Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 14:43

Hoi bokkers,

Na heel veel speuren en lezen ga ik mijn vraag toch maar stellen:

Ik ben opzoek naar goed voer voor onze energieke hond. Een reu van ruim 9 maanden, gecastreerd en weegt ongeveer 15kg. (Kruising terrier)


Ik voer nu nog een puppybrok maar ben bij alvast aan het oriënteren. Het liefst zou ik hem op een goede brok houden, maar ik sta ook open voor kvv. Alleen heb ik helaas niet een hele grote diepvries, dus daar kan ik niet zoveel van kwijt.

Farmfood brok icm met de fresh maaltijden (1 a 2 keer per week) leek mij wel wat, maar als ik dan weer verder lees is dit ook niet zo'n goede brok.

Wie oh wie kan mij helpen ik kom er echt niet uit. En hoe meer ik lees hoe moeilijker ik het vind! -O-

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:47

Goed hondenvoer vinden is inderdaad niet zo heel gemakkelijk.

Persoonlijk zou ik eens kijken naar Carnilove. Volgens mij zijn dat vrij goede brokken. Denk ik toch alleszins, ik zou ze persoonlijk voor mijn toekomstige hond kopen omdat ze hier ook gewoon in de winkel te vinden zijn.
Of anders hier gewoon eens tussen kijken; http://www.zooplus.nl/shop/honden/voers ... /graanvrij

Er zullen wel verschillende goede brokken die niet al te veel graan bevatten.

wyoming

Berichten: 2502
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:48

Wat voor puppy brokken krijgt hij? Als hij het daar goed op doet is er dan niet gewoon een "volwasse" brok van die brokken?

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:48

Wij voeren onze kruising border collie x friese stabij en onze chihuahua beiden vers vlees van energique. Hier doen ze het beiden goed op. De kruising is bijna 5 jaar en doet fanatiek aan behendigheid, ook wedstrijden. De chihuahua is nu 10 maanden en is vorige week over gegaan van puppy naar volwassen vlees. De kruising kreeg eerst de gewone volwassen variant, maar ik merkte dat ze hier erge jeuk van kreeg. Ze zat ook erg slecht in haar vacht. Toen zijn we over gegaan op de speciaal variant en nu krabt ze nog nauwelijks en heeft ze een mooie glimmende vacht!

Wat ik het voordeel vind is dat het schijven van 100 gram zijn en dus goed te verdelen. De kruising krijgt 250 gram per dag en de chihuahua 50 gram per dag. Zij zat eerst op 75 gram per dag vanaf het begin, maar sinds vorige week begon ze haar eten te weigeren en nu ze 50 gram krijgt eet ze het wel weer op dus ze gaf zelf aan dat ze nu minder nodig heeft, ze is natuurlijk ook niet meer volop in de groei nu dat is voor het grootste deel achter de rug.

Als ik jou was zou ik eerst beslissen wat je wilt voeren, brok of vlees. Je geeft aan dat je niet veel ruimte hebt in de diepvries, wellicht is een tweedehands goedkope kleine diepvries iets om voor het vlees te gebruiken? Hoeft niet veel ruimte in te nemen.

http://www.energique.nl/nl_NL/

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 14:51

Wij voeren Farmfood brokken in combinatie met kvv (1 keer per week). Bevalt ons goed :)

laddie
Berichten: 284
Geregistreerd: 07-02-10

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:09

Voor onze honden nooit meer iets anders dan Farmfood....Ze doen het er geweldig op!

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:11

Ik voer taste of the wild brok en vers vlees van energiek aan onze jachthond van 11 maanden. Hij kan niet tegen graan in zijn brokken en deze brok is graanvrij. Ik ben heel tevreden

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:15

Mijn hond kan eigenlijk nergens tegen (farmfood, sams field, dog lovers gold, huismerken, graanvrij) maar op Carnis doet ie het perfect. De kans is wel groot dat je dit gaat moeten bestellen want het is helaas maar weinig te verkrijgen in dierenwinkels.

BianCatjee

Berichten: 3179
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:15

Probeer eens biofood, dat werkt super bij een aantal honden die ik ken.
Mocht het kunnen probeer dan vlees te vermijden maar blijf brokken voeren

Ghosttown

Berichten: 212
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:20

Wij voeren onze 7 maanden oude wolfhond vers vlees van het merk Smuldier. Is bij haast elke Albert Heijn/Dirk supermarkt te krijgen! Is in principe hetzelfde vlees als wat er in de dure merken zit. Hier doet hij het erg goed op.

VenoSnorlax

Berichten: 4509
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:26

BianCatjee schreef:
Probeer eens biofood, dat werkt super bij een aantal honden die ik ken.
Mocht het kunnen probeer dan vlees te vermijden maar blijf brokken voeren

MAg ik vragen waarom je dit zegt?

Ik voer zelf vlees van lotgeringen, vlees is goed te herkennen in de staven, minder ontlasting en betere vacht.
Erg tevreden en je betaald niet de hoofdprijs

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 15:54

Ik voer riverwood brokken. 45-50 % gedroogd vlees. Verder goede ingredienten zonder rommel of afvalproducten van plantaardige of dierlijke afkomst. Zeer tevreden.
hond weegt 19kg en krijgt 180 gr per dag. En heeft zeer veel energie!

loez

Berichten: 11067
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:05

BianCatjee schreef:
Probeer eens biofood, dat werkt super bij een aantal honden die ik ken.
Mocht het kunnen probeer dan vlees te vermijden maar blijf brokken voeren


Ook wel benieuwd waarom je dit vindt :)

Zeker omdat er juist in veel brok tegenwoordig steeds meer vlees verwerkt zit. :)
Onze boerboelreu van 2 jaar krijgt anderhalve kilo vers vlees per dag. 2x per dag een klein mooi hoopje ontlasting.

Had een week pension gehad op brok en dat was aan zijn ontlasting goed te zien! Méga grote hoop stront wat ontzettend stonk :r Dus ben blij dat hij op vlees zit :') Doet het er perfect op.
Op brok krijgt hij juist sneller last van maag + darmen.

maras

Berichten: 2340
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 16:18

Mijn honden krijgen ook Farmfood Fresh, nooit brokken , als ik op vakantie ga krijgen ze K9, ze doen het super op het verse vlees.

dierenfan
Berichten: 9605
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:08

Ik ben er wel achter dat de brok waar je hond het goed op.doet goed is. Tuurlijk zijn er betere en mindere brokken maar echt slechte brokken bestaan niet. Op alle soorten brok kunnen veel honden oud worden.
Heb op voerwijzer.com erg veel goede informatie gevonden en brokken kunnen vergelijken binnen budget en wat ik wil voeren.

Uiteindelijk staat hier de oudste op dog lovers gold original en doet het daar super op. Voor hem is belangrijk dat calcium gehalte erg hoog is ivm ontlasting.
Omdat calcium in die brok zo hoog is mogen pups en pubers dat niet hebben. De pup staat hier op greenheart summerstyle en de puber gaat straks van summerstyle af naar sportline van greenheart. Is een zeer fijn voer zeker als je hond erg actief is. Het is ook nog eens betaalbaar.
De 3 andere honden eten carocroc high energy en doen het daar erg goed op.

Zou liefst alles hetzelfde voeren maar elke hond is duidelijk anders en heeft andere behoeften. Nu alles oke dus hopelijk blijft het zo

Overigens elke week krijgen ze pens maaltijd en regelmatig eten ze eendagskuikentjes

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:21

Kaus schreef:
Mijn hond kan eigenlijk nergens tegen (farmfood, sams field, dog lovers gold, huismerken, graanvrij) maar op Carnis doet ie het perfect. De kans is wel groot dat je dit gaat moeten bestellen want het is helaas maar weinig te verkrijgen in dierenwinkels.


Goed om te horen!
We timmeren hard aan de weg om Carnis in meer winkels te krijgen. De landelijke dekking wordt steeds beter. Voor vragen over verkooppunten, stuur gerust een pb.

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:28

Gewoon kijken waar je hond het goed op doet. De mijne krijgen vlees.
Ik vind trouwens met 9 maanden nog puppybrok voeren best lang?

Evelien__

Berichten: 1574
Geregistreerd: 28-04-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 18:54

Ik ben erg tevreden van Herbafix. Vrij nieuw merk geperste brokken. Meer info https://herbafix.be/

Wij zitten in het fokkersprogramma en geven het aan onze pups mee, wij voeren het ook naast KVV.

_Aurora_

Berichten: 3396
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:20

Wij hebben eerst kvv gegeven en uiteindelijk op brokken overgestapt. Eerste de betere merken geprobeerd zoals taste of the wild, farmfood en acana maar alles bleef een ramp.hij at heel slecht, broodmager en vaak diarree. Uiteindelijk voer vd fokker gaan geven, happy dog nature, een geodkope brok met granen en hij doet het perfect al 2 jaar. Zit weer spek op, glimt prachtig en eet altijd.

Ik heb 1 ding wel geleerd. De juiste brok bestaat niet. Je moet altijd proberen en naar je hond kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:26

Ik voer Farmfood en Cavom brokken, afgewisseld met 1 a 2 keer per week vers vlees.

snuffie123
Berichten: 1285
Geregistreerd: 10-06-15

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 19:35

Ik heb ook lang gezocht naar hét beste merk. Heel het internet afgezocht, op hondenforums gelezen en meegepraat, etc.

Heb KVV gevoerd en nog veel soorten brokken, en uiteindelijk gewoon tot de conclusie gekomen dat je vooral gewoon naar je hond moet kijken.

Kijk waar jouw hond het goed op doet en wat hij lekker vind. De ene hond doet het goed op KVV, de ander op orijen of royal canin.

Als je hond het goed doet op de puppybrokken die die nu heeft, dan zou ik daar ook gewoon de gewone brokken van halen.

josie
Berichten: 5412
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:10

Orijen, oa verkrijgbaar bij Brekz, is een goed voer.
Gemiddeld 85% vis of vlees, geen granen etc..
Succes met je keuze

Suusie22

Berichten: 6297
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 20:12

Riverwood of franksprogold

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-17 22:10

Dank allemaal voor de reacties, daar heb ik wat aan! Ik voer nu smolke puppybrok graanvrij, opzich doet hij het er wel goed op maar hij poept best wel veel en soms ook diarree.

Veel geven aan kijk waar hij het goed op doet, en dat snap ik maar ik wil niet zomaar wat gaan proberen.

Michelle_

Berichten: 3186
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Rotterdam/Rhoon

Re: Hondenvoer: zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 22:18

Wij hebben aardig wat merken geprobeerd.
Hills, royal canin en voeren nu acana.
Dit bevalt tot nu toe het beste.
Goede ontlasting en pup ziet er goed uit.

Hills wou ze niet meer door eten en royal canin had ze erg veel ontlasting van.