Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Als de kat op de loer ligt.. en konijnen op het oog heeft..

 
Profiel   

Ik vind het heel erg dat jij jouw tuin catproof moet maken..
Maar.. wij hebben katten en stroom op ons hek zodat ze er niet uit kunnen. De buren ondervinden hier geen hinder van!
Dus het zou een veilige oplossing kunnen zijn.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 23:12 



 
Profiel   

Enige optie is de tuin zo maken dat de katten er niet in kunnen komen.
Als een kat in jou tuin komt, kan de baas van de kat hier natuurlijk niets aan doen.
+ er heel veel zwerfkatten zijn en het simpelweg gewoon niet veilig is voor de konijnen.
Als je een schutting hebt bijvoorbeeld kan je heel makkelijk de tuin goed maken zo dat de katten er niet in kunnen komen.
Anders vrees ik dat je vroeg of laat een konijn op de BBQ kan gooien :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 23:16 



 
Profiel   

KellyDV schreef
Enige optie is de tuin zo maken dat de katten er niet in kunnen komen.
Als een kat in jou tuin komt, kan de baas van de kat hier natuurlijk niets aan doen.
+ er heel veel zwerfkatten zijn en het simpelweg gewoon niet veilig is voor de konijnen.
Als je een schutting hebt bijvoorbeeld kan je heel makkelijk de tuin goed maken zo dat de katten er niet in kunnen komen.
Anders vrees ik dat je vroeg of laat een konijn op de BBQ kan gooien :+


De eigenaar van de kat kan hier niets aan doen? Ja dat kan die zeker wel zorgen dat z'n kat op z'n eigen grond blijft. Waarom hebben katten het recht om te lopen waar ze willen en moeten we alle andere dieren die wij als mensen houden op onze grond houden of in ieder geval onder toezicht van hun eigenaar?

Misschien kan je gewoon een stukje tuin afzetten en daar een net over spannen en dan de konijnen in de hele tuin als je er bij bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 23:21 



 
Profiel   

Wij gebruikten de tuinslang. Een weekje elke keer als er een kat in de tuin zat huppakee slang erop. Nu komt er geen kat meer in de tuin. Hadden eerst zelf een poes, die hield alle andere katten op afstand. Toen zij overleed dachten ze een feestje te kunnen maken in onze tuin en overal te schijten tussen de bloemen. Dat hebben ze snel afgeleerd.

Overigens hadden wij ook konijnen in een buitenhok, wel goed beschut door planten maar de poes lag altijd gezellig te chillen met de konijnen in het hok. Het zand was altijd lekker koel als het zomers warm was. De poes lag altijd tegen de konijnen aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 23:43 



 
Profiel   

Tigra_ schreef
KellyDV schreef
Enige optie is de tuin zo maken dat de katten er niet in kunnen komen.
Als een kat in jou tuin komt, kan de baas van de kat hier natuurlijk niets aan doen.
+ er heel veel zwerfkatten zijn en het simpelweg gewoon niet veilig is voor de konijnen.
Als je een schutting hebt bijvoorbeeld kan je heel makkelijk de tuin goed maken zo dat de katten er niet in kunnen komen.
Anders vrees ik dat je vroeg of laat een konijn op de BBQ kan gooien :+


De eigenaar van de kat kan hier niets aan doen? Ja dat kan die zeker wel zorgen dat z'n kat op z'n eigen grond blijft. Waarom hebben katten het recht om te lopen waar ze willen en moeten we alle andere dieren die wij als mensen houden op onze grond houden of in ieder geval onder toezicht van hun eigenaar?

Omdat het een kat is :j :+ Of iemand het er nou wel of niet mee eens is, katten blijven gewoon buiten lopen :') Dus zolang ze geen dood konijn wil moet ze zelf maatregelen nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 00:29 



 
Profiel   

[ img ]


[ img ]

Ik heb een vijvernet boven de konijnenren gemaakt. Ook 's nachts ongewenst bezoek gehad van een kat. Overdag kan mijn konijn
gedeeltelijk op het gazon. S avonds gaat hij in de ren en de poort dicht. Kan dan niks meer bij komen.
Heb het geluk dat er een boom staat. Aan een uitstekende tak de middelste punt van het net bevestigd. Nu kan ik toch rechtop in de ren staan. En das erg handig vanwege mijn rug. (Hernia operatie e.d gehad). Succes! !

Ps vind ook dat katten eigenaren hun dieren op eigen terrein moeten houden, maar hier zitten ook zwerfkatten zonder baas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 01:42 



 
Profiel   

@KellyDV
Tjonge wat een egoïstische reactie! Jij bent verantwoordelijk voor Jouw kat(ten)! Als wij onze tuinen katproof kunnen maken, dan kun jij dat zeker om jouw kat in jouw tuin te houden!
En anders niet gaan janken als poekie een keer niet meer thuis komt. .. Denk dat mijn klomp harder is als het hoofdje van jouw kat.
En nee ik ben geen kattenhater. Maar ik bescherm mijn konijn wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 01:54 



 
Profiel   

Vind katten die buiten lopen wel erg handig omdat die niet alleen konijnen jagen maar ook muizen, ratten en spinnen populaties binnen de perken houden. Zou er niet aan moeten denken dat alle katten ineens binnen moesten blijven :=

Is er geen mogelijkheid om zo'n net over de schutting te spannen, hebben de buren bij ons, hele tuin is bedekt ook om de roofvogels buiten te houden. Die heeft haar konijnen de hele dag in een ren, geen roofdier wat meer haar tuin in komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 02:45 



 
Profiel   

Om katten zou ik me niet heel druk maken, tenzij het inderdaad kleine dwergkonijnen zijn, maar zelfs die pakken de meeste katten niet. Maar mijn konijnen heb ik nooit los gelaten vanwege marters, dus dat zou voor mij de voornaamste reden zijn om de tuin af te zetten of de konijnen niet zonder toezicht buiten te laten. Dat je daarmee ook vreemde katten weert is natuurlijk alleen maar mooi meegenomen :)
Maar tegen de katten zelf werkt een supersoaker ook vaak prima inderdaad :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 05:32 



 
Profiel   

KellyDV schreef
Omdat het een kat is :j :+ Of iemand het er nou wel of niet mee eens is, katten blijven gewoon buiten lopen :') Dus zolang ze geen dood konijn wil moet ze zelf maatregelen nemen.

Maar blijkbaar hebben katten eigenaren die zo denken totaaaaal geen probleeem met een dooie kat. Want poekie kan ook geschept worden door de bus. Of de verkeerde buurman/vrouw tegenkomen die geen morele bezwaren heeft en in staat is om de buurtkatten uit de tuin te weren middels niet-zo-diervriendelijke methoden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 08:06 



 
Profiel   

En zo zetten heel veel mensen hun paard buiten op wei ondanks de hogere kans op blessures/paardenbeulen/ongelukken/koliek omdat de paarden daar gelukkiger van worden.
Sommige katten worden gewoon ongelukkig van binnen zitten. Bij het asiel kun je ook kiezen voor een binnenkat of een buitenkat, ook daar weten ze dat niet elke kat binnen wil zitten die buiten lopen gewend is.
Een echte buitenkat zou ik nog eerder herplaatsen dan zijn hele leven binnen houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 08:34 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
En zo zetten heel veel mensen hun paard buiten op wei ondanks de hogere kans op blessures/paardenbeulen/ongelukken/koliek omdat de paarden daar gelukkiger van worden.

Maar mijn paard gaat niet bij anderen in de tuin schijten omdat ze in een afgebakend stuk staat. Ook doodt ze geen huisdeiren van anderen op hun eigen terrein.
Je kat buiten? Prima. Omhein je eigen tuin, net als de weide van de paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 08:52 



 
Profiel   

Dat zou ik ook doen idd, eigen tuin afzetten, maar ik lees dat ts in een buurt woont met veel flats waar de meeste mensen dus geen tuin hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 09:09 



 
Profiel   

Dan heb je dus ook geen plaats om een kat te houden. Niet aan beginnen dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 15:04 



 
Profiel   

Oeps, al een tijd niet meer op bokt gekeken.
konijntjes gaan nu alleen nog de tuin in als wij er bij zijn of in de huiskamer chillen.

Kat is pasgeleden weer langs geweest, gelukkig was het konijn sneller. Konijn rende rondjes en kat erachter aan. Andere konijn was naar het binnenhok gegaan.
Vriendlief had de kat bijna te pakken.

We zitten nu te kijken om toch een stroomdraad langs het hek te doen. Best wel prijzig.

Volgensmij weet ik nu waar de kat woont. Ik zie hem wel eens in het raamkozijn liggen bij een huis. Het huis heeft inderdaad geen tuin. Twijfel nog steeds om een keer aan te bellen. Maar weet ook niet zo goed wat ik daarmee opschiet. Plus dat er in deze woonwijk echt veel katten wonen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 18:42 



 
Profiel   

Als de kat er achter aan rent zou ik inderdaad goed uitkijken. De kat van mijn vorige staleigenaar kwam met hazen thuis en heb hem zelf een zien vangen dus zo'n dwergje is nog makkelijker voor een kat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 19:12 



 
Profiel   

We zijn er ook flink van geschrokken..
Konijn overigens niet :') Die was de rust zelf nadat vriendlief de kat weg had gejaagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 19:15 



 
Profiel   

Gewoon aanbellen hoor!
Je kunt gewoon vriendelijk aangeven wat het probleem is, en samen tot een oplossing komen. Misschien willen ze wel mee betalen aan een stroomdraadje (of een andere manier van catproof maken).

Oh. Als er veel katten wonen zou ik zorgen dat het hok waar de konijnen 's nachts zitten heel goed afschermen zodat er niks bij kan, en als je ze los laat er bij blijven met twee emmers water.. Of ze binnen loslaten?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 19:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen