan de politie zien dat het niet de eerste keer is.
En gezien de voorvallen in zijn vorige straat kan het maar zo zijn dat het verhaal reeds bekend is bij de politie.

Edit: wat Estera zegt.


Goof schreef
Zie exact mijn laatste zin ;)


I stand corrected. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 12:28 



 
Profiel   

Mizora schreef
Booooo schreef


Helaas, het is echt zo. Er zijn ontzettend veel agenten onwetend dat je gewoon aangifte kan doen van een hond-hond-incident op basis van artikel 425. Ook bij een hondengeleider vandaan (mogelijk dezelfde, begint haar naam op een ander forum met een B, MyWishMax?)


iid het staat als volgt aangegeven: Artikel 425:
Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.

De gemeente kan op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening de hond aanwijzen als gevaarlijke hond. Alleen moet dit, als de toezichthouder/handhaver van de gemeente de aanval niet met eigen ogen heeft gezien, dus met een bewijs dat de melder niet liegt en dat kan o.a. een aangifte zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 13:05 



 
Profiel   

Waarom aangifte doen.. een ongeluk kan altijd gebeuren. Hij heeft alles netjes betaald en meegegaan. Waarom onnodig stress maken. Als het nou herhaaldelijk gebeurd of als het niet netjes afgehandeld word maar in dit geval. En echt enorme schade is er ook niet. De update gelezen en vind het top buren zo hoort het. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 13:56 



 
Profiel   

Wilawander schreef
Waarom aangifte doen.. een ongeluk kan altijd gebeuren. Hij heeft alles netjes betaald en meegegaan. Waarom onnodig stress maken. Als het nou herhaaldelijk gebeurd of als het niet netjes afgehandeld word maar in dit geval. En echt enorme schade is er ook niet. De update gelezen en vind het top buren zo hoort het. :j

Het is vaker gebeurd... :) Dat staat ook in de OP en in de Update... ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:01 



 
Profiel   

Ik zou persoonlijk geen aangifte doen.. De buren doen er alles aan om hun honden onder controle te houden en hebben alles netjes vergoed..

Oke, het is geen garantie voor de toekomst, maar als zo'n dier de hele wel-of-niet-vals testen mallemolen in gaat, is de kans klein dat de buren de hond nog terugkrijgen en dat de hond in kwestie een spuitje krijgt..

Als de buren in het vervolg hun honden muilkorven en de gedragscursussen voortzetten, zou ik het hele voorval vergeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:07 



 
Profiel   

EstherCosta schreef
Even even korte update. Ik heb niet veel tijd nu dus zal later wat uitgebreider reageren.

Allereerst is onze hond de nacht goed doorgekomen. Ze lijkt al minder stijf en heeft minder moeite met het springen op haar bank, dus dat is positief.

Vannochtend stonden overbuurman en overbuurvrouw voor de deur om te vragen of onze hond de nacht goed doorgekomen was en ze hadden een lekkernij voor de hond bij zich, wat ik erg netjes van ze vond.

Mijn moeder en ik hebben toen samen met de buren een gesprek gehad. Buurman gaf aan dat na het vorige incident, ze met hun 2 honden 2 gedragscurcussen gevolgd hebben en ze dachten dat dit voldoende geweest is om hun honden onder controle te houden tijdens het wandelen op straat en ze daarom nog niet met een muilkorf om rond liepen.

Duidelijk dat dit niet het geval is en ze hebben toegezegd meteen muilkorven te halen voor hun honden en ze alleen nog met muilkorven (en natuurlijk aangelijnd, maar dit deden ze sowieso al!) op straat te laten. Ook willen ze nog een nieuwe gedragscursus gaan volgen omdat het gedrag duidelijk nog niet onder controle is.

Mijn moeder en ik hebben aangegeven dat we er aan denken om een melding van het incident te maken bij de politie. Buurman en buurvrouw konden hier goed inkomen en buurman heeft aangeboden om mee te gaan om de melding te maken mocht dit nodig zijn.

Ik wil nog even benadrukken dat onze buren echt geen slechte mensen zijn en dat ze echt bereid zijn hun verantwoording te nemen en dit ook doen! Over een week moeten we terug naar de dierenarts om onze hond nog eens te laten controleren en buurman gaat ook mee met deze afspraak zodat hij op de hoogte is van dr situatie en kosten meteen kan vergoeden.

Ik wil ook absoluut niet dat de buurman nu in een slecht daglicht komt te staan en ik wil hem ook niet sarren of iets dergelijks. Mijn grootste zorg is dat een dergelijk voorval niet nog eens plaatsvindt.



Wat heb jij een geweldige overbuurman !!!
Fijn dat jullie het samen zo oplossen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:10 



 
Profiel   

little_birdy schreef
EstherCosta schreef
Even even korte update. Ik heb niet veel tijd nu dus zal later wat uitgebreider reageren.

Allereerst is onze hond de nacht goed doorgekomen. Ze lijkt al minder stijf en heeft minder moeite met het springen op haar bank, dus dat is positief.

Vannochtend stonden overbuurman en overbuurvrouw voor de deur om te vragen of onze hond de nacht goed doorgekomen was en ze hadden een lekkernij voor de hond bij zich, wat ik erg netjes van ze vond.

Mijn moeder en ik hebben toen samen met de buren een gesprek gehad. Buurman gaf aan dat na het vorige incident, ze met hun 2 honden 2 gedragscurcussen gevolgd hebben en ze dachten dat dit voldoende geweest is om hun honden onder controle te houden tijdens het wandelen op straat en ze daarom nog niet met een muilkorf om rond liepen.

Duidelijk dat dit niet het geval is en ze hebben toegezegd meteen muilkorven te halen voor hun honden en ze alleen nog met muilkorven (en natuurlijk aangelijnd, maar dit deden ze sowieso al!) op straat te laten. Ook willen ze nog een nieuwe gedragscursus gaan volgen omdat het gedrag duidelijk nog niet onder controle is.

Mijn moeder en ik hebben aangegeven dat we er aan denken om een melding van het incident te maken bij de politie. Buurman en buurvrouw konden hier goed inkomen en buurman heeft aangeboden om mee te gaan om de melding te maken mocht dit nodig zijn.

Ik wil nog even benadrukken dat onze buren echt geen slechte mensen zijn en dat ze echt bereid zijn hun verantwoording te nemen en dit ook doen! Over een week moeten we terug naar de dierenarts om onze hond nog eens te laten controleren en buurman gaat ook mee met deze afspraak zodat hij op de hoogte is van dr situatie en kosten meteen kan vergoeden.

Ik wil ook absoluut niet dat de buurman nu in een slecht daglicht komt te staan en ik wil hem ook niet sarren of iets dergelijks. Mijn grootste zorg is dat een dergelijk voorval niet nog eens plaatsvindt.


Wat heb jij een geweldige overbuurman !!!
Fijn dat jullie het samen zo oplossen


Daar kan mening een een voorbeeld aan nemen. Fijn dat het tot nu toe zo uitpakt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:15 



 
Profiel   

kiwiwitje schreef
Wilawander schreef
Waarom aangifte doen.. een ongeluk kan altijd gebeuren. Hij heeft alles netjes betaald en meegegaan. Waarom onnodig stress maken. Als het nou herhaaldelijk gebeurd of als het niet netjes afgehandeld word maar in dit geval. En echt enorme schade is er ook niet. De update gelezen en vind het top buren zo hoort het. :j

Het is vaker gebeurd... :) Dat staat ook in de OP en in de Update... ?



Ja maar niet daar en niet met de Ts haar hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:32 



 
Profiel   

Dus dan hoeft TS er niks aan te doen? Het is herhaaldelijk gebeurd. De honden hebben eerder honden gepakt. Enorme schade hoeft er ook niet te zijn. Overigens is de andere hond er volgens TS de vorige keer minder goed vanaf gekomen. Fijn dat de baasjes er aan gewerkt hebben. Jammer dat het niet genoeg uitgehaald heeft. Fijn dat ze er weer aan willen werken en willen korven. Maar om nou te zeggen dat omdat het mee valt en ze er iets aan willen doen en het netjes afgehandeld word dat er dan niks mee hoeft te gebeuren vind ik wel jammer.. Dat de baasjes zich inzetten is top. Maar ze doen er niet alles aan om het te voorkomen. Wat als het de volgende keer weer fout gaat? Komen ze er dan weer zo onderuit? Mag toch hopen van niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 14:55 



 
Profiel   

EstherCosta schreef
Dankjulliewel voor de snelle tips. Ik ben ook erg blij dat het mee lijkt te vallen. De hond ligt nu rustig te slapen.

De buurman is een redelijke man en was ook oprecht geschrokken door wat er gebeurd is. Een gesprek over het eventuele muilkorven van de honden wanneer deze de straat op gaan is een goede optie en ik zal deze zeker voorleggen aan mijn moeder. Ik denk dat ook zij dit zeker een goede oplossing vindt.

Volgens mij hebben wij hier geen wijk agent. We wonen in een klein dorp dus een melding moet bij het algemene politiebureau hier in de buurt gok ik. Ik ben ook bang dat ze, mochten we wel aangifte gaan doen/melding maken, het totaal niet serieus wordt genomen omdat er feitelijk niets ergs gebeurd is.


Ja tuurlijk is die redelijk op het oog hij voelt nattigheid,.. IK ZEG AANGIFTE DOEN... dan moet de man actie ondernemen en desnoods een muilkorf volgende keer gaat het echt keihard mis met grote wonden of zelf de dood....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 15:14 



 
Profiel   

Ik zou geen aangifte doen als het baasje de situatie zo netjes heeft afgehandeld en besloten heeft zijn honden te korven. Gekorfd kunnen ze geen schade aanrichten, enkel kabaal maken.
Als er aangifte gedaan wordt zijn daar ook weer consequenties aan verbonden voor de aanvallende honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 15:33 



 
Profiel   

UrbanL schreef
Ja tuurlijk is die redelijk op het oog hij voelt nattigheid,.. IK ZEG AANGIFTE DOEN... dan moet de man actie ondernemen en desnoods een muilkorf volgende keer gaat het echt keihard mis met grote wonden of zelf de dood....

Volgens een update van TS gaat de buurman muilkorven, een extra cursus doen en is hij bereid mee te gaan als TS aangifte wil doen.

Dat is geen redelijkheid op het oog, dat is een voorbeeld van hoe het hoort. Waar velen iets van zouden kunnen leren.

Petje af voor de bereidheid om tot een oplossing te komen!

Dus begrijp ik werkelijkwaar sommige reacties in dit topic niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 15:37 



 
Profiel   

ik zou geen aangifte doen omdat de beste man als ik zo je verhaal lees enorm meegaand is en alles netjes wil oplossen zeker dat hij ze wil gaan muilkorven,je moeder naar de dierenarts heeft gebracht en alles heeft betaald.
zou voor mij een beetje voelen als een trap na.
neemt niet weg dat het rot is voor jullie hond wat er gebeurd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 15:45 



 
Profiel   

Palmera schreef
UrbanL schreef
Ja tuurlijk is die redelijk op het oog hij voelt nattigheid,.. IK ZEG AANGIFTE DOEN... dan moet de man actie ondernemen en desnoods een muilkorf volgende keer gaat het echt keihard mis met grote wonden of zelf de dood....

Volgens een update van TS gaat de buurman muilkorven, een extra cursus doen en is hij bereid mee te gaan als TS aangifte wil doen.

Dat is geen redelijkheid op het oog, dat is een voorbeeld van hoe het hoort. Waar velen iets van zouden kunnen leren.

Petje af voor de bereidheid om tot een oplossing te komen!

Dus begrijp ik werkelijkwaar sommige reacties in dit topic niet.

Maar een melding maken, evt samen met de buurman kan geen kwaad. Denk dat de hond(en) al genoeg kansen krijgen. En dat is natuurlijk super goed van de buurman. Maar het is toch weer mis gegaan. Als de honden zich weer niet kunnen gedragen en het weer fout gaat, mag daar best iets mee gedaan worden. Dus mag het best bekend zijn dat de honden geen ''schatjes'' zijn. Uiteraard, als ze gekorfd worden en gekorfd blijven kunnen ze als het goed is geen schade meer veroorzaken. Het is vervelend voor die mensen dat de tijd en energie die je er in gestoken hebt blijkbaar ''voor niks'' geweest is. Maar dat laat dus wel zien dat ze toch wel in meer of mindere mate ''gevaarlijk/agressief'' zijn.

Heel banketstaaf gezegd misschien. Maar als er in dit topic gezegd was door TS dat het om Staffords of Pitbulls ging die herhaaldelijk gebeten hadden had heel bokt staan stuiteren, en was deze buurman er een stuk minder goed vanaf gekomen.

Dus ja ik vind wel dat er toch wel behoorlijk laks gereageerd word. Dit is niet de eerste keer dat ze een andere hond pakken. Het is niet fijn dat de buurman het zo goed op wil lossen, dat is gewoon zijn verantwoordelijkheid. Zo zou iedereen die bij een incident betrokken raakt moeten reageren. Maar dat betekend niet, dat ondanks alle dingen die de buurman doet, en wil ondernemen het hele bijtincident(of eigenlijk alle incidenten met deze honden) zomaar goedgepraat zijn.
Daarnaast wil de buurman ook gewoon mee werken aan de melding. En zelfs mee gaan. Dus waarom niet? Alleen maar voor de veiligheid van de andere honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 15:47 



 
Profiel   

Palmera schreef
UrbanL schreef
Ja tuurlijk is die redelijk op het oog hij voelt nattigheid,.. IK ZEG AANGIFTE DOEN... dan moet de man actie ondernemen en desnoods een muilkorf volgende keer gaat het echt keihard mis met grote wonden of zelf de dood....

Volgens een update van TS gaat de buurman muilkorven, een extra cursus doen en is hij bereid mee te gaan als TS aangifte wil doen.

Dat is geen redelijkheid op het oog, dat is een voorbeeld van hoe het hoort. Waar velen iets van zouden kunnen leren.

Petje af voor de bereidheid om tot een oplossing te komen!

Dus begrijp ik werkelijkwaar sommige reacties in dit topic niet.


Ik ook niet... Doe je je best er wat aan te doen krijg je dat. Fijne buren heb je dan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 15:50 



 
Profiel   

kaatjemuts schreef
Mizora schreef

Helaas, het is echt zo. Er zijn ontzettend veel agenten onwetend dat je gewoon aangifte kan doen van een hond-hond-incident op basis van artikel 425. Ook bij een hondengeleider vandaan (mogelijk dezelfde, begint haar naam op een ander forum met een B, MyWishMax?)


iid het staat als volgt aangegeven: Artikel 425:
Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.

De gemeente kan op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening de hond aanwijzen als gevaarlijke hond. Alleen moet dit, als de toezichthouder/handhaver van de gemeente de aanval niet met eigen ogen heeft gezien, dus met een bewijs dat de melder niet liegt en dat kan o.a. een aangifte zijn.


@Booooo, ik snap heel goed dat jij denkt dat aangifte doen niet kan. Je hebt het immers van 3 verschillende politiemensen gehoord en die zullen het toch wel weten! Heel vervelend dat het op die manier is gegaan, maar het is echt niet correct. Er zijn heel veel wetten en regels en het is onmogelijk om alles te weten en er zijn zelfs officieren die niet zullen weten dat er dus wel aangifte gedaan kan worden, inderdaad op artikel 425. Maar het zou niet mogen gebeuren dat iemand, jij dan in dit geval, weg gestuurd wordt.

@kaatjemuts: het is voor het doen van aangifte of het bewezen krijgen van het strafbare feit niet noodzakelijk dat de Gemeente de hond aanwijst als gevaarlijke hond. Dat zou ook uit de situatie/verleden kunnen blijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 16:08 



 
Profiel   

Estera schreef
kaatjemuts schreef


iid het staat als volgt aangegeven: Artikel 425:
Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;
2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.

De gemeente kan op basis van de Algemene Plaatselijke Verordening de hond aanwijzen als gevaarlijke hond. Alleen moet dit, als de toezichthouder/handhaver van de gemeente de aanval niet met eigen ogen heeft gezien, dus met een bewijs dat de melder niet liegt en dat kan o.a. een aangift

@Booooo, ik snap heel goed dat jij denkt dat aangifte doen niet kan. Je hebt het immers van 3 verschillende politiemensen gehoord en die zullen het toch wel weten! Heel vervelend dat het op die manier is gegaan, maar het is echt niet correct. Er zijn heel veel wetten en regels en het is onmogelijk om alles te weten en er zijn zelfs officieren die niet zullen weten dat er dus wel aangifte gedaan kan worden, inderdaad op artikel 425. Maar het zou niet mogen gebeuren dat iemand, jij dan in dit geval, weg gestuurd wordt.

@kaatjemuts: het is voor het doen van aangifte of het bewezen krijgen van het strafbare feit niet noodzakelijk dat de Gemeente de hond aanwijst als gevaarlijke hond. Dat zou ook uit de situatie/verleden kunnen blijken.


Nee, maar om de hond aan te wijzen zul je meestal wel een aangifte moeten hebben. Ik bedoelde t dus andersom..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 16:20 



 
Profiel   

Phoya schreef
Ik zou geen aangifte doen als het baasje de situatie zo netjes heeft afgehandeld en besloten heeft zijn honden te korven. Gekorfd kunnen ze geen schade aanrichten, enkel kabaal maken.
Als er aangifte gedaan wordt zijn daar ook weer consequenties aan verbonden voor de aanvallende honden.

Voor nu zou ik ook geen aangifte doen, maar mocht er een herhaling komen wel, ook als de buurman weer met zijn knip klaar staat, er moet ergens een grens zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 16:47 



 
Profiel   

Ik zou hiervan wel een melding maken bij de politie, zodat ze op de hoogte zijn van het probleem :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 16:52 



 
Profiel   

Ik persoonlijk zou in deze situatie geen aangifte doen, daar hij alle kosten netjes betaald heeft. ik zou wel voorstellen om eventueel te helpen zijn honden te trainen, en aanraden om buitenshuis een goed passende muilkorf om te doen. Moest hij geen hulp willen aanvaarden of dat weigeren,aangeven dat ik in dat geval wel aangifte zou doen voor potentieel gevaarlijke honden in de straat.

edit: ik lees nu dat ze bereid zijn om te korven en zelfs een cursus te volgen, lijkt me dat deze mensen zeker weten wat ze doen, en daarom zou ik geen aangifte doen, op zich kunnen de honden er niks aan doen en de eigenaars nemen hun verantwoordelijkheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 16:58 



 
Profiel   

In nogmaals overleg met mijn moeder en mijn buren hebben we samen besloten om er toch een melding van te maken. Aangifte wordt het sowieso niet, maar dan staat er in ieder geval geregistreerd wat er gebeurd is. Ik weet dat dit geen garantie voor de toekomst is, maar zo kan ik in ieder geval gerust zijn dat ik er toch zo veel mogelijk aan gedaan heb om een dergelijk incident te voorkomen en mocht het nogmaals gebeuren kunnen er dan in ieder geval zeker stappen ondernomen worden.

De buren en wij hebben een dergelijk druk schema dat we voor volgende week een moment plannen om richting politie bureau te gaan. Iemand vroeg of ik zeker wist van het vorige incident. Dit antwoord is ja. De buurman heeft mij namelijk zelf verteld wat er gebeurd is. Hij gaat mee naar het politie bureau om de gebeurtenis van nu én van een aantal maanden terug te bevestigen, zodat er geen twijfel voor de politie bestaat of dit wel/niet gebeurd is.

Ik heb wel een klein beetje het gevoel dat ik mijn buurman 'straf' door er een melding van te maken, maar hij heeft me verzekerd dat hij het helemaal snapt waarom we deze keuze maken en hij staat er ook achter. Leuk is anders natuurlijk, maar de buren willen zelf ook absoluut niet dat een dergelijk iets nog een keer gebeurd.

Ik ben zeker enorm blij dat de buren zo bereidwillig zijn geweest om dit goed op te lossen! Dit hebben ze bij het vorige incident ook gedaan, maar dan kijk je er natuurlijk toch anders tegen aan, omdat dat de eerste keer geweest is en nu de tweede keer. Ik denk dat we met zijn allen voor de beste oplossing heb gekozen en ik wil jullie allemaal bedanken voor de adviezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 17:57 



 
Profiel   

Zo wat een meewerkende buurman!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 18:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 107 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen